Quantcast

Po sūnaus žūties – vargas uždarant „Revolut“ sąskaitą

Žuvusio kauniečio artimieji jau daugiau kaip du mėnesius laukė, kol "Revolut" teiksis uždaryti velionio sąskaitą. Finansinė įstaiga sujudo tik sulaukusi "Kauno dienos" klausimų.

Kilo problemų

"Birželio pabaigoje peržiūrėdamas sūnaus dokumentus radau jo vardu išduotą "Revolut" kortelę. Kaip sąžiningas žmogus banko atstovams parašiau elektroninį laišką, kad esu paveldėtojas ir paprašiau, kad sąskaita būtų uždaryta. Po trijų dienų atsakydami į mano laišką jie paprašė užpildyti elektroninę formą ir parašė, kad netrukus su manimi susisieks, bei paminėjo, kad sąskaitos uždarymo procesas trunka dvi tris savaites", – pasakojo su "Kauno diena" susisiekęs Gediminas.

Pagal "Revolut" pageidavimą kaunietis sakė užpildęs minėtą elektroninę formą ir pateikęs reikiamus dokumentus bei apie tai dar liepos 9 d. elektroniniu paštu pranešė banko atstovams.

Po dienos, liepos 10-ąją, jis teigė sulaukęs "Revolut" atsakymo, kuriame žadėta susisiekti, kai tik paskirta komanda peržiūrės atsiųstus dokumentus. Tačiau paskui stojo tyla, kol liepos 15 d. elektroniniu laišku kaunietis vėl turėjo bankui priminti apie savo pageidavimą dėl velionio sūnaus sąskaitos uždarymo.

"Parašiau jiems, kad jei būčiau neatsakingas žmogus, numesčiau kortelę ir sakyčiau: nieko nežinau, nieko negirdėjau – nesukčiau galvos ir negaiščiau laiko, nes paprastas dalykas (sąskaitos uždarymas – aut. past.) užtrunka savaites ir tai nedaro garbės bankui. Mačiau, kad apie "Revolut" yra neigiamų atsiliepimų, tačiau pasidarė įdomu, kaip pas mus bankai aptarnauja klientus. Man teko uždaryti sąskaitas kituose bankuose – klausimas buvo išspręstas per penkias minutes. O čia – ne", – piktinosi Gediminas.

"Revolut" atstovai sujudo tik sulaukę žurnalistų klausimų. (Vilmanto Raupelio nuotr.)

Nuolat maitino pažadais

Liepos 17 d. vyras pasakojo sulaukęs "Revolut" atstovų atsakymo, kuriame atsiprašoma, kad procesas užtruko ilgiau, nei tikėtasi. Dar kartą pažadėta, kad už problemą atsakingi "Revolut" darbuotojai su Gediminu susisieks.

Tačiau pastarasis pažadas taip ir nebuvo ištesėtas, todėl pašnekovas rugpjūčio 7 d. išsiuntė dar vieną elektroninį laišką, prie kurio pridėjo ir notaro patvirtintą dokumentą, kad jam būtų suteikta informacija apie lėšas, esančias žuvusio sūnaus banko sąskaitoje, bei dar sykį priminė ankstesnį savo prašymą – uždaryti sąskaitą, jei joje yra mažiau nei 20 eurų.

Atsakymo į pastarąjį laišką buvo sulaukta tik po keturių dienų – rugpjūčio 11-ąją. Turinys identiškas – pažadėta tuojau pat pranešti atsakingiems komandos nariams ir peržiūrėti su kauniečio situacija susijusią informaciją.

"Jei Lietuvoje leidžiama veikti tokiems bankams, tegul padaro taip, kad klientams būtų lengva. Kai apie problemą kalbėjausi su kitų bankų atstovais, jie pasakė, jog galimas variantas, kad "Revolut" tempia gumą tam, kad po kiek laiko klientams reikėtų susimokėti prisikaupusį sąskaitos aptarnavimo ar kitus mokesčius – pasidaro biznį", – svarstė pašnekovas, tačiau paklaustas, ar jau yra gavęs kokį nors prašymą apmokėti vieną ar kitą su esamos situacijos niuansais susijusią sąskaitą, vyras teigė, kad tokios iki šiol nebuvo sulaukęs.

Imsis priemonių

Vyras taip pat užsiminė, jei sprendimas uždaryti velionio sūnaus sąskaitą artimiausiu metu nebus priimtas, jis žada kreiptis į Lietuvos banką, kuris nagrinėja gyventojų skundus su kredito įstaigomis ar kitais finansų rinkos dalyviais, jei patiems klientams gražiuoju susitarti nepavyksta.

"Galvojau, kad procesas užtrunka, nes vasarą banke dirba mažiau darbuotojų ir dėl to klientai yra pikti, nes, kaip minėjau, internete radau daugybę negatyvių komentarų "Revolut" atžvilgiu. Bet pastebėjau, kad jie iš tiesų nesiskaito su klientais. Keista, kad Lietuvoje leidžiama veikti tokioms institucijoms, į kurias neįmanoma paskambinti ir paklausti to, kas domina, ar susitarti dėl susitikimo, – tenka bendrauti laiškais, nes autoatsakiklio žinučių turbūt niekas neperklauso. Manau, kad ne aš vienas su tuo susidūriau", – piktinosi kaunietis.

