- Birutė Mačienė, ELTA
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Tarp kitų klausimų, kuriuos antradienį svarstys Kauno miesto savivaldybės taryba, numatyta ir jos įsteigtos „Kauno autobusų“ bendrovės 2019 metų veiklos ataskaita, kurią Tarybos komitetams jau pristatė įmonės generalinis direktorius Mindaugas Grigelis. Posėdžio išvakarėse naujienų agentūra ELTA uždavė jam keletą klausimų, susijusių ne su „vakarykšte“, bet su šiandienine „Kauno autobusų“ veikla.
– Kiek vidutiniškai per metus lėšų, užtikrindama savo įsteigtos keleivių vežimo įmonės kuo geresnę veiklą, turi jai skirti pati savivaldybė?
– Savivaldybė užsako tikslią keleivių vežimo paslaugų apimtį ir įsipareigoja už ją apmokėti pagal nustatytą kainą, Priklausomai nuo užsakomų paslaugų apimties, bilietų kainos ir važiuojančių keleivių skaičiaus, miestas šią paslaugą subsidijuoja. Lėšų suma per pastaruosius penketą metų svyravo nuo keliasdešimt tūkstančių iki kelių milijonų eurų kasmet.
Vidutiniškai per metus (2017–2019 metais) savivaldybė turėdavo skirti 1,7 mln. eurų. Šiais metais, nedidinant bilietų kainų ir nevertinant COVID-19 viruso pasekmių, planuota, kad miestui reikės prisidėti apie 3,5 mln. eurų. Likusią paslaugos kainos dalį dengia pajamos iš bilietų ir kompensacija už lengvatinius bilietus.
– Kaip dėl karantino apribojimų šį pavasarį sumažėjo „Kauno autobusų“ keleivių srautai, tuo pačiu – ir bendrovės pajamos?
– Prieš karantino dėl COVID-19 viruso paskelbimą UAB „Kauno autobusai“ per dieną paslaugas suteikdavo 160 tūkstančiui keleivių. Keleiviai apmoka apie 50 procentų visos viešojo paslaugos kainos. Pirmomis karantino dienomis važiuojančiųjų srautas sumenko iki 30 tūkstančių per darbo dieną. Tik nuo balandžio vidurio kiekvieną dieną keleivių skaičius auga. Šiuo metu darbo dieną viešuoju transportu mieste važiuoja vidutiniškai apie 50-60 tūkst. keleivių. Parduotų bilietų pajamos sumažėjo atitinkamai.
Viešasis transportas – gyvybiškai svarbi, miesto funkcionavimą, užtikrinanti paslauga. Juo važiuojantys gyventojai pirmiausiai turi būti saugūs. Todėl dabar paslaugų apimtis sumažinta kiek daugiau nei penktadaliu, siekiant užtikrinti reikiamą atstumą tarp važiuojančiųjų. Atsižvelgdama į keleivių srautų pokyčius, Kauno miesto savivaldybės administracija mažino užsakomų paslaugų apimtis. Atitinkamai menko ir bendrovės pajamos.
Atsižvelgdama į keleivių srautų pokyčius, Kauno miesto savivaldybės administracija mažino užsakomų paslaugų apimtis. Atitinkamai menko ir bendrovės pajamos.
– Ar nesutrikdys karantinas didžiojo projekto atnaujinti „Kauno autobusų“ technikos parką?
– Jau žinote, kad UAB „Kauno autobusai“ pernai įsigijo 55 autobusus ir 85 troleibusus. Jų įsigijimams finansuoti buvo paimtos ilgalaikės 20 mln. eurų paskolos. Beveik 11 mln. eurų troleibusų pirkimą finansavo Europos Sąjunga ir Kauno miesto savivaldybė. Daugiau kaip 3 mln. eurų bendrovė apmokėjo savo sukauptomis lėšomis.
Šiais metais parką atnaujins dar 100 hibridinių naujų autobusų. Karantinas, be abejo, turi poveikį tiekimo grandinėms bei bendrovės veiklai. Tačiau naujų autobusų gamintojas užtikrino, kad autobusai bus pristatyti laikantis grafiko. Pirmieji moderniausio dizaino hibridai bus pristatyti jau rudens pradžioje.
Iš viso bendrovė eksploatuoja 420 transporto priemonių, o per ateinančius kelerius metus pagal galimybes planuojama įsigyti dar iki 80 autobusų. Naujinamas ir troleibusų kontaktinis tinklas, užtikrinant, kad šios rūšies transporto priemonės galėtų važiuoti vienodu su visu eismu greičiu.
– Gal karantinas tapo ir proga įmonės veiklos tam tikriems pokyčiams?
– Kiekvieną pokytį lydi informacija keleiviams. Dalis mūsų išteklių nukreipta papildomam transporto valymui ir dezinfekavimui. Teko skubiai atsisakyti popierinių bilietų pardavimo transporte, siekiant apsaugoti keleivius ir vairuotojus. Kai kuriose transporto priemonėse skubiai įrengėme laikinas, apsaugines pertvarėles tarp vairuotojo darbo vietos ir keleivių salono. Paslaugų apimtis ir važiavimo tvarkaraščiai nuolatos koreguojami pagal keleivių srautą.
