Quantcast

Jaunuolį pražudęs girtas vairuotojas išsisuks?

Sūnaus gedintis tėvas su kartėliu stebi, kaip vyksta tragedijos aplinkybių ikiteisminis tyrimas. Jo epicentre – neblaivus automobilio vairuotojas, po kurio manevro ir susidūrimo su tiesiai važiavusiu motociklininku pastarasis žuvo vietoje.

Tragedija netoli namų

Darius Vinckus prieš mėnesį palaidojo sūnų Nedą. Vaikinui buvo vos 22-eji. Jis studijavo ir siekė sportinių aukštumų. Buvo perspektyvus motociklininkas.

Jaunuolio gyvybė užgeso akimirksniu. Gegužės 22 dieną, apie 16.22 val., įvyko avarija. Kauno rajono Ringaudų seniūnijos Mitkūnų kaime, Jurginų ir Juragių gatvių sankryžoje, susidūrė "Opel Astra", kurią vairavo Olegas Liovkinas, ir Nedo vairuotas motociklas "Yamaha".

Pirminiais duomenimis, 1969 m. gimusiam automobilio vairuotojui nustatytas vidutinis girtumo laipsnis – 2,08 prom. alkoholio. Po kelių dienų jau buvo skelbiama, kad buvo 1,87 prom. girtumas.

Po tragiško įvykio pradėtas ikiteisminis tyrimas. Kur jis pasisuks ir kuo baigsis baudžiamoji byla, priklausys nuo autotechninės ekspertizės. Anot tyrimui vadovaujančios prokurorės Ritos Mikalauskienės, ekspertizė padės išsiaiškinti, kurio eismo dalyvio veiksmai buvo pagrindinė sąlyga kilti šiai nelaimei.

Tėvas baiminasi, kad girtam vairuotojui gali pavykti iš dalies ar net visai išsisukti. "Keisti prokurorės klausimai ekspertams. Atrodo, kad dėl avarijos bandoma apkaltinti sūnų, o ne girtą vairuotoją. Viskas – į vienus vartus. Pavyzdžiui, klausiama, ar sūnus turėjo techninę galimybę išvengti susidūrimo. Girtas vairuotojas galėjo išvengti smūgio, bet ne mano sūnus. Kaip tu gali išvengti, jeigu važiuoji tiesiai ir palei nosį tau užlenda mašina? Įsivaizduoju, kad užlindo, kai iki jos liko vos keli metrai. Girtuoklis sakė nematęs atvažiuojančio motociklo", – kalbėjo tėvas.

Atrodo, kad dėl avarijos bandoma apkaltinti sūnų, o ne girtą vairuotoją. Viskas – į vienus vartus.

Prokurorės klausimai nustebino ir "Kauno dieną" konsultavusį ekspertą. "Iš prokurorės pateiktų ekspertizei klausimų akivaizdžiai matyti, kad prokurorė yra šališka "Opel" vairuotojo atžvilgiu. Beveik visi klausimai skiriami tik bandant jį išteisinti", – įvertino patyręs specialistas. Jis savo nuomonę grindė ir tuo, kad nepateikiama klausimų apie "Opel" vairuotojo veiksmus, jo girtumo įtaką eismo įvykiui, jo padariniams.

Pavyzdžiui, prašoma atsakyti, ar motociklo vairuotojas, važiuodamas maksimaliu leistinu greičiu – 90 km/val., turėjo techninę galimybę išvengti susidūrimo su automobiliu. Tačiau nesidomima "Opelio" vairuotojo galimybėmis išvengti susidūrimo, nesidomima, kokiu greičiu turėjo važiuoti motociklas, kad šviesiu paros metu nesimatytų jo atvažiuojančio priešpriešiais prieš pradedant manevrą.

Ar alkoholio kiekis turėjo įtakos vairuotojo reakcijai, matomumui? Ar "Opel" vairuotojas, būdamas vidutinio girtumo laipsnio, įvykdė visus KET reikalavimus, t.y. įsitikino, kad priešpriešiais neartėja jokia transporto priemonė, ir jis pradėjo manevrą, kuris baigėsi eismo įvykiu?

