Quantcast

I. Ja­ce­vi­čie­nė: man avia­ci­ja – tai poe­zi­ja

„Kaip kū­di­kis“, – grau­di­na­si Ire­na Ja­ce­vi­čie­nė, glaus­da­ma prie šir­dies 3,2 kg sve­rian­čią kny­gą. Tu­ri min­ty­je ne vien jos svo­rį. Tai tri­jų de­šimt­me­čių dar­bas, ku­riuo Lie­tu­vos avia­ci­jos met­raš­ti­nin­ke ir avia­to­rių amba­sa­do­re va­di­na­ma I.Ja­ce­vi­čie­nė pa­pil­dė sa­vo re­kor­di­nius pa­sie­ki­mus. Lie­tu­vos re­kor­dų agen­tū­ra „Fac­tum“ pri­pa­ži­no al­bu­mą „Skry­dis“ di­džiau­sia ei­liuo­ta is­to­ri­ja.

„Dė­ko­ju Die­vui, kad su­tei­kė lai­ko, ga­li­my­bių, jė­gų ir ištvermės. Jos rei­kė­jo la­bai daug“, – ti­ki­na I.Ja­ce­vi­čie­nė, pri­si­min­da­ma il­gą kny­gos ke­lią iki spaus­tu­vės.

Pa­sau­lio lie­tu­vių cent­ro iš­leis­tas, spaus­tu­vės „Reg­ra­fas“ at­spaus­din­tas 800 pus­la­pių gau­siai iliust­ruo­tas lei­di­nys – ne tik di­džiu­lis au­to­riaus dar­bas, bet ir fi­nan­si­nė naš­ta, kuria au­to­rė da­li­jo­si su rė­mė­jais.

„Dau­giau kaip dvidešimt metų tru­kęs bend­ra­dar­bia­vi­mas su „Spin­du­lio“ spaus­tu­ve bai­gė­si liūd­nai. Pa­si­kei­tus savinin­kams ir lik­vi­duo­jant spaus­tu­vę, pra­puo­lė tą­kart rė­mė­jų suau­ko­tos solidžios lė­šos kny­gos „Skry­dis“ lei­dy­bai. Lai­mė, kad da­lis pa­ra­mos bu­vo per­ves­ta tie­sio­giai man, bent tie pi­ni­gai iš­li­ko. O ki­tus te­ko vėl iš nau­jo rink­ti“, – min­ti­mis su­grįž­ta į anks­tes­nius lai­kus pa­šne­ko­vė, kai pra­de­da­me po­kal­bį ne nuo poe­tiš­kų da­ly­kų.

„Kar­tais at­ro­dė, kad vis­kas – ne­bė­ra jo­kių ga­li­my­bių kny­gai iš­vys­ti die­nos šviesą, – pri­si­me­na tam­sius eta­pus jos au­to­rė, bet čia pat tvir­tai sa­ko: – Ta­čiau tė­ve­liai ma­ne nuo vai­kys­tės mo­kė pra­dė­tą dar­bą pa­baig­ti. Toks jau tas žemaitiš­kas cha­rak­te­ris.“

Ta­čiau tė­ve­liai ma­ne nuo vai­kys­tės mo­kė pra­dė­tą dar­bą pa­baig­ti. Toks jau tas žemaitiš­kas cha­rak­te­ris.

Iš Ly­du­vė­nų, gar­sių aukš­čiau­siu ir il­giau­siu Lietuvoje til­tu, ki­lu­sios I.Ja­ce­vi­čie­nės aky­se su­ži­ba aša­ros. Su mei­le ir dė­kin­gu­mu pri­si­me­na ne tik tėve­lius, bet ir sa­vo vy­rą Ka­zi­mie­rą, su ku­riuo pragyve­no 40 me­tų.

