- diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
-
Stojančiųjų į Kelių inžineriją skatinimui – verslo stipendijos
-
Stojančiųjų į Kelių inžineriją skatinimui – verslo stipendijos
-
Stojančiųjų į Kelių inžineriją skatinimui – verslo stipendijos
-
Stojančiųjų į Kelių inžineriją skatinimui – verslo stipendijos
-
Stojančiųjų į Kelių inžineriją skatinimui – verslo stipendijos
Paskutinius šešerius metus Lietuvoje Kelių inžinerijos studijų programos studentų skaičius mažėjo, tačiau jų poreikis auga, ypač įvertinant artėjančius strateginius „Rail Baltica“ ir „Via Baltica“ projektus. Matydamas šią situaciją, verslas sklaido mitus apie profesiją ir steigia skatinamąsias stipendijas būsimiems kelių inžinieriams.
Kelių inžinierių poreikis didėja kasmet
Kauno technikos kolegija (KTK), inžinierius ruošianti daugiau nei šimtmetį, šiandien yra viena iš pagrindinių kelių inžinierių kalvių Lietuvoje, turinti ilgametes tradicijas, modernią bazę ir laboratorijas. Tačiau augantis Kelių inžinerijos absolventų poreikis skatina ieškoti bendrų sprendimų su verslu kaip bendromis jėgomis populiarinti šią specialybę.
Pasak AB „Eurovia Lietuva“ generalinio direktoriaus Stanislavo Kablio, kurio vadovaujama įmonė kolegijos studentams skyrė 2 tūkst. eurų stipendijoms nuo ateinančio rudens semestro, ne tik aukštosios mokyklos, bet ir verslas privalo būti socialiai aktyvus ir prisidėti prie būsimų specialistų ruošimo. Kelininkų įmonės vadovas pabrėžia, kad stipendijomis nėra siekiama įpareigoti studentus ateiti dirbti būtent pas juos, tačiau norima suteikti galimybę kiekvienam iš didesnio ar mažesnio miesto pasirinkti ir studijuoti inžinerinius mokslus.
KTK nuotr.
„Esame socialiai atsakinga ir aktyvi įmonė bei norime daugiau prisidėti ugdant jaunąją studentų kartą. Tad buvo tikrai paprasta apsispręsti skirti stipendijas studentams, kurie nori dirbti šioje sferoje, stengiasi ir savo pavyzdžiu užkrečia kitus. Tokiems žmonėms mūsų įmonės durys visada atviros“, – sakė jis.
S. Kablio teigimu, specialistų poreikis yra labai didelis, o kai kuriuose regionuose juos pritraukti yra dar sudėtingiau.
„Specialistų reikia visada. Dalis studentų nubyra, dalis pereina į kitas sritis, dar kiti tiesiog persikelia gyventi kitur. Galbūt Kaune ir Kauno regione situacija yra šiek tiek geresnė. Tačiau gerus Kauno technikos kolegijos specialistus, kurie turi daug praktikos statybų aikštelėje ir reikalingų žinių, pritraukti į Vilnių ar Klaipėdą yra sudėtinga.
Šiandien reikėtų, kad kasmet būtų paruošiama bent po kelis šimtus studentų, nes poreikis auga. Lietuvoje bus vystomi „Rail Baltica“ ir „Via Baltica“ projektai, taip pat kasmet didėja pervežimų srautai, reikia kelių priežiūros ir t.t. Tad ši specialybė tikrai yra ilgalaikė ir perspektyvi“, – mano S. Kablys.
Viena moderniausių sričių
Nors profesija, darbo priemonės ir pats sektorius per paskutinį dešimtmetį pasikeitė kardinaliai, daugelis vis dar vadovaujasi senais stereotipais. Tai, pasak AB „Eurovia Lietuva“ vadovo, yra vienas didžiausių iššūkių, ieškant jaunų specialistų.
„Daugelis vis dar mano, kad kelių inžinieriai visą dieną stovi dulkėse ir dirba prie karšto, smirdinčio asfalto. Vis dar turime įdėti labai daug pastangų, kad sugriautume šiuos mitus.
Dabar darbo sąlygos yra tikrai puikios. Sektorius yra vienas moderniausių, daugelis procesų yra skaitmenizuoti, dirbame su 3D technologijomis, darbuotojai turi šiuolaikiškas darbo vietas ir kasdien dideliais žingsniais žengiame pirmyn. Šios srities specialistai gauna daug papildomų naudų, tokių kaip automobiliai ir kt., o darbo užmokestis startuoja nuo 1,5-2 tūkst. eurų į rankas.
Šiandien kelių inžinierius turi būti ambicingas, kūrybingas ir iššūkių nebijantis žmogus. Matyti projektą brėžiniuose yra viena, tačiau nuvykus į vietą dažnai laukia siurprizai. Atrodo, kuo žvyrkelis gali skirtis dešinėje ir kairėje pusėje. O visgi gali. Visur reikalingi individualūs vandens nuvedimo sprendimai, vienaip reikia dirbti palijus, kitaip, kai žemė perdžiūvusi, ar šąlant, sningant.
