- diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Kauno apygardos prokuratūra ne tik patvirtino vieša paslaptimi buvusią dviejų lakūnų žūties 2019-ųjų gruodžio 8-ąją pakaunėje priežastį, bet ir įvardijo jos kaltininką.
Kaip jau rašyta, tą sekmadienio popietę Kauno rajone, netoli Noreikiškių kaimo, nukrito dvimotoris lėktuvas „Piper PA-30“. Jis tėškėsi į žemę vieno Saulėtekio gatvės gyvenamojo namo kieme.
Abu šiuo lėktuvu skridę pilotai žuvo. Vienas iš jų buvo išsviestas iš orlaivio. Kitas liko įstrigęs nuolaužose.
Pasak vietos gyventojų, sudužęs lėktuvas skrido bauginančiai žemai, o prieš jam nukrentant pasigirdo pokštelėjimas.
Tokiomis aplinkybėmis žuvo žinomas lakūnas Viktoras Ramonas, kuriam buvo 65-eri. Anot kolegų, jis buvo bene labiausiai patyręs Kauno aviatorius. Kartu su juo užsimušė 30-metis Bulgarijos pilietis.
Teisėsaugininkų pradėtas ikiteisminis tyrimas dėl šios tragedijos užtruko, nes daugiau kaip trejus metus, kaip rašoma prokuratūros pranešime, laukta Transporto avarijų ir incidentų tyrimo skyriaus prie Lietuvos Respublikos Teisingumo ministerijos saugos tyrimo ataskaitos, kas lėmė pilotų žūtį. Ji gauta tik pernykštę gruodžio 28-ąją.
Tačiau Kauno aeroklubo direktorius Algimantas Žentelis su kolegomis portalui kauno.diena.lt buvo įvardijęs to priežastį dar praėjusią vasarą. Pradėta nuo to, kad tądien buvo labai prastos oro sąlygos. Ir šis lėktuvas iš S. Dariaus ir S. Girėno aerodromo tą sekmadienį kilo vienintelis.
Tragedija įvyko, kai, pakilus iš jo ir nuskridus iki Karmėlavos, buvo grįžtama atgal į Aleksotą.
A. Žentelio žiniomis, kartu su V. Ramonu skridęs užsienietis taip pat buvo lėktuvų pilotas, siekęs komercinės licencijos ir treniravęsis tada šiuo dvimotoriu lėktuvu, nes skraidymas juo yra svarbiausias minėtai licencijai gauti.
„Kiek pamenu, tada, sustojus varikliui, buvo bandoma pakeisti skrydžio kryptį. Lėktuvas, netekęs greičio, krito žemyn. Jo variklis tada sustojo dėl to, kad jį nepateko benzino, nes, šiam pasibaigus viename iš bakų, o dvimotorio lėktuvo sparnuose jie net keturi, nespėta persijungti į kitą. Lėktuvas tada turėjo skristi su kitu varikliu, tačiau jis iškreipia skrydžio kryptį. Jeigu benzinas baigiasi dideliame aukštyje, tai perjungi į kitą baką ir skrendi su kitu varikliu. Tačiau tada į vieną krūvą sukrito labai daug aplinkybių: labai blogas oras kilimo metu, posūkyje sustojęs variklis, laiko greitai perjungti į kitą baką stoka, nes reikėjo ištiesinti lėktuvą, kadangi atlikti minėtą perjungimą galima tik ištiesinus orlaivį, bet ir to rezultatas būna gal po 30 sek. Susidarius tokiai įvykių grandinei ir esant žemam aukščiui, aviacijoje dažniausiai kelio pabaigoje būna kapinės“, – pasakojo, kas lėmė minėtą tragediją, A. Žentelis ir teigė, kad tai ne jo vieno, bet ir kolegų nuomonė.
Tada šiam ikiteisminiam tyrimui, kurį atliko Kauno apskrities vyriausiojo policijos komisariato Kriminalinės policijos sunkių nusikaltimų tyrimo valdybos pareigūnai, vadovavęs Kauno apygardos prokuratūros prokuroras Andrius Kiuršinas tegalėjo patvirtinti, kad tragedijos vietoje beveik nerasta degalų likučių.
Šiandien Kauno apygardos prokuratūra pranešė, kad, pagal visus ikiteisminio tyrimo metu surinktus duomenis, pagrindinė tragedijos, per kurią žuvo minėto sportinio lėktuvo instruktorius ir jo mokinys, yra ta, jog pilotai prarado lėktuvo valdymo kontrolę jo varikliams vienam po kito praradus galią. O tai atsitiko dėl degalų trūkumo, kurį nulėmė netinkamas jų sąnaudų valdymas ir netinkamai veikianti degalų kiekio matavimo sistema.
