Quantcast

Eksporto taisyklės pandemijos metu

  • Teksto dydis:

Jau ketvirtus metus iš eilės, Kauno prekybos, pramonės ir amatų rūmai kartu su Eksportuotojų klubu ir Enterprise Europe Network tinklu sukvietė įmonių vadovus, eksporto ir marketingo vadovus, vadybininkus ir visus, besidominčius eksportu, į konferenciją EKSPORTO KODAS.

Šiais metais konferencija EKSPORTO KODAS. Kai taisyklės keičiasi vyko gyvai Žalgirio arenos amfiteatre bei buvo transliuojama ZOOM platformoje. 300 konferencijos dalyvių išgirdo 7 įmonių atstovus – pranešėjus, kurie dalinosi eksporto patirtimi ir atskleidė, kaip pavyko prisitaikyti prie visų aplinkybių, kokie sprendimai padėjo išsaugoti įmonių stabilumą ir net atvėrė naujas nišas ir eksporto rinkas, kai „žaidimo taisyklės pasikeitė“.

„Taisyklės nuolat keičiasi, tačiau eksporto ir tarptautinės plėtros temos aktualumas išlieka. Pastarieji metai atnešė itin daug netikėtumų mums visiems. Neregėtas pandemijos mastas, sukrėtęs visą pasaulį ir mūsų pagrindines eksporto rinkas. Žaliavų kainų šuoliai ir deficitas, trukdęs gamybos proceso planavimą bei jau sutartų užsakymų įgyvendinimą. Ekonominių santykių su Baltarusija ir Kinija ribojimai… Kai taisyklės taip keičiasi yra tik dvi išeitys – arba prisitaikai, arba turi pasitraukti. Laimei, verslininkai yra iš tiesų kūrybingos ir drąsios asmenybės, kurios sugeba prisitaikyti net pačiomis sudėtingiausiomis sąlygomis. Tai patvirtina ir statistiniai duomenys – 2020 metais, palyginus su 2019-aisiais, bendrosios Lietuvos eksporto apimtys sumažėjo tik 3,4 procentais (kai tuo tarpu kitose Europos šalyse mažėjimas buvo dviženklis), o 2021 m. pirmąjį pusmetį, palyginus su 2020 metų tuo pačiu laikotarpiu, eksportas augo net 18,8 procentų“, – konferencijoje sakė Kauno prekybos, pramonės ir amatų rūmų prezidentas Zigmantas Dargevičius.

Prezidentui antrino ir Kauno prekybos, pramonės ir amatų rūmų tarptautinių ryšių ir protokolo skyriaus bei rūmuose veikiančio Enterprise Europe Network tinklo vadovė Agnė Jaraitė. „Vienas mūsų, tiek kaip rūmų, tiek kaip Enterprise Europe Network tikslų yra skatinti įmonių konkurencingumą pasaulinėje arenoje, plėsti kontaktų tinklą ir padėti įmonėms augti. Todėl labai smagu matyti, kad bendruomenėje daugėja įmonių, galinčių pasidalinti savo patirtimi, sėkmės istorijomis ir įžvalgomis“, – konferencijos pradžioje kalbėjo A. Jaraitė.

Jau trečius metus konferenciją moderuoti organizatoriai patikėjo Pauliui Ausmanui, KIKA GROUP Eksporto vadovui. Kaip jis pats sako: „kuo toliau tuo įdomiau tampa moderuoti šį renginį. Prieš tris metus turėjome labai skirtingų pobūdžių pranešimus, gerosios praktikos dalinimąsi. Pastaraisiais metais rinkose vis daugėja iššūkių, paliečiančių be išimties visas įmones, todėl temos yra panašios, tačiau požiūrio kampai, problemos, sprendimai yra labai skirtingi, todėl toks renginys yra puiki terpė ne tik pasimokyti iš kitų, bet taip pat gauti neįkainojamą know-how ir motyvacijos veikti. Veikti greitai.“

Kad veikti reikia greitai patvirtino ir visi septyni konferencijos pranešėjai. Vienas jų, Aivaras Bakanas, UAB „Millo Appliances“ bendraįkūrėjas ir pardavimų vadovas, davė itin vertingų startuolio pamokų. Viena jų – nesistengti eiti ten, kur negalima praeiti. „Upė tekėdama ir atsimušusi į akmenį nebando jo „pramušti“, o suranda kelius aplink“, – vaizdingai pamoką iliustravo startuolio bendraįkūrėjas.

Jolanta Petkevičienė, AB „FASA“ pardavimų ir marketingo vadovė pasakojo, kad ne tik teko greitai persiorientuoti ir komunikaciją bei dalyvavimą parodose perkelti į nuotolį, bet ir įsikvėpti pasitikėjimo, nes reikėjo nuraminti klientus, kad pandemija projektams netrukdys. Apie klientus ir kokybišką bendravimą su jais kalbėjo ir trečiasis konferencijos pranešėjas UAB „Contract Pharma Solutions“ valdybos pirmininkas Viktoras Voska. „Kokybė yra tarptautiškai pripažįstama vertybė. Iki pirmo skambučio veda kokybiškos žinios ir informacija, iki pirmo užsakymo – kokybiškas kliento gaminio ir proceso suvokimas, iki sėkmingo išpildymo – kokybiškas bendravimas su klientais, tiekėjais ir net su konkurentais“, – sakė V. Voska, ir konferencijos dalyvius nustebino išties aukšta įmonės kokybės kartele bei investicijomis į įrangą, atitinkančią vaistų gamybos reikalavimus.

„Programinės įrangos paslaugų verslas keičiasi. Jei dar prieš keletą metų vienu iš svarbiausių konkurencingumo faktorių buvo paslaugų kokybės ir palankios kainos santykis, tai šiandien eksporto varikliu tampa bendra partnerystės vizija ir pasitikėjimu grįsti santykiai“, – pabrėžia UAB „Invertus“ CEO Linas Gudonavičius, kuris savo pranešime teigė, kad pirkdami paslaugas klientai moka ne už pigesnius programuotojų darbo resursus, bet už paslaugų teikėjo norą tapti jų verslo, komandos bei organizacinės kultūros dalimi.

Augimo „kitu tempu“ sėkmės istorija pasidalino ir dar kartą konferencijos dalyviams priminė, kad geros krizės švaistyti nevalia praėjusiais metais itin stipriai augusios UAB „Teltonika Networks“ pardavimų padalinio vadovas Mindaugas Navickas. UAB „Gerovė“ komercijos direktorė Živilė Ramoškienė pastebėjo, kad tvarumo potencialu pasinaudoja tik nedaugelis Lietuvos įmonių ir konferencijoje pasidalino savo – plastikinių pakuočių gamintojo – patirtimi tvarumo srityje.

Konferencijos pabaiga šiemet buvo skani – Indrės Barčiūtės, UAB „Choco Group“ eksporto vadovės pranešimas apie tai, kaip užsidarius durims, atsiveria langai, nustebino ne tik dovanomis už teisingus atsakymus, bet ir atvirumu, kad visi pandemijos realybėje turėjome tapti inovatyvūs ir greitesni, o įmonės kelią į sėkmingus pardavimus užtikrino faktas, kad šokoladas išliko ta prabanga, kurią vartotojas vis dar gali sau leisti.

Daugiau konferencijos nuotraukų rasite NUOTRAUKŲ GALERIJOJE.


Šiame straipsnyje: PPA

NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių