Quantcast

„Kauno autobusų“ 89-asis gimtadienis: vietoj dovanų – dar daugiau naujovių

  • Teksto dydis:

Viena seniausių Lietuvoje viešojo transporto paslaugų bendrovių „Kauno autobusai“ vasario 8-ąją pasitinka 89 metų sukaktį. Pagrindinis keleivių vežėjas pastaruoju metu išgyvena tikrą renesansą – mieste kursuojantys autobusai ir troleibusai iš pagrindų atsinaujino, todėl su kiekviena diena užsitarnauja vis didesnį populiarumą tarp kauniečių. Artėjančiam jubiliejui kitąmet įmonė žada dar daugiau pozityvių permainų.

Greitis, komfortas, saugumas

Per 2022-uosius miesto autobusai ir troleibusai Kauno gatvėmis nuvažiavo rekordiškai ilgą atstumą – iš viso 22,3 mln. km. Bendra metinė rida, palyginti su 2014 m., išaugo daugiau kaip 3 mln. km (16,8 proc.).

Po užsitęsusio pandeminio laikotarpio ir karantino suvaržymų vis daugiau keleivių grįžta prie senų įpročių kelionėms mieste rinkdamiesi būtent viešąjį transportą. Galima pasidžiaugti, kad keleivių srautai auga. 2020–2021 m. pervežta kiek daugiau nei po 28 mln. keleivių, o per 2022 m. jų srautai išaugo net 43 proc.

Dabartinis Kaune riedančių autobusų ir troleibusų parko amžius lenkia ES šalių vidurkį ir šiemet dar labiau atjaunės. Iki 2023-iųjų pabaigos miestą turėtų pasiekti 64 nauji „MAN Lion’s City“ hibridiniai autobusai, varomi suspaustomis gamtinėmis dujomis ir elektros jėgainėmis. Vokietijos gamintojas pristatys 39 standartinio dydžio (12 m) ir 25 trijų ašių (18 m) sudvejintus modelius. Pastarieji talpins apie 130 žmonių ir aptarnaus maršrutus, kuriuose didžiausi keleivių srautai. Bendra investicija siekia 21,5 mln. eurų.

„2014 m. vasarį „Žalgirio“ arenoje minėjome įmonės 80 metų jubiliejų ir ta proga išleidome knygą apie „Kauno autobusų“ istoriją. Praėjus devyneriems metams, dabartinis leidinys būtų gerokai storesnis ir dar solidesnis. 2014 m. įvyko vienas svarbiausių įvykių Kauno viešajame transporto istorijoje – susijungė UAB „Kauno autobusai“ ir UAB „Autrolis“. Po susijungimo prasidėjo spartus viešojo transporto atnaujinimas, modernizavimas. Įsigyta naujų transporto priemonių, rekonstruotas ir išplėstas troleibusų kontaktinis tinklas, įdiegta mobilioji aplikacija ir sukurta šiuolaikiška bilietų sistema, pradėtas keleivių pervežimas maršrutiniais taksi, atnaujintas kultūros paveldo objektas – Kauno Aleksoto funikulierius.

Greitis, komfortas, saugumas – trys strateginės kryptys, į kurias orientuojamės savo veikloje, siekdami tolesnės pažangos ir kurdami naują paslaugų kokybės standartą kauniečiams ir miesto svečiams“, – sako UAB „Kauno autobusai“ generalinis direktorius Mindaugas Grigelis.

M. Grigelis: „Greitis, komfortas, saugumas – trys strateginės kryptys, į kurias orientuojamės savo veikloje.“ („Kauno autobusų“ nuotr.)

Išmanūs sprendimai tapo pavyzdžiu

Apžvelgdamas praėjusį dešimtmetį, „Kauno autobusų“ vadovas pastebi, kad bendrovė ne kartą pademonstravo lyderystę nacionaliniu mastu. Viena tokių inovacijų – programėlė regėjimo negalią turintiems žmonėms, realiu laiku pateikianti garsinę informaciją apie atvažiuojantį viešąjį transportą.

2016 m. jos specialistų sukurta mobilioji aplikacija „KVT balsas“, vėliau pervardyta „Transporto balsu“, netruko pelnyti pripažinimą tarp didžiųjų miestų. Po poros metų ji įdiegta Šiauliuose, o nuo 2021 m. veikia ir Vilniuje, Klaipėdoje.

Nemažai dėmesio iš kitų savivaldybių sulaukia ir penktus metus skaičiuojanti išmanioji bilietų žymėjimo sistema „Žiogas“. Ji ne tik prisideda prie geresnės keleivių patirties, bet kartu leidžia sutaupyti tiems, kurie autobusais ir troleibusais vyksta dažniau. Programėlės ar elektroninio „Žiogo“ bilieto vartotojai turi ypatingą privilegiją: sukaupus mėnesinio bilieto sumą, tolesnės kelionės iki einamojo mėnesio pabaigos nieko nekainuoja.

„Pastaruoju metu Kaunas išgyveno nemažai pokyčių. Daugelis pastebi sutvarkytas gatves, žalesnius parkus, atnaujintus pastatų fasadus, naujus objektus, tačiau tai tik dalis visos didelės mozaikos. Šiuolaikiškas viešasis transportas yra neatsiejama modernaus Europos miesto dalis. Kaunas siekia labai žemiškų dalykų: tapti vis geresniu miestu mokytis, studijuoti, dirbti, leisti laisvalaikį ir tiesiog čia patogiai gyventi. Galime drąsiai sakyti, kad „Kauno autobusų“ naujovės stipriai prisideda prie šių tikslų įgyvendinimo“, – teigia Kauno meras Visvaldas Matijošaitis.