Man teko uždaryti sąskaitas kituose bankuose – klausimas buvo išspręstas per penkias minutes. O čia – ne.

Lakoniškas atsakymas

Rugpjūčio pabaigoje dėl maždaug du mėnesius neišspręstos problemos uždarant žuvusio Gedimino sūnaus sąskaitą, "Kauno dienos" žurnalistai elektroniniu laišku kreipėsi į "Revolut" atstovus. Raštu paklausta, kada bus uždaryta kauniečio artimojo sąskaita, kiek laiko minėtame banke trunka tai padaryti ir kokius veiksmus reikia atlikti klientui. Taip pat domėtasi, ar procesui užtrukus kaupiasi skola.

Dienraščio žurnalistams iš "Revolut" po trijų dienų sulaukus laiško, atsakymas į pateiktus klausimus buvo lakoniškas. "Džiugu girdėti, kad rūpinatės šio žmogaus gerove, tačiau dėl duomenų apsaugos negalėsiu pateikti tikslios situacijos. Tai yra vis dar procese, kol bus išspręsta. Mirties atveju yra speciali forma, kurią reikia užpildyti, ir tuomet pinigai grąžinami artimiesiems, paveldėtojams", – rašė minėto banko atstovė Victoria.

Pakartotinai perklausus, kiek laiko trunka "Revolut" sąskaitos uždarymas, nepriklausomai nuo konkretaus atvejo, tebuvo atsakyta, kad kiekviena situacija yra individuali ir, jeigu dokumentų perdavimas ir peržiūra – sėkmingi, dažniausiai tai trunka apie vieną dvi savaites.

Ledai pajudėjo

Tikėtina, kad sulaukę "Kauno dienos" užklausos "Revolut" atstovai suskubo susisiekti ir su Gediminu. Rugsėjo 3 d. kaunietis pranešė, kad raštu su juo susisiekė minėto banko vadybininkas.

"Jie teigė, kad nerado mano užpildytos formos savo elektroninėje sistemoje. Paprašė, kad pasirašyčiau dar vieną dokumentą. Pasakė, kad per vieną dvi savaites uždarys sąskaitą, o jei joje bus lėšų, perves. Negi jie nesupranta, kad jei deramai atliktų savo darbą, problemų nekiltų. Jei ne jūs, vargu ar jie būtų sujudę", – džiaugėsi Gediminas.

Ne vieną mėnesį su minėtu banku aiškinęsis kaunietis pažadėjo artimiausiu metu dienraščio žurnalistus informuoti, ar šįkart "Revolut" atstovai tesės duotą žodį.

Ką daryti ginčui užsitęsus?

Jeigu klientui, ne vėliau kaip per tris mėnesius raštu kreipusis į finansinių paslaugų teikėją bei nurodžius ginčo aplinkybes ir savo reikalavimą, per 15 darbo dienų nepavyksta sulaukti finansinio paslaugų teikėjo atsakymo, galima kreiptis į Lietuvos banką.

"Paveldėtojas turėtų raštu kreiptis į Lietuvos banką, išdėstyti problemą ir ko prašo iš finansinių paslaugų teikėjo. Kreiptis galima keliais būdais, juos ir kitus su ginčais susijusius aspektus esame išsamiai aprašę mūsų interneto svetainėje. Lietuvos banko specialistai kiekvieną atvejį nagrinėja atskirai. Nors Lietuvos banko rekomendacijos finansų rinkos dalyviams nėra privalomojo pobūdžio, tačiau praktika rodo, kad rinkos dalyviai kasmet įgyvendina vis daugiau rekomendacijų", – dienraščio žurnalistams sakė Lietuvos banko atstovas Giedrius Šniukas.

Paklausus, per kiek laiko asmuo turėtų kreiptis į Lietuvos banką, kad jo skundą būtų imtasi nagrinėti, pašnekovas teigė, jog tai padaryti galima per vienus metus nuo tada, kai sukanka jau minėtų 15 darbo dienų terminas ir nesulaukiama finansinių paslaugų teikėjo atsakymo.

Pasak G.Šniuko, pernai finansų rinkos dalyviai įgyvendino 92 proc. Lietuvos banko rekomendacijų dėl vartotojų naudai priimtų sprendimų.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Laima

Laima portretas
Laikraščiai mifgėte mirga šio banko negatyviomis naujienomis. Kur žvelgia Lietuvos bankas ir kokių priemonių imasi, kad banmas Revolut pradėtų bent laimytis Lietuvos Respublikoje galiojančių įstatymų.

Taip

Taip portretas
Na sitas bankas jau seniai yra pasizymejes is negativios puses, nors keista, kad i ta negatyvia sito banko veikla nekreipia demesio ypac jaunesni zmones.

Vinis

Vinis portretas
Tai rusų bankas...
VISI KOMENTARAI 17

Galerijos

Daugiau straipsnių