- diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
"Nemuno žiede" pastaraisiais metais vyksta nemažai įvairiausių renginių, vienintelė Lietuvoje esanti žiedinių lenktynių trasa dažnai kosmetiškai atnaujinama, tačiau atėjo kur kas didesnės rekonstrukcijos laikas.
Atrišo rankas
"Nemuno žiedas" yra unikali trasa ne tik Lietuvoje, bet ir Europoje. Tokių reljefo pokyčių, greitų ir aklų posūkių kitur tiesiog nėra, todėl siekiame išsaugoti šias išskirtines savybes ir kartu pritaikyti trasą įvairioms lenktynėms. Atnaujinę dangą, padidinę saugumą ir patobulinę infrastruktūrą mes sieksime pritraukti ne tik vietinių, bet ir tarptautinių renginių", – spaudos konferencijoje teigė VšĮ "Nacionalinio žiedo" vadovas Arūnas Samochinas.
Pastarojo dešimtmečio pradžioje "Nemuno žiedas" išgyveno ne pačius geriausius laikus – ilgą laiką augo skola, buvę trasos vadovai lanko teismus, o dabartinė vadovybė sprendė ne tik išgyvenimo, bet ir skolų administravimo uždavinius. Tai truko iki 2016 m. – tuomet buvo įkurta nauja trasą valdanti įmonė VšĮ "Nacionalinis žiedas", galėjusi pradėti veiklą nuo tuščio popieriaus lapo. Naujoji įstaiga taip pat turi tris dalininkus: Kauno miesto ir rajono savivaldybes bei Kūno kultūros ir sporto departamentą.
Tais metais prasidėjo naujas trasos gyvavimo etapas. Dalininkų skirtos lėšos buvo panaudotos infrastruktūrai atnaujinti ir saugumui didinti – pakeista nemažai trasą juosiančių atitvarų, dalis jų perkelti toliau nuo trasos, pastatytos padangos smūgiams atremti, įrengtos specialios saugumo zonos, kurias jau spėjo teigiamai įvertinti lenktynininkai. Žiūrovai pokyčius taip pat pastebėjo – keliose trasos vietose įrengtos tribūnos, kita infrastruktūra.
Vis dėlto svarbiausias pastarojo meto darbas – techninis rekonstrukcijos projektas. UAB "Bendrieji statybų projektai" kartu su Jungtinės Karalystės įmone APEX parengė "Nemuno žiedo" techninį projektą, kuriame numatyta pačios trasos rekonstrukcija, papildoma infrastruktūra ir preliminari sąmata.
APEX yra viena žinomiausių trasų projektavimo įmonių pasaulyje – ji rengė "Bikernieki" žiedo Latvijoje, Dubajaus autodromo (jame vyksta F1 lenktynės), Bahreino tarptautinio žiedo (čia rengiami pasaulio CIK-FIA kartingo čempionatai) bei daugybės "Grade 2" specifikaciją atitinkančių trasų techninius projektus.
Arūnas Samochinas
"Grade 3" neplanuojama
Tarptautinė automobilių federacija (FIA) lenktynių trasoms nustatė reikalavimus, pagal kuriuos šios skirstomos į tam tikrus lygius. "Grade 1" trasos – pačios geriausios, jose gali vykti "Formulės 1" lenktynės. "Grade 2" – daug kitų aukščiausio lygio tarptautinių čempionatų, "Grade 3" – įvairios mažiau populiarios tarptautinės lenktynių serijos.
Lietuvoje vienintelė Vilkyčių trasa yra įvertinta kaip atitinkanti "Grade 6" reikalavimus, tačiau šis suteikiamas tik autokroso ir ralio kroso trasoms. Arčiausiai Lietuvos esanti žiedinių lenktynių "Grade 3" įvertinimą turinti trasa yra Lenkijoje, Poznanėje. Estijos Pernu "Auto24Ring" trasa yra "Grade 4" specifikacijos.
Būtent reljefo skirtumas yra tai, kas traukia lenktynininkus, organizatorius ir žiūrovus, išskiria mus iš aplinkinių šalių.
Gavę pirminius APEX įmonės specialistų trasos pokyčių pasiūlymus, "Nemuno žiedo" vadovai nebuvo patenkinti. Siekiant rekonstruoti pagal "Grade 3" reikalavimus, reikėtų radikaliai pakeisti dvi trasos dalis: vadinamąjį Stadiono posūkį perkelti arčiau trasos vidurio, kad padidėtų atstumas iki atitvarų, ir nukasti 10,5 m aukščio vizitine trasos kortele tapusį vadinamąjį Makuškės kalną.
"Išgirdę šias rekomendacijas, pasitarėme su dalininkais, sporto federacijų atstovais, organizatoriais, sporto bendruomene ir nusprendėme: trasos unikalumas yra svarbiau už FIA įvertinimą. Būtent reljefo skirtumas yra tai, kas traukia lenktynininkus, organizatorius ir žiūrovus, išskiria mus iš aplinkinių šalių", – sako A.Samochinas.
Be to, norint gauti "Grade 3" įvertinimą, trasos rekonstrukcija pabrangtų mažiausiai 2 mln. eurų. Todėl buvo nuspręsta techninį projektą koreguoti: visą 3,35 km ilgio žiedo rekonstrukciją rengti pagal "Grade 3" reikalavimus, išskyrus Stadiono ir Makuškės atkarpas.
Paskutinis žingsnis
Daugiau nei 50 metų egzistuojanti "Nemuno žiedo" trasa ne kartą keitėsi, tačiau rimta rekonstrukcija niekada ir nebuvo atlikta. Dar 2003 m. kosmetiškai buvo išplatintas Ąžuolo posūkis, nuo 2012 m. reguliariai didinamos saugumo zonos, keičiami atitvarai, prieš juos smūgiams atremti įrengiamos padangos.