„Jis bu­vo pir­mas ma­no skai­ty­to­jas, klau­sy­to­jas, pata­rė­jas. Vi­są lai­ką ra­gi­no ra­šy­ti. Net kai nak­tį prabu­du­si už­si­deg­da­vau švie­są ir ra­šy­da­vau, niekada dėl to ne­pap­rie­kaiš­ta­vo. Jei ne vy­ras, ne­bū­čiau parašiu­si nei šios, nei ki­tų sa­vo kny­gų“, – pri­pa­žįs­ta itin skaus­min­gai vyro netek­tį prieš pen­ke­rius me­tus iš­gy­ve­nu­si naš­lė.

Ka­zi­mie­ras stip­ri­no žmo­ną ir ta­da, kai jai jau svir­da­vo ran­kos su­lau­kus kal­ti­ni­mų gra­fo­ma­ni­ja. „Yra žmo­nių, ku­rie tu­ri juo­do pa­vy­do. Jie man su­tei­kė ne­ma­žai skaus­mo. Jį su­dė­jau į ei­lė­raš­čio ei­lu­tes. Vi­siems at­lei­dau. O kol kai kas ra­gi­no „ne­mė­ty­ti kiau­lėms per­lų“, ne­krei­piau dė­me­sio. Per tą lai­ką pa­ra­šiau lib­re­tą Nerios Čepaitės miu­zik­lui „Paukš­čių kong­re­sas“, – pa­de­monst­ruo­ja už­si­spy­ri­mą Lie­tu­vos ne­prik­lau­so­mų­jų ra­šy­to­jų są­jun­gos gar­bės, val­dy­bos na­rė, še­šio­li­kos kny­gų au­to­rė, iš ku­rių de­vy­nios – apie avia­ci­ją, o sep­ty­nios iš jų su­da­ro se­ri­ją „Lie­tu­vos sa­ka­lai“.

Di­džiuo­ja­si sa­vo šak­ni­mis

„Tik nea­tim­kit iš ma­nęs dan­gaus./ Te­nai – aš vis­kas, o be jo – aš nie­kas./ Tai pa­šau­ki­mas, duo­tas iš aukš­čiau./ Tik nea­tim­kit iš ma­nęs dan­gaus“, – vie­na­me ei­lė­raš­čių su­ri­ma­vo sa­vo gy­ve­ni­mo aist­rą I.Ja­ce­vi­čie­nė.

Sa­vo li­te­ra­tū­ri­nius dar­bus ji pa­si­ra­šo ir mer­gau­ti­ne Žu­kaus­kai­tės pa­var­de. Tai pa­gar­ba tė­vams Be­ne­dik­tui Žu­kaus­kui ir Ma­ri­jo­nai Va­si­liaus­kai­tei-Žu­kaus­kie­nei. Ir sa­vo šak­nims. To­dėl ir kny­go­je at­si­ra­do sky­rius „Lai­ko tėk­mėj“ – apie pa­čios Ire­nos gy­ve­ni­mą. „Gal kai kam pa­si­ro­dys keis­ta, kaip čia ji apie sa­ve ra­šo, gal gi­ria­si. Bet aš tik no­rė­jau pa­pa­sa­ko­ti tai, ko dau­ge­lis klau­sia“, – paaiš­ki­na autorė.

„Aš – kai­mo vai­kas, – iš­di­džiai pri­si­pa­žįs­ta pa­šne­ko­vė. – Ki­ti gė­di­ja­si, bet ne aš. Aš – iš gra­žiau­sios kai­me so­dy­bos ant aukš­to Du­by­sos kran­to. Kai su­žy­dė­da­vo tė­ve­lio už­so­din­tas di­džiu­lis so­das, bū­da­vo nuo­sta­biai gra­žu!“

Du sū­nus An­ta­ną ir Be­ne­dik­tą au­gi­nu­siems Žu­kaus­kams Ire­nos atė­ji­mas prilygo ste­buk­lui. „Kai gi­miau aš, pri­bu­vė­ja pa­sa­kė tė­vams, kad dar ne vis­kas... Po dvie­jų va­lan­dų į pa­sau­lį atė­jo ma­no bro­liu­kas Pet­ras“, – pa­sa­ko­ja esan­ti iš dvynių.

