Viešojo transporto permainos Kauno rajone įstrigo teismų karuselėje

Artėjant rugsėjo 1-ąjai Ringaudų ir Neveronių gyventojai, turintys mokyklinio amžiaus vaikų, sunerimo: ar jų atžalos turės galimybę viešuoju transportu nukeliauti į mieste veikiančius būrelius. Kauno rajono savivaldybė patikino, kad 56-ojo maršrutinio taksi maršruto Ringaudai–Neveronys grafikas nuo minėtos datos bus tankesnis. Į trasą bus išleistas dar bent vienas maršrutinis autobusas.

Šią savaitę bus suderinti ir patvirtinti tiek 56-ojo maršrutinio taksi, tiek miesto savivaldybės dispozicijoje esančių 18-ojo (VDU Žemės ūkio akademija–Geležinkelio stotis) ir 32-ojo (Geležinkelio stotis–Ringaudai) autobusų grafikai.

Visiems įtikti sunku

Ringaudiškiai ne tik būgštavo, bet ir piktinosi dabartiniu 18-ojo  autobuso grafiku, tvirtindami, kad autobusai važinėja kartą per valandą, pagal "lempos grafiką". Nors už šio autobuso reisų dažnumą ir grafiko laikymąsi atsakinga Kauno miesto savivaldybė, Kauno rajono savivaldybės Kelių ir transporto skyriaus vedėjo pavaduotojas, vykdantis vedėjo funkcijas Tautvydas Tamošiūnas patikino, kad "lempos nėra, o grafikas yra". "Tiesa, autobusai atsilikdavo nuo grafiko, nes šiek tiek trukdė transporto mazgų rekonstrukcija ir dėl jos susidarančios spūstys", – tvirtino T.Tamošiūnas.

Pasak Kelių ir transporto skyriaus vedėjo pavaduotojo, savivaldybei pretenzijas reiškė ir Neveronių gyventojai, kad nėra autobuso, buvo surinkta krūva parašų. "Dabar 150 maršruto autobusas važiuoja per Kauno LEZ, Sergeičikus, į Neveronis, tačiau jis dažniausiai būna tuščias. Liūdna, tačiau reikės kažką daryti. Kalbamės su Kauno miesto savivaldybe, kad ji panagrinėtų laikus ir surastų galimybę 39 maršrutinio autobuso "Romainiai–Kauno klinikinė ligoninė–Neveronių g. (Neveronys)" maršrutą pratęsti iki vadinamųjų antrų Neveronių. Kadangi rekonstravome Krašto gatvę, ties Tvenkinio gatve įrengėme žiedą, čia jau gali apsisukti autobusai ir neliko kliūčių", – sakė T.Tamošiūnas.

Įsisuko teismų karuselė

Nuo liepos 1 d., "Kautrai" atsisakius maršrutinių taksi maršrutų į artimąjį priemiestį, keleivių pervežimo paslauga maršrutu Ringaudai–Neveronys ėmė rūpintis Kauno rajono savivaldybė.

Birželio 27 d. posėdžiavusi Kauno rajono savivaldybės taryba patvirtino naują Kauno rajono priemiesčio maršrutinių taksi maršrutą Ringaudai–Neveronys. Kadangi Kauno rajono savivaldybės administracija neturėjo galimybių per vieną mėnesį suorganizuoti vežėjo atrankos konkurso šiam maršrutinio taksi maršrutui aptarnauti, nuspręsta sudaryti tiesioginę sutartį su vežėju. Taip pat buvo paskelbtas vežėjų atrankos konkursas reguliaraus susisiekimo priemiesčio autobusų maršrutams aptarnauti, o šiam pasibaigus ketinta skelbti kitą – maršrutinių taksi maršrutams aptarnauti.

Tačiau vežėjai Kauno rajono savivaldybės skelbtą vežėjų atrankos konkursą visiems priemiesčio autobusų maršrutams aptarnauti apskundė teismui. Pasak Kelių ir transporto skyriaus vyr. specialisto Jono Sakalavičius, labiausiai konkurso dalyviams kliuvo tai, kad sąlygose buvo numatyta, jog 30 proc. autobusų turi būti pritaikyti riboto judumo asmenims.

"Kitos savivaldybės prašo, kad būtų pritaikyti visi autobusai. Mes, suprasdami, kad rinka yra tokia, orientavomės į Neįgaliųjų asociacijos atliktus tyrimus. Pagal juos, 30 proc. autobusų Kauno regione yra pritaikyti riboto judumo asmenis, todėl ir siekėme, kad sąlygos neįgaliesiems naudotis viešuoju transportu nebūtų pablogintos. Teismas tokią sąlygą pripažino nepagrįsta, o mes norime, kad judėjimo negalią turintys žmonės turėtų susisiekimo viešuoju transportu galimybes", – teigė J.Sakalavičius.

