- diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
-
Prie Nemuno įsikūrusios savivaldybės laukia upės kelio atkūrimo
-
Prie Nemuno įsikūrusios savivaldybės laukia upės kelio atkūrimo
-
Prie Nemuno įsikūrusios savivaldybės laukia upės kelio atkūrimo
-
Prie Nemuno įsikūrusios savivaldybės laukia upės kelio atkūrimo
-
Prie Nemuno įsikūrusios savivaldybės laukia upės kelio atkūrimo
-
Prie Nemuno įsikūrusios savivaldybės laukia upės kelio atkūrimo
-
Prie Nemuno įsikūrusios savivaldybės laukia upės kelio atkūrimo
-
Prie Nemuno įsikūrusios savivaldybės laukia upės kelio atkūrimo
-
Prie Nemuno įsikūrusios savivaldybės laukia upės kelio atkūrimo
-
Prie Nemuno įsikūrusios savivaldybės laukia upės kelio atkūrimo
-
Prie Nemuno įsikūrusios savivaldybės laukia upės kelio atkūrimo
-
Prie Nemuno įsikūrusios savivaldybės laukia upės kelio atkūrimo
-
Prie Nemuno įsikūrusios savivaldybės laukia upės kelio atkūrimo
-
Prie Nemuno įsikūrusios savivaldybės laukia upės kelio atkūrimo
-
Prie Nemuno įsikūrusios savivaldybės laukia upės kelio atkūrimo
-
Prie Nemuno įsikūrusios savivaldybės laukia upės kelio atkūrimo
-
Prie Nemuno įsikūrusios savivaldybės laukia upės kelio atkūrimo
-
Prie Nemuno įsikūrusios savivaldybės laukia upės kelio atkūrimo
-
Prie Nemuno įsikūrusios savivaldybės laukia upės kelio atkūrimo
-
Prie Nemuno įsikūrusios savivaldybės laukia upės kelio atkūrimo
-
Prie Nemuno įsikūrusios savivaldybės laukia upės kelio atkūrimo
-
Prie Nemuno įsikūrusios savivaldybės laukia upės kelio atkūrimo
-
Prie Nemuno įsikūrusios savivaldybės laukia upės kelio atkūrimo
-
Prie Nemuno įsikūrusios savivaldybės laukia upės kelio atkūrimo
-
Prie Nemuno įsikūrusios savivaldybės laukia upės kelio atkūrimo
-
Prie Nemuno įsikūrusios savivaldybės laukia upės kelio atkūrimo
-
Prie Nemuno įsikūrusios savivaldybės laukia upės kelio atkūrimo
-
Prie Nemuno įsikūrusios savivaldybės laukia upės kelio atkūrimo
-
Prie Nemuno įsikūrusios savivaldybės laukia upės kelio atkūrimo
-
Prie Nemuno įsikūrusios savivaldybės laukia upės kelio atkūrimo
-
Prie Nemuno įsikūrusios savivaldybės laukia upės kelio atkūrimo
-
Prie Nemuno įsikūrusios savivaldybės laukia upės kelio atkūrimo
-
Prie Nemuno įsikūrusios savivaldybės laukia upės kelio atkūrimo
-
Prie Nemuno įsikūrusios savivaldybės laukia upės kelio atkūrimo
-
Prie Nemuno įsikūrusios savivaldybės laukia upės kelio atkūrimo
-
Prie Nemuno įsikūrusios savivaldybės laukia upės kelio atkūrimo
-
Prie Nemuno įsikūrusios savivaldybės laukia upės kelio atkūrimo
-
Prie Nemuno įsikūrusios savivaldybės laukia upės kelio atkūrimo
-
Prie Nemuno įsikūrusios savivaldybės laukia upės kelio atkūrimo
-
Prie Nemuno įsikūrusios savivaldybės laukia upės kelio atkūrimo
-
Prie Nemuno įsikūrusios savivaldybės laukia upės kelio atkūrimo
-
Prie Nemuno įsikūrusios savivaldybės laukia upės kelio atkūrimo
-
Prie Nemuno įsikūrusios savivaldybės laukia upės kelio atkūrimo
-
Prie Nemuno įsikūrusios savivaldybės laukia upės kelio atkūrimo
-
Prie Nemuno įsikūrusios savivaldybės laukia upės kelio atkūrimo
-
Prie Nemuno įsikūrusios savivaldybės laukia upės kelio atkūrimo
-
Prie Nemuno įsikūrusios savivaldybės laukia upės kelio atkūrimo
-
Prie Nemuno įsikūrusios savivaldybės laukia upės kelio atkūrimo
-
Prie Nemuno įsikūrusios savivaldybės laukia upės kelio atkūrimo
-
Prie Nemuno įsikūrusios savivaldybės laukia upės kelio atkūrimo
-
Prie Nemuno įsikūrusios savivaldybės laukia upės kelio atkūrimo
Į Nemuną laivu išplaukęs susisiekimo ministras Jaroslavas Narkevičius su devynių savivaldybių ir Vidaus vandenų kelių direkcijos vadovais sutarė dėl spartaus laivybos upių kelių gaivinimo visoje Lietuvos, sparčiai investuojant į Nemuno, Neries, Nevėžio ir kitus vandens kelius.
