- Berta Banytė
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Neseniai Kauno rajone esančiame Akademijos miestelyje vairuotojai užfiksavo įžūliai už kelio pirmenybę spūstyje kovojantį „Audi“ automobilį, lydimą Vadovybės apsaugos tarnybos pareigūnų visureigio įjungtais švyturėliais. Pastarasis stengdamasis nepamesti iš akiračio lydymų „keturių ratų“, nesibodi brautis ne tik kelio danga, bet ir žalia veja kelkraštyje. Gyventojai įsitikinę – taip Kelių eismo taisykles (KET) pažeidžia Seimo pirmininką saugantys pareigūnai.
Papiktino vairavimo ypatumai
Po to, kai minėti vaizdo įrašai, kuriuose matyti juodos spalvos lengvasis automobilis, lydimas KET pažeidžiančio BMW visureigio įjungtais švyturėliais buvo patalpintas socialiniame tinkle „Facebook“ esančioje grupėje „Kur stovi trikojis Kaune“ su retoriniu klausiamuoju prierašu: „O kas mums, mirtingiesiems?“, internautai plūdosi.
Pirmadienio vakarą nuoroda su aptariamais vaizdo įrašais pasiekė ir portalo redakciją Ją atsiuntę skaitytojai tikino esantys kone 100 procentų tikri, jog Vadovybės apsaugos tarnybos pareigūnų lydimo „Audi“ viduje – saugomas asmuo – Seimo pirmininkas Viktoras Pranckietis. Kaip teigė kauniečiai, politikas gyvena Ringauduose ir kasryt iš minėtos vietos yra lydimas į darbą Seime per Akademijos miestelį, tikėtina, kad pasiektų „Via Baltica“, o iš ten – sostinę.
Pastebi ne pirmą kartą
Tad situacija, užfiksuota vaizdo įraše, esą ne vienintelė, kurioje iki šiol dalyvavo šie du automobiliai, įžūliai reikalaujantys duoti jiems kelią bet kokia kaina – net ratais niokojant gamtą – žalią veją.
„Labai pikta, nes rytais tėvai veža vaikus į mokyklą Akademijoje. Spūstis šioje atkarpoje tikrai nėra retenybė ir visi vairuotojai kantriai joje lūkuriuoja, kol pasiekia numatytą savo kelionės tikslą. Tačiau, kai atsiranda tokių gudruolių su savo palyda, visi, nepaisant nieko, turi trauktis iš kelio“, – piktinosi kauniečiai.
Jie neslepia nuostabos dėl tokio politiko pasirinkimo – vykti į darbą tokiu laiku, kai transporto priemonės ir taip vos išsitenka kelyje, nusidriekdamos ilgiausia eile.
„Suprantame, žmogus nenori likti Vilniuje, grįžta nakvoti pas šeimą Ringauduose. Tačiau ar negalima nuvykti į darbą Seime iš namų išvažiuojant anksčiau, kai spūstis ne tokia didelė? Tada ir vairuotojams nereikės trauktis, kad atlaisvintų kelią, o ir lydimajam bei jo atstovams pažeisti taisyklių. Įdomu, ar čia nenuovoka, ar išrinktojo norėjimas į save atkreipti dėmesį ir parodyti, kad lygūs ne visi – yra lygesnių?“ – stebėjosi portalo skaitytojai.
Kas automobilyje – neatskleidė
Įdomu, ar čia nenuovoka, ar išrinktojo norėjimas į save atkreipti dėmesį ir parodyti, kad lygūs ne visi – yra lygesnių?
Siekdami išsiaiškinti, ar minėtas BMW visureigis iš tiesų lydi V. Pranckiečio automobilį, portalo žurnalistai išsiuntė užklausą Vadovybės apsaugos tarnybos atstovams.
Į išsiųstą užklausą atsakęs Vadovybės apsaugos tarnybos direktorius Rymantas Mockevičius atsiųstame laiške rašė negalintis pateikti informacijos apie saugomą asmenį, t.y. ar lydimame „Audi“ automobilyje aptariamu konkrečiu atveju važiavo Seimo pirmininkas.
Kaip lydimi saugomi asmenys?
Pasak jo Vadovybės apsaugos tarnybos pareigūnai, užtikrindami saugomų asmenų apsaugą vadovaujasi LR įstatymais, kur nurodoma, kad specialiųjų transporto priemonių vairuotojai, turintys leidimus naudoti mėlynus ir raudonus švyturėlius ir specialiuosius garso signalus, gali naudotis įjungtais mėlynais ir raudonais (arba tik mėlynais) švyturėliais ir specialiaisiais garso signalais ir tuo atveju, kai eskortuojami ir lydimi LR vadovybės apsaugos įstatyme nurodyti saugomi asmenys. Specialiųjų transporto priemonių vairuotojai gali nepaisyti taisyklių, jeigu nepakenks eismo saugumui, ir tik tada, kai įsitikina, kad jiems duodamas kelias. Šia teise taip pat naudojasi transporto priemonių, kurias lydi specialiosios transporto priemonės, vairuotojai.
