- Ieva Šernienė
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Pastarosiomis dienomis jau tapo įprasta, kad termometro stulpelis pasiekia 30 laipsnių ribą. Vieniems kauniečiams tai – išsvajotas malonumas, kitiems – nepakeliama kančia. Tačiau jau kuris laikas netyla kalbos apie situaciją viešajame transporte – ne visi vairuotojai sutinka įjungti kondicionierius, todėl neretai kelionė autobusu ar troleibusu tampa pragaru.
Autobusuose situacija nepavydėtina
Portalą kauno.diena.lt pasiekė skaitytojo skundas dėl nemalonios patirties važiuojant Kauno viešuoju transportu. Vyras šeštadienį popiet važiavo 31A mažos talpos autobusu, kuriame, pasak skaitytojo, karštis buvo nežmoniškas. „Autobuse buvo karšta ir tvanku. Langai neatsidarantys, liukas yra, bet jis buvo uždarytas“, – dėstė vyras.
Pasak kauniečio, paklaustas, kodėl neįjungia kondicionieriaus, vairuotojas atsakė, kad „dirba ne savo autobuse, todėl nežino, kaip įjungti kondicionavimo sistemą“. Atsiųstame laiške skaitytojas paminėjo ir dar vieną vairuotojo repliką, esą autobusų parke yra daug autobusų modelių, todėl neįmanoma išmokti naudotis visomis juose įmontuotomis sistemomis.
„Paskui paklausė, ar mano bute yra kondicionierius, ir ar jis veikia. Prie ko čia tai? Kokį ryšį turi karštis autobuse su tuo, ar yra kondicionierius keleivio bute? Galiausiai pasakė, kad anksčiau nebuvo jokių kondicionierių ir visiems buvo gerai. Į tai labai gerai replikavo vienas keleivis, kad anksčiau ir pravažiavimas kainavo keturias kapeikas“, – kritikos strėles dėl abejingo vairuotojo elgesio leido skaitytojas.
Kondicionieriai – ne visuose autobusuose
Portalui kauno.diena.lt susisiekus su bendrovės „Kauno autobusai“ viešųjų ryšių specialiste Patricija Elžbieta Zarankaite buvo paaiškinta, kad vairuotojai yra įpareigoti įjungti kondicionavimo sistemas visuose autobusuose, kuriuose jos yra įrengtos.
„Jeigu pasitaiko atvejų, kai vairuotojas negali įjungti kondicionieriaus arba jis yra sugedęs, mūsų įmonė stengiasi, kad tokios transporto priemonės į gatves neišvažiuotų, siekiama tuos gedimus iškart šalinti, kad keleiviams netektų keliauti karštyje“, – susiklosčiusią situaciją komentavo specialistė.
P.E.Zarankaitė dėstė, kad ne visuose autobusuose yra įrengtos kondicionavimo sistemos. Šiuo metu iš 256 parke esančių ir eksploatuojamų autobusų su veikiančia kondicionavimo sistema yra apie pusė. Iš visų, ilgąjį savaitgalį patikrintų autobusų, gedimai nustatyti ketvirtadalyje. Ypač didžiųjų karščių metu kondicionieriai autobusuose itin dažnai genda, todėl tai reikalauja nuolatinio autobusų tikrinimo ir taisymo.
Vieniems per šalta, kitiems per karšta. Vairuotojai pasakoja, kad pasitaiko atvejų, kai yra prašoma išjungti kondicionierius – ypač tai pasitaiko vyresnio amžiaus žmonių tarpe.
„Galima teigti, kad per dieną sugenda maždaug 4-5 autobusai, kuriuose yra kondicionieriai – juose arba pasitaiko kokių nors trukdžių, arba baigiasi freonas. Mūsų darbuotojai stengiasi iškart sutvarkyti ir pripildyti kondicionavimo sistemas – šiam tikslui turime nusipirkę stotelę, kurioje iškart pildomi kondicionieriai“, – aiškino specialistė.
Pataria langinių nedarinėti
Paklausus, kaip sprendžiama skaitytojos minėta situacija dėl tokio vairuotojo elgesio, bendrovės „Kauno autobusai“ atstovė sakė, kad kiekvienas atvejis – skirtingas.
„Paprastai tokiais atvejais, kai gauname tokį nusiskundimą, stengiamės su vairuotoju kalbėtis individualiai – dar kartą priminti taisykles. Jie turi atsakyti už keleivių saugumą ir mandagiai bendrauti su žmonėmis. Į tokias situacijas nežiūrime pro pirštus. Vairuotojai, vykdydami nurodytą maršrutą yra už jį atsakingi ir privalo žinoti, kaip viskas veikia. Nusiskundimui pasikartojus, vairuotojai įspėjami raštu“, – situaciją komentavo moteris. Atstovė teigė, kad lieka tik atsiprašyti už tokią nemalonią situaciją ir tikėtis, kad tokių atvejų nebepasitaikys.
