- diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Profesionali architektų komanda patobulino Nemuno krantinės viziją Žemuosiuose Šančiuose. Urbanistikos ir transporto organizavimo specialistai įžvelgė neišnaudotą pakrantės potencialą tiek poilsiui, tiek eismo problemų sprendimui. Remiantis Vakarų Europos pavyzdžiais, čia prioritetas būtų skiriamas pėsčiųjų ir dviračių judėjimui. Visi kauniečiai kviečiami susipažinti su vizija ir išreikšti savo nuomonę.
Išskirtinis projektas
„Tai – analogų neturintis projektas Kaune. Specialistai atliko didžiulį darbą, kruopščiai išanalizuodami 173 hektarų teritoriją nuo A. Juozapavičiaus prospekto iki pat Nemuno upės. Manome, kad vizija atlieps daugelio kauniečių lūkesčius. Sprendiniai – ne galutiniai, todėl šiame etape labai svarbu išgirsti gyventojų siūlymus.
Norime krantinę sutvarkyti taip, kad ja galėtų naudotis visi miesto gyventojai. Neabejojame, kad atgijusi teritorija taptų patrauklesnė ir naujakuriams. Pagerintas susisiekimas naudos suteiktų ne tik pačiam kvartalui, bet ir visam miestui“, – sakė Kauno savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojas Paulius Keras.
Neabejojame, kad atgijusi teritorija taptų patrauklesnė ir naujakuriams. Pagerintas susisiekimas naudos suteiktų ne tik pačiam kvartalui, bet ir visam miestui.
Pasak architekto Rimanto Giedraičio, sutvarkyta pakrantė galėtų tapti dar vienu traukos objektu tiek aktyvų, tiek ramų poilsį mėgstantiems kauniečiams. Tam yra suplanuotas erdvus dviračių takas palei upę ir abipus kelio besitęsiantys patogūs bei vaizdingi šaligatviai pėstiesiems. Tarp gatvės ir takų numatyti žalieji plotai su medžiais ir kita augalija.
„Nemuno krantinę matome kaip humanišką, gausiai apželdintą, alėjos formavimo principais nuraminto eismo gatvę su skirtingais ruožais, atliepiančiais atitinkamus funkcinius, socialinius vietos ir miesto gyventojų poreikius bei interesus. Čia galima skirtinga rekreacinė ir aptarnavimo infrastruktūra“, – teigė vienas iš rengiamos vizijos autorių R. Giedraitis.
Architektų Lino Naujokaičio, R. Giedraičio ir transporto organizavimo specialisto Mariaus Noreikos atlikta galimybių studija pabrėžė smarkiai išaugusią Žemųjų Šančių mikrorajono svarbą dėl patvirtinto Kauno miesto teritorijos bendrojo plano. Vizijos autorių teigimu, pokyčiai svarbūs mikrorajono vidiniam aptarnavimui ir pakrantės pasiekiamumui pagerinti.
Išspręstų kelias problemas
Šiuo metu nuo A. Juozapavičiaus prospekto iki Kranto 11-osios gatvės driekiasi 1673 metrų ilgio žvyrkelis. Vietos gyventojai į savo namus Kranto alėjoje priversti vinguriuoti siauromis gatvelėmis ir ten pat statyti savo automobilius. Dėl per mažo atstumo tarp sklypų čia nėra vietos ir šaligatviams.
Atliktas tyrimas nustatė, kad sutvarkyta atkarpa palengvintų atvykimą ir išvykimą iš teritorijos. Be to, spūstis ir padidėjusį avaringumą A. Juozapavičiaus prospekte dažnai lemia transporto priemonių kairieji posūkiai, tad pokyčiai pakrantėje prisidėtų ir prie šios problemos sprendimo, užtikrinant vietos žmonių saugumą automobiliais išvykstant ar sugrįžtant į namus.
„Teritorijos gatvių tinklas yra menkai išvystytas, chaotiškas ir klaidus, nemažai vienos krypties eismo gatvių. Sutvarkytas kelias palei upę padidintų A. Juozapavičiaus prospekto eismo pralaidumą, bet tuo pačiu krantinė netaptų tranzitine susisiekimo arterija – prioritetas būtų skiriamas pėstiesiems ir dviratininkams“, – tikino transporto organizavimo specialistas M. Noreika.
Kauno m. savivaldybės nuotr.
Nemuno pakrantėje planuojama lėto eismo gatvė vien tik lengvajam transportui. Remiantis Vakarų Europos saugaus eismo patirtimi, čia galimos iškiliosios sankryžos ir pėsčiųjų perėjos, susiaurinimai, geresnis apšvietimas, kelio ženklai, leidžiantys ne didesnį nei 30 km/val. greitį. Čia pat suplanuota ir apie 190 išilginio parkavimo vietų.
Ateities planuose – jungtis šalia prekybos centro „Lidl“. Čia bus pratęsta Geležinkelio gatvės atkarpa tarp Juozapavičiaus pr. ir Nemuno krantinės gatvės, kartu sujungiant ir Kranto alėją.