Savivaldybė savo pozicijos neketina keisti ir bylinėjasi. Kol neįvyks vežėjų atrankos konkursas visiems priemiesčio autobusų maršrutams aptarnauti, savivaldybė iš esmės negali daryti permainų reguliaraus susisiekimo autobusais srityje ir pakeitimų maršrutuose. "Tikimės, kad gal iki lapkričio bus aiškus naujas vežėjas, kad galėsime planuoti reikiamus autobusų maršrutų pakeitimus. Nuo reguliaraus priemiesčio maršrutų autobusų konkurso priklausys ir maršrutinių taksi maršrutų konkursas", – sakė J.Sakalavičius.

Esama rizikos

Nors pakaunės viešojo transporto permainos įstrigo teismų karuselėje, savivaldybė siekia, kad paslaugos teikimas gyventojams nenukentėtų. Tačiau neslepia, kad esama šiokios tokios rizikos.

Maršrutinių taksi maršrutai organizuojami komerciniu pagrindu, juose netaikomos Transporto lengvatų įstatyme numatytos lengvatos, maršrutus aptarnaujančių vežėjų patiriami nuostoliai nėra kompensuojami. Maršrutiniai taksi išgyvena ne pačius geriausius laikus, todėl baiminamasi, kad gali neatsirasti nei vieno vežėjo, norinčio aptarnauti tam tikrus maršrutinių taksi maršrutus.

56-ąjį miesto maršrutinių taksi maršrutą Ringaudai–Neveronys anksčiau aptarnavusio vežėjo pateiktais statistiniais duomenimis, šiuo maršrutiniu taksi kasdien iš Ringaudų ir Akademijos į Kauno miestą išvykdavo ir grįždavo atgal apie 300 keleivių, o iš Neveronių – apie 250 keleivių. Tačiau toks keleivių srautas pajamų negarantavo, vežėjo tvirtinimu, šiame maršrute per mėnesį būdavo patiriamas apie 12 tūkst. eurų nuostolis.

Šiuo metu maršrutą laikinai aptarnaujančio vežėjo pateiktais duomenimis, srautas taip pat nėra pakankamas, kad nebūtų patiriama nuostolių, bet tikroji maršruto situacija bus matyti rudenį, kai daugelis gyventojų neatostogaus. "Mūsų siekis yra išlaikyti šį maršrutą, tikimės, kad, net ir pasitraukus esamiems vežėjams, po konkurso atsiras naujų, kurie norės ateiti į rinką", – vylėsi J.Sakalavičius.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Edita

Edita portretas
Atiduokit normalu susiekima su miestu is Vaisvydavos galo tas jusu nenormalus 68 grafikas ir iki tilto gt apsurdas ,sake zmoniems bus geriau,koks gerumas vaziuoti su persedimais ir vistiek an to nenormalaus 68 nepataikai ir valanda reikia laukt kas sita sugalvojo priploti galima

ED

ED portretas
Gal "reikalavimas" grąžinti privačius mikriukus ir nėra pats protingiausias, nes prisimenam ir jų trūkumus: netvarką, važiavimą be taisyklių, sustojimus, kur neleistina, ir dalies mokesčių nemokėjimą bet visgi, Kauno transporto skyriui derėtų kai ką pasimokyti iš tų laikų. Pirma, tai gal derėtų pasidomėti tų laikų mikroautobusų maršrutais ir darbo grafikais. Antra, nustoti blaškytis ir viską kaitalioti, o atlikti išsamų tyrimą (tai daryti turėtų specialistai, jei nėra savų, suraskite užsieny) ir galų gale padarykite, kad viešasis transportas tarnautų miesto gyventojams, o ne funkcionuotų dėl "varnelės" patvirtinime, kad miestiečiai juo nelabai naudojasi (kaip teigia neseniai atlikta studija). Mažai naudojasi, nes nepatogu, nes lėta, nes retai, kai kur išvis beveik nėr. Todėl ir nesinaudoja, važiuoja nuosavu transportu, nors tikrai pasinaudotų viešuoju. Ir nereikia apie dviračius bei paspirtukus - įtariu, kad ir pats meras iš savo Vičiūnų į savivaldybę automobiliu, o ne paspirtuku rieda

Rajoniniai

Rajoniniai portretas
Tai kai keliesi gyvent i kaima tai ir gyvenk... matai dar miestas turi atsivezti i miesta... todel ir kainos NT skiriasi... ne seip sau nera saligatviu ir lempu ir kas jau kas miestas neprivalo nieko vezti... nes mokescius moki rajone...
VISI KOMENTARAI 21
  • Skelbimai
  • Pranešk
    naujieną
  • Portalo
    svečias
  • Klausk
    specialisto
  • Diskusijos
  • Orai
  • TV
    programa
  • Pažintys
  • Žaidimai
  • Horoskopai
  • Naujienlaiskis
  • RSS
  • Facebook
  • Twitter

Galerijos

Daugiau straipsnių