- Vilma Kasperavičienė
- Teksto dydis:
- Spausdinti
-
Sauga: Ramučių gyvenvietės pradžioje ir Bajorų gatvėje ties gyvenamaisiais namais planuojama statyti triukšmą slopinančias sieneles.
-
Infrastruktūros pokyčiai Ramučiuose: gyventojai ir savivaldybė ieško kompromiso
-
Infrastruktūros pokyčiai Ramučiuose: gyventojai ir savivaldybė ieško kompromiso
-
Infrastruktūros pokyčiai Ramučiuose: gyventojai ir savivaldybė ieško kompromiso
Vis garsiau kalbant apie infrastruktūros permainas Ramučiuose, vietos gyventojai sunerimo: kokiu greičiu ir kiek automobilių važiuos pertvarkytomis gatvėmis ir keliais, ar nepadidės keliamas triukšmas. Kauno rajono savivaldybėje surengtas pasitarimas, kurio metu bendruomenės atstovams atsakyta į jiems rūpimus klausimus.
Kauno rajono savivaldybės meras Valerijus Makūnas apgailestavo, kad apie valstybinės reikšmės jungtį pradėta kalbėti prieš dešimt metų, o šiandien jau aišku, kad jos nebus. Plečiantis LEZ ir Industrijos parkui išeities ieškoti ėmėsi savivaldybė, nes bendruomenė jaučiasi nesaugi: nors kelias per Ramučius intensyviai eksploatuojamas, nebuvo šaligatvių, nesuderintos dangos. "Permainos būtinos, normalu, kad tai kelia nerimą, todėl svarbu diskutuoti ir ieškoti kompromiso", – įsitikinęs meras.
Pigiausia ir priimtiniausia
UAB "Kelprojektas" Kauno rajono savivaldybės užsakymu atliko jos teritorijoje esančios kelio jungties tarp kelio A1 Vilnius–Kaunas–Klaipėda Petrašiūnų sankryžos ir kelio A6 Kaunas–Zarasai– Daugpilis trijų alternatyvų galimybių studiją.
Šiuo metu esame pirmame – projektinių pasiūlymų ir jų galimybių studijos parengimo – etape.
Visose alternatyvose trasos pradžioje naujas kelias prie kelio A1 būtų prijungtas esamoje skirtingų lygių (Petrašiūnų) sankryžoje, o pabaigoje prie kelio A6 – naujoje skirtingų lygių sankryžoje prieš Karmėlavos gyvenvietę. Tačiau kiti sprendiniai gerokai skiriasi, nuo 32,5 iki 37 mln. eurų varijuoja ir jų įgyvendinimo kaina. Socialiniu ir ekonominiu požiūriu priimtiniausia pirmoji alternatyva, kai dalis trasos sutampa su valstybinės reikšmės keliais Nr.1919, Nr.1918 ir Inžinierių gatve, o likusioje dalyje tiesiama nauja trasa.
Sprendiniai Ramučių bendruomenei nėra nežinomi: apie juos buvo kalbama keliuose pernai rudenį savivaldybėje surengtuose pasitarimuose, jie buvo skelbiami savivaldybės interneto svetainėje, socialiniuose tinkluose, šių metų pradžioje rašoma "Kauno dienoje".
Srautai: šis žiedas leis tranzitiniam transportui aplenkti Ramučius.
Sumažėtų eismo intensyvumas
"Kelprojekto" atstovas Audrius Stonius pabrėžė, kad vienas pagrindinių šios jungties aspektų yra sumažinti eismo intensyvumą Ramučių gyvenvietėje. 2020 m. duomenimis, šią gyvenvietę per parą kerta 9–10 tūkst. automobilių, iš jų 600–700 – krovininis transportas. "Įrengus jungtį, 2030 m. eismo intensyvumas per Ramučius sumažėtų beveik tris kartus", – patikino "Kelprojekto" atstovas.
Visas projektas turėtų finišuoti 2026 m.
Pasak Kauno rajono savivaldybės mero pavaduotojo Antano Nesteckio, įrengus naują kelią nuo Terminalo gatvės iki S.Žukausko gatvės suformavus naują žiedinę sankryžą išvažiuoti į Davalgonių gatvę, Kauno rajono savivaldybė planuoja perimti Centrinę gatvę ir joje uždrausti krovininio transporto judėjimą. Draudimas negaliotų tam tikras paslaugas teikiančiam transportui – išvežančiam gyvenvietės atliekas, pristatančiam prekes ir pan.