Duk­re­lė – vis prie ma­mos, o ji me­niš­kos sie­los bu­vo. „Mū­sų vi­sa so­dy­ba bu­vo ap­so­din­ta gė­lė­mis. Ypač ma­ma mė­go jur­gi­nus. Dar mė­go ei­les, bet poe­zi­jos kny­gų kai­me tuo­met ne­ga­lė­jai gau­ti. Tai ji vis iš at­min­ties dek­la­muo­da­vo ir dainuo­da­vo. Kai va­ka­rais verp­da­vo, gir­dė­da­vau: „Da­rius ir Gi­rė­nas drą­sūs vy­rai bu­vo, per­skri­dę At­lan­tą, Vo­kie­ti­joj žu­vo“ ar­ba „Vė­jas ūžia, pro­pe­le­riai kau­kia, eskad­ri­lė pa­ki­lo aukš­tai“. Tė­vai nuo­lat šne­kė­jo apie Da­rių ir Gi­rė­ną“, – da­li­ja­si vai­kys­tės pri­si­mi­ni­mais.

Pa­si­rin­ko ei­liuo­tą kal­bą

Ei­liuo­ti Ire­na pra­dė­jo šeš­to­je kla­sė­je, ta­da ir avia­ci­ja įkri­to į šir­dį. Lem­tin­ga bu­vo die­na, kai pir­mą­kart iš ar­ti pa­ma­tė lėk­tu­vą. Tiks­liau – jo nuo­lau­žas.

„Auk­lė­to­ja Ja­ni­na Sa­ka­vi­čie­nė mus, vi­są kla­sę, nu­si­ve­žė į Kau­ną. Ap­lan­kė­me ir Ka­ro mu­zie­jų. Kai atė­jo­me į pa­sku­ti­nę sa­lę, ku­rio­je pa­ma­čiau „Li­tua­ni­cos“ me­mo­ria­li­nę eks­po­zi­ci­ją, man bu­vo toks su­krė­ti­mas! Vi­si dar išė­jo pa­si­vaikš­čio­ti po Lais­vės alė­ją, o aš nie­ko ne­be­no­rė­jau, grį­žau į au­to­bu­są“, – ge­rai pri­si­me­na vai­kys­tės iš­vy­ką.

Pir­mą­jį sa­vo ei­lė­raš­tį Ire­na pa­sky­rė Ste­po­nui Da­riui ir Sta­siui Gi­rė­nui. Ir ki­tus. Pa­ma­žė­le įsi­drą­si­no sa­vo li­te­ra­tū­ri­nius ban­dy­mus pa­ro­dy­ti. „Kai ma­no ei­lė­raš­tį iš­spaus­di­no „Lie­tu­vos pio­nie­rius“, skrai­džiau kaip ant spar­nų. To­kie ta­da lai­kai bu­vo – jei ta­vo kū­ry­ba pa­si­ro­dė res­pub­li­ki­nė­je spau­do­je, tai jau rim­ta“, – šypsosi pri­si­mi­nu­si pir­mą­jį įver­ti­ni­mą.

Ir kai vė­liau iš­va­žia­vo į Kel­mę, taip pat spaus­di­no­si. Ra­šy­ti lio­vė­si tik iš­va­žia­vu­si stu­di­juo­ti lie­tu­vių kal­bos ir li­te­ra­tū­ros Vil­niaus uni­ver­si­te­te. „Sos­ti­nė­je ta­len­tin­gai ra­šan­čių daug, ne­drį­sau“, – pri­si­pa­žįs­ta tu­rė­ju­si per­trau­ką be poe­zi­jos, užtrukusią net pen­kio­li­ka me­tų.

