- diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Kauno rajone apsilankęs susisiekimo ministras Marius Skuodis kartu su meru Valerijumi Makūnu ir specialistais tarėsi, kaip vaduotis nuo vis didėjančių transporto spūsčių ir didinti eismo saugumą. Daugiausia dėmesio susitikime skirta valstybinės reikšmės keliams, diskutuota apie dviračių takų plėtrą ir laivybos vystymą Nemune.
Susitikime taip pat dalyvavo Seimo nariai Viktoras Pranckietis, Justinas Urbanavičius ir Kazys Starkevičius.
Priemiesčiai dūsta spūstyse
V.Makūnas dėkojo ministerijai už atliktus svarbius darbus: Giraitės ir Ramučių viadukus, partnerystę tiesiant dviračių takus ir tvarkant gatves. Taip pat akcentavo problemas, iš kurių bene labiausiai slegia didėjančios transporto spūstys, ypač Domeikavoje, Akademijoje, Ringauduose, Karmėlavoje.
Meras tvirtino, kad Kauno rajono savivaldybės asfaltuotų kelių ilgis (33 proc.) gerokai lenkia šalies vidurkį (19 proc.), tačiau naujų gatvių tinklas sparčiai plečiasi, nes auga gyventojų skaičius, kuriasi naujos įmonės. Kauno rajone gyvena jau beveik 109 tūkst. gyventojų. Daugiausia čia kuriasi jauni ir reiklūs žmonės, norintys gerovės čia ir dabar, o infrastruktūros kūrimas atsilieka.
Parengs studiją
Kauno rajone yra 1 742 km vietinės reikšmės kelių. Net 563 km svarbių transporto arterijų yra Susisiekimo ministerijos kompetencijoje, todėl savivaldybė neturi teisinio pagrindo jų tvarkyti.
Kauno rajone yra 1 742 km vietinės reikšmės kelių.
Kauno rajono savivaldybė dar 2018 m. pateikė Lietuvos automobilių kelių direkcijai (LAKD) sąrašą gatvių, kurias norėtų perimti savo žinion. Šiame sąraše yra Ringaudus ir Aleksotą jungianti Šiltnamių gatvė, Domeikavos Bažnyčios gatvė, Zapyškio Vytauto gatvė ir kitos svarbios jungtys, kurių sutvarkymas padidintų automobilių pralaidumą ir saugumą.
LAKD direktorius Remigijus Lipkevičius žadėjo paspartinti gatvių perdavimo procedūras. „Norint išspręsti spūsčių problemą, neužtenka tik praplatinti gatvę, pirmiausia turime žinoti geriausius sprendinius ir tik tada imtis kompleksinių priemonių“, – pabrėžė LAKD vadovas.
Tokią studiją direkcija artimiausiu metu ketina parengti Ringaudų–Akademijos aglomeracijoje. Dabar vien Šakių plentu kasdien pravažiuoja 23 tūkst. automobilių, o įrengti nauji transporto mazgai tik iš dalies pagerino situaciją.
Daug diskutuota dėl Domeikavą ir Kauną jungiančio Vandžiogalos plento rekonstrukcijos. Šis kelias kerta dvi savivaldybes, todėl R.Lipkevičius pasiūlė surengti trišalį LAKD, Kauno miesto ir Kauno rajono atstovų susitikimą ir parengti bendrą projektą.
Pristatė naujienas
M.Skuodis gyrė Kauno rajono iniciatyvas. „Džiaugiuosi jūsų indėliu į kelių infrastruktūrą, kitoms savivaldybėms yra ko pasimokyti“, – kalbėjo ministras. Kaip pavyzdį jis paminėjo rengiamą kelio Kaunas–Prienai rekonstrukcijos projektą, kuriame Kauno rajono dalis kelia mažiausiai problemų.
Ministras apgailestavo, kad, nepaisant didinamų lėšų, Lietuvos keliai blogėja dėl intensyvėjančio sunkiasvorio transporto eismo, juose daugėja pravažų. Nerimą kelia augančios medžiagų ir darbų kainos.
Artimiausiu metu pro Kauną vykstantiems vairuotojams teks apsišarvuoti kantrybe – planuojama remontuoti vidurinį Alfonso Meškinio (Kleboniškio) tiltą.
M.Skuodis informavo, kad rugsėjį bus pristatytas Lietuvos pėsčiųjų ir dviračių takų žemėlapis.
Kitas ministerijos uždavinys – iki 2024 m. sutvarkyti visas pėsčiųjų perėjas. Kalbėta ir apie Ramučių vadavimą nuo sunkiasvorio transporto, nesaugią vietą kelyje A6 Kaunas–Daugpilis ties Narėpais, kur situaciją galėtų pataisyti pėsčiųjų viadukas.
Ministras apgailestavo, kad kelius projektuojantys specialistai dažnai neįsigilina į vietos problemas, nemato konteksto. Pavyzdys: rekonstruojant Šakių plento atkarpą tarp Ringaudų ir Kačerginės, ties Poderiškių sankryža palikta maždaug 200 m duobėta atkarpa. „Tokių nesusipratimų neturėtų būti, manau, kad per porą mėnesių rasime sprendimą“, – žadėjo ministras.
