Quantcast

Pasitikrinkite, ar teisingai supratote pokyčius Kauno sankryžose (vaizdo įrašai)

  • Teksto dydis:

Nuo lapkričio Lietuvoje įsigaliojo nauji šviesoforo signalų deriniai, lanksčiau reguliuojantys dešinįjį posūkį. Naujovės kaip visada sukelia abejonių, ar teisingai suprantame, kaip elgtis.

Kaune įjungus pirmąsias Lietuvoje papildomas sekcijas, kurias reglamentuoja naujieji Kelių eismo taisyklių (KET) pakeitimai, pastebima, kad nemažai vairuotojų tokiose sankryžose sutrinka.

Norėdamas vairuotojams pagelbėti perprasti pokyčius, eismo saugumą dešimtmetį analizuojantis inžinierius Dalius Santockis kreipėsi į portalą kauno.diena.lt.

Anot vyro, pokyčiai yra tikrai į gera, tereikia įsigilinti į naująsias taisykles. Tokia tvarka galioja kitose ES šalyse, tad svečiams bus lengviau susigaudyti mūsų šalyje, o mums, kai perprasime pokyčius, bus paprasčiau vairuoti kitose šalyse.

„Degant žaliam signalui su išjungta papildoma sekcija, leidžiama sukti į dešinę praleidžiant pėsčiuosius. Kai papildoma sekcija įjungiama (tiek su žaliu, tiek su raudonu signalu), sukti į dešinę yra saugu – pėstiesiems tuo metu draudžiamas eismas. Tačiau, priešingai nei esant lentelei, degant raudonam signalui su papildoma sekcija, nereikia sustoti prieš „Stop“ liniją“, – aiškino D. Santockis.

Jis pateikė Karaliaus Mindaugo pr. – Kaunakiemio g.,  Karaliaus Mindaugo pr. – Prietilčio g., Neries kr. – Varnių g. sankryžų, kuriose jau pakeista eismo tvarka, vaizdo įrašų, kurie taip pat gali padėti įsisąmoninti pokyčius. 

Karaliaus Mindaugo pr. – Kaunakiemio g. šviesoforai:

Karaliaus Mindaugo pr. – Prietilčio g. šviesoforai:

Neries kr. – Varnių g. šviesoforai:


Primename, kad nuo lapkričio 1-osios vairuotojai Lietuvoje turėtų atsižvelgti į eismo pasikeitimus: įsigalioja nauji šviesoforų signalų deriniai, mažėja maksimalus keliuose leistinas greitis, iki lapkričio 10 d. automobilių padangas reikės pakeisti į žiemines.

Atsižvelgdama į eismo mieste kitimo tendencijas ir sparčiai diegiamą prie eismo srautų prisitaikantį jutiklinį šviesoforų valdymą, Susisiekimo ministerija atnaujino KET ir Kelių šviesoforų įrengimo taisykles. Nuo šių metų lapkričio 1 d. įsigalioja nauji šviesoforų signalų deriniai, lanksčiau reguliuojantys dešinįjį posūkį.

Nuo lapkričio 1 d. leidžiama įrengti šviesoforus, kurių pagrindinis žalias signalas yra be rodyklių, su papildoma sekcija į dešinę. Todėl atsiranda galimybė sukti į dešinę, net jei nedega papildoma sekcija su rodykle į dešinę. Tačiau tai leidžiama tik tada, jei tuo metu dega žalias skritulio formos šviesoforo signalas be rodyklių. Tai yra sankryžose su neatnaujintais šviesoforais, kuriuose pagrindinis žalias signalas ir toliau lieka su juodomis rodyklėmis, privaloma paisyti pagrindinio žalio signalo rodyklių krypčių: jei dega pagrindinis žalias signalas su juodomis rodyklėmis, o papildoma sekcija išjungta, galima važiuoti tik pagrindinio žalio signalo rodyklių kryptimis.

Kai papildoma šviesoforo sekcija išjungta, bet dega pagrindinis žalias skritulio formos signalas (be rodyklių), bus leidžiama sukti į dešinę praleidžiant pėsčiuosius ir dviratininkus. Toks lankstus eismo reguliavimo būdas suteikia galimybę vairuotojams sukti į dešinę trimis atvejais: degant žaliam signalui be rodyklių su išjungta papildoma sekcija (reikia praleisti pėsčiuosius ir dviratininkus), degant žaliam signalui su įjungta papildoma sekcija ir degant raudonam signalui su įjungta papildoma sekcija.

Kauno miesto savivaldybės Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas Martynas Matusevičius teigia, kad rodyklių nuėmimas šiek tiek komplikuos eismą. Tačiau jis pabrėžė, kad rodyklių atsisakymas padidins eismo dalyvių saugumą.

„Šiuo metu dalyje sankryžų jau yra panaikintos lentelės, kitose tokiems pokyčiams jau pasiruošta. Itin jautriose sankryžose atliekami tyrimai optimaliam pertvarkymui nustatyti“, – tvirtino M.Matusevičius. Šiuo metu Kauno sankryžose yra apie 200 lentelių su žaliomis rodyklėmis.

Primename, kad nuo lapkričio 10 d. šalies keliuose draudžiama važiuoti su vasarinėmis padangomis. Nuo lapkričio pradžios iki kovo pabaigos lengvaisiais automobiliais, krovininiais automobiliais, kurių didžiausia leidžiamoji masė ne didesnė kaip 3,5 t, motociklais ir triračiais automagistralėse ir greitkeliuose leidžiama važiuoti ne didesniu kaip 110 km/val. greičiu.



NAUJAUSI KOMENTARAI

jonas

jonas portretas
Cia ne tie patys kur sugalvojo vilniuj ant ziedines sankryzos pastatyti sviesorofus o po to nueme nes tai buvo tupiausias dalykas koky tik galima buvo sugalvot?

GR

GR portretas
Jeigu, jeigu, jeigu ir jeigu... oi...!!! Tai dabar tiek visokiu ismaniuju irenginiu - na tai irenkit sveosaforus be "jeigu"... Bus ir aiskiau, ir VIENAREIKSMISKIAU. Ne?

jonas

jonas portretas
plauna babkes lygioj vietoj.
VISI KOMENTARAI 26

Galerijos

Daugiau straipsnių