Quantcast

Kauno gatvėmis riedės pirmasis lietuviškas elektrinis autobusas

  • Teksto dydis:

Pirmadienį, visoje Europoje prasidėjus judriajai savaitei, Kaune buvo pristatytas elektrinis autobusas. Miestiečiai šią transporto priemonę išbandyti galės visą savaitę. Ji važiuos 37-uoju maršrutu.

Pirmadienį, visoje Europoje prasidėjus judriajai savaitei, Kaune buvo pristatytas elektrinis autobusas. Miestiečiai šią transporto priemonę išbandyti galės visą savaitę. Ji važiuos 37-uoju maršrutu.

Lietuvoje pagamintas ekologiškas autobusas „L-Bus City Smile 10E“ važiuos nuo stotelės „J.Grušo meno vidurinė mokykla“ iki stotelės „Partizanų g.“. Per naktį 8 val. krautas autobusas dieną nuvažiuos iki 240 kilometrų.

„Esame išbandę dujinius, hibridinius, o dabar būsime išbandę ir elektrinius autobusus. Reikia atlikti turimo viešojo transporto inventorizaciją ir ateinančiam 2014 – 2020 m. ES finansiniam etapui planuoti senų neekologiškų autobusų keitimą moderniomis ir aplinką tausojančiomis transporto priemonėmis“, – teigė Kauno miesto meras Andrius Kupčinskas.

Pasak autobusą sumontavusios įmonės „L-BUS“ direktoriaus Marjano Mečkovskio, autobusas sertifikuotas Europos Sąjungoje. Jį galima eksploatuoti bet kurioje iš ES šalių. Visų baterijų elementų galia sudaro 230 kWh, o vieno kilometro kaina siekia 1,56 litų. Pristatytas autobusas kainuoja 1,5 mln. litų.

„Šiandien visoje Europoje prasidėjo judrioji savaitės, kurios tikslas – atkreipti visuomenės dėmesį į neigiamą transporto poveikį aplinkai ir žmonių sveikatai. Džiugu, jog būtent šią savaitę Kaune išbandysime elektrinį autobusą, kuris netolimoje ateityje gali pakeisti senuosius dyzelinius autobusus ar troleibusus, kurių kontaktinio tinklo išlaikymas kainuoja brangiai“, – sakė savivaldybės Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas Paulius Keras.

Autobuso ilgis – 10 m, svoris – 10,5 t. Autobusas pritaikytas žmonėms su negalia. Jame taip pat įrengtos šildymo bei ventiliavimo sistemos, palaikančios efektyviausią autobuso baterijų ir elektrinio variklio darbinę temperatūrą. Autobuso elektros sistema yra naudojama šildymui, nors papildomai įrengtas ir tepalinis šildytuvas. Slenkančios durys atsidaro į salono vidų, o durų sistema automatiškai užrakinama vos tik autobusas pradeda važiuoti didesniu nei 3 km/val. greičiu.

Kuriant transporto priemonę prisidėjo trys partneriai – „Cegelec“ iš Čekijos teikė elektros įrangą, AMZ KUTNO iš Lenkijos – kėbulą, o visas detales bei agregatus sumontavo Lietuvos bendrovė „L-BUS“.



NAUJAUSI KOMENTARAI

viešieji ryšiai ir realybė

viešieji ryšiai ir realybė portretas
Tegu papasakoja, kaip jiems sekėsi bandymai Vilniuje (kur vietoj žadėtų 240 km teįveikė vos 100, ir tai, be įkalnių, be stovėjimų kamščiuose, be kondicionierių, be šildymo), tegu papasakoja, kaip po kelių dienų išvis sugedo, tegu papasakoja, kad ten žmonių telpa tik pusė to kiekio, kiek perveža standartinis troleibusas ar autobusas, tegu papasakoja, po kiek laiko reikia keisti baterijas naujomis ir kokia jų kaina - na žodžiu...

besistebintis

besistebintis portretas
Na ir tūpi tie ...230 kWh,??? Wtf?

saunu

saunu portretas
svaresnis bus oras)
VISI KOMENTARAI 13

Galerijos

Daugiau straipsnių