- diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
-
Matematikos mokymosi projektas įtraukė visą mokyklos bendruomenę
-
Matematikos mokymosi projektas įtraukė visą mokyklos bendruomenę
-
Matematikos mokymosi projektas įtraukė visą mokyklos bendruomenę
-
Matematikos mokymosi projektas įtraukė visą mokyklos bendruomenę
-
Matematikos mokymosi projektas įtraukė visą mokyklos bendruomenę
-
Matematikos mokymosi projektas įtraukė visą mokyklos bendruomenę
-
Matematikos mokymosi projektas įtraukė visą mokyklos bendruomenę
-
Matematikos mokymosi projektas įtraukė visą mokyklos bendruomenę
Kalbinis ir matematinis raštingumas, gamtos mokslai, informacinės technologijos yra tolesnio mokymosi pagrindas ir vartai į užimtumą bei socialinę įtrauktį. Nepaisant to, jau ne vienerius metus iš eilės kalbama apie vis prastėjančius mokinių mokymosi pasiekimus ne tik Lietuvoje, bet ir daugelyje Europos valstybių. Remiantis PISA tyrimų rezultatais, net 22,1 proc. (2012 m.) Europos mokinių sunkiai sekasi mokytis matematikos.
Ką gi daryti, kad būtų pasiekti aukštesni matematikos mokymosi rezultatai?
Kauno technologijos universiteto Vaižganto progimnazijos mokytojai ir administracija, kartu su dar penkių šalių (Portugalijos, Norvegijos, Italijos, Lenkijos ir Vengrijos) mokyklų mokytojais sujungė jėgas, parengė ir 2017-2019 metais įgyvendino tarptautinį Erasmus+KA2 projektą „Tapkime matematikais! Ar sugebėsime?“ („Let‘s become mathematicians, shall we?“), į kurį buvo įtraukta visa mokyklos bendruomenė.
Projekto tikslas – skatinti mokinius suvokti būtinumą mokytis matematikos ir pagerinti loginius-matematinius gebėjimus, o taip pat ir loginį samprotavimą, problemų sprendimo būdus ir gebėjimą mąstyti abstrakčiai.
Projekto tikslui įgyvendinti buvo sugalvotos įvairios veiklos, kurios būtų įdomios mokiniams, ugdytų jų kūrybiškumą, skatintų domėjimąsi matematika. Matematikos svarbą ir naudą kasdieniniame gyvenime mokiniai suprato per veiklas, susijusias su daile, muzika, technologijomis, geografija, anglų kalba. Matematikos buvo mokomasi įvairias būdais: nuo skirtingo sudėtingumo galvosūkių, „Tangramų“, šachmatų varžybų iki šeimos biudžeto planavimo ar išardytų skrabalų surinkimo pagal savo gautus skaičiavimo rezultatus. Be to, projekto dalyviai nagrinėjo, kur galima atpažinti matematiką mus supančiuose objektuose – pastatuose, medžiuose, bažnyčiose, languose ir visokiuose ornamentuose.
Nors projektas buvo skirtas matematinių gebėjimų stiprinimui, jis taip pat padidino ir anglų kalbos mokymosi motyvaciją. Savo parengtus su matematika susijusius projektus, pranešimus mokiniai turėjo pristatyti ne tik lietuvių, bet ir anglų kalba. Mokiniai taip pat sužinojo ir daugybę angliškų matematinių terminų bei sąvokų, kurios jiems neabejotinai pravers ateityje gilinantis į matematiką. Dar vienas didžiulis šio projekto privalumas – tai galimybė patobulinti anglų kalbos įgūdžius nuoširdžiai bendraujant su savo bendraamžiais projekto susitikimų metu Portugalijoje ir Lenkijoje, kur mokiniai gyveno vietinėse šeimose. Tai ir vertingas kitų Europos šalių kultūrinis pažinimas.
Projekto „Tapkime matematikais! Ar sugebėsime?“ metu daugybę užduočių mokiniai turėjo atlikti grupėse. Tai suteikė jiems neįkainojamos bendradarbiavimo ir atsakomybės už bendrą rezultatą patirties. Be to, darbas komandoje mokė įsiklausyti į kitokią nuomonę, kritiškiau ir objektyviau vertinti save bei suvokti, kad kokybiško rezultato galima pasiekti tik tuomet, kai išgirstama kiekviena idėja.
Projekto metu mokėsi ne tik mokiniai, bet ir mokytojai, kurie tobulino savo matematikos mokymo įgūdžius. Jiems buvo organizuoti trumpalaikiai mokymai Italijoje ir Norvegijoje tam, kad galėtų pasisemti patirties iš užsienio kolegų ir pasidalinti jau turima savąja patirtimi.
Mokymų dalyviai Italijoje turėjo galimybę dalyvauti seminare, kuriame Bergamo universiteto profesoriai kalbėjo apie mokyklų švietimo sistemos pokyčių svarbą bei pristatė naujovišką ir linksmą būdą, skirtą mokyti(s) geometrijos. Norvegijoje mokymus projekto dalyviams vedė patyrę Voldos universiteto profesoriai, matematikos specialistai.
