- diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Kaunas ir vėl eksperimentuoja gatvėse. Prieš kelerius metus čia buvo atsiradę rombai, o trečiadienį visuomenei pristatyta pirmoji Lietuvoje įstrižinė perėja. Kodėl tokia perėja atsirado, LNK žurnalistė teiravosi Kauno savivaldybės transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjo Martyno Matusevičiaus.
– Kas čia per perėja?
– Lietuvoje pirma įstrižinė perėja. Žmonės gali eiti iš vieno kampo į kitą. Ir sutaupyti laiko pereinat gatvę, jei jiems reikia kirsti dvi gatves.
– Kodėl tokios perėjos prireikė?
– Jau kuris laikas šviesoforai buvo sureguliuoti taip, kad pėstieji galėjo eiti saugiai per visą sankryžą visomis kryptimis. Mes pamatėme, kad žmonės tuo naudojasi. Norėdami dar kartą pažymėti ir kiti žinotų, kad ją (gatvę) galima pereiti ir kitu būdu.
– Kaip ją dabar reikėtų pereiti? Ar galima eiti senuoju būdu? Ar tik naujuoju ženklinimu? Ar senasis dings? Kaip ja naudotis?
Tuo metu sankryža būna saugi. Nė vienas automobilis nejuda į sankryžą.
– Kaip žmonėms patogu. Nes tuo metu sankryža būna saugi. Nė vienas automobilis nejuda į sankryžą. Žmogus gali kirsti gatvę patogioje vietoje.
– Kitaip sustatyti ir šviesoforai. Kodėl?
– Šviesoforai jau ir anksčiau buvo sustatyti. Dėl to ir kilo ta mintis, nes pamatėme, kad žmonės kerta taip, nes jaučiasi saugiai. Mums prioritetas – saugumas.
– Ar čia buvo kažkokių eismo įvykių? Kodėl pasirinkta šita perėja, šita vieta?
– Šita perėja patogi tuo, kad vienu metu iš visų pusių galime sustabdyti transporto priemones. O jeigu jie važiuotų – kirstų pėsčiųjų ėjimo takus. Bandant išvengti tų pavojų ir buvo priimtas tas sprendimas.
– Ar čia būna eismo nelaimių? Partrenktų pėsčiųjų?
– Konkrečiai šioje sankryžoje skaudžių eismo įvykių neturėjome. Bet pastebime iš statistikos, Kauno miesto savivaldybėje įvykstančių įvykių, kad vis dėlto reguliuojamose pėsčiųjų perėjose įvyksta tikrai skaudžių įvykių.
– Ar gali šitas ženklinimas padėti išvengti avarijų ir nelaimių su pėsčiaisiais?
– Ženklinimas – tik papildymas, parodymas žmonėms, kad jie yra saugūs. Nes automobiliai tuo metu nejuda, jie stovi ties raudonu šviesoforu.
– Kodėl pasirinktas Kauno pavyzdys? Iš kur sėmėtės praktikos? Juk praktikos nėra – tai pirmoji Lietuvoje tokia sankryža.
– Tikrai ne patys sugalvojome. Vakarų Europoje matome pilna didžiųjų miestų, kurie taip yra įsirengę. Paėmėme gerąjį pavyzdį ir atkartojome Kaune.
– Ar oficialiai viskas yra suderinta? Ar nebus kaip su rombais – neįteisinti, kažko trūksta? Ar tai – oficialu ar dar vis dėlto eksperimentinis variantas?
– Kreipiamės prieš kurį laiką ir į ministeriją. Gavome atsakymą, kuriame nematėme kliūčių, dėl ko negalėtume to padaryti.
– Gali atsirasti kažkur daugiau Kaune tokių sankryžų?
–Tikrai ieškosime tokių variantų. Tik reikia įvertinti ne tik saugumą, bet ir kitų eismo dalyvių (transporto priemonių, pėsčiųjų, dviratininkų) būdą bei parinkti optimaliausią variantą.
– Bet yra dar tokių vietų, kur galėtų atsirasti?
–Yra. Jų nėra daug, bet yra.
– Kaip pasiteisino pirmasis eksperimentas – rombai? Praėjo jau ketveri metai.
– Manome, kad pasiteisino, nes nuo rombų įrengimo metų neturime nė vieno žuvusio nereguliuojamose pėsčiųjų perėjose.
– Galima sakyti, kad eksperimentai mieste su gatvėmis tikrai duoda naudos?
– Tikrai stengiamės, kad visi eismo dalyviai būtų saugūs. Ypač pėstieji.
Visas reportažas – LNK vaizdo įraše:
Ką apie įstrižinę perėją mano kauniečiai?
Tokią perėją, atsiradusią Kaune Maironio ir K. Donelaičio gatvių sankirtoje, iki šiol galėjome matyti tik JAV, Didžiojoje Britanijoje, Japonijoje, Švedijoje ir Vokietijoje. Visgi panašu, kad kauniečiams prie pokyčių priprasti dar yra sudėtinga. Ką apie tokią perėja mano patys žmonės?
