Quantcast

Stoties turgaus laukia permainos

  • Teksto dydis:

Kaune turgaviečių istorijos pradžia siejama su XV–XVI a. Tuometėse turgavietėse buvo prekiaujama ne tik Lietuvoje užaugintu maistu, medumi, midumi, alumi, pašarais ar pagaminta produkcija, ūkio padargais ir pan., bet ir iš kitų šalių, pirklių atvežta produkcija. Šiandienės turgavietės, kaip ir visame pasaulyje, populiarios, tačiau jų paskirtis ne tokia pati, kokia buvo anksčiau.

Didelis potencialas

Neabejotina, kad pasikeitęs socialinis, ekonominis ir kultūrinis vartotojų identitetas reikalauja, kad šiuolaikinių turgų koncepcija būtų neatsiejama nuo modernumo, technologijų, patogumo, geros kokybės ir kainos santykio. Turgavietėse turi būti priimtina, visapusiškai į vartotoją orientuota aplinka.

Kauno miesto centre, tarp Autobusų ir Geležinkelio stočių, esantis Stoties turgus savo veiklą pradėjo 1963 m. Per daugelį metų miestiečių ir miesto svečių pažinta, žinoma ir dažnai lankoma prekybos vieta tapo populiari . Ši vieta daugelį metų buvo puiki komercinė erdvė vietiniams prekybininkams ir ūkininkams. Turgavietė keitėsi, tačiau jos populiarumas išliko iki šių dienų. Dar ir šiandien čia daugiausia skintų gėlių rūšių, pavasarį didžiausias sodinukų ir daigų, o vasarą ir rudenį – vaisių, uogų ir daržovių iš vietinių ūkių pasirinkimas.

Stoties turgus – populiari vieta, tačiau jos potencialas kol kas neišnaudojamas.

Dabar Stoties turgus – tai prekybos vieta, kuri turi ypač didelį potencialą, kuris kol kas nepasiektas. Nuo 2014 m. vidurio bendrovės akcininkai (Kauno miesto savivaldybė ir privatūs asmenys) aktyviai rengiasi turgavietės rekonstrukcijai – suformuotas žemės sklypas, parengti priešprojektiniai pasiūlymai.

Bendrovės Stoties turgus ir Kauno miesto savivaldybės pastangomis per daugelį metų paruoštas 70 arų turgavietei reikiamas žemės sklypas, kuriame jau yra visa reikalinga infrastruktūra moderniai ir išskirtinei turgavietei įrengti.

Ant permainų slenksčio

Gera vieta – tarp Šiaulių, Girstučio, M.K.Čiurlionio gatvių ir Vytauto prospekto ir toliau užtikrins paprastą ir patogų turgavietės pasiekiamumą ir matomumą. Papildomai įrengtas pėsčiųjų takas per turgavietę sujungs Vytauto prospektą ir Šiaulių gatvę, taip įgyvendinant ankstesnius miesto detaliojo plano sprendinius.

Planuojama infrastruktūra (keliai, šaligatviai ir pėsčiųjų takai) leis supaprastinti eismą šalia turgavietės, išspręs dabar esamą automobilių parkavimo vietų problemą. Po turgavietės pagrindiniu pastatu planuojama požeminė automobilių aikštelė, kuri talpins apie 73 lengvuosius automobilius. Sutvarkytas žemės sklypas ir renovuota iš pagrindų turgavietė radikaliai pakeis teritorijos estetiką.

Bus modernus

Sukaupta ilgametė patirtis ir rekomendacijos leido aktyviai dirbti su architektais. Šiame žemės sklype bendrovė ketina pastatyti pagrindinį 2,5 tūkst. kv. m turgavietės pastatą. Jame, strateginis patalpų zonavimas leis atskirti atskiras prekių grupes.