Ta­čiau grį­žu­si prie poe­zi­jos ne­dve­jo­jo – no­ri ei­lė­mis pa­sa­ko­ti apie dan­gaus did­vy­rius ir už­ra­šy­ti Lie­tu­vos avia­ci­jos is­to­ri­ją. „Ko­dėl ei­lė­mis? – pa­kar­to­ja daž­nai už­duo­da­mą klau­si­mą. – Man avia­ci­ja – tai poe­zi­ja. Ir dar man at­ro­do, kad eiliuo­tas kny­gas leng­viau skai­ty­ti ir įsi­min­ti fak­tus.“

Dar vie­ną sa­vo kny­gą „Dan­gus vi­lio­ja, kvie­čia, šau­kia“, taip pat pa­te­ku­sią į Lietu­vos re­kor­dų kny­gą, I.Ja­ce­vi­čie­nė pa­ra­šė trio­le­tais. Lie­tu­vos avia­ci­jos is­to­ri­ja čia per­teik­ta 174-iais šiais la­bai griež­tos san­da­ros po­smais.

Istorijai: vertingas knygos papildymas dokumentinėmis fotografijomis su kruopščiais jų aprašais. Justinos Lasauskaitės nuotr.

Kruopš­ti met­raš­ti­nin­kė

Ste­bi­na I.Ja­ce­vi­čie­nės vi­so gy­ve­ni­mo pa­stan­gos bend­rau­ti su avia­to­riais, spė­ti į vi­sus su avia­ci­ja su­si­ju­sius ren­gi­nius, su­pa­žin­din­ti vi­suo­me­nę su la­kū­nų, lėktuvų ir sklan­dy­to­jų konst­ruk­to­rių, avia­ci­jos is­to­ri­kų ir ap­skri­tai avia­ci­jai pa­siau­ko­ju­sių as­me­nų nu­veik­tais dar­bais.

„Man, kaip is­to­ri­kei ir mu­zie­ji­nin­kei, ypač svar­bu, kad kiek­vie­na­me jos dar­be ga­liu ras­ti ne tik įam­žin­tų svar­bių is­to­ri­nių aki­mir­kų, bet ir kruopš­čiai su­rink­tas bei iš­sa­miai iš­var­dy­tas vi­sų, sa­vo ran­ko­mis ir sie­la pri­si­lie­tu­sių prie avia­ci­jos, pavardes “, – I.Ja­ce­vi­čie­nės in­dė­lį įver­ti­no Vy­tau­to Di­džio­jo ka­ro mu­zie­jaus Kary­bos is­to­ri­jos (1795–1940) sky­riaus ve­dė­ja Da­lė Nau­ja­lie­nė.

„Pas ma­ne vis­kas tiks­liai ap­ra­šy­ta. To iš­mo­kau de­šimt me­tų dirb­da­ma nee­ta­ti­ne „Kau­no die­nos“ ko­res­pon­den­te. Ačiū tuo­me­tei re­dak­to­rei Tek­lei Ma­čiu­lie­nei, ku­ri pa­ti­kė­jo man nu­švies­ti pa­mink­lo Da­riui ir Gi­rė­nui kū­ri­mo dar­bus, jų at­mi­ni­mo išsau­go­ji­mą tiek Lie­tu­vo­je, tiek Len­ki­jo­je, jų žū­ties vie­to­je. Kai su fo­tog­ra­fu Vytautu Vaiš­no­ru grįž­da­vo­me iš su­si­ti­ki­mų, po­sė­džių, ren­gi­nių, pu­sę die­nos paskir­da­vau nuo­trau­koms ap­ra­šy­ti. Ne vel­tui sa­ko­ma, kad ap­grauž­tas pieš­tu­kas yra pa­ti­ki­mes­nis už at­min­tį“, – šyp­so­si I.Ja­ce­vi­čie­nė, ku­rios pa­gal­bos pa­si­tiks­li­nant fak­tus kar­tais pra­šo ir mu­zie­ji­nin­kai.

