Quantcast

Kauno rajonas rikiuoja smaragdinių autobusų parką

Pavasario pabaigoje į pakaunės kelius ir gatves išvažiuos nauji modernūs autobusai. Tiesa, tik mažesni – 22 vietų „Mercedes“, o didžiųjų – 55 vietų – gali tekti palaukti. Kauno rajono planus gyventojams kuo greičiau teikti kokybiškesnes viešojo transporto paslaugas jaukia žemės drebėjimas Turkijoje.

„Nors vieni metai transporto priemonei pagaminti yra labai trumpas laikas, pernai birželį pasirašius sutartį iki šiol viskas vyko palyginti sklandžiai. Šiuo metu mes nežinioje. Didieji autobusai gaminami Adanoje, ji per žemės drebėjimą labai nukentėjo. Žinome, kad gamykla nesugriauta, tačiau suskilinėjusios privažiavimo gatvės, gali būti išsiderinusios staklės ir kiti įrenginiai. Dabar ne gamybą atnaujinti svarbiausia – įmonė rūpinasi savo žmonėmis, užsiima gelbėjimo darbais“, – sakė „Kautros“ rinkodaros direktorius Gintautas Pakusas.

„Ši nelaimė gali turėti įtakos paslaugos teikimo pradžiai“, – būgštavimais pasidalijo ir Kauno rajono savivaldybės Kelių ir transporto skyriaus vedėjo pavaduotojas Jonas Sakalavičius.

Ilgas kelias

„Kauno dienai“ J. Sakalavičius priminė, kad kelias iki naujos sutarties buvo ilgas ir sudėtingas. Konkursas naujam vežėjui parinkti buvo paskelbtas 2018 m., jį apskundus, atšauktas ir paskelbtas naujas.

Jonas Sakalavičius./ Regimanto Zakšensko nuotr. 

„Visi norėjo laimėti ilgalaikę sutartį, todėl vyko aštri konkurencija, dvejus metus – teismų maratonas. Konkurencija atvedė iki to, kad turėsime visiškai naujus „Euro 6“ standarto autobusus. Galime tik pasidžiaugti, kad jau esame pasirašę sutartį ir šiemet pradedame ją įgyvendinti. Šia sutartimi Kauno rajono savivaldybė siekia kokybiškos paslaugos gyventojams, kad ja galėtų naudotis visi. Nauji autobusai bus pritaikyti neįgaliesiems ir specialiųjų poreikių turintiems asmenims, net į mažuosius autobusus bus galimybė įvažiuoti su vaikišku vežimėliu, o salone – speciali vieta jiems saugiai statyti“, – teigė J. Sakalavičius.

Konkurso sąlygose buvo numatyta, kad Kauno rajono maršrutais važiuos dideli, vidutinės talpos ir maži autobusai. „Išanalizavę situaciją, atsisakėme vidutinės talpos autobusų ir vietoj jų užsakėme didelių, todėl turėsime šešiolika 22 vietų ir 55 – 55 vietų autobusus. Visi jie – žemagrindžiai, pritaikyti patogiai įlipti, važiuoti ir išlipti bet kuriam žmogui“, – pabrėžė „Kautros“ atstovas.

Konkurencija atvedė iki to, kad turėsime visiškai naujus „Euro 6“ standarto autobusus.

J. Sakalavičiaus skaičiavimais, Kauno rajonui aptarnauti, įskaitant rezervinius, reikia apie 100 autobusų. „Tačiau realiai jų skaičius priklauso nuo vežėjo vadybinių sugebėjimų“, – patikslino pašnekovas.

Modernesnės ir patogesnės bus ne tik pačios transporto priemonės, gerokai aukščiau kilstelėta ir paslaugų kokybės kartelė. „Anksčiau sutartys su vežėjais buvo sudarytos 2014 m. Per tą laikotarpį gerokai pasikeitė reikalavimų spektras. Dabar įrašyti punktai dėl privalomų uniformų vairuotojams, jų išvaizdos reikalavimai, gebėjimo kultūringai bendrauti su keleiviais, įpareigojimas apmokyti atpažinti žmones su negalia, kiek autobusas gali vėluoti ir pan., kad išvengtume nusiskundimų, kurių neretai pasitaikydavo“, – pasakojo Kelių ir transporto skyriaus vedėjo pavaduotojas.