Per artimiausius trejus metus, investavus daugiau kaip 30 mln. eurų, būtų atgaivinta krovininė laivyba Nemunu maršrutu Kaunas-Klaipėda, suaktyvėtų keleivinė ir pramoginė laivyba visoje Nemuno upėje, Kauno mariose ir Kuršių mariose.
Tai būtų didžiausios investicijos į Nemuną per pastaruosius 30 metų.
„Siekiant sparčiai atkurti laivybos kelius Lietuvoje, bus konsoliduojamas vidaus vandenų kelių tinklo valdymas, perimant savivaldybių valdomus kelius vidaus vandenų kelių direkcijos žinion. Taip pat numatoma užtikrinti ilgalaikį ir tvarų infrastruktūros plėtros finansavimą“, – sakė J.Narkevičius.
Jaroslavas Narkevičius
Lietuvoje iš viso yra 822 kilometrų ilgio valstybinės reikšmės upių kelių, tačiau iš jų eksploatuojami – 443 kilometrai, į kuriuos patenka tarptautinis E 41 vidaus vandenų kelias nuo Kauno iki Klaipėdos.
„Per Lietuvą iš Rytų į Vakarus, Klaipėdos kryptimi eina sparčiai augantis krovinių srautas, kuris stipriai apkrauna automagistralę Vilnius-Klaipėda bei geležinkelio linijas. Siekiant efektyviai valdyti srautus, rizikas, atkuriamas vandens kelias Nemuno upe yra ideali alternatyva sausumos transportui“, – sakė susisiekimo ministras.
Pasak jo, vidaus vandenų kelių įtraukimas į bendrą Lietuvos transporto sistemą padidintų kiekybinį transporto pralaidumą, sustiprintų šalies konkurencingumą, kadangi dėl žemesnių transportavimo kaštų sumažėtų ir bendras šalies transportavimo kaštų vidurkis.
Krovinių gabenimas upe yra itin patraukli alternatyva dėl saugumo, itin žemo avaringumo, lyginant su vilkikais. Taip pat svarbus mažas poveikis aplinkai – tarša 2,5 karto mažesnė nei automobilių transporto. Ekonomiškumas – tonkilometriui suvartojama apie 17 proc. kelių transporto ir 50 proc. – geležinkelių transporto suvartojamos energijos.
„Keliu Nemunas-Klaipėda per metus Lietuvoje dirbančios bendrovės, preliminariu vertinimu, galėtų sugeneruoti net 1 mln. tonų krovinių. Prognozuotume, kad realus Nemuno laivakelio sutvarkymas pritrauktų dar daugiau potencialių įmonių, kurios būtų suinteresuotos vežti krovinius vidaus vandenų transportu bei vykdyti keleivinę ir pramoginę laivybą, kas padidintų ekonominį aktyvumą šalia Nemuno įsikūrusiose savivaldybėse bei investicijų pritraukimą į jas“, – ketvirtadienį sakė Vladimiras Vinokurovas, kartu su susisiekimo ministru Lietuvos vidaus vandenų viziją pristatęs prie Nemuno įsikūrusių savivaldybių merams.
J.Narkevičiaus teigimu, Susisiekimo ministerija vandens kelių atgaivinimą įtraukė į prioritetinių darbų sąrašą bei numatė 28 mln. eurų investicijų iš Europos sąjungos fondų bei Lietuvos biudžeto lėšų E 41 keliui sutvarkyti. Taip yra skirta beveik 3 mln. eurų technikai įsigyti – vientisam vandens keliui nuo Druskininkų iki Šilutės įrengti.
