Kauno gatvėse – išbandymas greičio mėgėjams: kontrolę žada tik didinti

Kauno policijos ir savivaldybės atstovai sutinka, kad gatvėse yra saugiau nei kada nors iki šiol, tačiau vis dar nepakankamai, tad vairuotojų kontrolę žada tik didinti.

Pasiteisinusi priemonė

Pastarosiomis dienomis vairuotojams pažerta nemažai naujienų, susijusių su eismo reguliavimu. Lentelių su žaliomis rodyklėmis nuėmimas, gatvių stebėjimas mobiliaisiais greičio matuokliais sukėlė nemažai šurmulio ir pasipiktinimo.

Jau beveik metai kaip Kaune veikia devyni stacionarūs greičio matuokliai Karaliaus Mindaugo pr., Jonavos g., Europos pr., Šiaurės pr., Pašilės g., Kalantos g., Baltų pr., Savanorių pr., Nuokalnės g.

Nuo šios savaitės miesto gatvėse vairuotojus stebi ir šeši mobilūs greičio matuokliai. Jie laikinai pastatomi vis kitoje vietoje, o vienas jų įrengtas tarnybiniame automobilyje "Skoda Octavia Scout".

Pasak pareigūnų, pagrindinė nelaimių keliuose priežastis – saugaus arba leistino greičio nesilaikymas. Per didelis greitis lemia apie pusę visų eismo įvykių, tarp kurių – ir pačių tragiškiausių.

"Greičio matuokliai mieste situaciją labai keičia. Jie stovi svarbiose gatvėse, avaringuose ruožuose ir veikia prevenciškai. Atsimenu, kokiais greičiais anksčiau nemažai vairuotojų leisdavosi nuo kalno į Varnių gatvę. Dabar visi prilėtina, nes stovi greičio matuoklis", – pastebėjo Kauno Kelių policijos valdybos viršininkas Vigintas Lukošius.

Kauno policijos nuotr.

Tampame kultūringesni

Pasak V.Lukošiaus, "atmosfera Kauno gatvėse gerėja", tačiau dar nepakankamai.

"Savivaldybė daug įdeda, reaguoja į gyventojų, į mūsų pastebėjimus, investuoja į inžinerinius dalykus, didinančius eismo saugumą. Pavyzdžiui, daugėja reguliuojamų sankryžų, išmaniųjų perėjų, kurios labiau apšviestos, išskirtos", – vardijo V.Lukošius.

Jis atkreipė dėmesį ir į tai, kad apie eismo saugumą galima spręsti ne tik pagal sužeistųjų ir žuvusiųjų keliuose skaičių. "Labai svarbus faktorius yra eismo situacijos, kurios vairuotojams kelia įtampą, pyktį", – dėstė V.Lukošius.

Tikriausiai dauguma kauniečių pastebėjo, kad pasikeitė eismo dalyvių elgesys bei požiūris. "Yra visokių situacijų, bet jau ir praleidžia, užleidžia vieni kitus, neužkiša automobilio, mažiau pypsina, daugiau abipusės pagarbos, tad gatvėse žmonės mažiau nervinasi, kas taip pat prisideda prie mažėjančių avarinių situacijų. Tampame kultūringesni", – konstatavo V.Lukošius.

Tačiau įvairūs kelių policijos reidai ir toliau bus dažnai rengiami, visu pajėgumu veiks ir turimi greičio matuokliai.

Smulkmenos kaina

Lėkti per miestą 107 km/val. greičiu, pavojingai manevruoti, vairuoti gerokai apgirtus – vis dar neretai pasitaikantys kelių eismo taisyklių pažeidimai, kurie gali turėti ir tragiškų padarinių.

Gal tik į tai ir vertėtų koncentruotis? Gal pareigūnai be reikalo kabinėjasi prie, kaip įvardija kai kurie vairuotojai, smulkmenų, tokių kaip tuščiame kelyje neparodytas posūkio signalas, leistino greičio "vos" viršijimas?

"Mūsų akcentas yra užkardyti prioritetinius pažeidimus, parodyti, kad nesitaikstoma su pažeidimais", – teigė V.Lukošius. Nebūtinai vairuotojus iš karto baudžiame. Priklausomai nuo pažeidimo, kartais pakanka įspėti, atkreipti vairuotojo dėmesio, kad jo netinkamas elgesys pastebėtas.

Mūsų akcentas yra užkardyti prioritetinius pažeidimus, parodyti, kad nesitaikstoma su pažeidimais.

"Neužmirškime, kad ir posūkio neparodymas gali turėti labai skaudžių padarinių. Net ir, atrodytų, mažareikšmis pažeidimas gali kainuoti ne tik sveikatą, bet ir gyvybę", – akcentavo Kauno kelių policijos valdybos vadovas.