Baltai smaragdiniai

Kadangi iki šiol Kauno rajono maršrutais važiavo keturi vežėjai, nebuvo susitarimo dėl bendro autobusų apipavidalinimo, po pakaunę zujo įvairiaspalviai autobusai. Tiesa, „Kautra“ jau prieš gerą dešimtmetį Kauno rajone įdiegė naujovę – vienodai apipavidalintas viešojo transporto priemones, vadinamuosius raudonuosius autobusus. „Tas išskirtinumas prigijo, bet dabar tai – praeitis. Jau kuris laikas Kauno rajono savivaldybė turi naują identitetą, todėl autobusai taip pat atitiks bendrą stilistiką“, – patikino G. Pakusas.

Dermė: smaragdo spalvos bus ir autobusų salone./ Regimanto Zakšensko nuotr. 

Visų autobusų priekis bus smaragdo spalvos, o šonuose ji subtiliai pereis į baltą, ant vieno iš langų puikuosis Kauno rajono ženklas. Smaragdo spalvos bus ir autobusų salone.

„Identifikacija leis išvengti nesusipratimų dėl keleivių skundų, – įsitikinęs J. Sakalavičius. – Iki šiol sulaukdavome skundų, o juos narpliojant paaiškėdavo, kad priekaištai reiškiami ne mums priklausančio vežėjo vairuotojui ar autobuso kokybei.“

Laiką lenkiančios naujovės

Perkančioji organizacija – Kauno rajono savivaldybė – konkurso sąlygose buvo numačiusi, kad, užtikrinant saugumą, autobuse privalomos ne mažiau kaip trys stebėjimo kameros.

Nauji autobusai turės geriau matomas, lengviau įskaitomas, šiuolaikiškesnes baltos spalvos švieslentes.

„Kauno rajono maršrutuose, kaip Berlyne ar Paryžiuje, švieslentėje bus rodomi ir balsu pranešami stotelių pavadinimai. Aš tai įvardiju kaip aukštesnio lygio civilizaciją, atkeliavusią su šio konkurso rezultatais“, – šypsojosi G. Pakusas.

Pritaikymas: visi autobusai – žemagrindžiai, pritaikyti patogiai įlipti, važiuoti ir išlipti bet kuriam žmogui./ Regimanto Zakšensko nuotr. 

Įspūdingiausia naujiena – informacija apie pagalbos mygtukus bus skelbiama ir Brailio raštu. Ši naujovė, kaip ir stotelių įgarsinimas, bus patogi žmonėms su regėjimo negalia. Iki šiol priemiesčio maršrutuose to nebuvo. „Šioje srityje esame pionieriai. Savo reikalavimais peršokome netgi valstybinius reikalavimus, ministro įstatymas įsigaliojo tik pernai, o mes konkurso sąlygose tai įžvalgiai patvirtinome jau 2018 m.“, – pasidžiaugė Kelių ir transporto skyriaus vedėjo pavaduotojas.

Gyrė valdžios požiūrį

Viešasis transportas per metus pakaunėje nuvažiuos beveik 5 mln. km. „Čia daug maršrutų, autobusai kursuos dažnai. 71 autobusą vairuos apie 90 vairuotojų“, – vardijo „Kautros“ atstovas.

Visi maršrutai prasideda Kauno autobusų stotyje ir stotelėje „Kauno pilis“, nes žmonėms patogiau, kai nereikia išlipti pakraštyje ir persėsti norint patekti į centrą.

Kelionės kaina Kauno rajono savivaldybės sprendimu nesikeis. „Kauno rajonas – didelis, jo valdžia išties rūpinasi žmonių gyvenimo kokybe. Maršrutai sudėlioti taip, kad reikėtų kuo mažiau specialiųjų mokyklinių – geltonųjų – autobusiukų moksleiviams pavėžėti į mokyklas. Taip bus taupomi biudžeto pinigai, nes geltonieji autobusiukai dotuojami 100 proc., o paprasti autobusai – iš dalies“, – kalbėjo G. Pakusas.