„Norime atkreipti keleivių dėmesį į kokybiškam kondicionavimui reikalingas sąlygas. Esant didesnei nei 30 laipsnių temperatūrai kondicionavimo sistemos paveikumas yra mažesnis ne tik dėl kas kelias minutes atsidarančių durų, bet ir dėl atidarytų langinių. Rekomenduojame transporte veikiant kondicionavimo sistemai nedarinėti langinių ar stoglangių, o pamačius juos atidarytus – uždaryti“, – patarimus dalijo bendrovės „Kauno autobusai“ viešųjų ryšių specialistė.
P.E.Zarankaitės teigimu, ne visuomet keleivių nuomonės dėl temperatūros viešajame transporte sutampa.
„Vieniems per šalta, kitiems per karšta. Vairuotojai pasakoja, kad pasitaiko atvejų, kai yra prašoma išjungti kondicionierius – ypač tai pasitaiko vyresnio amžiaus žmonių tarpe“, – požiūrių įvairovę apibendrino specialistė.
Šių metų rugsėjo mėnesį į miesto gatves išriedės 30 pilnai kondicionuojamų, naujų, mažos talpos autobusų, o iki metų pabaigos keleivius pradės vežti 85 nauji, aukščiausius kokybės standartus atitinkantys, pilnai kondicionuojami troleibusai. Ateinančiais metais transporto parką papildys ir 100 naujų, hibridinių autobusų.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
„Vičiūnų“ gamyklą Kaliningrade įsigijusi įmonė D. Matijošaičiui klausimų nesukėlė71
Viešojoje erdvėje kilus diskusijai dėl „Vičiūnų“ gamyklą Kaliningrade įsigijusios įmonės, „Vičiūnai Group“ valdybos narys Dainius Matijošaitis teigia, kad jam pačiam informacija apie „Gruppa Okean“ ...
-
Kaune pagerbtas „Ąžuoliuko“ įkūrėjo atminimas7
Trečiadienį Kaune atidengta atminimo lenta, skirta choro dirigento profesoriaus Hermano Perelšteino, berniukų ir jaunuolių choro „Ąžuoliukas“ įkūrėjui. Pernai buvo minimos 100-osios H. Perelšteino gimimo metinės. ...
-
Archyvas: nuo istorinės statistikos iki tautos nuomonių1
Atvirame Lietuvos humanitarinių ir socialinių mokslų duomenų archyve (LiDA) saugomi įvairūs šių sričių duomenys, o interneto puslapyje galima rasti apklausų duomenų, statistikos, žiniasklaidos turinio analizių, parlamento debatų, partijų ...
-
Kaunas – upių miestas: kokios pramogos laukia?13
Marių ir upių apsuptyje įsikūręs Kaunas šį laivybos sezoną ne tik siūlo paplaukioti laiveliais, bet ir kitokiomis veiklomis pajausti vandens teikiamus laisvalaikio malonumus. ...
-
Mažumos valanda: kas domino Kauno politikus?35
Pakeitus Vietos savivaldos įstatymą, kartą per pusmetį turi būti sudaryta galimybė rengti mažumos valandą. Antradienį ne opozicijoje esantys Kauno politikai galėjo savivaldybės administracijai, merui ir vicemerams užduoti įvairius rūpimus klausim...
-
BGS Ukrainos „SkyUp Airlines“ lėktuvus aptarnaus ir Kauno oro uoste4
Lietuvos kapitalo aviacijos grupės „Avia Solutions Group“ antžeminių paslaugų bendrovė „Baltic Ground Services“ (BGS) nuo šiol ir Kauno oro uoste teiks paslaugas Ukrainos užsakomųjų skrydžių bendrovei „SkyUp Airli...
-
Kaune nuo gegužės – pigesni metiniai viešojo transporto bilietai įmonėms14
Kaune nuo gegužės bus įvedami pigesni metiniai viešojo transporto bilietai, kai įmonės ar organizacijos tokių bilietų visiems metams perka 100 ar daugiau. ...
-
Gausus tarybos posėdis ir saujelė protesto balsų74
Balandžio mėnesio tarybos posėdyje buvo suplanuota daugiau nei 160 klausimų. Intensyvų klausimų svarstymą stebėjo ir grupelė miestiečių, nepatenkintų Kauno mero Visvaldo Matijošaičio verslo Rusijoje detalėmis. ...
-
Miesto planas – priedangų įrengimas daugiabučiuose33
Antradienio tarybos posėdyje miesto politikai svarstė, ar prisidėti finansiškai prie priedangų įrengimo daugiabučiuose. Projekto autoriai pabrėžia, kad toks projektas leistų sumažinti grėsmes galimų pavojų metu. ...
-
Laivų šliuzo per Nemuną projektui – žalia šviesa39
Pirmadienį pasirašyta sutartis dėl laivų šliuzo Kauno hidroelektrinės (HE) užtvankoje statybos poveikio aplinkai vertinimo ir projektinių pasiūlymų rengimo. Visa tai suteiks detalią informaciją dėl konkrečių statybos terminų, kainos...