- Edita Šileikė
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Pernai įsigaliojo nutarimas, kad iš šalies sankryžų turi dingti žaliosios rodyklės, leidžiančios sukti į dešinę net ir tada, kai dega raudonas šviesoforo signalas. Netrukus sprendimas buvo atšauktas. Dalis lentelių sugrąžintos ir į Kauno sankryžas, tačiau iki šiol ne visose vietose jos suderintos su eismo specialistais.
Eismo ekspertų pastabos
Pagal dabar galiojančią tvarką, savivaldybės dėl žaliųjų rodyklių grąžinimo į konkrečias sankryžas turi kreiptis į Transporto kompetencijų agentūrą ir sulaukti jos ekspertų išvadų. Eismo specialistai įvertina įvairius sankryžų parametrus. Kaunas nuėjo kitu keliu ir pirmiau grąžino žaliąsias rodykles, o po to ėmėsi derinimo procedūrų.
Į dvylika miesto sankryžų buvo sugrąžinta aštuoniolika žaliųjų rodyklių. Tačiau eismo ekspertai ne visas sankryžas yra patvirtinę, tad dar iki šiol vyksta derinimo procesai. Vienur neleista eksploatuoti žaliųjų rodyklių, nes jas kažkas užstoja, kitur esą nesuderintos šviesoforo fazės ar yra kitų trūkumų. Tačiau Kauno eismo specialistai portalui kauno.diena.lt teigė, kad žaliųjų rodyklių nuimti nesiruošiama.
Laimio Steponavičiaus nuotr.
"Visais atvejais prašymai nusiųsti Transporto kompetencijų agentūrai. Daugelis lentelių nesuderintos dėl trūkumų, kuriuos artimiausiu metu planuojame pašalinti. Kai darbai bus atlikti ir atnaujinti automobilių srautų skaičiavimai, pakartotinai kreipsimės į Transporto kompetencijų agentūrą", – komentavo Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas Martynas Matusevičius.
Jis nurodė, kad kai kuriose sankryžose žaliąsias rodykles užstojo krūmai, dar kitur – nelegaliai pastatyta tvora. Tik dėl vienos sankryžos situacija gali pasikeisti ir žalioji rodyklė bus nuimta, nes ją šiek tiek užstoja prie gatvės stovintis pastatas.
"Agentūra buvo nurodžiusi nuimti nesuderintas lenteles. Bet mums geriau pašalinti krūmus, nei nuimti žaliąją rodyklę. Ties viena sankryža yra nelegali tvora, tad, tvarkant gatvę, ji bus pašalinta. Kitur reikia pakoreguoti šviesoforo fazes, kad būtų užtikrintas saugumas. Dar vienoje sankryžoje užteko patraukti "Stop" liniją. Tačiau mes manome, kad nereikia lentelių nuimti, o pašalinus smulkius techninius trūkumus, jas vėl uždėti. Juk toks nenuoseklumas gali klaidinti vairuotojus ir sukelti avarinių situacijų. Todėl šaliname trūkumus ir vėl teikiame agentūrai prašymus dėl konkrečių sankryžų", – nurodė M.Matusevičius.
Vietiniai žino geriau
Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas portalui teigė, kad karantino metu pastebimas žymus automobilių srauto sumažėjimas, todėl sudėtinga vertinti, kokiose miesto vietose yra problemų dėl sankryžų pralaidumo. Tokie duomenys bus iš naujo vertinami, kai gyvenimas grįš į į įprastą ritmą.
Nuo pat pirmos dienos deklaravome, kad atlikti darbai sumažins sankryžų pralaidumą ir sukels nepatogumų eismo dalyviams.
Tačiau specialistas laikėsi nuomonės, kad kiekviena savivaldybė žino geriau savo gatves nei ekspertai iš sostinės. Kita vertus, Kaunas intensyviai ruošėsi laikui, kai turėjo būti panaikintos žaliosios rodyklės. Todėl nemažai sankryžų buvo rekonstruota, įrengtos papildomos šviesoforo sekcijos, perbraižytos linijos, kad būtų galima užtikrinti kuo didesnį sankryžų pralaidumą.
"Panaikinus lenteles pralaidumas sankryžose sumažėjo. Savivaldybės administracija dar iki nuimant lenteles su žaliosiomis rodyklėmis atliko sankryžų tyrimus, rinko duomenis, stebėjo automobilių srautus, sankryžas rekonstravo, kad vairuotojai patirtų kuo mažiau nepatogumų nuėmus lenteles. Mes nuo pat pirmos dienos deklaravome, kad atlikti darbai sumažins sankryžų pralaidumą ir sukels nepatogumų eismo dalyviams. Manau, savivaldybės yra atsakingos ir galėjo būti joms pačioms leista spręsti dėl žaliųjų rodiklių panaikinimo ar įrengimo. Šiuo metu procedūros yra gerokai apsunkintos", – nuomonę išsakė M.Matusevičius.
Kauno m. savivaldybės nuotr.
Žaliųjų rodyklių sugrįžimas
Šiuo metu aštuoniolika žaliųjų rodyklių kabo dvylikoje Kauno sankryžų.