Ikiteisminio tyrimo metu buvo nustatyta, kad tądien šiuo lėktuvu buvo atlikti du skrydžiai. Jau pirmojo metu sugedo važiuoklės išleidimo mechanizmas, dėl ko ji buvo išleista avariniu būdu. Tačiau, neįvertinus, kad skrendant iškleista važiuokle padidėja degalų sąnaudos, buvo priimtas sprendimas tarp skrydžių degalų nepasipildyti ir vykdyti skrydžius toliau.
Būtent tai ir lėmė, kad antrojo skrydžio metu pasibaigė lėktuvo degalai, dėl ko abu jo varikliai prarado galią. Nesugebėjus šioje situacijoje suvaldyti lėktuvo, jis nukrito.
Vilmanto Raupelio nuotr.
Galiausiai prokuratūros pranešime konstatuojama, kad minėtos aplinkybės įrodo, jog pagrindinė šios oro eismo avarijos priežastis – lėktuvo įgulos vado aplaidumas, savalaikiai nepapildžius lėktuvo degalais bei rizikingas skrydžio tęsimas esant minimaliems jų likučiams,
Įgulos vadui bei jo mokiniui žuvus, priimtas nutarimas ikiteisminį tyrimą nutraukti.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Kaune prie vairo sulaikytas neblaivus VST pareigūnas5
Šeštadienio rytą Kaune sulaikytas neblaivus vairavęs Viešojo saugumo tarnybos (VST) pareigūnas. ...
-
Teismas: už tris nužudymus iki gyvos galvos kalinčiam kauniečiui dar anksti į laisvę7
Apeliacinis teismas atsisakė skirti terminuotą laisvės atėmimo bausmę už trijų žmonių nužudymą iki gyvos galvos įkalintam kauniečiui Mindaugui Račkauskui – teisėjai mano, kad egzistuoja tikimybė, jog vyras laisvėje vėl gali nusikalsti. ...
-
Šančių tragedijos byloje – prastos žinios motociklo, kuriuo užsimušė 19-metis, savininkui73
Kauno apylinkės teismas penktadienį ėmėsi pernykštės vasaros tragedijos Šančiuose, per kurią žuvo devyniolikmetis motociklininkas, bylos. Prieš pat šį teismo posėdį skubios medikų pagalbos prireikė velionio tėvui, o ka...
-
Kauno „Akropolio“ prieigose – motociklo ir opelio susidūrimas: prireikė ir medikų7
Portalo kauno.diena.lt skaitytojai pranešė apie galimą ne vieno motociklo ir lengvojo automobilio susidūrimą Karaliaus Mindaugo prospekte – ties „Akropoliu“, dėl kurio formuojasi eismo spūstys. ...
-
Būtų juokinga, jeigu nebūtų graudu: Kauno ugniagesiai susidūrė su tikrais ir netikrais sprogmenimis6
„Kasdienė rutina“ – taip apibūdino praėjusią budėjimo parą šeštadienio ryte ją baigęs Kauno priešgaisrinės gelbėjimo valdybos Pajėgų valdymo skyriaus specialistas. Tačiau peržiūrėjus penktadienio suvestine...
-
Kauno oro uoste pas keleivį rastas šovinys6
Penktadienį pas keleivį Kauno oro uoste pareigūnai aptiko šovinį, pranešė Policijos departamentas. ...
-
Greitieji kreditai – tikras sukčių rojus: pasinaudojo žmogumi su protine negalia16
Pasinaudoję protinę negalią turinčio žmogaus pasitikėjimu, sukčiai jį paliko su krūva greitųjų kreditų. Tačiau labiausiai stebina ne sukčių elgesys, o finansinių institucijų aklumas. ...
-
Celofanas paleistas iš Marijampolės kalėjimo114
Po Aukščiausiojo Teismo sprendimo iš Marijampolės kalėjimo penktadienį po pietų paleistas už finansinius nusikaltimus nuteistas ir čia kalėjęs kaunietis Antanas Kandrotas, pravarde Celofanas. ...
-
Ieškomas vyras: išėjo iš socialinės globos centro Apuolės g. ir nebegrįžo11
Kauno pareigūnai vykdo 38-erių vyro paiešką. Ji iš socialinės globos centro, esančio Kaune, Apuolės g., išėjo kovo 17 d. apie 16.15 val. ir iki šiol negrįžo. ...
-
Smurtaujantis fotomodelis ir vėl išvengė grotų: Temidei jos daromi pažeidimai – nepavojingi69
Kauno apylinkės teismas, neleidęs prieš kelias savaites suimti sunkiu buvusio savo vaikino sveikatos sutrikdymu įtariamos Modestos Malažinskaitės, kurios nuotraukas publikavo viena Vilniuje bei Kaune veikianti fotomodelių agentūra, šią sa...