Sulaukė pirmųjų pokyčių
Pokyčiai Nemuno krantinėje prasidėjo nuo požeminių darbų. Šiuo metu daugiabučiams tiesiama centralizuoto miesto šildymo trasa. Iki šiol Kranto alėjoje esantys 9 daugiabučiai namai šiluma apsirūpindavo iš gamtinėmis dujomis kūrenamų nusidėvėjusių katilinių. Tiek už jų priežiūrą, tiek už suvartotas dujas apie 400 namų ūkių turėdavo gerokai patuštinti kišenes. O ir naujų katilinių įrengimas būtų kainavęs dar brangiau.
„Be šiluminės trasos čia numatyta įrengti ir paviršinio vandens surinkimo tinklą, tad užbaigus pagrindinius darbus po žeme, visą teritoriją būtų galima sutvarkyti kompleksiškai“, – sakė Kauno savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojas P. Keras.
Nemuno krantinė galimybių studijoje padalinta į 5 ruožus. Vėlesniuose projekto įgyvendinimo etapuose čia numatyta vietos ir gyventojų laisvalaikio erdvėms – vaikų žaidimo, sporto, apžvalgos ir poilsio aikštelėms, paplūdimiui su visa reikiama infrastruktūra, sezoninei kavinei ar net amfiteatrui.
Pirmieji su patobulinta pakrantės vizija prieš kelias savaites supažindinti Šančių bendruomenės atstovai – artimiausiu metu bus išklausyti jų pasiūlymai, toliau tęsiama diskusija ir dalijamasi įžvalgomis. Visi kauniečiai savo pastebėjimus ir siūlymus apie Nemuno krantinės gatvės projektą kviečiami teikti el. paštu nuomones@kaunas.lt.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Kaunas kviečia paminėti Globėjų dienas (programa)
Birželio 27–liepos 3 dienomis Kaunas tęsia gražią tradiciją ir drauge su vaikų gerovės centru „Pastogė“ kviečia minėti Globėjų dienas. Laukia atvirų durų dienos, koncertai, edukacijos, žygis, cirko pasirodymai ir kitos veiklos....
-
Kauno akcentai – dar ryškesni: miestas nušvietė unikalios architektūros pastatus2
Į UNESCO pasaulio paveldo sąrašą pretenduojantis Kaunas siekia išryškinti išskirtinės architektūros objektus. Nuo šiol jie bus iš tolo matomi ir naktį. ...
-
Kelyje Vilnius-Kaunas liepsnojo karinis automobilis11
Antradienio pavakarę kelyje Vilnius-Kaunas, ties Žiežmariais, liepsnojo karinis automobilis. ...
-
Kauno mero komandą sustiprino nauja patarėja11
Kauno savivaldybėje darbą pradėjo nauja mero Visvaldo Matijošaičio patarėja. Ilgametę ir įvairiapusę teisinio darbo patirtį turinti Karina Paulauskienė nuo šiol koordinuos švietimo, sporto ir daugiabučių administravimo sritis. ...
-
Aleksote vairuotojus stebina uždengtas šviesoforas6
Aleksote, Europos prospekte vairuotojus glumina šviesoforas, kurį iš dalies uždengia apšvietimo stulpas. Kauniečiai nesupranta, kodėl priimtas sprendimas, kuris prastina eismo saugumą. ...
-
Gyvybės langelyje Kaune rastas dešimties parų naujagimis (papildytas)2
Kaune, ligoninėje esančiame gyvybės langelyje, pirmadienį rastas paliktas dešimties parų naujagimis. ...
-
Gelbėtojai merginų be liemenėlių nedrausmina: svarbu, kad netrukdytų aplinkiniams34
Kauno paplūdimiai savaitgalį atgijo. Įsivyravus karščiui, apie 12 val. prie paplūdimių jau sunku buvo rasti vietą automobiliui, o gaivesnės aplinkos ieškantys žmonės tankiai nugulė pakrantes. ...
-
Kauno centre – iškilminga šaulių eisena ir naujų narių priesaika2
Lietuvos šaulių sąjunga mini 103-ąsias įkūrimo metines, tad ta proga šauliai Laisvės alėjoje surengė eiseną, o Vytauto Didžiojo karo muziejaus sodelyje – prisiekė nauji nariai, pasiruošę padėti Tėvynei. ...
-
Dėl užstrigusio šviesoforo – chaosas T. Masiulio g.5
Pirmadienio pavakarę vienas Petrašiūnų šviesoforų užstrigo ir ėmė rodyti tik draudžiamąjį raudoną signalą. ...
-
Dar vienas iššūkis: vairuotojų kantrybės pareikalaus darbai Ąžuolyno prieigose8
Sumažėjęs transporto intensyvumas vasarą – gera proga didinti apsukas su gatvių remontu. Šįkart Kaune vairuotojų kantrybės pareikalaus darbai Ąžuolyno prieigose. ...