Krovininis transportas važiuotų naujai parinkta trasa per LEZ teritoriją, Nr.1918 (Davalgonių gatve), kur intensyvumas būtų apie 16 tūkst. automobilių per parą, o Inžinierių gatve – 10–12,5 tūkst., iš kurių 750–900 – krovininiai automobiliai.
Įgyvendinant projektą, valstybinės reikšmės keliai Nr.1918 (Davalgonių gatvė) ir Nr.1919 (S.Žukausko gatvė), kurie sutampa su trasa, būtų išplatinti iki keturių eismo juostų (14 m pločio), pagal techninį reglamentą įrengta 2 m skiriamoji juosta, o Inžinierių gatvė taip pat būtų keturių eismo juostų.
Be to, suprojektuota skirtingų lygių sankryža po A6 keliu su dviem tuneliniais pravažiavimo keliais, kad transporto srautas, atvykęs naująja jungtimi, galėtų išvažiuoti į A6 kelią visomis kryptimis, taip pat numatyti du 6 m aukščio tuneliniai viadukai sunkiasvoriam, negabaritiniam transportui ar žemės ūkio technikai.
Būgštauja dėl triukšmo
Ramučių bendruomenės atstovės būgštavo, ar naujoji jungtis nepadidins triukšmo tam tikrose gatvėse. Kauno rajono meras informavo, kad triukšmą slopins LEZ teritorijoje planuojami statiniai, be to, ruošiamasi tartis dėl žaliosios buferinės zonos.
Tikslas: „Kelprojekto“ atstovas A.Stonius pabrėžė, kad vienas pagrindinių jungties aspektų yra sumažinti eismo intensyvumą Ramučių gyvenvietėje.
A.Stonius papildė: projekte numatyta ir nemažai aplinkosaugos priemonių: šaligatviai ir pėsčiųjų takai keliuose Nr.1918 (Davalgonių gatvė) ir Nr.1919 (S.Žukausko gatvė) bei per visą LEZ teritoriją iki pat Karmėlavos, prie žiedinės sankryžos – autobusų stotelės, triukšmą slopinančios sienelės Ramučių gyvenvietės pradžioje ir Bajorų gatvėje, ties gyvenamaisiais namais, bei trys pralaidos gyvūnams", – vardijo A.Stonius. Triukšmui mažinti ketinama kloti tyliąją dangą.
Gyventojams rūpi ir tai, koks šiuose keliuose planuojamas greitis. Kauno rajono savivaldybės meras Valerijus Makūnas patikino, kad tai nebus greitkelis, numatomas greitis – 50–70 km/val.
Pasitarime dalyvavusias Ramučių bendruomenės atstoves Liną Skinkę ir Kristiną Burneikienę "Kelprojekto" atstovas patikino, kad vietos gyventojai dar bus supažindinti su projektu. "Šiuo metu esame pirmame – projektinių pasiūlymų ir jų galimybių studijos parengimo – etape. Projektiniai pasiūlymai yra viena specialiojo plano dalių ir jos viešinti nereikia. Specialiojo plano viešinimas numatytas rugsėjį", – sakė A.Stonius.
Kitas bendruomenei aktualus klausimas – ar atliktas Poveikio aplinkai vertinimas (PAV). Šiuo metu, pasak "Kelprojekto" atstovo, yra parengtas analogiškas PAV dokumentas – strateginis padarinių aplinkai vertinimas. Su juo galima susipažinti https://vtpsi.lrv.lt. PAV bus atliekamas kartu su techniniu projektu.
Kada prasidės ir baigsis
Pirmame jungties įrengimo etape iki šių metų vidurio pagal jau parengtą projektą LEZ teritorijoje būtų pastatyta dviejų eismo juostų Inžinierių gatvės ruože nuo kelio Nr.1918 (Davalgonių gatvė) iki Aviacijos gatvės. Antrame etape LEZ teritorijoje būtų įrengta keturių eismo juostų gatvė, sujungianti Terminalo gatvę su keliu Nr.1919 (S.Žukausko gatvė).
Iki 2021 m. pabaigos S.Žukausko gatvės sankryžoje numatyta pradėti įrengti žiedinę sankryžą ir gatvės tęsinį iki Davalgonių gatvės, o visas projektas turėtų finišuoti 2026 m. Žinoma, jei sėkmingai pasiseks išpirkti žemes ir gauti finansavimą.
