- Gintarė Vasiliauskaitė
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Užsispyrimo ir ryžto iš automobilių sporto meistrų Luko Laukaičio ir Dariaus Ardavičiaus galėtų pasimokyti kiekvienas. Kauno rajone Ringauduose gyvenantys vyrai neseniai dalyvavo Palangoje vykusiose "Aurum 1006 km" lenktynėse. SP4 klasėje jie užėmė pirmą vietą. Be to, per 8 val. 43 min. įveikę 337 ratus jie pateko į bendrosios įskaitos dešimtuką – liko devinti. Lenktynėse "PROflame by IRP" pasivadinusi komanda varžėsi su išskirtiniu, pačių surinktu automobiliu BMW M2".
Pradžia – Kačerginėje
Pasiruošimas lenktynėms užtruko net metus, nes ringaudiškiai dyzelinį automobilį nusprendė pakeisti benzininiu. Ankstesniais metais dyzelinių automobilių kategorijoje komanda ne kartą užėmė aukščiausias vietas. Tačiau geresnių rezultatų ir iššūkių ieškantys vyrai nusprendė, kad to negana.
"Norėjosi pasižymėti ir bendrojoje įskaitoje. Žinojome, kad tikrai galime pasiekti dešimtuką", – pasakojo L.Laukaitis. Kadangi automobilio konstravimo darbams komanda turėjo visus metus, į trasą žengė visiškai pasiruošusi. Vis dėlto stresą kėlė dėl karantino iškilę biudžeto formavimo ir kiti svarbūs klausimai. Laimė, jie buvo išspręsti laiku. Komanda pasirodė puikiai, nors nemažai skeptikų prieš lenktynes teigė, kad iki šiol neišbandytas automobilis suges dar varžybų pradžioje.
L.Laukaitis pripažino, kad sėkmę lėmė ne tik patirtis ir techninis pasiruošimas. Jis su D.Ardavičiumi – seni draugai, susipažinę dar studijų laikais. O automobilių sporte pasitikėjimas vienam kitu ir gebėjimas komandos draugą suprasti iš pusės žodžio, ypač svarbus.
Šiame sporte apkrovos būna maksimalios, tad negali kilti jokių abejonių, ar detalė atlaikys. Privalai būti 100 proc. įsitikinęs, kad lankstas ar svirtis nesulūš vos įpusėjus trasą.
Ringaudiškiai pasakojo nuo senų laikų buvę netolimi kaimynai, tačiau artimai nebendravę. Viskas pasikeitė, kai studijuodamas pirmame kurse L.Lukaitis iš D.Ardavičiaus įsigijo BMW markės automobilį. Bendrų interesų turintys vaikinai susidraugavo. Jų sudaryta bendraminčių komanda ilgų nuotolių lenktynėse dalyvauja nuo 2015-ųjų. Tačiau šiuo sportu domėtis vyrai pradėjo kur kas anksčiau.
"Jau paauglystėje man buvo įdomu atrasti nežinomas vietoves, įvertinti naujus kelius ir suvokti, kaip jie susisieja tarpusavyje. Iš pradžių važinėdavau dviračiu, vėliau įsigijau mopedą. Taip lokacija išsiplėtė, jau galėdavau nuvažiuoti iki netoliese esančio miško, – pasakojo L.Laukaitis. – Išsiaiškinęs miško keliukus ir jais bevažinėdamas pasiekiau Kačerginę. Tuo metu dar nežinojau, kad čia įrengta trasa, skirta techniniam sportui. Grįžęs namo apie ją papasakojau draugams. Taip ir pradėjome daugiau domėtis čia vykstančiomis lenktynėmis."
Pasak pašnekovo, automobilių sportu jį užkrėtė ne tik atrasta Kačerginės "Nemuno žiedo" trasa, bet ir smalsumas, naujos patirties ir adrenalino troškimas. Pradėjęs nuo paprasčiausio dviračio ir mopedo, L.Laukaitis galiausiai tapo profesionaliu lenktynininku.