Patogumai: autobusuose – daug naujų sprendimų./ Regimanto Zakšensko nuotr. 

Kelių ir transporto skyriaus vedėjo pavaduotojas patikino, kad naujovių bus ir daugiau: Kauno rajono savivaldybė jau yra pribrendusi modernizuoti bilietų pardavimo tvarką. „Vienareikšmiškai esame už elektroninį bilietą, tai padėtų išvengti grynųjų pinigų, taupyti vairuotojų laiką“, – patikino G. Pakusas.

„Kautros“ rinkodaros direktorius negailėjo komplimentų Kauno rajono vadovams. „Lietuvoje nedaug savivaldybių, kurios vienu užmoju ryžtųsi atnaujinti visą transportą. Toks sprendimas drąsus ir sveikintinas, žmonės iškart pajus teigiamų pokyčių“, – tvirtino pašnekovas.

Pasirašė susitarimą

Vasario 22 d. Kauno miesto meras Visvaldas Matijošaitis ir Kauno rajono meras Valerijus Makūnas pasirašė ketinimų protokolą dėl vaikų darželių ir viešojo transporto. Susitarimas leis pagerinti susisiekimo galimybes ir išplės autobusų maršrutus taip, kad jie būtų patogūs abiejų savivaldybių gyventojams.

Istoriškai susiformavę, kad dalis Kauno miesto maršrutų ir iki šio susitarimo pasiekdavo priemiesčio gyvenvietes: Garliavą, Domeikavą, Raudondvarį, Šlienavą, Akademiją, Noreikiškes, Ringaudus, Neveronis. Vis dėlto viešojo transporto paslaugų poreikis šiose vietovėse ir aplink jas besikuriančiose aglomeracijose sparčiai auga.

„Kaunas skyrė rekordinio dydžio investicijų atnaujindamas viešojo transporto parką – dabar jis naujausias šalyje, veikia moderni elektroninio bilieto sistema. Taigi logiška, kad komfortiški miesto autobusai pasitarnautų ir rajone gyvenantiems žmonėms“, – sakė V. Matijošaitis.

V. Makūnas pastebėjo, kad pažangiose Europos valstybėse kaimyninės savivaldybės gyventojų problemas sprendžia bendradarbiaudamos ir konsoliduodamos išteklius. Remiantis ES direktyvomis, apibrėžiamos funkcinės zonos, kuriose bendradarbiauti būtina. „Kauno miesto ir Kauno rajono gyvenimas glaudžiai susijęs: vienur žmonės dirba, kitur – gyvena, ilsisi, todėl savivaldybių partnerystė itin svarbi“, – pabrėžė V. Makūnas.

Merų pasirašytą ketinimų protokolą turės sukonkretinti ir patvirtinti abiejų savivaldybių tarybos.

Sutartis tarp abiejų savivaldybių leis papildomai pratęsti miesto reguliaraus susisiekimo maršrutus keliomis kryptimis. Jų žemėlapius galima rasti www.krs.lt.

V. Makūnas ir „Kautros“ generalinis direktorius Linas Skardžiukas diskutavo apie galimybes papildomai įsigyti ekologiškų elektrinių autobusų, kurie važinėtų į Kauno rajono kurortinės teritorijos miestelius – Kulautuvą, Kačerginę.

Vaizdas: taip atrodys nauji autobusai./ „Kautros“ vizualizacija.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Neveroniškiai

Neveroniškiai portretas
Kam jau kam, bet neveroniškiam šių smaragdinių autobusų nematyti, nes mes gyvename akmens amžiuje. Vos keli autobusai per dieną važiuoja, o vakare 4 val pertrauka tarp autobusų. Tikimės, kad Kauno raj meras ir Neveronių seniūnė prisimins Neveronių gyventojus.

Kauno raj.

Kauno raj. portretas
Senokai jau prisipirkę mašinų važinėjam į darbus ir užstatom visą Kauną.gražinkit mikriukus.autobusais neįmanomas susisiekimas.

Kazys

Kazys portretas
Gintautai šaunuolis Gerai atrodai
VISI KOMENTARAI 6

Galerijos

Daugiau straipsnių