- Darius Sėlenis
- Teksto dydis:
- Spausdinti
-
Žalioji revoliucija Kaune: ar visi patenkinti?
-
Žalioji revoliucija Kaune: ar visi patenkinti?
-
Žalioji revoliucija Kaune: ar visi patenkinti?
-
Žalioji revoliucija Kaune: ar visi patenkinti?
-
Žalioji revoliucija Kaune: ar visi patenkinti?
-
Žalioji revoliucija Kaune: ar visi patenkinti?
-
Žalioji revoliucija Kaune: ar visi patenkinti?
-
Žalioji revoliucija Kaune: ar visi patenkinti?
-
Žalioji revoliucija Kaune: ar visi patenkinti?
-
Žalioji revoliucija Kaune: ar visi patenkinti?
-
Žalioji revoliucija Kaune: ar visi patenkinti?
-
Žalioji revoliucija Kaune: ar visi patenkinti?
-
Žalioji revoliucija Kaune: ar visi patenkinti?
-
Žalioji revoliucija Kaune: ar visi patenkinti?
Saugiau. Geriau. Patogiau. Laisviau. Laimingi dviratininkai Kaune nuoširdžiai žarsto komplimentus jiems žalia juosta pažymėtiems takams. Tai patvirtino "Kauno dienos" savaitgalį atlikta apklausa.
Anksčiau nepastebėdavo
Šeštadienio rytą, kai Laisvės alėja dar tingiai šildėsi saulėje, net ir reti praeiviai stengėsi nežengti birželį Kauno valdžios paskelbtos dviračių revoliucijos "Like Bike" pėdsakais – žaliais takais.
Mama su vaiko vežimėliu, kelios senjorės ar porelė draugų, žengiantys Laisvės alėjos grindiniu vos keliolika ar keli centimetrai nuo dviračių tako, – jau dažnas vaizdas.
Itin retas praeivis eidavo žaliai pažymėta 1,5 m juosta, skirta dviratininkams. Visi pakelėje sustabdyti ir pakalbinti dviratininkai negailėjo gerų žodžių žaliajai "Like Bike" revoliucijai.
"Anksčiau būdavo sunku važiuoti, trasa siaura, pažymėta neryškiai, o dabar dažniausiai pėstieji eina greta", – teigė 50 metų kaunietis Algis Kabašinskas.
Kartu su juo važiavęs septyniolikmetis sūnus Erlandas taip pat gyrė naujovę, nors pripažino, kad iš pradžių naujai nudažyti takai atrodė pernelyg ryškūs.
"Tačiau dabar – puiku, – teigė E.Kabašinskas. – Seniau labai dažnai pėstieji vaikščiodavo dviračių takais."
Pradžioje žalia spalva buvo pernelyg ryški ir 30 metų Kauno miesto savivaldybės Vinco Kudirkos viešosios bibliotekos kultūrinės veiklos vadybininkei Aistei Pupininkaitei.
Anksčiau būdavo sunku važiuoti, trasa siaura, pažymėta neryškiai, o dabar dažniausiai pėstieji eina greta.
"Turbūt buvo toks sumanymas. Dabar spalva puikiai susiliejo su miesto vaizdu, medžiais, nerėžia akių ir kartu atkreipia praeivių dėmesį, – žavėjosi Aistė. – Dabar Laisvės alėjoje lauksime "Like Bike" ženkliukų, nes darbo dienomis 8–9 val. taką pagrobia įmonių automobiliai, o taip smagu rytais važiuoti į darbą."
Ne prabanga, bet saugumas
A.Pupininkaitė dviračiu važiuoja ne tik į darbą, bet ir papietauti į Senamiestį.
Rytais ir vakarais dviračiu važiuojanti jauna moteris žalias juostas vertina kaip išganymą.
"Jos labai smarkiai sumažino mano pypsiuko naudojimą, – tai demonstruodama garsiai signalizavo Aistė. – Anksčiau daugelis nesuprasdavo, kad tai – dviračių takas, pykdavo, kildavo nemalonių konfliktų."
Kaune prasidėjus dviračių revoliucijai, Aistė vis daugiau nori važinėti dviračiu – ne tik Laisvės alėjoje, bet ir kitose Kauno vietose.
"Puiku ir platesnė, 1,5 m siekianti juosta, nors tuo kai kurie praeiviai piktinasi, – tačiau 24–27 m pločio Laisvės alėjoje, neabejojo dviratininkė, vietos užteks visiems. – Žalios juostos pirmiausia suteikė ne prabangos, bet saugumo. Dabar pėstieji pastebi šią juostą, daug mažiau galimybių susidurti su netvarkingu dviratininku."
Tiesa, Aistė svajoja, kad tokių juostų atsiras ir kitose Kauno gatvėse, ypač važiuojant Birštono ir Šv.Gertrūdos sankryžoje.
