- Mantas Lapinskas
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Miesto valdžia kauniečiams parengė dovanėlę – nuo kovo 1 d. ketinama padidinti vienkartinių viešojo transporto bilietų kainas. Tiesa, tam nepritaria ne tik opozicija, bet ir nemaža dalis valdančiųjų.
Miesto valdžia kauniečiams parengė dovanėlę – nuo kovo 1 d. ketinama padidinti vienkartinių viešojo transporto bilietų kainas. Tiesa, tam nepritaria ne tik opozicija, bet ir nemaža dalis valdančiųjų.
Pasiūlė darbo grupė
Maršrutinio taksi bilietas turėtų pabrangti nuo 2,5 iki 3 litų, popierinis, perkamas iš vairuotojo, – nuo 2 iki 2,50 lito, o paprastas e. bilietas – nuo 1,8 iki 2 litų. Tokios kainos Kaune planuojamos nuo pirmosios pavasario dienos. Jos nekito penkerius metus.
Jei Kauno miesto taryba pritars, keisis ir įvairių lengvatinių e. bilietų kainos. Su 50 proc. nuolaida bilietas kainuos 1 litą, su 80 proc. – 0,40 lito. E. bilietams taip pat siūloma panaikinti lengvatas važiuojant naktiniais maršrutais.
Tiesa, mėnesinių bilietų kainos keistis neturėtų.
Tokį sprendimo projektą inicijavo politikų darbo grupė, sudaryta Kauno miesto savivaldybės 2014 m. biudžeto projektui išnagrinėti ir pasiūlymams pateikti.
Meras pritaria
Šios darbo grupės vadovas, miesto meras Andrius Kupčinskas, įsitikinęs, kad branginti bilietus yra būtina.
"Kainą siūloma didinti dėl sąnaudų, įvairių laiko trukdžių, dėl vairuotojų darbo krūvio mažinimo. Norime, kad daugiau būtų orientuojamasi į mėnesinius bilietus, esame įvedę ir tris mėnesius, ir metus galiojančius bilietus", – aiškino A.Kupčinskas.
Jo teigimu, tokie bilietai tikrai leidžia gyventojams sutaupyti pinigų, o pardavinėjant bilietus po vieną didėja sąnaudos.
Savivaldybės Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas Paulius Keras taip pat tvirtino, kad, pabranginus bilietus, esą būtų galima sumažinti vairuotojų darbo krūvį.
"Didžiąją dalį keleivių sudaro žmonės, besinaudojantys mėnesiniais bilietais, tad jiems kaina nesikeis. Mažai kaina keisis ir tiems, kurie naudoja elektroninius bilietus, tačiau labiausiai kainos skirtumą pajus tie, kurie bilietą perka įlipę į autobusą ar troleibusą", – sakė P.Keras.
Paklaustas, kodėl ketinama branginti ir mikroautobusų bilietus, vedėjas tvirtino, kad tai šiems vežėjams padės atnaujinti savo transporto parkus.
Šiuo metu yra paskelbtas vežėjų konkursas, kuris įvyks liepą. Sprendimo projekte tvirtinama, kad, nepadidinus kainos iki trijų litų, vežėjai esą negalėtų sau leisti prabangos pirkti naujų transporto priemonių, kaip reikalauja konkurso taisyklės. Šiuo metu naudojamų maršrutinių taksi amžius siekia 9–10 metų.
Po konkurso mieste vietoje 17 maršrutų liktų tik septyni.
Padės vairuotojams?
Bendrovės "Autrolis" generalinis direktorius Naglis Simonavičius atsisakė komentuoti, kodėl Kaune reikia branginti viešojo transporto bilietus – esą tai politikų reikalas.
"Kauno autobusų" generalinis direktorius Mindaugas Grigelis tvirtino, kad bilietus branginti būtina.
"Ne kartą siūlėme, kad kaina, perkant bilietą iš vairuotojo, kiltų iki 2,50 lito. Patvirtinus naujus tarifus, vairuorojai daugiau dėmesio galės skirti vairavimui, o ne bilietams parduoti. Palaikome šį projektą, tuo labiau kad tarifus vieną kartą per metus miesto tarybai peržiūrėti leidžia ir įstatymas", – aiškino M.Grigelis.
