- Austėja Masiokaitė, BNS ir DMN inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
-
Naujovė Kauno gatvėse – žalios juostos dviratininkams
-
Naujovė Kauno gatvėse – žalios juostos dviratininkams
-
Naujovė Kauno gatvėse – žalios juostos dviratininkams
-
Naujovė Kauno gatvėse – žalios juostos dviratininkams
-
Naujovė Kauno gatvėse – žalios juostos dviratininkams
-
Naujovė Kauno gatvėse – žalios juostos dviratininkams
-
Naujovė Kauno gatvėse – žalios juostos dviratininkams
-
Naujovė Kauno gatvėse – žalios juostos dviratininkams
-
Naujovė Kauno gatvėse – žalios juostos dviratininkams
-
Naujovė Kauno gatvėse – žalios juostos dviratininkams
-
Naujovė Kauno gatvėse – žalios juostos dviratininkams
-
Naujovė Kauno gatvėse – žalios juostos dviratininkams
-
Naujovė Kauno gatvėse – žalios juostos dviratininkams
-
Naujovė Kauno gatvėse – žalios juostos dviratininkams
Kauno centre esančiose gatvėse įrengtos specialios žalios spalvos juostos dviračių eismui.
„Norime paskelbti apie dviračių revoliuciją Kaune. Jos tikslas – kad kuo daugiau žmonių kas dieną važinėtų dviračiais“, – penktadienį pristatydamas projektą sakė Kauno vicemeras Povilas Mačiulis.
Pasak jo, skaičiuojama, kad Kaune yra apie 100 tūkst. dviračių, kitaip tariant, šią transporto priemonę turi kas trečias kaunietis, tačiau į darbą važinėja palyginti nedaug. Kauno vadovų teigimu, siekiama per kelerius metus miesto centrą padaryti patogesnį dviratininkams ir pėstiesiems bei taip paskatinti gyventojus rinktis šį keliavimo būdą.
Šiuo metu žalios dviračių įrengtos Nemuno ir I.Kanto gatvėse. Jos įrengtos iš abiejų gatvės pusių ir pritaikytos dviejų krypčių dviračių eismui. Tokias juostas planuojama įrengti visame miesto centre – senamiestyje ir naujamiestyje. Kai kur naujos juostos bus įrengtos gatvių sąskaita, kitur – ant šaligatvių. Pasak projekto rengėjų, bendrovės SWECO, atstovų, kai kur teko palikti mišrų eismą, kur kelią dalintis turės ir dviračiai, ir automobiliai.
Pasak SWECO vadovo Tomo Varnecko, rengiant projektą neišvengiamai teko spręsti, kaip dalinti ribotą miesto centro erdvę.
„Tikiuosi, ir miestiečiai tą balansą įvertins kaip iš tiesų auksinį“, – sakė jis.
Norime paskelbti apie dviračių revoliuciją Kaune. Jos tikslas – kad kuo daugiau žmonių kas dieną važinėtų dviračiais.
„Reikėjo susiformuoti nuostatą, kam kuriamas mesto centras - pėstiesiems ar automobiliams. Neabejotinai turbūt visi sutiks, kad miesto centras turi priklausyti pėstiesiems ir dviratininkams“, – kalbėjo SWECO projektuotojas Evaldas Micius.
Kelių policijos valdybos viršininkas Vigintas Lukošius sakė, kad aiškiai nubrėžtos juostos turėtų pasitarnauti didesniam eismo dalyvių saugumui.
„Manau, kad ši iniciatyva tikrai turėtų pasitarnauti eismo saugumui. Atkreiptas dėmesys į tą kategoriją eismo dalyvių, kurie yra labiausiai pažeidžiami“, – sakė jis.
Prie naujos tvarkos policija su savivaldybės viešosios tvarkos specialistais žada pratinti ir vairuotojus: netinkamoje vietoje automobilius palikę ir dviračių juostas užtvėrę vairuotojai ant automobilių rizikuos rasti lipdukus, informuojančius apie dviračių juostas.
Iš ko susideda revoliucija?
ŽALIOSIOS DVIRATININKŲ JUOSTOS
Pirmosios žaliosios juostos važiuojamojoje kelio dalyje atsiras K. Donelaičio g., Kanto g., Nemuno g., Karo ligoninės g., Kaunakiemio g. Griunvaldo g., Kęstučio g. Šia dviračio juosta leidžiama važiuoti tik ta pačia kryptimi, kuria vyksta kitų transporto priemonių eismas gretima eismo juosta.
POSŪKIS Į KAIRĘ
Žaliosios juostos važiuojamojoje kelio dalyje ties sankryžomis išplatės. Jose dviratininkai sustos prieš automobilius. Užsidegus žaliai šviesai dviratininkai galės kirsti važiuojamąją dalį pirmi ir pasukti į kairę. Tik jiems pravažiavus, pajudės kitos transporto priemonės.
„ZONA 30“
Miesto centro gatvių atkarpose, kuriose dviračių eismas vyks kartu su automobiliais, įsigalios greičio ribojimas iki 30 km/val. Iš viso bus pastatyta 60 greičio ribojimo ženklų: V. Putvinskio g., A. Mickevičiaus g., Maironio g., I. Kanto g. atkarpoje nuo sankryžos su Kęstučio g. iki Laisvės al., Šiaulių g. Naujamiestyje įsigalios ramaus eismo „Zona 30“.