"Mane visada domino varikliai, transporto priemonės, mechanika. Tad baigęs mokyklą įstojau į Žemės ūkio akademiją, inžinerijos specialybę. Įgytos žinios pagelbėjo ir konstruojant automobilius lenktynėms. Šiame sporte apkrovos būna maksimalios, tad negali kilti jokių abejonių, ar detalė atlaikys. Privalai būti 100 proc. įsitikinęs, kad šarnyras ar svirtis nesulūš vos įpusėjus trasą", – atkreipė dėmesį jis.
Po Palangoje vykusių lenktynių Ringauduose buvo surengtas lenktynininkams skirtas vakaras.
Reikalauja kruopštumo
Trumpų distancijų lenktynėse L.Laukaičio ir D.Ardavičiaus komanda pradėjo dalyvauti 2009-aisiais – Kačerginėje ir Kazlų Rūdoje vykusiame "Mini žiede". Šiose varžybose ringaudiškiai dalyvavo su "BMW E30" automobiliu. O pirmąjį debiutinį ilgų distancijų trofėjų komanda iškovojo 2015-aisiais vykusiose "Baltic Endurance Championship" keturių valandų lenktynėse. Tuomet su "BMW 330d" lenktyniavę ringaudiškiai pasiekė trečią vietą. Komandai neblogai sekėsi ir 2016-aisias. Palangos "Aurum 1006 km" lenktynėse ji iškovojo antrą vietą dyzelio klasėje. Kojos nepakišo net netikėtai sulūžusi pavarų dėžė – mechanikai ją greitai pakeitė. Tačiau pastebėta, kad dyzelinis variklis įkaisdamas kelia nemažai problemų. Tad ateinantys metai buvo skirti šiam varikliui tobulinti. Buvo perdarytas visas automobilio priekis, pakeista tarpinio oro aušintuvo ir radiatoriaus pozicija. Sprendimas pasiteisino – 2017-aisiais ir 2018-aisiais komanda užėmė pirmą vietą "Baltic Endurance Championship" keturių valandų varžybose. Taip pat pavyko iškovoti pirmą vietą dyzelio klasėje Rygoje vykusiose "Šiaurės Europos zonos" šešių valandų lenktynėse. "Tuomet supratome, kad su dyzeliniu varikliu pasiekėme viską, ką norėjome. Tad atėjo metas benzinui, – pasakojo L.Laukaitis. – Kruopščiai sukonstravę automobilį šių metų liepą išvykome į Palangą. Ir štai – rezultatas puikus, nors iš mūsų nebuvo daug tikimasi."
Naujojo automobilio konstravimas ir parengimas varžyboms buvo sunkus, daug laiko atimantis darbas. Tačiau šiandien komanda gali džiaugtis pasiektais rezultatais.
Šiuo metu L.Laukaitis ir D.Ardavičius stengiasi šiek tiek pailsėti nuo lenktynių ir konstravimo, bet jų poilsis truks neilgai. Automobilį vyrai jau pradėjo ruošti rugpjūčio 14–15 d. Pernu mieste Estijoje vyksiančioms "Baltic Endurance Championship" šešių valandų lenktynėms.
"Dalyvaujant varžybose komandos tikslai tik auga. Tikiu, kad mūsų automobilis tikrai gali pasiekti bent jau penktą vietą bendroje įskaitoje, – tikina L.Laukaitis. – Žinoma, dar reikia patobulinti kai kurias dalis, naujai įvertinti mūsų naudojamas taktikas. Varžyboms visada ruošiamės entuziastingai ir iki kaulų čiulpų atsakingai. Iš patirties žinome – jeigu ko nors nepadarysime iki galo, lenktynių metu būtent ta vieta ir pakiš koją. Automobilio neapgausi, tad negali po degalų rodykle tiesiog padėti degtuko, kad ji nekristų. Jei tik pataupysi, iškart suprastės rezultatas."
Pašnekovai pastebi, kad kuo daugiau lenktyniauja, tuo lengviau tampa pasiruošti kitoms varžyboms. Sukaupta patirtis ir praktika išmokė išties labai daug.