Priminimas: akcentuota, kad viena didžiausių problemų yra didėjančios transporto spūstys Domeikavoje, Akademijoje, Ringauduose, Karmėlavoje. / KRS nuotr.
Laivyba Nemune atgimsta
Susisiekimo ministerijos atstovai apžiūrėjo rekonstruotą Kačerginės Šaltinio aikštę, kultūrai pritaikytą žemkasę „Nemuno7“ ir savivaldybės turistinį katamaraną „Zapyškis“.
Zapyškio Šv.Jono Krikštytojo bažnyčioje svečiams pristatytas parengtas naujos prieplaukos projektas, vyko diskusija apie galimybes plėtoti laivybą Nemune.
Vidaus vandens kelių direkcijos (VVKD) generalinis direktorius Vladimiras Vinokurovas pastebėjo, kad verslininkai vis labiau domisi galimybėmis gabenti krovinius baržomis. Sąlygos laivybai Nemune pagerės įrengus bunas, kurios nukreipia vandens tėkmę ir padeda palaikyti upės vagos gylį. Tokios bunos jau įrengtos atkarpoje nuo Kauno iki Raudonės. „Krovinių gabenimas vandeniu yra du kartus pigesnis nei vilkikais, todėl svarbu atkurti upių laivyną. Šia kryptimi dirbame ir jau įsigijome didelių gabaritų baržą“, – pasakojo V.Vinokurovas.
V.Makūnas sakė, kad ne mažiau svarbi ir pramoginė laivyba. Meras puoselėja idėją Kačerginėje įrengti mažųjų laivų uostą: „Laivų Nemune sparčiai daugėja, todėl toks uostas tampa būtinybe, o Kačerginė tam tinka labiausiai.“
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Kaune nuo gegužės – pigesni metiniai viešojo transporto bilietai įmonėms2
Kaune nuo gegužės bus įvedami pigesni metiniai viešojo transporto bilietai, kai įmonės ar organizacijos tokių bilietų visiems metams perka 100 ar daugiau. ...
-
Gausus tarybos posėdis ir saujelė protesto balsų27
Balandžio mėnesio tarybos posėdyje buvo suplanuota daugiau nei 160 klausimų. Intensyvų klausimų svarstymą stebėjo ir grupelė miestiečių, nepatenkintų Kauno mero Visvaldo Matijošaičio verslo Rusijoje detalėmis. ...
-
Miesto planas – priedangų įrengimas daugiabučiuose18
Antradienio tarybos posėdyje miesto politikai svarstė, ar prisidėti finansiškai prie priedangų įrengimo daugiabučiuose. Projekto autoriai pabrėžia, kad toks projektas leistų sumažinti grėsmes galimų pavojų metu. ...
-
Laivų šliuzo per Nemuną projektui – žalia šviesa21
Pirmadienį pasirašyta sutartis dėl laivų šliuzo Kauno hidroelektrinės (HE) užtvankoje statybos poveikio aplinkai vertinimo ir projektinių pasiūlymų rengimo. Visa tai suteiks detalią informaciją dėl konkrečių statybos terminų, kainos...
-
Dainų slėnio prieigas papuošė proginiai ąžuolai ypatingam jubiliejui pažymėti9
Rekonstrukcijos pabaigą pasitinkantis Dainų slėnis sulaukė naujų akcentų – dviejų jaunų ąžuolų. Jais simboliškai įamžintas artėjantis Lietuvos dainų šventės 100-metis ir jubiliejinė Dainų diena Kaune „Miškais ...
-
Karjerų kasimas Pakarklės miške: bendruomenė žada kovoti toliau6
Ne vienerius metus trukusi bendruomenės kova su valdžios institucijomis dėl Pakarklės miško išsaugojimo, kad ten nebūtų kasami žvyro karjerai, baigėsi. Aplinkos apsaugos agentūra (AAA) pripažino, kad miške kasinėti nieko negalim...
-
Senoji Kauno ledo arena taps daugiafunkciu sporto centru15
Beveik pusę amžiaus skaičiuojanti, ne vienam aukšto lygio sportininkui pagrindus paklojusi Kauno ledo arena ruošiasi transformacijai. Iki šiol čia plušėję čiuožėjai ir kitų žiemos sporto šakų atstovai dar š...
-
Kauno rajono socialinių paslaugų centre pamatiniai dalykai nesikeičia
Kauno rajono socialinių paslaugų centras švenčia 17-ąjį gimtadienį. ...
-
Automobilių sporto veteranai varžėsi slalomo varžybose2
Balandžio 12 d. Akademijoje, aikštelėse prie Vytauto Didžiojo universiteto Žemės ūkio akademijos, tradiciniame velykiniame automobilių sporto veteranų slalome varžėsi automobilių sporto veteranai. ...
-
Namus puošia šimtametės rankdarbiai
Kauno rajono savivaldybė turi gražią tradiciją sveikinti 100 metų sukaktį mininčius žmones. Balandžio 17 d. paminėti garbingo jubiliejaus savivaldybės komanda vyko į Karmėlavą, kur gyvena jubiliatė Zofija Mikalauskaitė-Jaruševičienė. ...