- Danielė Burakovaitė
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Į pertvarkas ir remontus gatvėse kauniečiai ir miesto svečiai reaguoja išties palankiai, tačiau automobilių vairuotojai susidūrė su netikėta problema – naujai įrengti šviesoforai sankryžose tampa nemenku iššūkiu, ypač piko valandomis.
Karti patirtis
Į redakciją jau ne kartą kreipėsi automobilių vairuotojai, pastebėję, kad gatvių sankryžose įrengti nauji šviesoforai ne tik nepagerino sąlygų eismo dalyviams, bet netgi įnešė dar daugiau sumaišties.
Naujieji šviesoforai yra įrengti itin aukštai, o gatvės ribą ties sankryža ženklinanti linija nubrėžta labai arti šio signalinio įtaiso, tad vairuotojui, pirmam sustojus sankryžoje, kai užsidega raudonas šviesoforo signalas, situacija tampa kebli: norėdamas pamatyti, kada užsidegs važiuoti leidžianti žalia šviesa, vairuotojas lyg akrobatas turi ieškoti būdų, kaip pamatyti šviesoforą, kybantį jam virš galvos. Jeigu žalio signalo nepavyko pamatyti laiku, paskui jį stovinčių vairuotojų nepasitenkinimas ir dar didesnės spūstys mieste – garantuotos.
"Kartą teko būti liudininke išties komplikuoto atvejo, kai sustojau Taikos prospekto ir A.Baranausko gatvės sankryžoje, o prieš mane stovėjo kitas automobilis, kurio vairuotojas tikrai niekaip negalėjo matyti eismą reguliuojančio šviesoforo, nes šis buvo labai aukštai. Pamatęs žaliai šviečiantį pėsčiųjų šviesoforą jis tiesiog pamanė, kad žalia ir automobiliams, ir pralėkė per sankryžą degant raudonam šviesoforo signalui. Laimei, buvo naktis, ir sankryža buvo tuščia, kitaip šis įvykis galėjo baigtis netgi tragiškai", – žurnalistams pasakojo automobilio vairuotoja, kuriai jau ne kartą krito į akį naujieji šviesoforai, kurių vairuotojai nemato. "Kartą sustojau pirma prie S.Žukausko ir P.Lukšio gatvių prie sankryžos ir pražiopsojau šviesoforo signalą, leidžianti eismą tiesiai, nes mačiau tik tą signalą, kuris skirtas sukantiesiems į kairę. Nematydama, kad jau galiu važiuoti, sutrikdžiau eismą sankryžoje, nes kol stovėjau, niekas negalėjo važiuoti tiesiai", – nemalonius įvykius prisiminė vairuotoja.
Nereikalingos spūstys
"P.Kalpoko ir Jonavos gatvių sankryžoje šviesoforas įrengtas nenormaliai aukštai. Kartą vos nepralėkiau degant raudonam šviesoforo signalui, kadangi šviesoforo visiškai nepastebėjau", – tikino kitas į redakciją paskambinęs kaunietis.
Kauno gatvėmis važinėjantys vairuotojai stebisi, kodėl nauji šviesoforai yra įrengiami taip aukštai, nes dėl to kyla dar daugiau problemų – kyla avarinės situacijos, susidaro nereikalingos spūstys.
Jei stoviu prie sankryžos pirmas, turiu kone užgulti panelę, kad per priekinį stiklą pajėgčiau pamatyti, kada užsidegė žalia.
"Jei stoviu prie sankryžos pirmas, turiu kone užgulti panelę, kad per priekinį stiklą pajėgčiau pamatyti, kada užsidegė žalia. Pasitaiko, kad ir nepamatau, tada jau reikia staigiai paspausti, kitaip eilė laukiančiųjų už manęs tikrai pailgėja. Taip jau ne kartą nutiko K.Baršausko gatvėje ir Savanorių prospekte", – patirtimi dalijosi vairuotojas.
Nauji reikalavimai
Pasak Kauno miesto savivaldybės Eismo saugumo komisijos pirmininko Rimanto Mikaičio, šiemet pagal Eismo saugumo priemonių planą yra numatyta įrengti apie 30 naujų šviesoforų judriose ir plačiose Varnių gatvėje, Taikos ir Savanorių prospektuose, nereguliuojamose ar avaringose sankryžose ir perėjose.
Pasak pašnekovo, dabar šviesoforai įrengiami Veiverių, S.Dariaus ir S.Girėno, K.Donelaičio, L.Sapiegos gatvėse, kad ne tik padidintų saugumą, bet ir pralaidumą, leistų formuoti koordinuoto eismo atkarpas. Kai kurios sankryžos yra rekonstruojamos ir seni šviesoforai keičiami naujais.
