Quantcast

Konfliktas dėl puodo: teisus klientas ar pardavėjas?

Kaunietė iš internetinės parduotuvės "Varlė.lt" pirko puodą, pastebėjusi defektų, jį grąžino, tačiau pinigų teko palaukti. Pardavėjams kilo įtarimų, kad puodas buvo naudotas.

Norėjo grąžinti prekę

Į "Kauno dieną" kreipėsi kaunietė Jurga ir pasidalijo savo neigiamu patyrimu dėl internetinės parduotuvės "Varlė.lt". Moteris spalio 19 d. pirko puodą, už jį sumokėjo beveik 65 eurus. Parsinešusi į namus pastebėjo defektų, tad nusprendė puodą grąžinti Savanorių prospekte esančiame parduotuvės filiale, tačiau nesitikėjo tokio parduotuvės atstovų atsakymo.

"Aš dar nė vienoje parduotuvėje negirdėjau, kad taip nenorėtų atiduoti pinigų. Juk aš nieko blogo nepadariau, tik norėjau grąžinti prekę. Nunešusi puodą į jų filialą, grąžinti pinigų nenorėjo, sakė atsakys į skundą per keturiolika dienų, tačiau skambučio nesulaukėme. Patys skambinome. Pasakė, kad neva mums skambino, bet mes nekėlėme ragelio", – stebėjosi Jurga.

Ji pasakojo, kad puodą nusprendė grąžinti, nes ant jo buvo matyti įbrėžimų ir neaiškių dėmių. Juos pirkėja pastebėjo tik grįžusi į namus. Įsigyto puodo moteris nenaudojo, pati nevalė dėmių, kad nepažeistų daugiau.

"Kai mes patys paskambinome, pasakė, kad puodas geras, pinigų negrąžins. Nuvažiavau vėl į parduotuvę, ten vėl pareiškė, kad jokių defektų nėra, jie puodą išvalė. Tačiau aš juk nežinau, ką jie naudojo, gal nupoliravo ar valė naudodami kokius nors cheminius preparatus. Todėl aš vis tiek norėjau prekę grąžinti. Kodėl negaliu to padaryti? Pasakė, kad negalima, ir dar per keturiolika dienų atsakys, reikia rašyti prašymą. Nesąmonė, kad reikia tiek daug važinėti, jei nori grąžinti nenaudotą prekę", – piktinosi pirkėja.

Naudojo prekę?

"Kauno diena" kreipėsi į internetinės parduotuvės "Varlė.lt" atstovus dėl susiklosčiusios situacijos. Kaip teigia prekybininkai, puodas pažeistas nebuvo, tačiau kilo įtarimų, kad klientė galėjo jį naudoti.

"Spalio 19 d. klientė, atsiimdama savo užsakytą prekę, pasinaudojo savo teise ir pareiga apžiūrėti prekę. Tai ji padarė tikrai labai atidžiai. Jokių priekaištų dėl kokybės neturėjo. Spalio 20 d. klientės dukra pristatė prekę, kaip ji įvardijo, su pažeidimais, pabraižymais.

Dar nė vienoje parduotuvėje negirdėjau, kad taip nenorėtų atiduoti pinigų. Juk aš nieko blogo nepadariau, tik norėjau grąžinti prekę.

Apžiūros metu nustatyta, kad puodo dugne pabraižymų nėra, rasta tik nešvarumų, kurie nuvalyti su mikropluošto servetėle. Dėl  nešvarumų kilo dvejonė, ar prekė nebuvo naudota, todėl klientės prašymas grąžinti pinigus nebuvo tenkinamas. Pagal Civilinį kodeksą naudotų prekių klientai pardavėjui grąžinti negali.

Spalio 31 d. paskambinta klientei ir informuota, kad jos prašymas nėra tenkinamas. Paaiškinta ir kodėl. Po kelių valandų į parduotuvę atvyko klientės dukra, kuriai buvo pasiūlyta parašyti pretenziją raštu ir buvo pažadėta, kad dar kartą išnagrinėsime situaciją ir priimsime galutinį sprendimą", – teigiama atsiųstame atsakyme.

"Varlė.lt" atstovai pridūrė, kad išimties tvarka galutinis sprendimas yra priimtas klientės naudai. "Pinigus per dvi darbo dienas į klientės nurodytą banko sąskaitą grąžinsime", – sakė parduotuvės atstovai.

Vartotojų teisės

Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos (VVTAT) Vartotojų konsultavimo, asmenų aptarnavimo ir komunikacijos skyriaus vedėja Giedrė Nenartavičiūtė sakė, kad kiekvienu atveju prekės išvaizdos pakitimai ir jų kilmė vertinami individualiai.

Pirmiausia vartotojas turėtų raštu kreiptis į pardavėją ir išdėstyti savo reikalavimą. Jei per keturiolika kalendorinių dienų nuo  kreipimosi raštu į pardavėją vartotojui nepateikiamas atsakymas arba pardavėjas atsisako tenkinti vartotojo reikalavimą, vartotojas turi teisę kreiptis į VVTAT dėl ginčo nagrinėjimo.

Vartotojų teisių apsaugos įstatyme įtvirtinta vartotojų ir pardavėjų, paslaugų teikėjų ginčų sprendimo galimybė alternatyvia ginčų nagrinėjimo tvarka. Teisės aktų nustatyta tvarka VVTAT yra įgaliota nustatyti ne maisto prekių atitikimą privalomiesiems ir deklaruojamiesiems reikalavimams.

"Papildomai pažymime, kad VVTAT užtikrina galimybę pateikti prašymą keliais vartotojams patogiais būdais – siųsti prašymą paštu, pateikti e.paštu (tarnyba@vvtat.lt), užpildyti prisijungus prie elektroninių valdžios vartų vtis.lt ar pateikti tiesiogiai viename iš tarnybos padalinių. Be to, prašymą už vartotoją pateikti gali ir kitas įgaliotas asmuo. Tokiu atveju kartu su prašymu turėtų būti pateiktas vartotojo įgaliojimas asmeniui atstovauti jo interesams", – aiškino G.Nenartavičiūtė.


Šiame straipsnyje: varle.ltpuodaspakeisti puodąklientasinternetinė parduotuvėskaitytojo naujiena

NAUJAUSI KOMENTARAI

Nesąžininga Varlė

Nesąžininga Varlė portretas
Gavau ir aš pamoką, kad nepasitikėti Savanorių pr. Varlės darbuotojais..vieną sako, kitą daro ir po visko naglai meluoja. Verčiau jau rinktis pardavėją, kuris brangina savo klientus..

Zita

Zita portretas
Apie tą "varle" teko girdėti prastų atsiliepimų.Aisku ir jie nori gyventi geriau

Anonimas

Anonimas portretas
Turėjau ir aš reikalu su brokuotu telefonu,taisykloje mėn tikrino,parašė išvada kad brokas,bet kai norejau pakeisti,kryžiaus kelius reikia nuėiti,kad padarytu keitima.
VISI KOMENTARAI 9

Galerijos

Daugiau straipsnių