„Kny­ga gau­siai iliust­ruo­ta do­ku­men­ti­nė­mis, ar­chy­vi­nė­mis nuo­trau­ko­mis iš valsty­bi­nių ir as­me­ni­nių ar­chy­vų. Iliust­ra­ci­jos lei­di­niui su­tei­kia ne­ti­kė­tą mat­me­nį – bū­ti­ny­bę vis­ką, kas reikš­min­ga praei­ty­je, priim­ti kaip šian­die­nos sa­vas­tį“, – pabrė­žia kny­gos „Skry­dis“ re­dak­to­rius Ro­ber­tas Ke­tu­ra­kis.

Poe­tas, ku­rį I.Ja­ce­vi­čie­nė va­di­na sa­vo svar­biau­siu mo­ky­to­ju, kny­gos pri­sta­ty­me tei­gia, kad ji vi­sų pir­ma nau­din­ga jau­ni­mui. Tos pa­čios nuo­mo­nės ir kny­gą „Skry­dis“ iš­lei­du­sio Pa­sau­lio lie­tu­vių cent­ro va­do­vas Val­das Ku­bi­lius: „Ši kny­ga-met­raš­tis tu­ri iš­lie­ka­mą­ją ver­tę kaip Lie­tu­vos įvy­kių rai­dos, taip pat Lie­tu­vos avia­ci­jos 30 me­tų is­to­ri­jos lai­ko­tar­pio at­spin­dys. Kny­ga ga­li pa­si­tar­nau­ti kaip edu­ka­ci­jos prie­mo­nė, ga­lin­ti su­do­min­ti Lie­tu­vos bib­lio­te­kas, mo­kyk­las.“

Su ju­bi­lie­jaus ženk­lu

600 eg­zemp­lio­rių ti­ra­žu iš­leis­to met­raš­čio-al­bu­mo „Skry­dis“ kny­gy­nuo­se nerasite. Dau­giau nei treč­da­lį ti­ra­žo au­to­rė jau iš­do­va­no­jo rė­mė­jams, muziejams, ge­ra­da­riams, pri­si­dė­ju­siems prie kny­gos at­si­ra­di­mo, drau­gams, giminėms, kraš­tie­čiams.

„No­rin­tie­ji ją įsi­gy­ti ga­li kreip­tis į ma­ne ir leidėjus“, – ra­gi­na I.Ja­ce­vi­čie­nė, knygoje įam­ži­nu­si ne tik Lie­tu­vos avia­ci­jos is­to­ri­ją, bet ir svar­bius įvy­kius – Lie­tu­vos var­do pa­mi­nė­ji­mo 1 010-me­tį, Lie­tu­vos ka­riuo­me­nės 100-me­tį, Že­mai­ti­jos paminė­ji­mo ra­šy­ti­niuo­se šal­ti­niuo­se 800 me­tų ju­bi­lie­jų, po­pie­žių Jo­no Pau­liaus ir Pran­ciš­kaus vi­zi­tus ir kt.

Tie­sa, au­to­rė ne­su­si­lai­kė nuo as­me­ni­nio ink­liu­zo: lei­di­ny­je, be sa­vo gy­ve­ni­mo pri­sta­ty­mo, su­dė­ti gar­bės ir pa­dė­kos raš­tai, tau­to­dai­lės veik­los liu­di­ji­mai – I.Jace­vi­čie­nės de­monst­ruo­ja­mi nė­ri­niai ir siu­vi­niai. „No­rė­jau šią kny­gą iš­leis­ti ir sa­vo ju­bi­lie­jaus pro­ga“, – paaiš­ki­na 70-ąjį gim­ta­die­nį mi­nė­ju­si prieš tre­jus me­tus ir pa­si­džiaug­ti sa­vo gy­ve­ni­mo vei­ka­lu tą­kart ne­sus­pė­ju­si I.Ja­ce­vi­čie­nė.

Ypa­tin­ga bi­čiu­lys­tė

Lei­di­nys „Skry­dis“ iš­si­ski­ria dar ir tuo, kad čia pir­mą­kart pub­li­kuo­ja­mi spalvoti Ste­po­no Da­riaus duk­ters Ni­jo­lės Da­riū­tės-Maš­ta­rie­nės dar­bai. Tarp jos ta­py­tų po­rtre­tų – ir I.Ja­ce­vi­čie­nės at­vaiz­das.

