Kraupios avarijos byloje padėtas galutinis taškas

Galutinis ir neskundžiamas teismo verdiktas - mirtiną avariją sukėlęs kaunietis Arūnas Stiklioraitis pagrįstai nuteistas už nužudymą ir turi kalėti 11 metų. Lietuvos Aukščiausiasis Teismas antradienį padėjo galutinį tašką šioje skandalingoje byloje.

Nuosprendį, pasiuntusį 11 metų kalėti, A.Stiklioraitis išgirdo Kauno apygardos teisme 2017 metų vasarį. Tais pačiais metais rugpjūtį paskelbta tarptautinė A.Stiklioraičio paieška. Mirtiną avariją sukėlęs kaunietis pasislėpė nuo teisėsaugos nelaukdamas Aukščiausiojo teismo verdikto.

A. Stiklioraitis nuteistas dėl 2014 metų metų sausį sukeltos avarijos, kai į kairę sukęs nukentėjusiosios vairuotas „Opel Astra“ automobilis susidūrė su tiesiai dideliu greičiu važiavusiu A.Stiklioraičio vairuotu „Mercedes-Benz E280“.

Opelį vairavusi Greta Labanauskaitė buvo sunkiai sužeista, kartu važiavęs 22 metų Eimantas Motiejaitis žuvo.

Tą vakarą A.Stiklioraitis 34-ą kartą pažeidė Kelių eismo taisykles.

Tuoj po tragedijos buvo sukurptas A.Stiklioraitį gelbstintis planas. Jis pirmiausia apklaustas kaip liudytojas. Scenarijaus autoriai sugalvojo, kad automobilį žudiką neva vairavo ne A.Stklioraitis. Esą jis tik sėdėjo šalia.

Pirmasis kaltinamųjų suolą užėmė Darius Vilūnas, iš dalies pripažinęs savo kaltę dėl tragiškos avarijos. Ginti šį niekur nedirbusį kaunietį stojo gerai žinoma advokatė, politikė, nesėkmingai kandidatavusi į Kauno mero postą – Aušra Ručienė.

A. Ručienė ir D. Vilūnas

Vargu ar gynyba tikėjosi, kad atsiras sąžiningų ir drąsių liudytojų, pasėjusių abejones, kad vis dėlto ne D.Vilūnas vairavo automobilį. Tokios prielaidos buvo minimos dar iki bylai pasiekiant teismą, tačiau ikiteisminio tyrimo metu atrodė, kad viskas daroma taip, kad tiesa liktų kažkur anapus.

Kiti eismo dalyviai negali pagrįstai tikėtis, kad kažkas važiuos miesto gatvėmis tris kartus viršydamas greitį.

Per tragišką avariją žuvusio jaunuolio tėvas Šarūnas Motiejaitis atliko tiriamąjį darbą, kuris šokiravo ir jį patį. Aiškindamiesi tragiškos avarijos aplinkybes, tyrėjai net nesivargino apklausti pirmųjų nelaimę regėjusių liudytojų, neieškojo vaizdo įrašų, nors daug proto nereikia suvokti, kad geležinkelio tiltas yra stebimas vaizdo kamerų.

Nedaug trūko, kad tragedijos kaltininke liktų žuvusio jaunuolio mylimoji G.Labanauskaitė. Juk ji iš pagrindinio kelio suko kairėn.

E.Motiejaičio artimieji ieškojo atsakymų ir sudėliojo mozaiką jiems skaudžiausio gyvenime vakaro, kai jų sūnus su sužadėtine išvyko vakarieniauti. D.Vilūno ir jį palaikiusios advokatė A.Ručienės versija subliuško.

Byla persikėlė į Kauno apygardos teismą, o kaltinamųjų suolą užėmė A.Stklioraitis, iki paskutinės minutės tvirtinęs, kad sėdėjo keleivio vietoje ir neigė savo kaltę.

Š. Motiejaitis/Elijaus Kniežausko nuotr.

Bylos duomenimis, kaltinamasis vairavo neturėdamas tam teisės, kuri atimta 2013 metais ir smarkiai viršijo greitį – jis mieste važiavo 150 km/val. greičiu.