Cituodamas įstatymus, Vadovybės apsaugos tarnybos direktorius paminėjo ir KET 12 punktą, kuriame nurodoma, kad eismo dalyviai privalo nedelsdami duoti kelią artėjančioms specialiosioms transporto priemonėms su įjungtais mėlynais ir raudonais (arba tik mėlynais švyturėliais) ir specialiaisiais garso signalais ir jų lydimoms transporto priemonėms. Transporto priemonių vairuotojai privalo sustoti dešiniajame kelkraštyje, o kai jo nėra, – prie dešiniojo važiuojamosios dalies krašto.
„Apgailestaujame, jeigu Tarnybos pareigūnams vykdant savo pareigas kažkas patiria nepatogumų ar įvyksta tam tikri nesusipratimai ir, savo ruožtu, prašome eismo dalyvių supratimo ir bendradarbiavimo“ – trumpai pakomentavo R. Mockevičius.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Mažumos valanda: kas domino Kauno politikus?28
Pakeitus Vietos savivaldos įstatymą, kartą per pusmetį turi būti sudaryta galimybė rengti mažumos valandą. Antradienį ne opozicijoje esantys Kauno politikai galėjo savivaldybės administracijai, merui ir vicemerams užduoti įvairius rūpimus klausim...
-
BGS Ukrainos „SkyUp Airlines“ lėktuvus aptarnaus ir Kauno oro uoste1
Lietuvos kapitalo aviacijos grupės „Avia Solutions Group“ antžeminių paslaugų bendrovė „Baltic Ground Services“ (BGS) nuo šiol ir Kauno oro uoste teiks paslaugas Ukrainos užsakomųjų skrydžių bendrovei „SkyUp Airli...
-
Kaune nuo gegužės – pigesni metiniai viešojo transporto bilietai įmonėms7
Kaune nuo gegužės bus įvedami pigesni metiniai viešojo transporto bilietai, kai įmonės ar organizacijos tokių bilietų visiems metams perka 100 ar daugiau. ...
-
Gausus tarybos posėdis ir saujelė protesto balsų51
Balandžio mėnesio tarybos posėdyje buvo suplanuota daugiau nei 160 klausimų. Intensyvų klausimų svarstymą stebėjo ir grupelė miestiečių, nepatenkintų Kauno mero Visvaldo Matijošaičio verslo Rusijoje detalėmis. ...
-
Miesto planas – priedangų įrengimas daugiabučiuose29
Antradienio tarybos posėdyje miesto politikai svarstė, ar prisidėti finansiškai prie priedangų įrengimo daugiabučiuose. Projekto autoriai pabrėžia, kad toks projektas leistų sumažinti grėsmes galimų pavojų metu. ...
-
Laivų šliuzo per Nemuną projektui – žalia šviesa37
Pirmadienį pasirašyta sutartis dėl laivų šliuzo Kauno hidroelektrinės (HE) užtvankoje statybos poveikio aplinkai vertinimo ir projektinių pasiūlymų rengimo. Visa tai suteiks detalią informaciją dėl konkrečių statybos terminų, kainos...
-
Dainų slėnio prieigas papuošė proginiai ąžuolai ypatingam jubiliejui pažymėti9
Rekonstrukcijos pabaigą pasitinkantis Dainų slėnis sulaukė naujų akcentų – dviejų jaunų ąžuolų. Jais simboliškai įamžintas artėjantis Lietuvos dainų šventės 100-metis ir jubiliejinė Dainų diena Kaune „Miškais ...
-
Karjerų kasimas Pakarklės miške: bendruomenė žada kovoti toliau6
Ne vienerius metus trukusi bendruomenės kova su valdžios institucijomis dėl Pakarklės miško išsaugojimo, kad ten nebūtų kasami žvyro karjerai, baigėsi. Aplinkos apsaugos agentūra (AAA) pripažino, kad miške kasinėti nieko negalim...
-
Senoji Kauno ledo arena taps daugiafunkciu sporto centru15
Beveik pusę amžiaus skaičiuojanti, ne vienam aukšto lygio sportininkui pagrindus paklojusi Kauno ledo arena ruošiasi transformacijai. Iki šiol čia plušėję čiuožėjai ir kitų žiemos sporto šakų atstovai dar š...
-
Kauno rajono socialinių paslaugų centre pamatiniai dalykai nesikeičia
Kauno rajono socialinių paslaugų centras švenčia 17-ąjį gimtadienį. ...