Tačiau ne tik kai kuriems vairuotojams trūksta atsakomybės, atidumo ir atsargumo. Nemažai nelaimių ir avarinių situacijų kyla ir dėl pėsčiųjų kaltės. Pavyzdžiui, neseniai vyras A.Juozapavičiaus prospekte peršoko per atitvarus, kurie skirti atitverti važiuojamąją kelio dalį nuo šaligatvio būtent dėl pėsčiųjų saugumo, ir žuvo pakliuvęs po automobilio ratais.

"Atitvarai juk ne dėl grožio, ne dekoracija, ar ne dėl to, kad kažkas užsimanė piktybiškai patrukdyti žmonių laiką, priversti juos daugiau pasivaikščioti. Viskas dėl saugumo", – akcentavo V.Lukošius.

Dėmės nyksta

Kauno miesto savivaldybės Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas Martynas Matusevičius pasakojo, kad kiekvienais metais skyrius užsako parengti juodųjų dėmių žemėlapį, atspindintį avaringiausias vietas.

"Jį išnagrinėjame ir bandome ekspertų pasiūlytais sprendimais tas dėmes naikinti", – aiškino skyriaus vadovas.

Viena dėmių buvo V.Krėvės prospekte. Ją panaikinti padėjo ten įrengtos saugos salelės. J.Lukšio gatvėje, prie Savanorių prospekto, esančiai juodajai dėmei kol kas nerandame tinkamo sprendimo. Ten žmonės iš stotelės kerta gatvę, bandydami pasiekti polikliniką ir atvirkščiai. Statybininkų ir S.Žukausko gatvių sankryžą saugesne paverstų rekonstrukcija. Tam kol kas nėra skirta lėšų.

Avaringoje Taikos ir Savanorių prospektų sankirtoje, vadinamoje Aklųjų sankryžoje, situaciją bus bandoma pagerinti įrengiant stebėjimo priemones ir fiksuojant automobilius, kurie sankryžą kerta degant draudžiamam šviesoforo signalui. Nustatyta, kad daug nelaimių čia nutinka būtent dėl šio pažeidimo. Vairuotojai klaidingai įvertina laiką, per kurį spės kirsti šią itin plačią sankryžą.

Šiaurės prospekte avaringumas sumažintas čia įrengus greičio matuoklį. Kelias juodąsias dėmes Taikos prospekte tikimasi išnaikinti po kapitalinio remonto, įgyvendinus kelis pakeitimus.

Kol kas lėšų, įrengti dar daugiau greičio matuoklių, miestas nėra numatęs. "Tačiau, jeigu matysime, kad yra svarbių vietų, kur matuokliai, ekspertų vertinimu, galėtų padėti padidinti eismo saugumą, svarstytume dėl naujų matuoklių", – kalbėjo M.Matusevičius.

Savivaldybės turimais duomenimis, įskaitinių įvykių, kai pėsčiųjų perėjoje buvo sužalotas žmogus, per dvejus metus sumažėjo 40 proc. 2016–2017 m. tokių avarijų užfiksuota apie 160, o pernai ir užpernai – apie 100.

Išsisukti nepavyks

Naujieji nešiojamieji greičio matuokliai fiksuoja visų artėjančių ir tolstančių transporto priemonių greitį net šešiose skirtingose juostose.

Pažeidimus fiksuoja dvi skaitmeninės kameros, o sistema pasirenka, kuri kamera geriausiai atkuria vaizdą ir ją naudoja pažeidimui užfiksuoti. Nuotrauka ir kiti pažeidimo duomenys automatiškai mobiliuoju ryšiu išsiunčiami Administracinių nusižengimų registrui.

Pristabdyti prieš radarą nebepakaks, nes nauji matuokliai pažeidimą gali užfiksuoti 300 metrų atstumu. Naujieji įrenginiai geba fiksuoti greitį nuo 10 iki 320 km/val.



NAUJAUSI KOMENTARAI

X

X portretas
O pirie gresio matoklio kodel nera bijo toleto stribam

...

... portretas
Taip, baust nesant greičio ribojimo ženklo - negalima. Bet JEI greičio ribojimo ženklas YRA, kokio dar iškelto b. jums reikia?.. :S

dirba kaip šunauja.......tik nubausti...

dirba kaip šunauja.......tik nubausti... portretas
Pasislėpus ir matuoti greitį......nei vienoje civilizuotoje šalyje nėra......įspėjamieji ženklai privalomi......gėda tokiai valdžiai...nieko nepasieks...
VISI KOMENTARAI 41
  • Skelbimai
  • Pranešk
    naujieną
  • Portalo
    svečias
  • Orai
  • TV
    programa
  • Žaidimai
  • Horoskopai
  • Facebook
  • Twitter
  • RSS

Galerijos

Daugiau straipsnių