Quantcast

Tarptautinis ralis „Kauno ruduo“ – šiemet išskirtinis: pagerbė legendinius lenktynininkus

Tarptautinis ralis "Kauno ruduo" šiemet buvo išskirtinis: spalį sukanka lygiai pusė amžiaus, kai Kastytis Girdauskas su šturmanu latviu Uldžiu Madrevicu skambiu akordu užbaigė legendines "Tour d'Europe" lenktynes.

Istorinė sėkmė

1971-aisiais tuometės Kauno radijo gamyklos sporto klubo "Banga" atstovas K.Girdauskas su U.Madrevicu, važiavę specialios konstrukcijos 1,2 l darbo tūrio variklį turinčia "Lada VAZ 2101", bendroje ralio "Tour d'Europe" įskaitoje užėmė antrą vietą.

Sėkmingiau pasirodė tik vokiečiai Kurtas Waldneris ir Hansas Vogtas ("Opel Ascona 1.6 SR"), treti buvo taip pat Vokietijos sportininkai Axelis Falkenbergas ir Reinke Maarfeldas (BMW 1600 TI).

48-asis "Kauno rudens" ralis sulaukė dalyvių ne vien iš Lietuvos, bet ir Latvijos, Sakartvelo, Armėnijos, JAV.

15-oje pozicijoje liko Lietuvos ralistas Leontijus Potapčikas ir estas Gunnaras Holmas ("Moskvič 412").

Tarp savo klasės lenktynininkų K.Girdauskas ir U.Madrevicas užėmė pirmą vietą.

Kiti prizininkai – vokiečiai Peteris Ochsas ir Ferdis Boekmannas ("Alfa Romeo Giulia S") bei rusai Jakovas Lukjanovas ir Aleksandras Karamyševas ("Lada VAZ 2101").

Startavo Rotušės aikštėje

Tuometė K.Girdausko ir U.Madrevico sėkmė buvo didžiausia "Tour d'Europe" staigmena, atvėrusi iki tol beveik nežinomiems žiguliams kelią į pasaulio ralio trasas bei sporto automobilių rinkas.

Paradas: istorinėje Kauno vietoje – istoriniai automobiliai. / A. Brazaičio ir M. Tito nuotr.

Pagrindinė "Kauno rudens", kasmet pagerbiančio brolius Kastytį (1943–1996) ir Arvydą (1945–1999) Girdauskus, organizatorė Tarptautinė automobilių sporto veteranų asociacija (TASVA) išleido spalvingą, archyvinėmis nuotraukomis gausiai iliustruotą knygutę "Kastyčio Girdausko triumfo "Tour d'Europe“ penkiasdešimtmečiui", o ralio starto vietoje, Kauno Rotušės aikštėje, stovėjo lygiai tokia pati "Lada VAZ 2101".

Šįkart vairuoti automobilį garbė teko Modestui Jakui ir Tomui Liutkui.

48-ąjį "Kauno rudens" ralį pradėjo 65 ekipažai iš Lietuvos, Latvijos, Sakartvelo, Armėnijos, beveik pusę jų sudarė veteranai, kuriems praeityje teko varžytis su broliais A. ir K.Girdauskais.

Šturmanas – iš JAV

Pagrindiniu lenktynių prizu – brolių A. ir K.Girdauskų atminimo taure – džiaugėsi vienas tituluočiausių šalies lenktynininkų, devynis kartus buvusios SSRS ralio čempionas Eugenijus Tumalevičius drauge su iš JAV atvykusiu, bemaž nuolatiniu "Kauno rudens" dalyviu Aleksandru Chaimskiu.

Trofėjus: pagrindiniu prizu – brolių A. ir K.Girdauskų atminimo taure – džiaugėsi vienas tituluočiausių šalies lenktynininkų E.Tumalevičius su šturmanu A.Chaimskiu. / A. Brazaičio ir M. Tito nuotr.