Dalijasi patirtimi
Žinoma, ilgos distancijos nuvargina ne tik automobilį, bet ir pačius lenktynininkus. Karštoje kabinoje važiuojant dideliu greičiu ir stengiantis kuo geriau susikoncentruoti be galo pavargstama. Stabdžiai visiškai įkaista, o lenktynininkas išnaudoja visas jėgas.
"Lenktyniaujant reakcija privalo būti itin aštri, turi viską puikiai matyti, nuolat vertinti situaciją. Karštis ir nuovargis išties pradeda labai trukdyti susikoncentruoti. Išlipus iš automobilio dažnai būna net sunku kalbėti", – pasakojo D.Ardavičius.
O kaip lenktynininkai atsigauna pertraukėlių metu? "Išgeri šalto vandens, suvalgai bananą ar šokolado gabaliuką, riešutų, o ant sprando prisidedi šaltų ledukų. Nusirengi, ištiesi kojas, pažiūri į vieną tašką. To užtenka atgauti bent dalį jėgų", – tikina L.Laukaitis.
Ringaudiškiai pasakojo, kad komandą sudaro apie dešimt žmonių. Septyni iš jų su L.Laukaičiu ir D.Ardavičiumi varžybose dalyvauja dar nuo 2016-ųjų. "Pastovumas automobilių lenktynėse yra sėkmės garantas, tad stengiamės nieko per daug nekeisti. Mūsų komandoje nėra garsių žvaigždžių pavardžių, tačiau tai mums netrukdo pasiekti išties gerų rezultatų", – šypsosi D.Ardavičius. Pašnekovai neslėpė, kad tikslų siekti jiems padeda ir tai, kad jie – seni draugai. Be pasitikėjimo tokios stiprios komandos suburti tiesiog nepavyktų.
Grįžę iš lenktynių trasos L.Laukaitis ir D.Ardavičius nuo automobilių konstravimo nenutolsta. Ringauduose jie įkūrė savo autoservisą, kuriame prižiūri kraštiečių automobilius. Kauno rajono gyventojai servisui maloniai patiki savo mašinas, nors ne visi žino apie čia dirbančių meistrų pomėgį. Pasak L.Laukaičio, sužinoję, kad juos aptarnauja profesionalūs lenktynininkai, klientai labai nustemba.
Serviso klientai kartais nustemba sužinoję, kad jų automobiliais rūpinasi profesionalūs lenktynininkai.
"Išgirdę apie mūsų veiklą žmonės apsidžiaugia. Jie žino, kad būdami varžybų ir čempionatų dalyviais privalome turėti ypač daug mechaninių ir techninių žinių. Tad klientų automobiliais pasirūpiname puikiai, atsižvelgdami į kiekvieno individualius pageidavimus", – pastebėjo L.Laukaitis.
Žinoma, kasdienybėje naudojami automobiliai tokios milžiniškos apkrovos, kaip lenktynių trasoje, nepatiria. Tad L.Laukaičiui ir D.Ardavičiui jais pasirūpinti visai nesudėtinga.
Išgirdę apie mūsų veiklą žmonės apsidžiaugia. Jie žino, kad būdami varžybų ir čempionatų dalyviais privalome turėti ypač daug mechaninių ir techninių žinių.
Pašnekovai pripažįsta, kad iš pradžių mėgėjiškas pomėgis jau seniai tapo jų gyvenimo būdu. Lenktynių meistrai nuolat mąsto apie automobilių konstravimą ir naudojamas taktikas. Iš vėžių jų neišmušė net prasidėjęs karantinas.
"Palangoje vykusių lenktynių metu buvo justi, kad daugelio dalyvių įgūdžiai šiek tiek atbuko. Sudaužyta nemažai automobilių. Nieko keisto – karantino metu buvo mažiau galimybių treniruotis. O praradus formą, atsiranda didesnė klaidų tikimybė. Vis dėlto mums šis faktorius kojos nepakišo. Tikimės, kad ir toliau sėkmingai judėsime į priekį", – šypsojosi D.Ardavičius.
