- Kamilė Ščavinskaitė
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Pirmadienį Kauno LEZ teritorijoje įvykęs tragiškas eismo įvykis nusinešė moters gyvybę. Iškart po jo atsirado žmonių, kurie teigia, kad žuvusiosios nebūtų išgelbėję net tai, jei ji būtų kirtusi gatvę pėsčiųjų perėjoje. Pasirodo, kad jau kuris laikas nelaimės vieta skendi visiškoje tamsoje.
Nelaimė Kauno rajone esančioje Terminalo gatvėje įvyko pirmadienį. Kaip pranešė Policijos departamentas, blaivaus 42-ejų metų vyro automobilis „Volkswagen“ partrenkė ir mirtinai sužalojo apie 70-ies metų amžiaus moterį. Nelaimė įvyko apie dešimt metrų atstumu nuo perėjos.
Su „Kauno diena“ susisiekęs kaunietis Rolandas pasakoja, kad tokios nelaimės šioje vietoje galima buvo tikėtis.
„Ta tragiško įvykio vieta man kasdien po langais. Po šios nelaimės atkreipiau dėmesį, kad čia neveikia gatvės apšvietimas. Didžioji dalis kelio skendi visiškoje tamsoje“, – praėjus kelioms dienoms po nelaimės teigė kaunietis.
Vyro žodžiais kalbant, neveikia nuo pat pėsčiųjų perėjos prasidedanti visa eilė šviestuvų iki pat gatvės galo. Praėjusiais metais šios problemos Rolandas sako nepastebėjęs, bet šiemet veikiančio apšvietimo jis dar nematė.
„Automobilio vairuotojas toje vietoje tikrai gali nepastebėti pėsčiojo, nes prieš pat perėją yra nedidelis kalniukas. Manau, kad nėra didelio skirtumo, ar žuvusi moteris būtų ėjusi perėja, ar, kaip dabar, šalia jos. Ten visa atkarpa – aklina tamsa, todėl tragedijų gali būti ir ateityje“, – apie galimas nelaimes pamąsto pašnekovas.
Ten visa atkarpa – aklina tamsa, todėl tragedijų gali būti ir ateityje.
Pokalbio metu paaiškėja, kad ne tik šviestuvai kartina pėsčiųjų ir vairuotojų gyvenimą.
„Nesu ekspertas ir pats savo akimis nemačiau šios nelaimės, tačiau kažkas turi pasirūpinti, kad tokie atvejai nepasikartotų. Ar patys LEZ atstovai, ar jie turi nukreipti šią problemą atsakingiems asmenims. Čia juk ir ženklai pastatyti bet kokie, gatvės ženklinimas – nesuprantamas. Visiškas chaosas. Dažnai matau, kaip vairuotojai išvažiuoja į priešpriešinę eismo juostą. Ar laukiama dar daugiau tragiškų įvykių?“ – apie kitas nelaimių priežastis užsimena Rolandas.
Jau ne vienerius metus šioje vietoje gyvenantis vyras pasakoja, kad teritorijoje eismas vis intensyvėja, todėl imtis veiksmų dėl eismo dalyvių saugumo – būtina.
„Šioje gatvėje vaikšto nemažai pėsčiųjų, šalia pėsčiųjų perėjos yra autobusų stotelė. Kai kurie žmonės kerta gatvę greitai, todėl matomumas labai svarbus. LEZ'ui tikrai reikia pasitempti šioje vietoje“, – savo teiginius pagrindžia jis.
Žino, bet nieko nedaro?
„Kauno diena“ pasidomėjo, kas atsakingas už šias LEZ teritorijoje esančias problemas, tačiau sulaukta kiek netikėto suinteresuotų asmenų atsakymo.
LEZ vadovas Vytautas Petružis teigė ir apie tragišką įvykį, ir apie problemas dėl apšvietimo žinantis.