Nemunu numatyta gabenti birius krovinius: žemės ūkio produktus, metalo laužą, pirmines ir apdorotas naudingąsias iškasenas, medieną, biokurą, statybines medžiagas. Taip pat pervežti suskystintas dujas, bendruosius krovinius konteineriuose.
Pasak direkcijos vadovo, V. Vinokurovo, Nemuno potencialas yra didžiulis. Pavyzdžiui, viena barža talpina 1000 tonų krovinių, tuo tarpu sausumos keliais tokį krovinių kiekį reikėtų gabenti 40-čiai vilkikų.
Vladimiras Vinokurovas
Per pastaruosius 30-40 metų Nemunas buvo praradęs gyvybingumą. Pagrindinė to priežastis – neprižiūrėti laivakelį reguliuojantys hidrotechnikos statiniai – bunos.
„Nemune įrengta virš 1200 bunų – iš žvirgždo, skaldos ir akmenų įrengtų statinių, kurie suspaudžia vandens tėkmę, nukreipia nešmenis į kranto pusę ir padeda išsivalyti upės dugnui laivakelyje. Deja, daugumos jų būklė yra bloga: apie 500-700 bunų būtina rekonstruoti arba tikslinėse vietose pagal poreikį pastatyti naujų. Vietoje to, kad dabar kalbėtume apie krovinines baržas Nemune ir plėtotume krovinių bei žmonių gabenimą Nemunu, kasmet vien iš jo iškasame virš 700 tūkst. kubinių metrų sąnašų, tiesiog stengdamiesi pašalinti nuolat susidarančias seklumas“, – sakė V. Vinokurovas.
Laivybos upėmis vizijos pristatyme ketvirtadienį dalyvavo Druskininkų, Alytaus, Birštono, Prienų, Kauno rajono, Jurbarko rajono ir Neringos savivaldybių vadovai.
Birštono merė Nijolė Dirginčienė sako, kad valstybės dėmesys Nemunui yra gyvybiškai svarbus, nes pačių savivaldybių pastangų ir iniciatyvumo neužtenka.
Galimybė plaukti Nemunu atvers naujas galimybes turizmo paslaugų teikėjams.
„Per pastaruosius 10 metų Nemunas yra labai stipriai uždumblėjęs. Dėl atšilusio klimato žiemą upė neužšąla, ledai nebeišvalo upės dugno, srovės tėkmė nėra didelė. Esame vienintelis kurortas Kauno regione, garlaiviu iš Kauno pas mus vienu ypu atvyksta apie 100 žmonių, tačiau išvalytas, pagilintas Nemunas atgaivintų turizmą, ko mes tikrai labai laukiame, leistų keliauti net iki Augustavo kanalų Lenkijoje. Stipriai beldžiamės į visas duris ir tikimės, kad Nemunui pagaliau bus skirtas dėmesys, kurio upei taip reikia“, – teigė N. Dirginčienė.
Pasak Jurbarko rajono mero Skirmanto Mockevičiaus, Nemunas Jurbarko rajonui ir miestui ypač svarbus jau keletą šimtų metų – iki antrojo pasaulinio karo čia buvo didelis prekybos uostas, o vėliau įrengtas krovinių uostas žvyrui ir gelžbetonio gaminiams transportuoti.
„Tarp Kauno ir Klaipėdos toks uostas yra tik Jurbarke. Todėl Nemuno pritaikymas laivybai – tiek krovinių gabenimui, tiek pramoginei laivybai, turizmui – mums yra vienas iš pagrindinių prioritetų. Laivyba Nemunu ir veikiantis uostas sudarytų galimybę tiek Jurbarko rajone, tiek visame Tauragės regione, tiek kaimyniniame Šakių rajone investuotojams steigti įmones, sukuriant darbo vietas. Labai jaučiame poreikį pramoginei laivybai, plėsime Nemuno pakrančių infrastruktūrą, ir neabejojame, kad galimybė plaukti Nemunu atvers naujas galimybes turizmo paslaugų teikėjams“, – tvirtina Jurbarko rajono meras.