„Gerai. Sutaupo laiką. Juk taip reiktų per perėją eiti dvigubai. O taip galima tiesiai. Sutrumpina kelią. Tai teigiamai įvertinčiau“, – pasisakė kalbinta moteris.
„Būdavo, trumpina kelią ir, aišku, kad čia pavojinga. Ir ten važiuoja, ir čia mašinos. Čia labai sunku. Labai gerai, kad padarė. Pritariame. Už šitą pasirašome“, – jai antrino vyras.
„Čia pagal žmones prisitaikė. Praktiškai, kai užsidegdavo tas „ilgas žalias“, tie, kam reikia, taip ir eidavo“, – nesenus laikus priminė ponas.
„Gal pavojingiau, sakyčiau. Vaikai juk ne visi žiūri – žalia ar raudona. Man atrodo, pavojinga truputį. Ir su dviračiais vaikai važinėja. Nelabai, man atrodo, čia gera idėja“, – abejojo šviesiaplaukė moteris.
„Aš jau seniai taip vaikštau“, – šypsojosi kita moteris.
„Jeigu apsvarstyta, tai, manau, vis tiek turėtų būti ir saugu, ir patogu“, – pasisakė jaunuolis.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Žaliakalnio gyventojams – gera žinia6
Daugybę metų po keletą kartų paremontuojami Aušros tako laiptai, vedantys iš Žaliakalnio į V. Putvinskio gatvę, ir vėl sulaukė dėmesio. Laiptai sutvirtinti ir nebereikia leidžiantis žaisti „klasių“ šokinėjant per ...
-
Vaikų gynimo dieną – balionai iš medikų rankų1
Tarptautinę vaikų gynimo dieną – balionai mažiesiems pacientams ir medikų priminimas tėvams, kad neatidėliotų profilaktinės kasmetės sveikatos patikros. Registruokitės jau dabar. ...
-
Nuo Kauno link Vilniaus – didžiulė spūstis: automobiliai vos juda12
Ketvirtadienį kelias nuo Kauno iki Vilniaus gali neplanuotai prailgti. Vairuotojai praneša kelyje A1 įstrigę didžiulėse eismo spūstyse. ...
-
Kaunas kviečia dalyvauti Užimtumo didinimo programoje
Mažinant nedarbą, socialinę atskirtį ir užtikrinant sklandžią kauniečių integraciją į darbo rinką, kaip ir kasmet, mieste įgyvendinama Užimtumo didinimo programa. Projekte kviečiami dalyvauti laisvas darbo vietas siūlantys individualūs asmenys...
-
Skamba paskutinis skambutis: Kauno abiturientai nusiteikę švęsti iš širdies13
Abiturientai švenčia paskutinį skambutį. Iki mokyklos durų dažnas atvažiavo papuoštais automobiliais, ant kurių – švietimo sistemą pašiepiantys užrašai. Kauno dvyliktokai nusiteikę šią šventę p...
-
Kaune – bėdos dėl sausros: gyventojai raginami vandenį naudoti taupiau8
Užsitęsus sausrai, Kauno mieste bendras vandens suvartojimas šoktelėjo nuo vidutinio 65 tūkstančių kubinių metrų iki 75 tūkstančių kubinių metrų per parą, mat gyventojai geriamą vandenį naudoja ne tik savo poreikiams, bet ir pievoms ar ...
-
V. Matijošaitis susituokė su ilgamete drauge L. Stonkiene239
Kauno meras Visvaldas Matijošaitis ir širdies draugė Loreta Stonkienė oficialiai tapo šeima. Nuo šiol pirmoji Kauno ponia nešios Matijošaitės pavardę. Pora svarbią gyvenimo dieną nusprendė pažymėti svetingumo ...
-
Sustabdė tilto remontą: bijo galimos nelaimės28
Šilainiuose esančią estakadą pradėję remontuoti specialistai sustabdė darbus. Anot jų, statinio būklė tokia prasta, kad remontas viską gali tik pabloginti ir sukelti nelaimę. ...
-
Vienoje Aleksoto sankryžoje – keturios problemos5
Aleksoto gyventojai pirštu beda į probleminę sankryžą. Visose jos pusėse – netvarka: sąvartynas, vešintys invaziniai augalai ir nematomi kelio ženklai. Kliūva ir paliktas remonto brokas. ...
-
Studentė iš Prancūzijos: Kaunas – labai saugus miestas6
Pagaliau galiu studijuoti tai, kas iš tikrųjų patinka, teigia prancūzė Mahdjouba Kettab, Kauno technologijos universiteto (KTU) viešosios politikos ir saugumo magistro studijų studentė. Beveik visoms jos paskaitoms vykstant nuotoliu, Mahdjo...