"Šaligatviai itin siauri, todėl praeivius aplenkti labai sunku, pypsiuko garsas juos išgąsdina, tad norėdama jų netraumuoti morališkai ar susidurti, išvažiuoju į gatvę", – Aistė ragino žalias juostas įrengti ir itin populiariose gatvėse.
Praeiviai tolerantiškesni
Naujovei gerų žodžių negailėjo ir 25 metų Artūras.
"Visiems saugiau. Praeiviai pastebi, dviratininkai jaučiasi laisviau, – kaunietis prisiminė seną situaciją, kai tamsiu metu važiavo Laisvės alėja ir išvydo vienoje neryškiai matomo dviračių tako pusėje einančią moterį, o kitoje – šunelį. Važiuodamas tarp jų išgirdau šuniuko inkštimą, moters klyksmą. Nepastebėjau šuns pavadėlio, o moteris – dviračių tako. Laimė, viskas baigėsi be traumų, tik piktu apsižodžiavimu", – prisiminė jis.
54 metų Gintaras Germanavičius dažnai važiuoja iki Senamiesčio nuo namų, Kovo 11-osios gatvėje.
Dažnai jis aplanko ir Laisvės alėjoje kavinėje dirbančia dukrą.
"Nuostabu, kaip Kaunas tvarkosi. Žalia juosta platesnė, pastebimesnė. Žmonės tolerantiškesni, geresni, – gyrė naujovę ir kauniečius kasdien dviračiu 9 km į darbą per 25 min. nuvažiuojantis Gintaras. – Geras takas Raudondvario plente, išbandžiau jau žaliai pažymėtas juostas gatvėse, lauksiu, kol patvarkys dviračio taką Kleboniškyje. Šaunu, kai žmonės tvarkosi, daugiau užsiima sportu, o ne kavinėse bokalus kilnoja. Štai ir šiandien, šeštadienį, Lampėdžiuose, Senamiestyje, žmonės sportuoja, juda."
Darius Čiras į Laisvės alėją dviračiu šeštadienio rytą atvažiavo pirmą kartą: "Noriu išbandyti naujai išdažytą trasą. Girdėjau, kad kai kuriems ji slidi, pažiūrėsime, reikia daugiau pavažiuoti pajausti, posūkius atlikti, pastabdyti. Tačiau pirmasis įspūdis – puikus."
Bėga nuo infarkto
Kasdien dažnai po 50 km dviračiu nuvažiuojantis Muitinės tarpininkų įmonės vadovas Renaldas Ščiglinskas neslėpė, kad žalioji dviračių revoliucija akivaizdžiai naudinga.
"Žmonės nelenda į trasą, patogu prasilenkti priešprieša važiuojantiems dviratininkams, nes anksčiau tomis akimirkomis reikėdavo kaip reikiant susikaupti, – pripažino sportiškas vyras. – Smagu, kad miestas tvarkosi, gražėja, o žmonės – šaunūs."
Kasdien nuo VDU Kauno botanikos sodo, kur greta gyvena, Valda Jasiukaitienė iki centro atvažiuoja per 10 min.
Sportiška ir energinga 60 metų moteris gyrė naujovę, nors paragino praeivius būti atidesnius, einant skersai dviračiu taku.
"Ar trasa slidi? Oi, to nepastebėjau. Nebent, kai būna šlapia, – svarstė Valda. – Turiu patirties dviračiu važinėti ir žiemą, ir ledu, todėl slidumo nejuntu."
Laisvės alėjos viduryje sustabdytas 59 metų Vidmantas nušvito, išgirdęs klausimą apie naujovę.
"Seniai reikėjo! Dabar į dviratininkų taką atkreipia dėmesį ir žmonės, kuriems viskas vienodai, ir silpnaregiai ar vyresni žmonės, kurie negali pasigirti geru matymu", – pastebėjo jis
Vienuolika metų aktyviai dviračiu važinėjantis vyras džiaugėsi, kad Kaunas juda į priekį.
"Žinoma, geriausių pasaulinių standartų dar neatitinkame, bet dabar patogiau ir dviratininkų porelėms, kurios mėgsta važiuoti vienas greta kito. Saugiau praeiviams, – lipdamas ant dviračio Vidmantas šyptelėjo. – Bėgu su dviračiu nuo infarkto, todėl tokias naujoves tik sveikinu."
Įspūdingi planai
Birželį Kauno valdžia paskelbė dviračių revoliucijos "Like Bike" pradžią. Ambicija didžiulė: miestas ketina tapti pirmuoju miestu Baltijos šalyse, visiškai pritaikytu dviratininkams.
Šiuo metu dviračiais reguliariai naudojasi vos 1 proc. kauniečių. Revoliucijos idėjos autoriai turi konkretų tikslą – per artimiausius trejus metus šį skaičių padidinti iki 5 proc.