Pasiteiravus, kodėl šviesoforai yra įrengiami taip aukštai, dėl ko skundžiasi vairuotojai, R.Mikaitis įvardijo pagrindinę priežastį. "Kaune yra išplėtotas troleibusų kontaktinis tinklas. Natūralu, kad šie tinklai yra ir sankryžose. Gembės, ant kurių įrengiami nauji šviesoforai, yra pagal naujus Statybos techninio reglamento reikalavimus, kurie nurodo, kad virš kiekvienos eismo juostos būtų atskiras šviesoforas, taip siekiant užtikrinti eismo dalyvių saugumą ir tinkamą srautų reguliavimą. Aš ir pats esu pastebėjęs šį nepatogumą, ir, jei atsiduri pirmas prie sankryžos, tenka pasilenkti prie pat priekinio stiklo, kas nėra labai patogu, bet, deja, šviesoforai turi būti virš troleibusų kontaktinio tinklo. Tai pagrindinė priežastis, kodėl šviesoforai įrengiami taip aukštai", – paaiškino Eismo saugumo komisijos pirmininkas.
Nors vairuotojai ir skundžiasi, anot R.Mikaičio, šviesoforų tose sankryžose, kuriose yra troleibusų tinklas, įrengti kitaip negalima. Vis dėlto vairuotojai turi stengtis sustoti prie sankryžos taip, kad galėtų matyti šviesoforo signalą.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Kaune praūžusiame maratone pagerinti du trasos rekordai
Kaunas kiekvienais metais bent vienai dienai tampa tikra Lietuvos bėgikų sostine. Prie Kauno Rotušės sekmadienį vyko kasmetinė maratono šventė, praneša LNK. ...
-
Naujos gatvės tiesimui nepritariantys Žemųjų Šančių gyventojai paminėjo protesto akcijos penkmetį28
Sekmadienį prie dviračių tako susirinkusi negausi Šančių bendruomenės grupė paminėjo prieš penkerius metus toje pačioje vietoje surengtą protesto akciją, nukreiptą prieš savivaldybės planus tiesti naują gatvę prie Nemuno. ...
-
Dėl tvarkymo darbų mieste širstantiems kauniečiams – atsakas: skuba, kad mažiau bėdų būtų rugsėjį11
„Kaunas tvarkosi“ – tai gerai kauniečiams pažįstama frazė, kuria džiaugiasi ne visi. Laikinosios sostinės keliai virto viena didele statybų aikštele. ...
-
Kauno bandymas suvaldyti sukčiaujančius vairuotojus baigėsi nesėkme: kas bus toliau?18
Kauno bandymas suvaldyti elektromobilių vairuotojus, kad šie nesukčiautų, baigėsi nesėkme, tad šią savaitę apmokestintos visos iki šiol buvusios nemokamos elektromobilių įkrovimo stotelės. Miestas sutaupys dešimtis tūksta...
-
Su šiluma plūsteli ir stambios atliekos2
Kaune yra aštuonios didelių gabaritų atliekų surinkimo aikštelės. Kauno regiono atliekų tvarkymo centro (RATC) duomenimis, šios rūšies atliekų gyventojai daugiausiai atveža šiltuoju metų laikotarpiu. ...
-
Sekmadienį vyks Kauno maratonas: bus ribojamas eismas4
Sekmadienį Kaune vyks tradicinis bėgimas. ...
-
Dešimtąjį Paveldotvarkos programos sezoną Kaunas pradeda rekordiniais skaičiais8
Beveik 2 milijonai eurų ir 62 pastatai, kurių savininkai sieks atnaujinti jiems priklausantį turtą su miesto prisidėjimu. Tokie Paveldotvarkos programos skaičiai nusako šiemet suplanuotų darbų apimtis. Kauno miesto savivaldybei dalinai finansuoj...
-
Įspėja apie pavojingas žinutes: žaidimas gali baigtis mirtimi20
Iš įtartinų profilių feisbuke siunčiamos žinutės, siūlančios savižudybės link galintį nuvesti „žaidimą“. Baiminamasi, kad į spąstus nepakliūtų vaikai ar labiau pažeidžiami suaugusieji. Informacija apie tai jau pasiekė ir ...
-
G. Nausėda ir A. Duda pabrėžia Ukrainos pergalės, transatlantinio ryšio reikšmę ES saugai
Lietuvos ir Lenkijos vadovai sutaria, kad pagrindinis iššūkis Europai šiuo metu yra Rusijos karas Ukrainoje, todėl Bendrija turi spartinti Ukrainos atstatymą ir narystės procesą, taip pat išlaikyti glaudų ryšį su JAV. ...
-
NŽT perspėjo Kauno savivaldybę laikytis nuosavybės teisių į žemę atkūrimo taisyklių3
Nacionalinė žemės tarnyba (NŽT) perspėjo Kauno miesto savivaldybę laikytis nuosavybės teisių į žemę atkūrimo taisyklių. ...