Norint darbą atlikti gerai, visada reikia įvertinti labai daug detalių, priimti sprendimus čia ir dabar. Taip pat inžinieriai visada ieško būdo, kaip darbus atlikti inovatyviau, sumažinti kaštus, padaryti, kad būtų patogu ir t.t. Tai darbas, kuris reikalauja labai daug kūrybingumo“, – teigė S. Kablys.
KTK nuotr.
Pasak AB „Eurovia Lietuva“ vadovo, jauni žmonės šioje sferoje turi itin plačias karjeros galimybes, tačiau pirma reikia atrasti save.
„Mūsų įmonėje regionų vadovais dirba labai jauni žmonės, kuriems dar nėra net keturiasdešimt. Manau, tai greita karjera. Tačiau reikia žinoti, ko nori. O suprasti savo norus gali padėti praktika. Galima ateiti, pamėginti save vienoje srityje, antroje, trečioje, ir pinigų užsidirbti, ir žinoti, ar čia tavo vieta ir ar būsi laimingas dirbdamas tokį darbą“, – studijų programos „Kelių inžinerija“ perspektyvas atskleidė AB „Eurovia Lietuva“ direktorius S. Kablys.

NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Penktadienį Kaune – nemokamas viešasis transportas5
„Nepamirškite – rytoj Tarptautinė diena be automobilio!“ – ketvirtadienio popietę priminė Kauno miesto savivaldybė. ...
-
Neišsigąskite: Kauno rajone vyks šaulių ir specialiųjų tarnybų pratybos18
Šeštadienį įvairiose Kauno rajono seniūnijose vyks šaulių pratybos „Kauno rajono Tauras 2023“, kurių metu bus tikrinamas ekstremaliųjų situacijų plano efektyvumas. Pratybų metu šaudmenys naudojami nebus, tačiau...
-
Į Laisvės alėją su trenksmu sugrįžta rudeninė mugė (programa)19
Nuo penktadienio visam savaitgaliui Kauno Laisvės alėja vėl prisipildys veiksmo, muzikos, meistrų dirbinių, gyvūnų ir rudens gėrybių, netrūks kitokių unikalių įdomybių ir skanėstų. Įvairovė – garantuota, nes renginio „Kauno mugė....
-
Kauno kolegija – tarp lyderių: sulaukė daugiausia pirmakursių Kaune3
Priėmimo rezultatai rodo, jog Kauno kolegija ir šiemet atsidūrė tarp lyderiaujančių aukštųjų mokyklų ir sulaukė daugiausia pirmakursių tarp universitetų ir kolegijų Kaune. Siekdama išlaikyti aukštą studijų kokybės lyg...
-
Įstrižines perėjas įrengė, bet šviesoforus pamiršo?5
Rugsėjo pradžioje miesto savivaldybė išplėtė įstrižinių pėsčiųjų perėjų tinklą, tačiau kai kuriose sankryžose neįrengti papildomi šviesoforai, tad pėstieji turi dairytis į kitus ir stebėti, ar dega žalia. Eismo specialistai ...
-
LAKD: du „Via Baltica“ ruožai bus baigti šiemet6
Šiais metais planuojama baigti magistralinio kelio „Via Baltica“ ruožų nuo 72,5 iki 85 kilometro rekonstrukciją, pranešė Lietuvos automobilių kelių direkcija (LAKD). ...
-
Kauno Aleksoto DNR: atskiri įstatymai viduramžiais, savas kalendorius ir modernus virsmas11
Jaukiai apsuptas gamtos ir per Nemuną į miesto senamiestį žvelgiantis Kauno Aleksoto rajonas šiandien patiria unikalų virsmą. Dar visai neseniai čia plytėjo industrinė dykra, o dabar teritorijoje suplanuoti modernūs, darnūs, šiai vieta...
-
Kariškių pratybos papiktino Vaišvydavos gyventojus: kodėl jiems galima, o mums ne?73
Šiomis dienomis įvairiuose regionuose vykdomos Lietuvos kariuomenės pratybos „Inžinierių griausmas 2023“. Veiksmas vyko ir Vaišvydavos karjere. Būtent ši pratybų dalis papiktino vietos gyventojus. Jie įžvelgė ir galim...
-
G. Nausėda: Kauno pavyzdys rodo, kad kultūra gali būti socialinių pokyčių priešakyje9
Kauno modernizmo architektūros įtraukimas į UNESCO Pasaulio paveldo sąrašą įrodo, kad kultūra gali būti esminių socialinių pokyčių priešakyje, sako prezidentas Gitanas Nausėda. ...
-
Išgirdo kauniečių prašymą – judrioje vietoje nubraižė korį23
Kiekvieną rytą spūstyse strigusiems kauniečiams trūko kantrybė ir jie kreipėsi į „Kauno dieną“ pagalbos. Vietinių gyventojų siūlymas – nubraižyti geltonų juostų korį Birželio 23-osios gatvėje buvo išgirstas. ...