Bendrovėje dirba 1230 darbuotojų. Daugiau nei 830 iš jų – transporto vairuotojai. Bendrovėje darbas vyksta 24 valandas per parą 7 dienas per savaitę. „Kauno autobusų“ bendrovės žmonės supranta susidariusią situaciją ir pakitusias darbo sąlygas. Laukiame karantino pabaigos, kai sugrįšime į ankstesnes darbo sąlygas.
– Dėl koronaviruso pandemijos paskelbto karantino dalis autobusų Kaune nebeišvažiuoja į reisus, jų vairuotojai likę be darbo. O kadangi švelnėjant apribojimams, keleivių daugėja (zuikių, beje, taip pat), gal jau dėliojamos perspektyvos, kaip ir kada karantininė situacija galėtų keistis į gerą pusę?
– Miestiečius aptarnaujame pagal suderintą su steigėja – Kauno miesto savivaldybe – paslaugų grafiką. Nuo birželio 1 dienos miesto transportas važiuos ilgiau.
Turėčiau pabrėžti, kad paslaugų apimtys bus etapiškai grąžinamos pagal transporte žymimų bilietų skaičių. Todėl viskas priklauso ir nuo pačių keleivių. Žymėdami bilietą, savotiškai patvirtinate mums, kad paslauga reikalinga. Jei žymėjimų reise daugiau, visada tai įvertiname ir prašome Savivaldybę leisti pridėti papildomą reisą ar grąžinti dar vieną transporto priemonę į konkretų maršrutą.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Laisvės alėjoje – minios žmonių29
Šeštadienį Laisvės alėja buvo judriausia nuo antrojo karantino pradžios. Pajutę pavasarį, kauniečiai plūstelėjo į pagrindinę miesto pėsčiųjų arteriją kas vedini vaikais, kas keturkojais augintiniais, kas pasidairyti, kas – i...
-
Reportažas iš Radikių: ar gyventojai ruošiasi potvyniui?14
Pakaunės gyvenvietės Radikių gyventojai pasidalinę į kelias stovyklas: vieni teigia, kad potvynis greičiausiai bus ir jam ruošiasi, kiti tvirtina, kad kalbos apie gresiantį potvynį yra smarkiai perdėtos. ...
-
Pasaulio tautų teisuolis iš Šarnelės: gyvybės kelią tiesė ne dėl garbės – taip liepė širdis7
Prieš 80 metų Juozas Straupis gyvybės kelią tiesė ne dėl garbės – daugiau nei dvi dešimtis žydų žemaitis gelbėjo todėl, kad taip liepė širdis. ...
-
Mažoje Elijos širdelėje – kovotojos dvasia8
Kadaise svajojusi apie dukrą, dabar jai kaunietė Eglė linkti vieno – būti sveikai ir jei ne šią, tai bent kitą vasarą susitikti su delfinais. ...
-
Kauno klinikos savo pacientams pradėjo teikti ambulatorines slaugos paslaugas namuose2
Kauno klinikų Šeimos medicinos klinika – viena pirmųjų įstaigų, pradėjusių teikti ambulatorines slaugos paslaugas namuose savo klinikos pacientams: neįgaliems vaikams, pacientams su specialiaisiais ar nuolatinės slaugos poreikiais bei žm...
-
Tarnybos potvyniui pasirengusios: Neryje laužomi ledai, pasiruošta evakuacijai5
Vandens lygis Neryje vis dar žemas, artimas vasaros laikotarpiui, tačiau potvynio grėsmė išlieka. Todėl prieš savaitgalį Kauno rajono savivaldybė sušaukė posėdį su visų specialiųjų tarnybų atstovais. ...
-
Dėl kilnaus tikslo Kauno Kristaus Priskėlimo bazilika nušvis nekasdieniškomis spalvomis11
Vasario 28-ąją, sekmadienį, 18 val. Kauno Kristaus Prisikėlimo bazilika nušvis nekasdieniškomis spalvomis. ...
-
Marių įlanka – mokyklai, buriuotojams ir visuomenei13
Šiuo metu Kauno marių Neptūno įlanką sunku pavadinti traukos centru, tačiau situacija greitai pasikeis. Įlanka tuoj bus pradėta tvarkyti. Joje atsiras šiuolaikiškos viešos erdvės ir infrastruktūra poilsiautojams, buriavimo ...
-
„Kauno dienos“ studijoje – M. Špokas: apie galimą Šaro pagalbą D. Maskoliūnui2
Šiandien „Kauno dienos“ studijoje svečiuojasi Lietuvos krepšinio federacijos generalinis sekretorius Mindaugas Špokas. ...
-
Per karantiną išsipildė skulptūrinio skaptavimo meistrės svajonė
Vita Brūzgienė – tarptautinį pripažinimą pelniusi ir Lietuvą pasaulyje garsinanti kaunietė kulinarė. Vienintelė Baltijos šalyse profesionali dekoratyvinio vaisių ir daržovių drožinėjimo specialistė, anksčiau dailiai pjaustinėjusi ...