Nukentėjusiąja pripažinta „Opel“ vairuotoja liudydama teisme pasakojo, kad prieš sukdama ji apsidairė, tačiau automobilio nematė – tik šviesas tolumoje, kurios galėjo būti ir žibintai. Ji neabejojo, kad tokiu greičiu skriejančio automobilio pastebėti negalėjo.

Teismai pripažino, kad nukentėjusioji neturėjo jokios galimybės išvengti eismo nelaimės.

„Kiti eismo dalyviai negali pagrįstai tikėtis, kad kažkas važiuos miesto gatvėmis tris kartus viršydamas greitį“, – konstatavo teismas.

Šiuo metu Kauno apylinkės teisme prieš Temidę stoja melagingus parodymus šios tragedijos byloje davę liudytojai. Visi jie A.Stiklioraičio ir D.Vilūno draugai.

D.Vilūnas taip pat turėtų sulaukti atpildo už pasiryžimą prisiimti svetimą kaltę. Tačiau tik pasikeitus jo statusui šioje byloje iš kaltinamojo į liudytojo, D.Vilūno ir pėdos ataušo Lietuvoje. 

A.Stiklioraičiui jau sėdint teisiamųjų suole Kauno apygardos teisme, jo bičiulis D.Vilūnas nepasirodė nei viename posėdyje. Jis teismui atsiuntė raštą esantis užsienyje.

Ši byla išskirtinė ir ne tik tuo, kad ją nagrinėjant pasikeitė kaltinamasis. A.Stiklioraitis buvo teisiamas ne dėl eismo įvykio, kuris sukėlė kito žmogaus mirtį, o už žmogžudystę.

Likus keturiems mėnesiams iki tragedijos Karaliaus Mindaugo prospekte A.Stiklioraitis sukėlė kitą avariją H.O. Minkovskių gatvėje, kuri vos nesibaigė studento žūtimi.

A.Stiklioraitis/Elijaus Kniežausko nuotr.

Prieš tai A.Stiklioraitis jau buvo keliskart netekęs vairuotojo pažymėjimo. Kelių chuligano karjerą šis kaunietis pradėjo 2005 metais. Jis įkliuvo girtas prie vairo, nors dar neturėjo vairuotojo pažymėjimo.

Vėliau buvo sulaikytas dėl greičio viršijimo ir važiuojantis per raudoną šviesoforo signalą, nors vairuotojo pažymėjimas iš jo buvo atimtas. Tamsioje jo biografijoje yra ir kitų nusižengimų.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Rree

Rree portretas
Policija policija...žmonės patys priversti aiskintis avarijas. Kaži kaip su pareigūnai kurie aplaidžiai dirbo.

pilietis

pilietis portretas
Tiesos sioje byloje nebuvo ieskota,visuomene buvo pastoviai maitinama melu ir kersto planu ,tendencingas per korumpuota ziniasklaida, eskalavima sukurpto scenarijaus,su dideliais pinigais ir tamsiom itakom.Negatyvus komentatoriai,bent dalis ju,is ju paciu zmoniu.Si tragiska situacija yra zinoma tikroja Tiesoje,ji yra istiesu istirta.Atejus laikui viskas taps zinoma. Nekaltinkite tu,kurie tame nera kalti.Zmogus nesa atsakomybe uz tai ka padaro bloga...,ir visaapimanciaja prasme.Nesuprantmi komentarai apie advokate? Ji dirba savo darba,kaip ir kiti advokatai.Keista,o kodel niekas neeskaluoja temu apie kitus advokatus sioje tamsioje byloje?Gal butent jie atitiko scenariju,be trukdziu?Mergina atsakinga uz sia avarija.Ir Tiesa isaiskes,to niekas nesustabdys.Bet esmeje,visi sie jauni zmones,sioje avarijoje,sumokejo kaina skaudzia uz savo tevu dideles kaltes,ju juodus darbus.Zuves Eimontas buvo dvasiskai padoriausias tarp ju,kiti du,deja ne.Tiesa iseis i Sviesa.

pele

pele portretas
svlocius zudikas.Per mazai gavo suka
VISI KOMENTARAI 16
  • Skelbimai
  • Pranešk
    naujieną
  • Portalo
    svečias
  • Orai
  • TV
    programa
  • Žaidimai
  • Horoskopai
  • Facebook
  • Twitter
  • RSS

Galerijos

Daugiau straipsnių