Šiuo metu žalia juosta išdažyta apie 7 tūkst. kv. m. Tai – apie 3 km dviračių trasos. Planuojama išdažyti dar tokį patį plotą.
Juostos plotis – 1,5 m.
Ilgiausia žalioji dviratininkų juosta nuo požeminės perėjos Birštono gatvėje iki A.Mickevičiaus gatvės – apie 2,5 km.
Šiuo metu atnaujinamas Kleboniškį ir Centrą jungiantis dviračių takas. 4,2 km išasfaltuotas takas tęsis nuo kempingo iki P.Vileišio tilto. Tako plotis sieks 3 m. Visi darbai bus pabaigti iki rugpjūčio.
Žalios juostos važiuojamojoje kelio dalyje ties sankryžomis išplatės. Jose dviratininkai sustos prieš automobilius. Užsidegus žaliai šviesai dviratininkai galės kirsti važiuojamąją dalį pirmi ir pasukti į kairę. Tik jiems pravažiavus, pajudės kitos transporto priemonės.
Iš viso bus pastatyta 100 pėsčiųjų ir dviračių tako ženklų miesto centre – Senamiestyje ir Naujamiestyje.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
„Žalgirio“ krepšininkai po antausio Vilniuje grįžta į savo tvirtovę2
„Žalgirio“ krepšininkams teks rimtai paprakaituoti, jei jie nenori antrus metus iš eilės likti be LKL čempionų žiedų. Šiandien savo arenoje kauniečiai bandys susigrąžinti iniciatyvą finalo serijoje, kurios eigą sujau...
-
Kauno pramonininkų asociacija sezoną pabaigė su rekordiniu skaičiumi naujų narių1
Birželio 5 dieną Kauno krašto pramonininkų ir darbdavių asociacija (KKPDA) sukvietė visus savo narius į paskutinį šio sezono susirinkimą. ...
-
Statybų madas diktuos žaliasis kursas3
Europos Sąjungos (ES) narės tvirtai nusprendė įgyvendinti Paryžiaus susitarimą, kad iki 2050 m. ES taptų pirmąja neutralaus poveikio klimatui ekonomika ir visuomene. Pirmieji būtinų pokyčių šaukliai – energetikos ir automobilių s...
-
Pakaunėje surengtame egzamine demonstravo aktyvumą ir žinias
Ketvirtą kartą Lietuvoje surengtame egzamine „Atliekų kultūra“ visi norintys galėjo pasitikrinti žinias apie atliekų prevenciją, tvarkymą, rūšiavimą ir jų perdirbimą, o sėkmingai egzaminą išlaikė daugiau nei 13 tūkst....
-
Socialinėse dirbtuvėse pakaunėje – dėmesys tvariai aplinkai
Domeikavoje įsikūręs užimtumo centras – socialinės dirbtuvės „Tapk laisvas“ atvėrė naujų namų duris ir pakvietė kaimynus ir vietos bendruomenę susipažinti su centrą lankančiais jaunuoliais ir čia vykstančia veikla. ...
-
„Minecraft“: fantastinės knygos [at]gimsta pakaunėje
Kauno rajono savivaldybės viešoji biblioteka (KRSVB) kviečia moksleivius dalyvauti skaitmeninio kūrybiškumo konkurse „Fantastinės knygos pasaulyje“. Garliavoje veikiančios viešosios bibliotekos ir 30-ies jos filialų durys...
-
Svarbu vairuotojams: laikinai uždaroma Sargėnų sankryžos estakada šalia Kauno
Lietuvos automobilių kelių direkcija informuoja, jog birželio 5 d. nuo 20 val. iki birželio 6 d. 4 val. ryto laikinai uždaroma valstybinės reikšmės magistralinio kelio A5 Kaunas–Marijampolė–Suvalkai 0,00 km estakada. Eismas bus leid...
-
Skelbiamas Kauno klinikų generalinio direktoriaus konkursas8
Sveikatos apsaugos ministerija pirmadienį paskelbė konkursą Kauno klinikų generalinio direktoriaus pareigoms užimti. ...
-
Kauno senamiestyje kertami medžiai kelia aistras: įtaria, kad galėjo būti su perinčiais paukščiais22
Kertami medžiai toliau keliais aistras. Dabar kauniečiai užfiksavo, kaip vidury dienos kertami medžiai pačiame Kauno senamiestyje. Gyventojai įtaria, kad jie galėjo būti su perinčiais paukščiais ar jų lizdais, nes ant žemės rasta plunksnų ...
-
Sprendiniai magistraliniuose keliuose ignoruoja pėsčiuosius13
Pastarieji keliolika metų gerinant infrastruktūros plėtrą valstybinės reikšmės magistraliniuose keliuose A1 ir A6 išties buvo palankūs Kauno rajonui. Tačiau sprendiniai dėl Biruliškių, Narėpų ir Ramučių kaimų buvo orientuoti...