A.Samochinas įsitikinęs, kad atėjo radikalios rekonstrukcijos laikas. Jau parengtas techninis projektas, kuriame numatyta platinti važiuojamąją dalį iki 12,5–14 m, papildomos trasos konfigūracijos, daug didesnės saugos zonos, papildomi nuvažiavimo keliai pavojingose vietose, techninio aptarnavimo erdvė, aikštelės žiūrovų transportui, tribūnos įdomiausiose vietose ir daug kitų infrastruktūros objektų. "Nemuno žiede" lenktynes vienu metu galėtų stebėti apie 15–20 tūkst. žiūrovų – tiek jiems numatyta sėdimų ir stovimų vietų.
Statybos leidimas turėtų būti gautas šių metų kovą, tad dabar, pasak A.Samochino, liko paskutinis žingsnis – finansavimas. Rekonstrukcijos sąmata pagal parengtą techninį projektą sieks apie 10 mln. eurų. Panašių objektų rekonstrukcijai dažniausiai pasirenkamas koncesijos metodas – privati įmonė investuoja nuosavas lėšas mainais į teisę administruoti objektą numatytą laikotarpį.
"Finansavimo būdą dar turi patvirtinti Vyriausybė. Jeigu bus pasirinktas koncesijos būdas, dokumentų rengimas, konkursas, trasos sklypų paėmimas visuomenės reikmėms ir kiti veiksmai dar užtruks, tačiau visiškai realu, kad "Nemuno žiede" jau greitai pamatysime buldozerius ir asfalto klojimo techniką", – teigia unikalios lenktynių trasos vadovas.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
V. Matijošaitis: užtruko, bet duotas žodis – ištesėtas22
Kauno miesto meras Visvaldas Matijošaitis džiaugiasi, kad „Vičiūnų grupės“ pasitraukimo iš Rusijos rinkos istorijoje pagaliau padėtas taškas. Kelis pastaruosius metus kritikos dėl įmonės veikimo Kaliningrade susilauk...
-
Laisvės alėjoje kepa ir šakočius, ir sūrius2
Laisvės alėjoje karaliauja ūkininkai, tautodailininkai ir amatininkai. „Kauno mugė. Pavasaris 2024“ dalyvių stalai lūžta nuo mėsos, pieno, duonos, tekstilės, molio, juvelyrinių ir kitokių gaminių, dirbinių. ...
-
Sužydėjusios Kauno puošmenos džiugins iki pat rudens
Ilgus metus puoselėjami ir plečiami gėlynai vėl traukia kauniečių žvilgsnius. Ryškiausiomis spalvomis nusidažė Laisvės alėja, aikštės bei miegamųjų rajonų erdvės. Šiemet visame mieste apsodinta apie 70 atskirų augalų klom...
-
Nacionalinis kultūros forumas mėgins sujungti, kas sunkiai sujungiama, – kultūrą ir verslumą
Nacionalinis kultūros forumas, šiais metais vykstantis devintąjį kartą, kraustosi į Kauną. Vytauto Didžiojo universitete šalies kultūros lauko dalyviai imsis nagrinėti dvi itin svarbias – kultūros regionuose ir verslumo – te...
-
Elektromobilių vairuotojus Kaune pasitinka pokyčiai: atsiskaitymas už įkrovimą – mobiliąja programėle6
Kauno mieste 23 elektromobilių įkrovos stoteles įrengusi savivaldybės administracija, reaguodama į elektros kainų svyravimus ir piktnaudžiavimo atvejus, imasi neišvengiamo sprendimo. Nuo balandžio 22 d. (pirmadienio) pradeda veikti apmokėjimo s...
-
Liūčių tvindomame Dubajuje esantis lietuvis: nustėrau pamatęs apsemtą aštuntą viešbučio aukštą32
„Dvi dienos, atrodytų, iškrito iš gyvenimo“, – atviravo darbo reikalais į audrų ir liūčių pastaruoju metu talžomą Dubajų atvykęs kaunietis Donatas. Vyras neslėpė – miestas nepasiruošęs tokioms nelaimėm...
-
Kraipo galvas dėl „Megos“ ryklių: kaip visi galėjo nugaišti per vieną mėnesį?21
Kaunas neteko ryklių – tokią žinią pranešė prekybos centras, kurio akvariume trys rykliai gyveno bene du dešimtmečius. Akvariumo prižiūrėtojai sako, kad rykliai tiesiog paseno, tačiau lankytojai, atvažiavę ryklių pasiži...
-
Landynė daugiabutyje: ar gali būti blogiau?66
Vieno Šilainių daugiabučio gyventojai pavargo: landyne virtusiame bute – narkomanų slėptuvė, nuolatinės girtuoklystės, muštynės, sklindantis dvokas. Problema – ne nauja, bet sunkiai sprendžiama. ...
-
Mugė Laisvės alėjoje – dar gausesnė35
Trim dienom nuo penktadienio į Kauną susirinks ūkininkai, tautodailininkai, amatininkai ir susiveš įdomiausio, skaniausio, gražiausio, ką turi. „Kauno mugė. Pavasaris 2024“ žada įspūdžių, reginių, unikalių dirbinių, gaminių i...
-
Į vasarą – naujais laiptais: iki remonto pabaigos liko nedaug14
Pernai rudenį prasidėjęs Aušros laiptų remontas įpusėjo. Nors Žaliakalnio gyventojai ir turistai vis dar kabarojasi laikinai įrengtais mediniais laiptais, vasarą remontas bus baigtas. ...