Automobilių sportu domisi ir Ringaudų gyventojai. Po Palangoje vykusių lenktynių gyvenvietėje buvo surengtas lenktynininkams skirtas vakaras. Jo metu L.Laukaitis ir D.Ardavičius buvo pasveikinti iškovoję aukštą rezultatą. Automobilių sporto meistrai susirinkusiems papasakojo apie nematomą varžybų pusę, pademonstravo, kaip greitai pakeičiami automobilio ratai, žaibiškai vietomis susikeičia vairuotojai.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Mažumos valanda: kas domino Kauno politikus?28
Pakeitus Vietos savivaldos įstatymą, kartą per pusmetį turi būti sudaryta galimybė rengti mažumos valandą. Antradienį ne opozicijoje esantys Kauno politikai galėjo savivaldybės administracijai, merui ir vicemerams užduoti įvairius rūpimus klausim...
-
BGS Ukrainos „SkyUp Airlines“ lėktuvus aptarnaus ir Kauno oro uoste1
Lietuvos kapitalo aviacijos grupės „Avia Solutions Group“ antžeminių paslaugų bendrovė „Baltic Ground Services“ (BGS) nuo šiol ir Kauno oro uoste teiks paslaugas Ukrainos užsakomųjų skrydžių bendrovei „SkyUp Airli...
-
Kaune nuo gegužės – pigesni metiniai viešojo transporto bilietai įmonėms7
Kaune nuo gegužės bus įvedami pigesni metiniai viešojo transporto bilietai, kai įmonės ar organizacijos tokių bilietų visiems metams perka 100 ar daugiau. ...
-
Gausus tarybos posėdis ir saujelė protesto balsų51
Balandžio mėnesio tarybos posėdyje buvo suplanuota daugiau nei 160 klausimų. Intensyvų klausimų svarstymą stebėjo ir grupelė miestiečių, nepatenkintų Kauno mero Visvaldo Matijošaičio verslo Rusijoje detalėmis. ...
-
Miesto planas – priedangų įrengimas daugiabučiuose29
Antradienio tarybos posėdyje miesto politikai svarstė, ar prisidėti finansiškai prie priedangų įrengimo daugiabučiuose. Projekto autoriai pabrėžia, kad toks projektas leistų sumažinti grėsmes galimų pavojų metu. ...
-
Laivų šliuzo per Nemuną projektui – žalia šviesa37
Pirmadienį pasirašyta sutartis dėl laivų šliuzo Kauno hidroelektrinės (HE) užtvankoje statybos poveikio aplinkai vertinimo ir projektinių pasiūlymų rengimo. Visa tai suteiks detalią informaciją dėl konkrečių statybos terminų, kainos...
-
Dainų slėnio prieigas papuošė proginiai ąžuolai ypatingam jubiliejui pažymėti9
Rekonstrukcijos pabaigą pasitinkantis Dainų slėnis sulaukė naujų akcentų – dviejų jaunų ąžuolų. Jais simboliškai įamžintas artėjantis Lietuvos dainų šventės 100-metis ir jubiliejinė Dainų diena Kaune „Miškais ...
-
Karjerų kasimas Pakarklės miške: bendruomenė žada kovoti toliau6
Ne vienerius metus trukusi bendruomenės kova su valdžios institucijomis dėl Pakarklės miško išsaugojimo, kad ten nebūtų kasami žvyro karjerai, baigėsi. Aplinkos apsaugos agentūra (AAA) pripažino, kad miške kasinėti nieko negalim...
-
Senoji Kauno ledo arena taps daugiafunkciu sporto centru15
Beveik pusę amžiaus skaičiuojanti, ne vienam aukšto lygio sportininkui pagrindus paklojusi Kauno ledo arena ruošiasi transformacijai. Iki šiol čia plušėję čiuožėjai ir kitų žiemos sporto šakų atstovai dar š...
-
Kauno rajono socialinių paslaugų centre pamatiniai dalykai nesikeičia
Kauno rajono socialinių paslaugų centras švenčia 17-ąjį gimtadienį. ...