„Apšvietimas nebūtinai turi veikti visoje Lietuvoje. Yra daug kelių, kur apšvietimo nėra. Tačiau nėra taip, kad apšvietimas yra kaltas dėl šios avarijos. Juk kiekvienas vairuotojas turi apšvietimą automobilyje, taip pat, reiktų atsižvelgti į greičio ribojimus, o pėstiesiems yra šaligatviai. Mano nuomone, apšvietimas neišgelbės, jei vairuotojas važiuos kaip akis išdegęs“, – „Kauno dienai“ teigė pašnekovas.
V. Petružis užsiminė, kad šiuo metu yra organizuojamas Terminalo gatvės apšvietimas: „Jis bus. Tačiau supraskite, kad čia yra daug dalykų – Kauno rajono savivaldybė, LEZ'o valdymo bendrovė. Šiuo metu sudėtinga paaiškinti, kas ir kaip turėjo tą apšvietimą ten pajungti ir ar išvis turėjo.“
Vadovas pasakoja, kad moters žūtis eismo įvykio metu sukrėtė ir dėl to pergyvenama. Pastebima, kad dažnai prasidedant vakariniam pikui iš LEZ teritorijos vairuotojai skuba išvažiuoti, kad nepakliūtų į eismo spūstis A6 kelyje.
„Manau, kad ir patiems pėstiesiems reiktų pasisaugoti. Neretai jie eina keliu be atšvaitų, ne šaligatviais“, – dėsto V. Petružis.
Kiek ramina vadovo žodžiai, kad tam tikri sprendimai dėl šios gatvės apšvietimo yra daromi: „Jei matysime, kad gatvė ir toliau skendi tamsoje, mes patys imsimės priemonių. Tačiau reiktų atsiminti, kad LEZ nėra kažkokia atsitvėrusi teritorija, o gatvės – mūsų nuosavybė. Tai viešo naudojimo keliai ir už juos atsakingi ne mes vieni.“
Kadangi V. Petružis užsimena, kad gatvės ir jų apšvietimas nėra vien LEZ atsakomybėje, o kartu – ir Kauno rajono savivaldybės, nusprendėme išgirsti ir pastarųjų poziciją.
Jei matysime, kad gatvė ir toliau skendi tamsoje, mes patys imsimės priemonių.
Savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojo Šarūno Šukevičiaus „Kauno dienai“ pateikė kiek kitokią nuomonę nei LEZ vadovas.
„Pats LEZ'as atsakingas už apšvietimą Terminalo gatvėje. Nepasakysiu, kam konkrečiai – ar seniūnijai, ar LEZ'ui priklauso kelias, bet visa priežiūra yra jų atsakomybėje. Apskaitos skaitliuko mes ten neturime. Sutarties su LEZ'u, kad į tą vietą tiektume elektrą, tikrai nėra“, – sakė savivaldybės atstovas.
Po pokalbio su savivaldybės atstovu belieka viltis, kad LEZ vadovo pažadas imtis veiksmų dėl šios gatvės apšvietimo bus įgyvendintas.
Statistika
Kauno policijos atstovė Justina Kazragytė pateikė duomenis apie eismo įvykius, kuriuose žuvo ar nukentėjo pėstieji.
Per pirmuosius tris šių metų ketvirčius Kauno mieste eismo įvykiuose buvo sužeisti 89 pėstieji, dar septyni žuvo. Tamsiuoju paros metu žuvo trys pėstieji eismo dalyviai, dar keturi – šviesiu paros metu. Ženklaus skirtumo tarp tamsiojo ir šviesiojo paros meto nepastebima.
Daugelis eismo įvykiuose žuvusių pėsčiųjų eismo dalyvių tamsiuoju paros metu nedėvėjo šviesą atspindinčios liemenės ar atšvaito. Dažniausiai įvardijamos priežastys dėl ko kyla eismo įvykiai, kuriuose žūsta ar sužalojami pėstieji eismo dalyviai – pėsčiųjų nepraleidimas pėsčiųjų perėjoje ir vairuotojų kitų pareigų pėstiesiems nevykdymas, pėsčiųjų važiuojamosios kelio dalies perėjimas arba ėjimas ja ten, kur draudžiama.