Apibendrinant įgyvendinto projekto veiklas ir gautus rezultatus, galima daryti išvadą, kad labai pagerėjo mokinių gebėjimas spręsti matematinius-loginius uždavinius, mokiniams geriau sekasi surasti problemų sprendimui tinkamus būdus, mąstyti abstrakčiai. Mokytojai patobulino matematikos mokymo įgūdžius, susipažino su kitose šalyse taikomais matematikos mokymo metodais, kuriuos sėkmingai ėmė taikyti savo pamokose bei supažindino su jais ir savo kolegas.
Bendradarbiavimas tarptautiniu mastu atvėrė mokiniams ir mokytojams galimybes tobulinti individualias kompetencijas, tokias kaip gebėjimą komunikuoti lietuvių ir anglų kalbomis, dirbti komandoje su dalyviais iš kitų Europos šalių, praplėtė jų kultūrinį kitų šalių pažinimą.
Erasmus+KA2 tarpmokyklinių strateginių partnerysčių projekto „Tapkime matematikais! Ar sugebėsime?“ („Let‘s become mathematicians, shall we?“) įgyvendinimo komanda

SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Kauno vizija iki 2030-ųjų: sumanus, dinamiškas ir tvarių pokyčių miestas – traukos centras
Oficialu – Kauno taryba antradienį patvirtino strateginį plėtros planą (SPP) ir tolesnę miesto augimo kryptį iki 2030-ųjų. Kokybinio proveržio siekiama ekonomikos, kultūros, švietimo ir sporto, miesto valdymo, teritorijų plėtros, darna...
-
Svarbus žingsnis viešųjų pirkimų pertvarkymo strategijoje: pradedama ruoštis profesionalų paieškoms
Valstybei siekiant didinti viešųjų pirkimų organizavimo efektyvumą ir profesionalumą, nuo kitų metų savivaldose įsigalios Viešųjų pirkimų įstatymo pakeitimai. Pareigą centralizuoti viešuosius pirkimus perims savivaldybės. Ska...
-
Kauno administracijos direktoriaus pavaduotoju paskirtas G. Barčauskas
Kauno miesto savivaldybės administracijoje – vėl pokyčiai. Praėjusiame posėdyje administracijos direktoriumi paskirtas Tadas Metelionis, tačiau vienas jo pavaduotojo postas liko laivas. Šį antradienį administracijos komanda pilnai užsipil...
-
Kauno kolegija – lyderiaujanti aukštoji mokykla1
Žurnalo „Reitingai“ 2022 m. kolegijų reitinge Kauno kolegija užima lyderiaujančią poziciją ir bendrame reitinge yra antroji tarp valstybinių kolegijų. Jau ne vienerius metus tarp geriausiai įvertintų aukštųjų mokyklų besirikiuoj...
-
Pakaunėje kuriamas „Svajonių ūkis“
Babtų seniūnijoje, Gailiušių kaime, kuriamas „Svajonių ūkis“. Pavadinimas kilo nuo jo šeimininko Svajūno Tamulio vardo, nors vyras neslepia, kad jis išties mėgsta svajoti. Ūkininkas plės daržovių plotus, augins tik t...
-
Mokiniai iškovojo kelialapius į Europos Parlamentą1
Gegužės 14 d. Lietuvos Respublikos Seime įvyko pirmojo Demokratijos žinių konkurso finalas. Tarp laimėtojų ir du VDU Ugnės Karvelis gimnazijos atstovai: II gd klasės mokinys Simas Tiškevičius ir IV gb klasės mokinys Ąžuolas Kazakevičius. J...
-
Į Zapyškį sugrįžo bėgimo šventė1
Į Zapyškį prie senosios Šv.Jono Krikštytojo bažnyčios gegužės 14 d. sugužėjo šimtai bėgikų – čia vyko „Kauno rajono bėgimas 2022“. ...
-
Kauno rajone vaikai su seneliais išbandė naujovišką futbolą1
Siekiant skatinti gyventojų fizinį aktyvumą, visuomenės sveikatos priežiūros specialistai ugdymo įstaigose balandį ir gegužę organizavo renginius „Aš ir mano seneliai“ ir susipažino su nauja ir Lietuvoje tik pirmuosius žingsnius ...
-
Kauno rajono klubas iškovojo Lietuvos moterų rankinio čempionato bronzą
Lietuvos moterų rankinio čempionato mažojo finalo varžybose Garliavoje paaiškėjo, kas pasipuoš bronza. Dėl šios spalvos medalių kovojo Kauno r. klubas „Cascada-HC Garliava“ ir Vilniaus klubas SM „Tauras“. Pra...
-
Kurortams prašoma daugiau dėmesio
„Kurortai ir kurortinės teritorijos kuria didžiulę pridėtinę vertę visuomenei, tačiau mūsų šalyje jų plėtrai skiriama nepakankamai dėmesio“, – konstatavo Lietuvos kurortų asociacijos (LKA) prezidentė, Birštono mer...