Šiame statinyje planuojama skirti: iki 500 kv. m maisto produktams, iki 500 kv. m pramoninėms prekėms, iki 400 kv. m gėlėms ir gėlių krepšeliams. Tikslinis ir optimizuotas zonavimas leis pirkėjams lengviau ir greičiau surasti jų ieškomus produktus, prekiautojams sudarys tinkamas sąlygas saugoti ir prekiauti turima produkcija. Šio pastato antrame aukšte planuojama nestandartinė maitinimo ir turgavietės aptarnavimo zonos.

Esamoje teritorijoje bus išvystyta patraukli ir moderni turgavietė, kurioje galės vykti intensyvi prekyba.

Pagrindinėje turgavietės aikštėje, šalia pėsčiųjų tako ir aplink pagrindinį pastatą, ketinama įrengti stilingas, modernias ir praktiškas prekybos vietas, skirtas ūkininkams, amatininkams ir kitiems prekiautojams lauke.

Centre, po stogeliu, įrengta aikštelė bus turgavietės centras, kuris pėsčiųjų takais jungs visas turgavietės vietas ir įeigas / išeigas. Šioje vietoje turgavietėje apsiperkantys miestiečiai ir miesto svečiai galės užkąsti, pailsėti ir pasimėgauti turgavietės šurmuliu.

Įrengtos lauko prekybos vietos po stogu bus visiškai aprūpintos reikiama infrastruktūra, tai užtikrins prekybininkams optimalias prekybos ir sanitarines, higienos sąlygas. Šiose vietose pavasarį bus galima prekiauti sodinukais, daigais, sėklomis, vasarą ir rudenį – daržovėmis, vaisiais, uogomis, grybais ir kitomis ūkininkų užaugintomis ir surinktomis miško gėrybėmis. Turgavietė planuoja savaitgaliais organizuoti renginius, kurių metu pakviesti vietiniai ir kitų miestų amatininkai prekiautų savo produkcija, supažindintų ir šviestų visuomenę savo amato savybėmis. Tikimasi, kad čia bus galima paragauti lietuviškų, tradicinių (liaudiškų) patiekalų, skanėstų ir gėrimų.

Turgavietė keitėsi, tačiau jos populiarumas išliko iki šių dienų.

Ypač populiari

Miestiečių manymu, turgavietė šioje vietoje ypač reikalinga. Čia dažnai apsilanko miestiečiai, pakeleiviai, keliaujantys iš vieno miesto į kitą. Čia dažnai atvyksta ir aplinkinių miestų, miestelių ir kaimų žmonės apsipirkti. Dažniausiai turgavietėje perkama produkcija – gėlės, daržovės, šviežia mėsa, mėsos gaminiai. Neabejotina, po renovacijos turgavietė taps dar populiaresnė ir žinomesnė. Modernumas, tvarka, renginiai ir didesnis prekių ir paslaugų asortimentas vilios daugelį.

Tikimasi, kad pavyks suderinti akcininkų, savivaldybės ir miestiečių interesus – esamoje teritorijoje bus išvystyta patraukli ir moderni turgavietė, kurioje galės vykti intensyvi prekyba.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Anonimas

Anonimas portretas
valio šiandien važiuodama pamačiau kaip jau griauna stoties turgeli .Senoliai 90mečiai atsimena šį turgu dar 1958 metais . Manau ateityje turėsim gražiausią turgeli Lietuvoj .Jei tik Lietuva išliks

nebepirkeja

nebepirkeja portretas
ukininku neebuvo ir manau nebus nes neisileidzia perpardavinetojai tie patys snukiai nuo ryto iki vakaro kada jie ukininkauja -stebiu 50 metu ta vaizdeli

Jonas,kaunietis

Jonas,kaunietis portretas
Kelios dešimtys papildomų automobilių stovėjimo vietų neišspręs problemos,kai bent trumpam reikia palikti automobilį prie šios turgavietės. Dabar daugelis trumpam palieka Tunelio gatvės važiuojamoje dalyje.Ir dar reikia bėgt ieškot parkomato,mokėti 0,3lt .Iki dešimties ar penkiolikos minučių stovėjimas turi būt nemokamas.
VISI KOMENTARAI 25

Galerijos

Daugiau straipsnių