Komentarai
Gintaras Jonas Furmanavičius, Darbo frakcijos seniūnas
Pirmą kartą girdžiu apie tokį siūlymą – mūsų apie tai niekas neinformuoja. Visame pasaulyje pinga nafta, dujos, tad nematau jokio realaus pagrindo didinti bilietų kainas. Juk buvo viešai deklaruojama, kad, sujungus autobusų ir troleibusų įmones, mažės valdymo išlaidos. Man čia trūksta logikos – bus leidžiama įmonėms sutaupyti gyventojų sąskaita? O tai kas kam tarnauja Kaune? Ar miestiečiai turi tarnauti transporto įmonėms?
Simonas Kairys, Liberalų frakcijos seniūnas
Jau nebestebina, kad ši koalicija užsiima mokesčių didinimu kauniečiams. Pakelta jau daug tarifų, o transporto sektoriuje vykdoma reforma. Kai kurie miestai tai daro sistemingai, o kai kurie – pribėgomis, epizodiškai. Darant epizodiškai, sunku iškapstyti tikrąją tiesą, kas ką daro. Prieš keliant mokesčius, visada reikia pasižiūrėti į vidinius įmonių resursus – gal galima kažką optimizuoti ir nereikėtų kelti tarifų miestiečiams.
Visvaldas Matijošaitis, "Vieningo Kauno" frakcijos narys
Bilietų kainos didinamos, nes partijos ruošiasi rinkimų kampanijai. Savivaldybės įmonės gaus daugiau pajamų, už kuriuos galės nupirkti daugiau reklamos ar užsakomųjų straipsnių apie gerus politikus. Dar kita priežastis, kodėl tarifai didinami – įmonės valdomos neefektyviai, išpūsti etatai. Spalį buvo didinami šiukšlių išvežimo tarifai. Paklausus, kas pasikeitė "Kauno švaroje", kad juos reikia didinti, buvo atsakyta, kad per rinkimus visi valdantieji prašys daugiau pinigų.
Aušra Ručienė, frakcijos "Tvarka ir teisingumas" seniūnė
Esu kategoriškai prieš bet kokius tarifų didinimus. Žmonių pragyvenimo lygis Kaune yra žemas, dėl šio sprendimo dar labiau pasunkėtų žmonių gyvenimas. Siūloma kaina yra nelogiška – galima ir kitais būdais vykdyti taupymą. Kad ir sumažinti savivaldybės darbuotojų skaičių. Nemanau, kad balsuosime už šio projekto patvirtinimą.
Valys Venslovas, Socialdemokratų frakcijos seniūnas
Tarifų didinimas nėra didelis ir nemanau, kad jis stipriai kirstų per kišenę miestiečiams, nes nuolatinių bilietų kainos nekis. Didelį susirūpinimą kelia viešojo transporto vairuotojų darbo krūvis – parduodami bilietus jie negali viso dėmesio skirti vairavimui. Be abejo, tai leis padėti ir sunkioje padėtyje esančioms savivaldybės transporto bendrovėms.
Arvydas Garbaravičius, Liberalų ir centro frakcijos seniūno pavaduotojas
Visos įmonės valdomos taip, kad visos paslaugos, kaip vandens tiekimas, Kaune taps aukso vertės. Tik klausimas, ar toks auksinis vanduo bus skanus gyventojams. Kai ant įmonių numetamos savivaldybės skolos, anksčiau ar vėliau viskas gula ir ant gyventojų pečių. Štai taip ir lopoma miesto biudžeto skylė. Esame kategoriškai prieš bet kokius didinimus.
Gintautas Labanauskas, frakcijos "Dirbam Kaunui" seniūnas
Tokiam projektui pritarti negalima – reikia daryti tvarką transporto įmonėse. Įvairiais mokesčių didinimais kauniečiai baigiami užspausti į kampą. Jau ne kartą kalbėta apie prabangių mašinų savivaldybės įmonėse pirkimą, apie dirbančias nematomas dūšias tokiose bendrovėse. Vienareikšmiškai nepritarsime tokiam sprendimui.