GYVENAMOJI ZONA
Naujamiestyje ir Senamiestyje bus pastatyta 10 papildomų gyvenamosios zonos ženklų. Šiose teritorijose pėstieji turi pirmumo teisę prieš transporto priemones, jiems leidžiama vaikščioti važiuojamąja dalimi. Šioje zonoje draudžiama važiuoti didesniu kaip 20 km/h greičiu. Gyvenamosios zonos statusas bus nustatytas senamiestyje bei šių gatvių akligatviuose į Laisvės al.: L. Sapiegos g., dalyje Gedimino g., Laisvės al., Vasario 16-osios g.
ŠALIGATVIAI
Ant šaligatvių prie sankryžų ir viešojo transporto stotelių bus įrengta 90 užvažiavimų ir nuvažiavimų. Dar 200 šaligatvio bortų bus nuleistų ir pritaikytų dviračių eismui.
DVIRAČIŲ LAIKIKLIAI
Miesto centre, ties kultūrinėmis įstaigomis, kavinėmis, lankytinais objektais, bus įrengta 1000 naujų dviračių laikiklių.
„LIKE BIKE“ ŽENKLAS
Visos įstaigos, kurios yra draugiškos dviratininkams, kviečiamos paženklinti savo įstaigos erdvę „Like Bike“ ženklu bei jungtis į vieną dviračių mylėtojų šeimą socialinio tinklo „Facebook“ puslapyje „Mano Kaunas“. Daugiau informacijos rasite čia.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Mažumos valanda: kas domino Kauno politikus?26
Pakeitus Vietos savivaldos įstatymą, kartą per pusmetį turi būti sudaryta galimybė rengti mažumos valandą. Antradienį ne opozicijoje esantys Kauno politikai galėjo savivaldybės administracijai, merui ir vicemerams užduoti įvairius rūpimus klausim...
-
BGS Ukrainos „SkyUp Airlines“ lėktuvus aptarnaus ir Kauno oro uoste1
Lietuvos kapitalo aviacijos grupės „Avia Solutions Group“ antžeminių paslaugų bendrovė „Baltic Ground Services“ (BGS) nuo šiol ir Kauno oro uoste teiks paslaugas Ukrainos užsakomųjų skrydžių bendrovei „SkyUp Airli...
-
Kaune nuo gegužės – pigesni metiniai viešojo transporto bilietai įmonėms7
Kaune nuo gegužės bus įvedami pigesni metiniai viešojo transporto bilietai, kai įmonės ar organizacijos tokių bilietų visiems metams perka 100 ar daugiau. ...
-
Gausus tarybos posėdis ir saujelė protesto balsų49
Balandžio mėnesio tarybos posėdyje buvo suplanuota daugiau nei 160 klausimų. Intensyvų klausimų svarstymą stebėjo ir grupelė miestiečių, nepatenkintų Kauno mero Visvaldo Matijošaičio verslo Rusijoje detalėmis. ...
-
Miesto planas – priedangų įrengimas daugiabučiuose27
Antradienio tarybos posėdyje miesto politikai svarstė, ar prisidėti finansiškai prie priedangų įrengimo daugiabučiuose. Projekto autoriai pabrėžia, kad toks projektas leistų sumažinti grėsmes galimų pavojų metu. ...
-
Laivų šliuzo per Nemuną projektui – žalia šviesa35
Pirmadienį pasirašyta sutartis dėl laivų šliuzo Kauno hidroelektrinės (HE) užtvankoje statybos poveikio aplinkai vertinimo ir projektinių pasiūlymų rengimo. Visa tai suteiks detalią informaciją dėl konkrečių statybos terminų, kainos...
-
Dainų slėnio prieigas papuošė proginiai ąžuolai ypatingam jubiliejui pažymėti9
Rekonstrukcijos pabaigą pasitinkantis Dainų slėnis sulaukė naujų akcentų – dviejų jaunų ąžuolų. Jais simboliškai įamžintas artėjantis Lietuvos dainų šventės 100-metis ir jubiliejinė Dainų diena Kaune „Miškais ...
-
Karjerų kasimas Pakarklės miške: bendruomenė žada kovoti toliau6
Ne vienerius metus trukusi bendruomenės kova su valdžios institucijomis dėl Pakarklės miško išsaugojimo, kad ten nebūtų kasami žvyro karjerai, baigėsi. Aplinkos apsaugos agentūra (AAA) pripažino, kad miške kasinėti nieko negalim...
-
Senoji Kauno ledo arena taps daugiafunkciu sporto centru15
Beveik pusę amžiaus skaičiuojanti, ne vienam aukšto lygio sportininkui pagrindus paklojusi Kauno ledo arena ruošiasi transformacijai. Iki šiol čia plušėję čiuožėjai ir kitų žiemos sporto šakų atstovai dar š...
-
Kauno rajono socialinių paslaugų centre pamatiniai dalykai nesikeičia
Kauno rajono socialinių paslaugų centras švenčia 17-ąjį gimtadienį. ...