Kai kuriose vietose yra tik po vieną žaliąją rodyklę, kuri leidžia sukti į dešinę net tada, kai dega raudonas šviesoforo signalas, o kituose sankryžos kampuose yra įrengtos atskiros šviesoforo fazės, kurios reguliuoja automobilių srautus.
Pagal Kelių eismo taisykles, norint sankryžoje, kurioje yra žalioji rodyklė, sukti į dešinę, reikia sustoti prie "Stop" linijos ir, tik įsitikinus, kad posūkio manevras netrukdys kitiems eismo dalyviams, pasukti.
Šiuo metu Kaune žalios rodyklės įrengtos šiose sankryžose:
1. Europos pr. – Veiverių g.
2. S.Žukausko g. – P.Lukšio g.
3. Savanorių pr. – K.Petrausko g. – Utenos g.
4. Šiaurės pr. – Ukmergės g.
5. Šv.Gertrūdos g. – Birštono g.
6. Jonavos g. – Nuokalnės g.
7. Panerių g. – Varnių g.
8. Karaliaus Mindaugo pr. – Kaunakiemio g.
9. Islandijos pl. – Užnerio g.
10. Pramonės pr. – Partizanų g.
11. Raudondvario pl. – Jovarų g.
12. Laisvės al. – Vytauto pr.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Liūčių tvindomame Dubajuje esantis lietuvis: nustėrau pamatęs apsemtą aštuntą viešbučio aukštą17
„Dvi dienos, atrodytų, iškrito iš gyvenimo“, – atviravo darbo reikalais į audrų ir liūčių pastaruoju metu talžomą Dubajų atvykęs kaunietis Donatas. Vyras neslėpė – miestas nepasiruošęs tokioms nelaimėm...
-
Kraipo galvas dėl „Megos“ ryklių: kaip visi galėjo nugaišti per vieną mėnesį?14
Kaunas neteko ryklių – tokią žinią pranešė prekybos centras, kurio akvariume trys rykliai gyveno bene du dešimtmečius. Akvariumo prižiūrėtojai sako, kad rykliai tiesiog paseno, tačiau lankytojai, atvažiavę ryklių pasiži...
-
Mugė Laisvės alėjoje – dar gausesnė15
Trim dienom nuo penktadienio į Kauną susirinks ūkininkai, tautodailininkai, amatininkai ir susiveš įdomiausio, skaniausio, gražiausio, ką turi. „Kauno mugė. Pavasaris 2024“ žada įspūdžių, reginių, unikalių dirbinių, gaminių i...
-
Į vasarą – naujais laiptais: iki remonto pabaigos liko nedaug13
Pernai rudenį prasidėjęs Aušros laiptų remontas įpusėjo. Nors Žaliakalnio gyventojai ir turistai vis dar kabarojasi laikinai įrengtais mediniais laiptais, vasarą remontas bus baigtas. ...
-
Incidentas Kauno oro uoste: lėktuvas negalėjo pakilti3
Kauno oro uoste, viename iš orlaivių išsiskleidus avarinei išlipimo čiuožyklai, buvo atidėtas skrydis į Londoną. ...
-
Ugdė vaikų meilę vandeniui1
Ketverius metus, nuo 2020 m. rusėjo iki 2024 m. sausio, trijų Kauno miesto pradinių mokyklų antrokai dalyvavo Sporto rėmimo fondo finansuojamame projekte „Pamilk vandenį“. Apie 800 antrokų vieną kūno kultūros pamoką praleido baseine, mok...
-
Kariuomenė: pratybų metu Kaune gali būti įvesta komendanto valanda – detalės neatskleidžiamos99
Lietuvos kariuomenė surengė spaudos konferenciją, kurios metu viešai nurodė, kad vykstat didžiausioms NATO pratyboms, tam tikrose Kauno ir Vilniaus teritorijose gali būti įvesta komendanto valanda. Paprašius detalizuoti, kokie pratybų vei...
-
Studentų akcija „Pavasario pasibeldimas“: savaitgalis, kai durys atveriamos knygoms ir aukai
Balandžio 20–21 d. Vilniuje ir Kaune vyks labdaros akcija „Pavasario pasibeldimas“, kurią jau ne pirmus metus asmenine iniciatyva organizuoja šalies studentai. Didmiesčių gyventojus namų duris atverti ir įsigyti knygų bus kvie...
-
„Mega“ pranešė liūdną žinią: neteko ilgaamžių ryklių18
Ne vienus metus prekybos ir laisvalaikio centras „Mega“ buvo vienintelė vieta Lietuvoje, kurioje buvo galima apžiūrėti ryklius. Rykliai kartu su daugiau nei dviem šimtais per 40 skirtingų rūšių iš Atlanto, Indijos ir Ram...
-
300 kg sveriantis kaunietis problemos šaknis surado vaikystės traumose: buvo sunku17
31-erių kaunietis Tomas Maročka neslepia, kad jo kūnas iš dalies tapo kalėjimu. Vyras sveria daugiau nei 300 kg. Neseniai T. Maročka ryžosi ryžtingiems pokyčiams ir chirurginei intervencijai. Jis papasakojo nuo ko atsirado problemos su svoriu. A...