Quantcast

„Kauno kantata“ įtrauks žiūrovus į miesto istoriją

Penktadienį ir šeštadienį Kauno „Žalgirio“ arenoje vyks viena svarbiausių programos „Kaunas 2022“ premjerų – „Kauno kantata“. Kauno istorija bus pasakojama neįprastu formatu, kuris tapo iššūkiu tiek kūrėjams, tiek atlikėjams.

Pietų Afrikos Respublikai atstovaujantis režisierius Philipas Milleris ir vizualiųjų sprendimų menininkė iš Jungtinės Karalystės Jenny Kagan kartu su žymiausiais Lietuvos muzikos atlikėjais pakvies į pirmą kartą Lietuvoje pristatomą vaizdų ir garsų labirintą, kuriame žiūrovai galės patys pasirinkti, ko klausyti ir ką girdėti.

„Kauno kantata“ pasakoja miesto istoriją nuo Antrojo pasaulinio karo. Pateikiami litvakų išgyvenimai, geto gyvenimas, išsigelbėjimas, žmogiškumas. Tai istorija, vedanti iš tamsos į šviesą.

„Kaunas išgyveno ne vieną laikotarpį, susijusį su holokaustu ir tremtimi. Visos istorijos susipina, ir tikrai nelengva jas pasakoti. Libretas supintas iš įvairių liudijimų, atsiminimų, archyvų. Abu kūrėjai turi sąsajų su Lietuva. Tad pirmiausia tai bus jų istorija, bet palies ir mus visus“, – kalbėjo prodiuserė Ina Pukelytė.

„Kauno kantata“ ne tik primins istoriją, ji skatins ir nepamiršti. Tai bus pasakojimas, apimantis ir tamsius istorijos epizodus, kai draugai nebūtinai yra draugai ir gali išduoti, ir perėjimą į šviesą, kai žmogiškumas tampa varomąja jėga.

„Žalgirio“ arenoje jau dabar paruošta neįprasta scena. Ji stovi viduryje, tad žiūrovai atlikėjus galės apeiti, klausytis skirtingų balsų, skirtingos muzikos. Chorai dainuos iš tribūnų, kur paprastai sėdi žiūrovai. Yra keli dideli ekranai, kurie sustiprins istorijos pasakojimą ir papildys įvairiomis vizualizcijomis.

„Smagu dirbti su menininkais, kurie nebijo iššūkių. Teko nemažai apgalvoti, kaip padaryti, kad žiūrovas galėtų ir klausytis muzikos, ir stebėti vaizdus iš bet kurios arenos pusės. Tai bus įtraukus reginys“, – teigė I.Pukelytė.

Pasirinkta istorijos pasakojimo firma leis žiūrovams ne tik pasyviai stebėti tai, kas vyksta scenoje, bet ir įsitraukti į veiksmą, atrasti sau tinkamiausią vietą išgirsti ir matyti, pajausti visą pasakojimą.

Žiūrovai galės patys pasirinkti, ko klausyti ir ką girdėti.

Sumanymas tapo iššūkiu ir atlikėjams. Dirigentui Karoliui Variakojui patikėta vieta scenos viduryje. Jam teks aprėpti ir skirtingai išsidėsčiusius atlikėjus, ir už kelių dešimčių metrų esančius du chorus. „Kauno kantatoje“ pasirodys apie 300 atlikėjų.

„Daugiausia pasiruošimo teko būtent techniniams dalykams, kaip viską sudėlioti į vietas, įgarsinimo komanda pasiūlė sprendinių. Be to, kai yra tiek daug žmonių, turinčių skirtingas muzikines patirtis, lengva padaryti chaosą. Tokiame chaose man dar neteko būti“, – apie išskirtinę patirtį kalbėjo K.Variakojis.

Tarp atlikėjų yra ir Kauno miesto simfoninis orkestras, klezmerių orkestras, pučiamųjų orkestras „Ąžuolynas“, VDU Muzikos akademijos studentai, folkloro ansambliai „Kadujo“, „Ratilėlis“ ir daug kitų.

Tokio masto ir kompleksiškumo kūrinys neįsivaizduojamas be choro – prie projekto prisijungė ir Kauno valstybinis choras, ir „Cantate Domino“, ir vaikų kolektyvai, taip pat solistai – Rafailas Karpis, Agnė Stančikaitė, Steponas Zonys, Tshegofatso Moeng (PAR), skaitovės Bella Shirin ir Violeta Rakauskaitė-Shtromas.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Vv

Vv portretas
Kažkoks grybas. Praplovė pinigus ir "padarė" meną...
VISI KOMENTARAI 1

Galerijos

Daugiau straipsnių