Tiesiai pagrindiniu keliu važiavęs N.Vinckus žuvo vietoje, kai Ringaudų seniūnijos Mitkūnų kaime susidūrė su kelią kirtusiu girtu "Opel" vairuotoju.

Ar būdamas taip apsvaigęs vairuotojas gali adekvačiai vertinti, matyti ir kontroliuoti savo veiksmus vairuojant transporto priemonę, t.y. judant, manevruojant, vertinant eismo situaciją, kontroliuojant važiavimo greitį ir t.t.?

Nemėgo važinėti gatvėmis

Neretai avarijos įvyksta, kai kuris nors vairuotojų viršija saugų greitį. Tačiau ne šiuo atveju, įsitikinęs D.Vinckus. Ir ne tik dėl sūnaus būdo, bet ir dėl transporto priemonės būklės.

"Nedas visuomet kalbėjo, kad nenori važinėti gatvėmis. Jam nepatinka. Norėjo važiuoti tik lenktynių trasoje, žiede. Tačiau buvo tokia situacija, kad motociklu reikėjo važiuoti gatvėmis. Buvo atliktas jo varžybų motociklo variklio kapitalinis remontas. Po tokių remonto darbų būtina lėta eiga nuvažiuoti 1 000 km. Žiede tam nebeužteko laiko, todėl išvažiavo į gatvę", – aiškino žuvusio vaikino tėvas ir dar kartą pridūrė, kad sūnus tądien važiavo ne dėl malonumo, ne tam, kad pajustų greitį, ko gatvėse nedarydavo, o ruošė varžyboms motociklą, kurį saugojo ir kuriuo nebūtų rizikavęs.

D.Vinckui antrino ir motociklų plento žiedo sporto komandos "Superbaikas", kuriai atstovavo Nedas, vadovas ir žuvusiojo draugas Paulius. Jiedu buvo pažįstami trejus metus, kartu treniravosi, ruošė varžyboms techniką.

"Abu stipriai pasinėrėme į motociklų sportą. Jis labai drausmingas, nuoširdus ir atsidavęs sportui. Ne kartą yra sakęs, kad gatvė jo visiškai netraukė, joje buvo labai atsargus. Gatvėje motociklu niekada nelakstydavo", – kalbėjo Paulius.

 Motociklininkų bendruomenę sukrėtė vieno iš jauniausių klubo "Superbaikas" nario žūtis.

Anot jo, Nedas techniką varžyboms ruošė biudžetiniu variantu, todėl motociklo variklį taupė, saugojo. Jam pasakė, kokiu greičiu po variklio remonto galima važiuoti pirmąjį 1 000 km, ir greičiau jis tikrai nespaudė, įsitikinęs Nedo draugas ir komandos vadovas.

Idealus matomumas

Vaikinas žuvo gerai jam žinomoje vietoje, netoli namų. Tuo keliu buvo ne kartą važiavęs. "Ir pats važinėju motociklu. Kvietė ir mane tądien važiuoti kartu. Negalėjau, turėjau susitikimą", – pritilo D.Vinckus.

Tuo keliu Nedas yra važiavęs ir vienas, ir kartu su tėvu. "Visą laiką jam sakydavau: yra visokių šalutinių keliukų, žinok, gali išlįsti iš jų netikėtai kas nors, bet čia… Atvažiavo priešpriešiais, suprantate. Ir tas vairuotojas suko į kairę nepraleisdamas. Nesugalvosi, kad tau gali kas nors šitaip padaryti. Ne iš keliuko išlindo. Mes, motociklininkai, važiuodami pagrindiniu keliu, žiūrime į visus keliukus absoliučiai. Žiauru tie keliukai. Dažnai užlenda. O čia atvažiavo iš priekio ir palei nosį užlindo", – kalbėjo D.Vinckus.

Nelaimės vietoje dar tą pačią dieną apsilankė vaikino draugai. "Buvome nuvažiavę ir tą pačią dieną, ir kitą dieną, ir po savaitės, ir vėliau. Toje vietoje toks geras matomumas. Neįsivaizduoju, kaip dieną galima nepamatyti priešais atvažiuojančio. Tiesus kelias, aplink plynas laukas – nei medžių, nei kalniuko", – apibūdino jau minėtas Nedo draugas Paulius.