„Sie­los drau­gei, poe­tei, ei­lė­mis įam­ži­nu­siai Da­riaus ir Gi­rė­no žyg­dar­bį, Ire­nai Ja­ce­vi­čie­nei“, – pa­si­ra­šo 1990-ai­siais alie­jiniais dažais ta­py­tą po­rtre­tą įtei­ku­si N.Da­riū­tė-Maštarie­nė.

„Ne­bai­gu­si jo­kių spe­cia­lių­jų me­ni­nio ug­dy­mo moks­lų, Ni­jo­lė pa­li­ko per 150 paveiks­lų, ke­lio­li­ka es­ki­zų skulp­tū­ri­nėms kom­po­zi­ci­joms. Ji sva­jo­jo su­reng­ti sa­vo dar­bų pa­ro­dą Kau­no pa­veiks­lų ga­le­ri­jo­je, iš­leis­ti rep­ro­duk­ci­jų rin­ki­nį, iliust­ruo­ti kny­gą, – da­li­ja­si sa­vo bi­čiu­lės neį­gy­ven­din­tais pla­nais I.Ja­ce­vi­čie­nė. – Tūkstant­me­čių san­dū­ro­je, 2000-ai­siais, Ni­jo­lė bū­tų šven­tu­si 75-erių ju­bi­lie­jų, ta­čiau ne­su­lau­kė. Išė­jo ku­pi­na kū­ry­bi­nių idė­jų, su­ma­ny­mų.“

„La­bai pra­šau, kad ma­no tė­vui Ste­po­nui Da­riui ir Sta­siui Gi­rė­nui pa­mink­las bū­tų pa­sta­ty­tas Ąžuo­ly­ne, o ne ku­rio­je nors ki­to­je vie­to­je. No­riu, kad ma­no va­lios įvyk­dy­mu pa­si­rū­pin­tų ma­no ar­ti­ma bi­čiu­lė li­te­ra­tė Ja­ce­vi­čie­nė Ire­na“, – N.Dariūtės-Maš­ta­rie­nės va­lia įpa­rei­go­jo ją rū­pin­tis vi­sais Lie­tu­vos di­džia­vy­rių atmi­ni­mo įam­ži­ni­mo klau­si­mais.

„Esu dė­kin­ga li­ki­mui, do­va­no­ju­siam man S.Da­riaus žmo­nos Jau­nu­tės ir jų dukters Ni­jo­lės mei­lę ir drau­gys­tę“, – ver­ti­na ypa­tin­gą ry­šį I.Ja­ce­vi­čie­nė, ta­pu­si ar­ti­ma abie­jų bi­čiu­le ir są­ži­nin­ga jų rei­ka­lų tę­sė­ja.

Kai ran­ko­se – štur­va­las

Sa­vo vai­kų – duk­ros Ais­tės ir sū­naus Žyd­rū­no nei poe­zi­ja, nei avia­ci­ja už­krės­ti ne­pa­vy­ko. Tie­sa, au­ga anū­kės Dan­gė, Mi­ran­da, Ak­vi­lė – kas ži­no, gal jos tęs mo­čiu­tės dar­bus.

Kol kas I.Ja­ce­vi­čie­nė ne­de­da plunks­nos į ša­lį. „Mū­zos ma­ne ir die­ną, ir nak­tį lan­ko, – šyp­so­si ne­pails­tan­ti li­te­ra­tė. – Vi­sa­dos po ran­ka – la­pe­liai, ku­riuo­se užsi­ra­šau ap­lan­kan­čias min­tis. Pla­nų tu­riu ne­ma­žai. Toks jau ma­no že­mai­tiš­kas bū­das – ei­ti nuo dar­bo prie dar­bo. O lai­min­giau­sia esu, kai da­rau tai, kas mie­liau­sia šir­džiai, – ra­šau ei­les.“