Simboliška, kad pagrindinį apdovanojimą nugalėtojams įteikė Kastyčio sūnus, daugkartinis šalies ralio čempionas Saulius Girdauskas.

"Šios pergalės Eugenijus ir Aleksandras tikrai nusipelnė, o ji mano vyrui tebus tarsi savotiška kompensacija už ilgą, net penkiolikos valandų kelionę iš San Fransisko į Lietuvą, į visad nekantriai jo laukiamą susitikimą su buvusiais jaunystės draugais, sportinių batalijų bendražygiais", – kalbėjo A.Chaimskį atlydėjusi jo žmona Olga.

Nugalėtojams pergalę padėjo nukalti naujas, mažytis "Toyota IQ" automobilis, su kuriuo absoliutūs veteranų įskaitos laimėtojai tik 8,3 sek. persvara pranoko kauniečius Ričardą Matijošaitį ir Šarūną Liesį, važiavusius "Moskvič 2140".

R.Matijošaitis su Š.Liesiu pelnė docento Evaldo Čerškaus atminimo taurę.

Treti bendroje įskaitoje – Jurijus ir Kirilas Sepovai, vairavę "VAZ 21083" ir nuo nugalėtojų atsilikę 12,3 sek.

Tarp senolių – "Packard"

L.Potapčiko atminimo taurę išsivežė jungtinis Armėnijos ir Sakartvelo sportininkų Arseno Sagisovo ir Davido Chachanidzės ekipažas, vienintelis vairavęs legendinę "Pobedą M 20".

Vieno iš "Kauno rudens" ralių iniciatorių ir organizatorių Vidmanto Čiutelės atminimo taurė įteikta tėvo ir sūnaus – Gintauto ir Aisčio Šlėderių – ekipažui, o Zenius Balčiūnas su Rimantu Domininkaičiu džiaugėsi buvusio Lietuvos automobilių sporto federacijos (LASF) prezidento Pauliaus Jankūno taure.

Tradicija: ralis "Kauno ruduo" buvo surengtas jau 48-ą kartą. / A. Brazaičio ir M. Tito nuotr.

Mažiausiai "Kauno rudens" kilometrų nuriedėjo istoriniai automobiliai. Rotušės aikštėje buvo galima apžiūrėti 1925 m. pagamintą "Packard" (jį vairavo Nelė ir Gintautas Miškiniai), ketveriais metais jaunesnį REO (Arvydas ir Donatas Pauliukai), o Lietuvos automobilių klubo klasikinių automobilių padalinio vadovas Šarūnas Žitkevičius su žmona Aušra siūlė atidžiau pažvelgti 1936 m. laidos "Mercedes Benz 200".

Ralyje dalyvavo ir retoki, praeityje asmenine prabanga spinduliavę "Buick Riviera".

Įveikė 10 greičio ruožų

Ilgiausią – 133,87 km distanciją – su dešimčia skirtingų greičio rungčių sėkmingiausiai įveikė Justinas Kvaraciejus ir Martynas Bingelis ("Subaru Impreza").

Jie 26,7 sek. pranoko antrą vietą užėmusius Aurimą Margevičių ir Eveliną Drilingienę ("Mitsubishi Colt"), o 40,6 sek. – trečioje pozicijoje likusius Andrių Sinkevičių ir Paulių Skarbalių ("BMW 130").

Į bendros įskaitos penketuką taip pat pateko Šarūnas Glikas ir Tadas Bakis ("VAZ 2105") bei Aurimas Kučinskas ir Andrius Tolstychas ("Peugeot 107").

Moterų ekipažų įskaitos prizininkės – Agnė Mažeikienė ir Renata Karpavičiūtė ("Honda CRX"), Rita Sabaitė ir Jurgita Raulušaitienė ("Renault Clio Sport"), Augustė Rupšytė ir Rūta Saladžienė ("VW Golf").



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių