Quantcast

A. Kupčinskas: viešojo transporto bilietus branginti būtina (ką mano kiti politikai?)

Miesto valdžia kauniečiams parengė dovanėlę – nuo kovo 1 d. ketinama padidinti vienkartinių viešojo transporto bilietų kainas. Tiesa, tam nepritaria ne tik opozicija, bet ir nemaža dalis valdančiųjų.

Miesto valdžia kauniečiams parengė dovanėlę – nuo kovo 1 d. ketinama padidinti vienkartinių viešojo transporto bilietų kainas. Tiesa, tam nepritaria ne tik opozicija, bet ir nemaža dalis valdančiųjų.

Pasiūlė darbo grupė

Maršrutinio taksi bilietas turėtų pabrangti nuo 2,5 iki 3 litų,  popierinis, perkamas iš vairuotojo, – nuo 2 iki 2,50 lito, o paprastas e. bilietas – nuo 1,8 iki 2 litų. Tokios kainos Kaune planuojamos nuo pirmosios pavasario dienos. Jos nekito penkerius metus.

Jei Kauno miesto taryba pritars, keisis ir įvairių lengvatinių e. bilietų kainos. Su 50 proc. nuolaida bilietas kainuos 1 litą, su 80 proc. – 0,40 lito. E. bilietams taip pat siūloma panaikinti lengvatas važiuojant naktiniais maršrutais.

Tiesa, mėnesinių bilietų kainos keistis neturėtų.

Tokį sprendimo projektą inicijavo politikų darbo grupė, sudaryta Kauno miesto savivaldybės 2014 m. biudžeto projektui išnagrinėti ir pasiūlymams pateikti.

Meras pritaria

Šios darbo grupės vadovas, miesto meras Andrius Kupčinskas, įsitikinęs, kad branginti bilietus yra būtina.

"Kainą siūloma didinti dėl sąnaudų, įvairių laiko trukdžių, dėl vairuotojų darbo krūvio mažinimo. Norime, kad daugiau būtų orientuojamasi į mėnesinius bilietus, esame įvedę ir tris mėnesius, ir metus galiojančius bilietus", – aiškino A.Kupčinskas.

Jo teigimu, tokie bilietai tikrai leidžia gyventojams sutaupyti pinigų, o pardavinėjant bilietus po vieną didėja sąnaudos.

Savivaldybės Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas Paulius Keras taip pat tvirtino, kad, pabranginus bilietus, esą būtų galima sumažinti vairuotojų darbo krūvį.

"Didžiąją dalį keleivių sudaro žmonės, besinaudojantys mėnesiniais bilietais, tad jiems kaina nesikeis. Mažai kaina keisis ir tiems, kurie naudoja elektroninius bilietus, tačiau labiausiai kainos skirtumą pajus tie, kurie bilietą perka įlipę į autobusą ar troleibusą", – sakė P.Keras.

Paklaustas, kodėl ketinama branginti ir mikroautobusų bilietus, vedėjas tvirtino, kad tai šiems vežėjams padės atnaujinti savo transporto parkus.

Šiuo metu yra paskelbtas vežėjų konkursas, kuris įvyks liepą. Sprendimo projekte tvirtinama, kad, nepadidinus kainos iki trijų litų, vežėjai esą negalėtų sau leisti prabangos pirkti naujų transporto priemonių, kaip reikalauja konkurso taisyklės. Šiuo metu naudojamų maršrutinių taksi amžius siekia 9–10 metų.

Po konkurso mieste vietoje 17 maršrutų liktų tik septyni.

Padės vairuotojams?

Bendrovės "Autrolis" generalinis direktorius Naglis Simonavičius atsisakė komentuoti, kodėl Kaune reikia branginti viešojo transporto bilietus – esą tai politikų reikalas.

"Kauno autobusų" generalinis direktorius Mindaugas Grigelis tvirtino, kad bilietus branginti būtina.

"Ne kartą siūlėme, kad kaina, perkant bilietą iš vairuotojo, kiltų iki 2,50 lito. Patvirtinus naujus tarifus, vairuorojai daugiau dėmesio galės skirti vairavimui, o ne bilietams parduoti. Palaikome šį projektą, tuo labiau kad tarifus vieną kartą per metus miesto tarybai peržiūrėti leidžia ir įstatymas", – aiškino M.Grigelis.


Komentarai
Gintaras Jonas Furmanavičius, Darbo frakcijos seniūnas

Pirmą kartą girdžiu apie tokį siūlymą – mūsų apie tai niekas neinformuoja. Visame pasaulyje pinga nafta, dujos, tad nematau jokio realaus pagrindo didinti bilietų kainas. Juk buvo viešai deklaruojama, kad, sujungus autobusų ir troleibusų įmones, mažės valdymo išlaidos. Man čia trūksta logikos – bus leidžiama įmonėms sutaupyti gyventojų sąskaita? O tai kas kam tarnauja Kaune? Ar miestiečiai turi tarnauti transporto įmonėms?