Kainos kituose miestuose
Vilniuje 30 minučių e. bilietas kainuoja 2,20 lito, valandos – 3,20, o vienos dienos – 12 litų. Šioms kainoms taikomos tokios pat nuolaidos kaip ir Kaune. Bilieto kaina, perkant iš vairuotojo nesiskiria.
Klaipėdoje vienkartinio e. bilieto kaina svyruoja nuo 1,72 lito ir 1,80 lito. Popierinis vienkartinis bilietėlis kainuoja 2,20 lito, o perkant iš vairuotojo – 2,60 lito.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Nacionalinis kultūros forumas mėgins sujungti, kas sunkiai sujungiama, – kultūrą ir verslumą
Nacionalinis kultūros forumas, šiais metais vykstantis devintąjį kartą, kraustosi į Kauną. Vytauto Didžiojo universitete šalies kultūros lauko dalyviai imsis nagrinėti dvi itin svarbias – kultūros regionuose ir verslumo – te...
-
Elektromobilių vairuotojus Kaune pasitinka pokyčiai: atsiskaitymas už įkrovimą – mobiliąja programėle
Kauno mieste 23 elektromobilių įkrovos stoteles įrengusi savivaldybės administracija, reaguodama į elektros kainų svyravimus ir piktnaudžiavimo atvejus, imasi neišvengiamo sprendimo. Nuo balandžio 22 d. (pirmadienio) pradeda veikti apmokėjimo s...
-
Liūčių tvindomame Dubajuje esantis lietuvis: nustėrau pamatęs apsemtą aštuntą viešbučio aukštą26
„Dvi dienos, atrodytų, iškrito iš gyvenimo“, – atviravo darbo reikalais į audrų ir liūčių pastaruoju metu talžomą Dubajų atvykęs kaunietis Donatas. Vyras neslėpė – miestas nepasiruošęs tokioms nelaimėm...
-
Kraipo galvas dėl „Megos“ ryklių: kaip visi galėjo nugaišti per vieną mėnesį?20
Kaunas neteko ryklių – tokią žinią pranešė prekybos centras, kurio akvariume trys rykliai gyveno bene du dešimtmečius. Akvariumo prižiūrėtojai sako, kad rykliai tiesiog paseno, tačiau lankytojai, atvažiavę ryklių pasiži...
-
Landynė daugiabutyje: ar gali būti blogiau?43
Vieno Šilainių daugiabučio gyventojai pavargo: landyne virtusiame bute – narkomanų slėptuvė, nuolatinės girtuoklystės, muštynės, sklindantis dvokas. Problema – ne nauja, bet sunkiai sprendžiama. ...
-
Mugė Laisvės alėjoje – dar gausesnė31
Trim dienom nuo penktadienio į Kauną susirinks ūkininkai, tautodailininkai, amatininkai ir susiveš įdomiausio, skaniausio, gražiausio, ką turi. „Kauno mugė. Pavasaris 2024“ žada įspūdžių, reginių, unikalių dirbinių, gaminių i...
-
Į vasarą – naujais laiptais: iki remonto pabaigos liko nedaug14
Pernai rudenį prasidėjęs Aušros laiptų remontas įpusėjo. Nors Žaliakalnio gyventojai ir turistai vis dar kabarojasi laikinai įrengtais mediniais laiptais, vasarą remontas bus baigtas. ...
-
Išskirtinėje vietoje – prestižiniai „Kauno panoramos“ apartamentai8
Žaliakalnyje, Pelėdų kalno pašonėje, naujakurių laukia išskirtiniai „Kauno panoramos“ apartamentai, pritaikyti patogiam ir tvariam gyvenimo ritmui. Projekto išskirtinumas – kvapą gniaužiantys Kauno vaizdai, kuriais...
-
Incidentas Kauno oro uoste: lėktuvas negalėjo pakilti3
Kauno oro uoste, viename iš orlaivių išsiskleidus avarinei išlipimo čiuožyklai, buvo atidėtas skrydis į Londoną. ...
-
Ugdė vaikų meilę vandeniui1
Ketverius metus, nuo 2020 m. rusėjo iki 2024 m. sausio, trijų Kauno miesto pradinių mokyklų antrokai dalyvavo Sporto rėmimo fondo finansuojamame projekte „Pamilk vandenį“. Apie 800 antrokų vieną kūno kultūros pamoką praleido baseine, mok...