Policijos pareigūnai primena pėstiesiems, jog kelyje visuomet reikia elgtis itin atsakingai ir būti budriems. Tamsiuoju paros metu būtina dėvėti atšvaitą ar kitą šviesą atspindintį elementą. Einant per kelią nesinaudoti mobiliojo ryšio priemonėmis ar kitais daiktais, kurie trukdytų saugiai kirsti važiuojamąją kelio dalį.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Mažumos valanda: kas domino Kauno politikus?28
Pakeitus Vietos savivaldos įstatymą, kartą per pusmetį turi būti sudaryta galimybė rengti mažumos valandą. Antradienį ne opozicijoje esantys Kauno politikai galėjo savivaldybės administracijai, merui ir vicemerams užduoti įvairius rūpimus klausim...
-
BGS Ukrainos „SkyUp Airlines“ lėktuvus aptarnaus ir Kauno oro uoste1
Lietuvos kapitalo aviacijos grupės „Avia Solutions Group“ antžeminių paslaugų bendrovė „Baltic Ground Services“ (BGS) nuo šiol ir Kauno oro uoste teiks paslaugas Ukrainos užsakomųjų skrydžių bendrovei „SkyUp Airli...
-
Kaune nuo gegužės – pigesni metiniai viešojo transporto bilietai įmonėms7
Kaune nuo gegužės bus įvedami pigesni metiniai viešojo transporto bilietai, kai įmonės ar organizacijos tokių bilietų visiems metams perka 100 ar daugiau. ...
-
Gausus tarybos posėdis ir saujelė protesto balsų51
Balandžio mėnesio tarybos posėdyje buvo suplanuota daugiau nei 160 klausimų. Intensyvų klausimų svarstymą stebėjo ir grupelė miestiečių, nepatenkintų Kauno mero Visvaldo Matijošaičio verslo Rusijoje detalėmis. ...
-
Miesto planas – priedangų įrengimas daugiabučiuose29
Antradienio tarybos posėdyje miesto politikai svarstė, ar prisidėti finansiškai prie priedangų įrengimo daugiabučiuose. Projekto autoriai pabrėžia, kad toks projektas leistų sumažinti grėsmes galimų pavojų metu. ...
-
Laivų šliuzo per Nemuną projektui – žalia šviesa37
Pirmadienį pasirašyta sutartis dėl laivų šliuzo Kauno hidroelektrinės (HE) užtvankoje statybos poveikio aplinkai vertinimo ir projektinių pasiūlymų rengimo. Visa tai suteiks detalią informaciją dėl konkrečių statybos terminų, kainos...
-
Dainų slėnio prieigas papuošė proginiai ąžuolai ypatingam jubiliejui pažymėti9
Rekonstrukcijos pabaigą pasitinkantis Dainų slėnis sulaukė naujų akcentų – dviejų jaunų ąžuolų. Jais simboliškai įamžintas artėjantis Lietuvos dainų šventės 100-metis ir jubiliejinė Dainų diena Kaune „Miškais ...
-
Karjerų kasimas Pakarklės miške: bendruomenė žada kovoti toliau6
Ne vienerius metus trukusi bendruomenės kova su valdžios institucijomis dėl Pakarklės miško išsaugojimo, kad ten nebūtų kasami žvyro karjerai, baigėsi. Aplinkos apsaugos agentūra (AAA) pripažino, kad miške kasinėti nieko negalim...
-
Senoji Kauno ledo arena taps daugiafunkciu sporto centru15
Beveik pusę amžiaus skaičiuojanti, ne vienam aukšto lygio sportininkui pagrindus paklojusi Kauno ledo arena ruošiasi transformacijai. Iki šiol čia plušėję čiuožėjai ir kitų žiemos sporto šakų atstovai dar š...
-
Kauno rajono socialinių paslaugų centre pamatiniai dalykai nesikeičia
Kauno rajono socialinių paslaugų centras švenčia 17-ąjį gimtadienį. ...