Simonas Kairys, Liberalų frakcijos seniūnas

Jau nebestebina, kad ši koalicija užsiima mokesčių didinimu kauniečiams. Pakelta jau daug tarifų, o transporto sektoriuje vykdoma reforma. Kai kurie miestai tai daro sistemingai, o kai kurie – pribėgomis, epizodiškai. Darant epizodiškai, sunku iškapstyti tikrąją tiesą, kas ką daro. Prieš keliant mokesčius, visada reikia pasižiūrėti į vidinius įmonių resursus – gal galima kažką optimizuoti ir nereikėtų kelti tarifų miestiečiams.

Visvaldas Matijošaitis, "Vieningo Kauno" frakcijos narys

Bilietų kainos didinamos, nes partijos ruošiasi rinkimų kampanijai. Savivaldybės įmonės gaus daugiau pajamų, už kuriuos galės nupirkti daugiau reklamos ar užsakomųjų straipsnių apie gerus politikus. Dar kita priežastis, kodėl tarifai didinami – įmonės valdomos neefektyviai, išpūsti etatai. Spalį buvo didinami šiukšlių išvežimo tarifai. Paklausus, kas pasikeitė "Kauno švaroje", kad juos reikia didinti, buvo atsakyta, kad per rinkimus visi valdantieji prašys daugiau pinigų.

Aušra Ručienė, frakcijos "Tvarka ir teisingumas" seniūnė

Esu kategoriškai prieš bet kokius tarifų didinimus. Žmonių pragyvenimo lygis Kaune yra žemas, dėl šio sprendimo dar labiau pasunkėtų žmonių gyvenimas. Siūloma kaina yra nelogiška – galima ir kitais būdais vykdyti taupymą. Kad ir sumažinti savivaldybės darbuotojų skaičių. Nemanau, kad balsuosime už šio projekto patvirtinimą.

Valys Venslovas, Socialdemokratų frakcijos seniūnas

Tarifų didinimas nėra didelis ir nemanau, kad jis stipriai kirstų per kišenę miestiečiams, nes nuolatinių bilietų kainos nekis. Didelį susirūpinimą kelia viešojo transporto vairuotojų darbo krūvis – parduodami bilietus jie negali viso dėmesio skirti vairavimui. Be abejo, tai leis padėti ir sunkioje padėtyje esančioms savivaldybės transporto bendrovėms.
Arvydas Garbaravičius, Liberalų ir centro frakcijos seniūno pavaduotojas

Visos įmonės valdomos taip, kad visos paslaugos, kaip vandens tiekimas, Kaune taps aukso vertės. Tik klausimas, ar toks auksinis vanduo bus skanus gyventojams. Kai ant įmonių numetamos savivaldybės skolos, anksčiau ar vėliau viskas gula ir ant gyventojų pečių. Štai taip ir lopoma miesto biudžeto skylė. Esame kategoriškai prieš bet kokius didinimus.

Gintautas Labanauskas, frakcijos "Dirbam Kaunui" seniūnas

Tokiam projektui pritarti negalima – reikia daryti tvarką transporto įmonėse. Įvairiais mokesčių didinimais kauniečiai baigiami užspausti į kampą. Jau ne kartą kalbėta apie prabangių mašinų savivaldybės įmonėse pirkimą, apie dirbančias nematomas dūšias tokiose bendrovėse. Vienareikšmiškai nepritarsime tokiam sprendimui.


Kainos kituose miestuose

Vilniuje 30 minučių e. bilietas kainuoja 2,20 lito, valandos – 3,20, o vienos dienos – 12 litų. Šioms kainoms taikomos tokios pat nuolaidos kaip ir Kaune. Bilieto kaina, perkant iš vairuotojo nesiskiria.
Klaipėdoje vienkartinio e. bilieto kaina svyruoja nuo 1,72 lito ir 1,80 lito. Popierinis vienkartinis bilietėlis kainuoja 2,20 lito, o perkant iš vairuotojo – 2,60 lito.



NAUJAUSI KOMENTARAI

šokiruota

šokiruota portretas
O TAIP. Vairuotojų profsąjunga pasiūlė- mes ir pritarėm. Keleivių nuomuonė- dzin. Važinėju rėtai,nes tesiog nereikia ir el.bilieto nereikėjo.bet dabar turiu susimokėti brangiau tiesiog dėl to,kad turiu sumokėti vairotuojui už tai,kad jis man parduoda tą talonėlį.Absurdas. O ar vairotuojai pateikė kaip jie veža už 1 lt ir nespausdina talono?

Atene

Atene portretas
Visiska nesamone. As gyvenu toli nuo savo mokyklos ir namus man geriausia, greiciausia pasiekti marsrutiniu taksi. Vietoj 2,50 lt per diena, mokesiu 3 lt ir tai susidaro vietoj 50 lt per menesi, 60 lt.. Grazaus ir Jums pavasario!

neimanoma

neimanoma portretas
tai butu visiskai nelogiska. Jau dabar vazinejat autobusais ar troleibusais nestudijuojant yra tragedija nes kainos nenormalios. Kaip ir kazkas minejo , viesasis tranportas veluoja, arba atvaziuoja per anksti, vairuotojai yra labai grubus , nekulturingi r nemandagus, bilietai brangus ir dr vaziuoja nesaugiai. kodel turime brangiau moketi jei niekas negereja..
VISI KOMENTARAI 61

Galerijos

Daugiau straipsnių