Siekiant užtikrinti ne tik inovatyvias, bet ir patogias viešojo transporto paslaugas, 2021 m. atidarytas naujas keleivių aptarnavimo centras. Čia teikiamos visos su viešuoju transportu susijusios paslaugos: e. bilietų, terminuotųjų bilietų pardavimas, mokinio pažymėjimų, lengvatinių vardinių bilietų išdavimas. Patogi strateginė vieta Laisvės alėjoje, kurią pasiekti patogu tiek viešuoju transportu, tiek pėsčiomis, lemia tai, kad čia sulaukiama vis daugiau kauniečių, o prasidėjus karui Ukrainoje, centras tapo svarbiu karo pabėgėlių pagalbos tašku.

Kaunas siekia labai žemiškų dalykų: tapti vis geresniu miestu mokytis, studijuoti, dirbti, leisti laisvalaikį ir tiesiog čia patogiai gyventi.

Ambicingai žengia 90-mečio link

Per pastaruosius penkerius metus Kauno viešasis transportas pasikeitė iš esmės. 2019 m. kauniečiai žaismingai atsisveikino su senaisiais „Škoda“ troleibusais, paversdami juos riedančia gatvės meno kūrinių galerija ir skambiai ištardami: „Atia, senienos, labas, naujienos“. Kartu tai buvo pasveikinimas 85 naujiems „Solaris Trollino 12“ modeliams.

Autobusų gretas taip pat papildė 25 žemagrindžiai „Temsa LF 12“, per pusšimtį mažos talpos „Mercedes-Benz“ ir galiausiai didžiausias atnaujinimas įmonės istorijoje – net 100 naujutėlių hibridinių ir aplinkai kur kas draugiškesnių MAN. Bendra investicijų suma viršija 65 mln. eurų.

Iš viso Kauno viešojo transporto parke šiuo metu – 141 troleibusas ir dukart tiek autobusų. Tęsiant transporto priemonių atnaujinimą ir įsigijus dar 64 naujus autobusus transporto priemonių vidutinis amžius sieks vos šešerius metus.

Per dešimtmetį ne tik stipriai atnaujintas transporto priemonių parkas, bet ir padidinta paslaugų apimtis. 2019 m. privačiam vežėjui nutraukus keleivių vežimo paslaugas mikroautobusais, UAB „Kauno autobusai“ didino maršrutų skaičių ir tęsė keleivių pervežimą naujais mažos talpos autobusais.

„Greta šių naujovių vyksta daug keleiviams nepastebimų darbų – atnaujintos ištisos gatvės ir sankryžos su troleibusų kontaktiniu tinklu, o Parodos gatvėje jis įrengtas naujai, kad troleibusai netrukdomi galėtų kursuoti įkalne tarp miesto centro ir Žaliakalnio.

Be to, savo žinioje turime vieną ypatingą traukos objektą – Aleksoto funikulierių. Prisidėjus miestui, jis kapitališkai atnaujintas ir toliau tarnauja kauniečiams ir turistams. Stengiamės puoselėti savo istoriją – saugome keletą kolekcinių eksponatų – senovinius autobusus. Trumpai tariant, į 90-uosius gyvavimo metus „Kauno autobusai“ žengia su turtinga patirtimi ir didelėmis ambicijomis ateičiai“, – pasakoja bendrovės vadovas M. Grigelis.

Pašnekovas užsiminė ir apie įmonės socialinę atsakomybę. Nuo pat karo Ukrainoje pradžios saugų prieglobstį Kaune radusiems pabėgėliams suteikta galimybė miesto viešuoju transportu ištisus metus naudotis nemokamai. Per 2022 m. ukrainiečiams išduota per 9 tūkst. viešojo transporto kortelių. Be to, tarp 1 107 įmonės darbuotojų jau dabar dvylika ukrainiečių vairuoja autobusus ir troleibusus, o dar septyni būsimi kolegos mokosi ruošdamiesi papildyti šį kolektyvą.

Savivaldybei paskelbus paramos akciją, kauniečių paaukotų būtiniausių daiktų pakrauta ir į Ukrainą nugabenta dešimt autobusų. Šios transporto priemonės perduotos Kaunui giminingiems miestams partneriams.



NAUJAUSI KOMENTARAI

kaunietis

kaunietis portretas
Jei autobusai tokie kaip troleibusai, kuriuose sėdynės tik dvimetriniams, negali atsisėsti per priekines įlipęs, senas žmogus turi vilktis iki vidurio (ten sėdynės žemesnės), tai ačiū už kruopas šitiems valdantiesiems. Tik gyrimasis be galo.

Anonimas

Anonimas portretas
Grige;iai, matijošiaus draugeliai, vietoje gero vairuotojo už autobuso vairo fotkinasi patys. Asmenybės kultas ir tik tiek.

vairuotojas

vairuotojas portretas
algas vairuotoju pakelk grigeli,nes pats tuoi vairuosi tuos naujus autobusus....
VISI KOMENTARAI 9

Galerijos

Daugiau straipsnių