Jis sakė, kad asmeniškai yra matęs, kaip atrodo avarijos vieta, kai motociklas iki susidūrimo skrieja 200–250 km/val greičiu. "Ir kai greitis būna 150 km/val., po susidūrimo iš motociklo ir vairuotojo realiai nieko nelieka. Nesuprasi, kur variklis, kur rėmas. Detalės į šonus toli išlaksto. Pasižiūrėjus į Nedo avarijos nuotraukas matyti, kad detalės daugiausia 15 m spinduliu nulėkę, o Nedas guli toje vietoje, kur atsitrenkė į mašiną. Visos jo galūnės sveikos. Didelio greičio tikrai nebuvo. Ekspertai nustatys", – kalbėjo Paulius.

Ieškojo pagalbos tik sau?

D.Vinckus kartojo, kad sūnus buvo geras vairuotojas. "Atidus, atsargus. Būdamas penkiolikos metų įgijo teisę vairuoti motorolerį, kiek vėliau motociklą, lengvąjį automobilį, o prieš du mėnesius iki žūties jam buvo suteikta ir C kategorija. Jis jau buvo vairuotojas profesionalas", – vardijo tėvas.

Pasak jo, Nedas iki jo gyvybę nusinešusios avarijos buvo pakliuvęs tik į vieną eismo įvykį, kai į aikštelėje stovėjusį jo automobilį bakstelėjo kita transporto priemonė.

Kokia yra "Opel" vairuotojo patirtis ir reputacija – nežinoma. Su juo susisiekus, vyras atsisakė komentuoti avarijos aplinkybes ir atsakyti į kitus "Kauno dienos" klausimus.

Prokurorės teiravomės, kokios pozicijos byloje laikosi vaikiną partrenkusio "Opel" vairuotojas, klausėme, ar jis savo kaltę pripažįsta, dėl kelių eismo įvykių jis yra pripažintas kaltu, kiek kartų iki šiol buvo sulaikytas vairavęs neblaivus, kai alkoholio kiekis kraujyje viršijo leistiną normą? Į šiuos klausimus atsakymų negavome.

Tačiau D.Vinckus susidarė savo nuomonę apie šio vairuotojo moralę. Tėvą pasiekė informacija, kad iš karto po avarijos vairuotojas ne puolė pats gelbėti sužaloto vaikino, ne kvietė medikus, o kažkam skambino pasikonsultuoti, kaip elgtis esant tokiai situacijai, tikriausiai siekdamas sušvelninti savo padėtį ir kuo mažiau nukentėti.

"Jis turėtų sėdėti. Ilgai sėdėti. Bet yra panašumų, kad gali nieko nebūti. Pirminiais duomenimis, buvo nustatyta, kad girtumas – virš 2 promilių. Policijos aprašyta, kad jis neadekvačiai kalbėjo, neadekvačiai elgėsi. Per liniją nepaėjo, pirštu į nosį nepataikė", – kalbėjo vyras.

Paklausėme, gal tai streso padarinys. "Iš streso? – perklausė D.Vinckus. – Pasak liudininko, tas vairuotojas, išlipęs iš mašinos, skambino ne greitajai, o pažįstamam policininkui. Tris kartus. Greitąją iškvietė liudininkas, važiavęs iš paskos. Jeigu jau taip atsitinka, žmogaus gyvybę reikia bandyti gelbėti, bet kokiu atveju reikia kviesti greitąją, o jis iš karto bandė sukti savo subinę."

Jokios užuojautos

"Opel" vairuotojas, anot vaikino tėvo, net nebandė susisiekti, pareikšti užuojautos. "Tyrėja klausė, kaip sakė, jo prašymu, ar gali duoti mano numerį. Sakiau, kad gali, bet niekas su manim nesusisiekė. Nors, įvedus mano vardą, pavardę, internete rodo ir mano numerį, ir adresą", – kalbėjo vyras.

Vėliau paaiškėjo, kad "Opel" vairuotojas gyvena gretimame kaime, abu turi bendrų pažįstamų, tad, įsitikinęs tėvas, kad, vos pabandžius, jo kontaktinius duomenis buvo galima sužinoti akimirksniu.