Per pastaruosius dešimtmečius likimo valiai buvo palikti perspektyvūs vietiniai vandens keliai, kurie yra neprižiūrimi, tam neskiriamos lėšos. Kėdainių rajono savivaldybė 2019 m. inicijavo vietinės reikšmės kelių sąrašo papildymą Nevėžio upės ruožu Kėdainių mieste, tačiau ir šis kelias neeksploatuojamas. Šilutės rajono savivaldybė turi daugiausiai vietinės reikšmės vidaus vandenų kelių, naudojamas Šyšos upės kelias ir kiti, tačiau jie neeksploatuojami. Šilutės ir Klaipėdos rajonų savivaldybės siekia perduoti visus vietinius kelius VVKD.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
V. Matijošaitis: užtruko, bet duotas žodis – ištesėtas23
Kauno miesto meras Visvaldas Matijošaitis džiaugiasi, kad „Vičiūnų grupės“ pasitraukimo iš Rusijos rinkos istorijoje pagaliau padėtas taškas. Kelis pastaruosius metus kritikos dėl įmonės veikimo Kaliningrade susilauk...
-
Laisvės alėjoje kepa ir šakočius, ir sūrius2
Laisvės alėjoje karaliauja ūkininkai, tautodailininkai ir amatininkai. „Kauno mugė. Pavasaris 2024“ dalyvių stalai lūžta nuo mėsos, pieno, duonos, tekstilės, molio, juvelyrinių ir kitokių gaminių, dirbinių. ...
-
Sužydėjusios Kauno puošmenos džiugins iki pat rudens
Ilgus metus puoselėjami ir plečiami gėlynai vėl traukia kauniečių žvilgsnius. Ryškiausiomis spalvomis nusidažė Laisvės alėja, aikštės bei miegamųjų rajonų erdvės. Šiemet visame mieste apsodinta apie 70 atskirų augalų klom...
-
Nacionalinis kultūros forumas mėgins sujungti, kas sunkiai sujungiama, – kultūrą ir verslumą
Nacionalinis kultūros forumas, šiais metais vykstantis devintąjį kartą, kraustosi į Kauną. Vytauto Didžiojo universitete šalies kultūros lauko dalyviai imsis nagrinėti dvi itin svarbias – kultūros regionuose ir verslumo – te...
-
Elektromobilių vairuotojus Kaune pasitinka pokyčiai: atsiskaitymas už įkrovimą – mobiliąja programėle6
Kauno mieste 23 elektromobilių įkrovos stoteles įrengusi savivaldybės administracija, reaguodama į elektros kainų svyravimus ir piktnaudžiavimo atvejus, imasi neišvengiamo sprendimo. Nuo balandžio 22 d. (pirmadienio) pradeda veikti apmokėjimo s...
-
Liūčių tvindomame Dubajuje esantis lietuvis: nustėrau pamatęs apsemtą aštuntą viešbučio aukštą32
„Dvi dienos, atrodytų, iškrito iš gyvenimo“, – atviravo darbo reikalais į audrų ir liūčių pastaruoju metu talžomą Dubajų atvykęs kaunietis Donatas. Vyras neslėpė – miestas nepasiruošęs tokioms nelaimėm...
-
Kraipo galvas dėl „Megos“ ryklių: kaip visi galėjo nugaišti per vieną mėnesį?21
Kaunas neteko ryklių – tokią žinią pranešė prekybos centras, kurio akvariume trys rykliai gyveno bene du dešimtmečius. Akvariumo prižiūrėtojai sako, kad rykliai tiesiog paseno, tačiau lankytojai, atvažiavę ryklių pasiži...
-
Landynė daugiabutyje: ar gali būti blogiau?66
Vieno Šilainių daugiabučio gyventojai pavargo: landyne virtusiame bute – narkomanų slėptuvė, nuolatinės girtuoklystės, muštynės, sklindantis dvokas. Problema – ne nauja, bet sunkiai sprendžiama. ...
-
Mugė Laisvės alėjoje – dar gausesnė35
Trim dienom nuo penktadienio į Kauną susirinks ūkininkai, tautodailininkai, amatininkai ir susiveš įdomiausio, skaniausio, gražiausio, ką turi. „Kauno mugė. Pavasaris 2024“ žada įspūdžių, reginių, unikalių dirbinių, gaminių i...
-
Į vasarą – naujais laiptais: iki remonto pabaigos liko nedaug14
Pernai rudenį prasidėjęs Aušros laiptų remontas įpusėjo. Nors Žaliakalnio gyventojai ir turistai vis dar kabarojasi laikinai įrengtais mediniais laiptais, vasarą remontas bus baigtas. ...