Kauno rajono savivaldybės meras V.Makūnas Ramučių bendruomenės atstoves L.Skinkę (dešinėje) ir K.Burneikienę patikino, kad pertvarkytos gatvės netaps greitkeliais, čia numatomas greitis – 50–70 km/val.
"Klausimų, ateidamos į pasitarimą savivaldybėje, turėjome daug ir praktiškai į visus mums buvo atsakyta. Pagrindiniai klausimai – kokie planuojami keliai: ilgis, plotis, juostų skaičius, koks juose bus greitis, prognozuojamas transporto priemonių srautas, kokios įtakos projektas turės Ramučių gyventojams, keliais ir kokiais etapais jis bus įgyvendinamas. Be abejo, kai kurie atsakymai nėra mums patys patogiausi ir palankiausi, bet turime suprasti projekto svarbą ir ieškoti kompromisų", – tvirtino L.Skinkė.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
„Vičiūnų“ gamyklą Kaliningrade įsigijusi įmonė D. Matijošaičiui klausimų nesukėlė65
Viešojoje erdvėje kilus diskusijai dėl „Vičiūnų“ gamyklą Kaliningrade įsigijusios įmonės, „Vičiūnai Group“ valdybos narys Dainius Matijošaitis teigia, kad jam pačiam informacija apie „Gruppa Okean“ ...
-
Kaune pagerbtas „Ąžuoliuko“ įkūrėjo atminimas6
Trečiadienį Kaune atidengta atminimo lenta, skirta choro dirigento profesoriaus Hermano Perelšteino, berniukų ir jaunuolių choro „Ąžuoliukas“ įkūrėjui. Pernai buvo minimos 100-osios H. Perelšteino gimimo metinės. ...
-
Archyvas: nuo istorinės statistikos iki tautos nuomonių1
Atvirame Lietuvos humanitarinių ir socialinių mokslų duomenų archyve (LiDA) saugomi įvairūs šių sričių duomenys, o interneto puslapyje galima rasti apklausų duomenų, statistikos, žiniasklaidos turinio analizių, parlamento debatų, partijų ...
-
Kaunas – upių miestas: kokios pramogos laukia?6
Marių ir upių apsuptyje įsikūręs Kaunas šį laivybos sezoną ne tik siūlo paplaukioti laiveliais, bet ir kitokiomis veiklomis pajausti vandens teikiamus laisvalaikio malonumus. ...
-
Mažumos valanda: kas domino Kauno politikus?35
Pakeitus Vietos savivaldos įstatymą, kartą per pusmetį turi būti sudaryta galimybė rengti mažumos valandą. Antradienį ne opozicijoje esantys Kauno politikai galėjo savivaldybės administracijai, merui ir vicemerams užduoti įvairius rūpimus klausim...
-
BGS Ukrainos „SkyUp Airlines“ lėktuvus aptarnaus ir Kauno oro uoste4
Lietuvos kapitalo aviacijos grupės „Avia Solutions Group“ antžeminių paslaugų bendrovė „Baltic Ground Services“ (BGS) nuo šiol ir Kauno oro uoste teiks paslaugas Ukrainos užsakomųjų skrydžių bendrovei „SkyUp Airli...
-
Kaune nuo gegužės – pigesni metiniai viešojo transporto bilietai įmonėms14
Kaune nuo gegužės bus įvedami pigesni metiniai viešojo transporto bilietai, kai įmonės ar organizacijos tokių bilietų visiems metams perka 100 ar daugiau. ...
-
Gausus tarybos posėdis ir saujelė protesto balsų74
Balandžio mėnesio tarybos posėdyje buvo suplanuota daugiau nei 160 klausimų. Intensyvų klausimų svarstymą stebėjo ir grupelė miestiečių, nepatenkintų Kauno mero Visvaldo Matijošaičio verslo Rusijoje detalėmis. ...
-
Miesto planas – priedangų įrengimas daugiabučiuose33
Antradienio tarybos posėdyje miesto politikai svarstė, ar prisidėti finansiškai prie priedangų įrengimo daugiabučiuose. Projekto autoriai pabrėžia, kad toks projektas leistų sumažinti grėsmes galimų pavojų metu. ...
-
Laivų šliuzo per Nemuną projektui – žalia šviesa39
Pirmadienį pasirašyta sutartis dėl laivų šliuzo Kauno hidroelektrinės (HE) užtvankoje statybos poveikio aplinkai vertinimo ir projektinių pasiūlymų rengimo. Visa tai suteiks detalią informaciją dėl konkrečių statybos terminų, kainos...