Jeigu kada nors taip nutiktų, kad pats D.Vinckus atsidurtų kitoje barikadų pusėje, ne skambintų, o lėktų pas nukentėjusią šeimą.

"Aš turėjau už ką palaidoti sūnų. O jeigu ne? Nei pagalbos siūlė, nei paklausė, kaip jaučiamės, absoliučiai nieko", – pasakojo vyras. Bet ar būtų priėmęs užuojautą ar kokią nors pagalbą? "Atvirai kalbant, manau, kad nebūčiau iš jo nieko priėmęs, bet normalus adekvatus žmogus ateitų bet kokiu atveju. Net ir nesitikėdamas, kad priimsiu", – samprotavo pašnekovas.

Jis sakė, kad tyrėja leido atsiimti sūnaus motociklą, bet atsisakė. Vyras šią savaitę motociklą planavo vežti į Vilnių nepriklausomos ekspertizės.

Savo motociklo D.Vinckus po nelaimės dar net nepajudinęs. "Labai bijau juo važiuoti. Žiauriai bijau", – atsiduso tėvas.

Po tyrimo skraiste

Dėl šios avarijos aplinkybių, klausimų ekspertams kreipėmės į ikiteisminiam tyrimui vadovaujančią prokurorę R.Mikalauskienę ir Generalinės prokuratūros Komunikacijos skyriaus vyriausiąją specialistą Ritą Stundienę.

"Atsakydami į paklausimą pranešame, kad ikiteisminis tyrimas vyksta labai intensyviai. Tyrimas pradėtas gegužės 22 d. ir vyksta pagal Baudžiamojo kodekso 2811 str. 1 d. ir 281 str. 6 d. Įtarimai pareikšti vienam asmeniui", – informavo R.Stundienė.

Minėti įtarimai apima vairavimą neblaiviam, kai nustatomas 1,51 ir daugiau promilių neblaivumas, ir kelių eismo saugumo ar transporto priemonės eksploatavimo taisyklių pažeidimą, jeigu dėl to įvyko eismo įvykis, kuriame žuvo žmogus, ir šią veiką padaro neblaivus asmuo.

"Šiuo metu laukiama paskirtos ekspertizės išvadų. Jūsų visa prašoma informacija yra ikiteisminio tyrimo duomenys ir, siekiant nepakenkti tyrimui, ji neskelbiama", – komentavo R.Stundienė.

"Primintina, kad, atlikdamas savo funkcijas, prokuroras yra nepriklausomas nuo kitų valstybės valdžios institucijų, pareigūnų, politinių partijų, politinių ir visuomeninių organizacijų bei kitų asmenų ir klauso tik Lietuvos Respublikos Konstitucijos ir įstatymų", – pridūrė Generalinės prokuratūros atstovė.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Patarimas

Patarimas portretas
Nukentejusiajam: imi rimta advokata (ne beleka zadanti saraskina) ir eina jis dirbti savo darbo.

Enrika

Enrika portretas
Akivaizdus korupcijos pavyzdys eilini karta! Niekas Lietuvoj nesikeicia, kai pareigunai yra paperkami. Girtas vairuotojas galejo prazudyti ir pesciuosius pakelyje ar sukelti kita avarine situacija. Vien uz vairavima girtam turetu buti atitinkamai nubaustas. Ar motociklo vairuotojas galejo isvengti susidurimo? Jei ir butu bandes isvengti, mazai sansu, kad butu likes gyvas, nuvaziaves kazkur i pakeles griovi.

Luka

Luka portretas
Normalūs prokurorės klausimai ekspertizėje. Pirmiausia reikia nustatyti moto greitį. Jei jis viršytas, greičiausiai ekspertas ir pasisakys, kad jei jis būtų važiavęs leistinu greičiu, būtų spėjęs sureaguoti į atsiradusią kliūtį auto ir susidūrimo būtų buvę galima išvengti. Jei pas auto nebus jokių kitų ket, kaipo pats eismo įvykis, taip, kaltas bus moto.
VISI KOMENTARAI 71

Galerijos

Daugiau straipsnių