Taip poe­tiš­kai la­kū­nus mėgs­tan­ti va­din­ti I.Ja­ce­vi­čie­nė ir pa­ti yra ki­lu­si į pa­dan­ges. „Ko­kia lai­min­ga bu­vau, kai pa­skrai­di­no“, – iki šiol dė­kin­ga la­kū­nams Eugeni­jui Rau­bic­kui, Leo­nui Sa­ka­laus­kui, Gin­tau­tui Sta­niu­liui, su­tei­ku­siems progą ne tik skris­ti, bet ir pa­lai­ky­ti ran­ko­se štur­va­lą.

Pasižymėjo: tarp daugybės I.Jacevičienės apdovanojimų – už nuopelnus aviacijos sportui paskirtas antro laipsnio Lietuvos aeroklubo garbės ženklas. Justinos Lasauskaitės nuotr.

„Bu­vau pa­kvies­ta į gar­saus la­kū­no Vy­tau­to La­pė­no at­mi­ni­mui skir­to pa­mink­lo Te­tir­vi­nų kai­me, Pas­va­lio ra­jo­ne, ati­da­ry­mą. Tą pa­čią die­ną Kau­ne da­ly­va­vau tra­giš­kai žu­vu­sio avia­to­riaus Leo­no Sa­ka­laus­ko mir­ties me­ti­nių mi­nė­ji­me ir niekaip ne­bū­čiau spė­ju­si, jei ne lėk­tu­vas. Kęs­tu­tis Ba­la­naš­ka sa­vo as­me­ni­niu lėk­tu­vu nu­skrai­di­no į ren­gi­nį. Skren­dant pa­siū­lė trum­pam pi­lo­tuo­ti lėk­tu­vą. Bu­vo nuo­sta­bu!“ – nie­ka­da ne­pa­mirš to jaus­mo I.Ja­ce­vi­čie­nė.

Jai ne kar­tą te­ko skris­ti sraig­tas­par­niais, o S.Da­riaus 100-osioms gi­mi­mo metinėms 1996 m. Vil­niu­je su­reng­to­je avia­ci­jos šven­tė­je su bū­riu sve­čių bu­vo paskrai­din­ta pir­muo­ju „Lie­tu­vos avia­li­ni­jų“ lėk­tu­vu „Boeing-737-200“ „Ste­po­nas Da­rius“.

Ypač įsi­mi­nė skry­dis su Ed­var­du Sluš­niu is­to­ri­niu lėk­tu­vu „Pi­per-28“, ku­riuo jis su Jo­nu Juk­niu­mi 1993 m. S.Da­riaus ir S.Gi­rė­no skry­džio per At­lan­tą 60-me­čiui per­skri­do At­lan­tą. Skren­dant Kau­ne virš San­ta­kos, Ed­var­das trum­pam lei­do pilo­tuo­ti lėk­tu­vą. „Ne­nu­sa­ko­mas jaus­mas!“ – I.Ja­ce­vi­čie­nė džiau­gia­si ga­lė­ju­si pa­kil­ti į de­be­sų erd­vę ne vien min­ti­mis.

Apie knygą rekordininkę – skaičiais

30 – tiek metų I.Jacevičienė kaupė medžiagą.

800 – tiek knygoje yra puslapių.

2 755 – tiek knygoje dokumentinių nuotraukų.

494 – tiek knygoje posmų.

47 – tiek knygoje trioletų.

600 – tokiu tiražu išleista knyga.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Mykolas

Mykolas portretas
Didžiuojuosi savo buvusia Lyduvėnų vidurinės mokyklos mokine. Šaunuolė, gerų skrydžių!!!

nu

nu portretas
aišku kad dažėsi pati. Moterys, baikit iš savęs daryti karikatūras.

Nu nx

Nu nx portretas
Paduokit jai veidrodį, žiauru.
VISI KOMENTARAI 7

Galerijos

Daugiau straipsnių