- Eglė Morkienė
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Portalo kauno.diena.lt skaitytoja Jūratė Bagdonienė po greitosios pagalbos medikų vizito liko įskaudinta. „Atsiprašiau, kad juos kvietėme“, – prisipažįsta Aleksote gyvenanti moteris, taip ir nesupratusi, ką ji sekmadienio naktį turėjo daryti.
Pažėrė priekaištų
J. Bagdonienė Kauno miesto greitosios medicinos pagalbos stoties specialistus savo 25-erių metų sūnui iškvietė sausio 6-osios naktį, apie 1 val. Anot skaitytojos, jauno vyro kūnas, išskyrus kojas, buvo išbertas, veidas degte degė. Bėrimus jam itin niežėjo. Pašnekovė teigė, kad su panašiu bėrimu sūnus, kenčiantis ir nuo spuogų, susidūrė pirmą kartą. Vyrui temperatūra nebuvo pakilusi. Ši būklė nerimą kėlė tiek motinai, tiek visą dieną dirbusiam jos sūnui.
„Namuose turėjome vaistų nuo alergijos, tačiau jų sūnus negėrė. Juk nežinojome, kuo sūnus susirgo. Jis visą dieną pradirbęs kitą dieną vėl turėjo eiti į darbą. Tai ką daryti? O ir šeimos gydytoja yra sakiusi, kad greitosios pagalbos medikai savaitgalį ar esant sudėtingai būklei gali suteikti daugiau paslaugų“, – pasakojo kaunietė.
J. Bagdonienė liko nepatenkinta atvykusios medikės elgesiu. „Medikė buvo nemandagi, veido išraiška ir išsakytais žodžiais leido suprasti, kad juos naktį trukdome be svarbios priežasties. Dar tarpduryje ji vietoj „labas vakaras“ pažėrė priekaištų. Mūsų šeima nepiktnaudžiauja alkoholiu, nesmurtauja, tai mane labai įskaudino toks bendravimas“, – įvykio detales pasakojo pašnekovė.
Medikės žodžiuose buvo girdima pajuoka.
„Ką visą dieną veikei? Chm, dirbai.“ Medikės žodžiuose buvo girdima pajuoka“, – sakė skaitytoja. Aptarnavimo srityje dirbanti J. Bagdonienė prisipažino netylėjusi: „Pasakiau „atsiprašau“. Bet jei jūs šiąnakt dirbate, tai atsiprašau, kad sutrukdėm. Juk dirbam visi!“, – J. Bagdonienė pasigedo ir medikės žmogiškumo.
Skaitytojai labiausiai kliuvo medikės bendravimas, dėl suteiktų medicininių paslaugų – specialistai jaunam vyrui pamatavo kraujo spaudimą ir temperatūrą, nuvežė į ligoninę – skundų neturėjo. Jaunam vyrui buvo nustatyta alergija ir skirti vaistai.
Per metus – keli nusiskundimai
Nemalonią situaciją portalui pakomentavo Kauno miesto greitosios medicinos pagalbos stoties (Kauno miesto GMPS) direktoriaus pavaduotoja medicinai Ilona Kajokaitė.
– Kaip vertinate šią situaciją?
– Kaip konfliktą dėl nepateisintų bendravimo lūkesčių esant nekasdienei situacijai.
– Ar medikas turi teisę priekaištauti, jei žmogus greitąją pagalbą išsikvietė naktį, gal ir ne itin skubiu atveju?
– Medikas neturi teisės priekaištauti jokiu atveju. Bet jei simptomas ar susirgimas trunka kurį laiką, medikas privalo išsiaiškinti, kaip keitėsi būklė, todėl visada klausia: „Kas atsitiko?“, „Kas pasikeitė dabar?“, „Ar buvote pas savo šeimos gydytoją?“.
– Kur pacientas gali kreiptis, jei jį įžeidė medikų elgesys arba jis buvo nepatenkintas gautomis paslaugomis?
– Pacientas visada gali kreiptis į paslaugas teikiančią įstaigą telefonu, elektroniniu paštu arba atvykti pats ir pareikšti pretenziją žodžiu arba raštu.
– Ar dažnai pasitaiko atvejų, kai žmonės, išsikvietę greitosios pagalbos medikus, turi jiems priekaištų dėl bendravimo?
– 2018 metais VšĮ Kauno miesto GMPS aptarnavo virš 82 tūkst. kvietimų. Esant tokiam kiekiui kvietimų per metus būna keli nusiskundimai dėl galimai netinkamo bendravimo (pacientų ar jų artimųjų nuomone). Kiekvienas toks atvejis yra tiriamas. Kiekvienas toks atvejis yra skaudus ir nemalonus.
Pacientas visada gali kreiptis į paslaugas teikiančią įstaigą telefonu, elektroniniu paštu arba atvykti pats ir pareikšti pretenziją žodžiu arba raštu.
– Kiek vidutiniškai per parą Kauno miesto GMPS medikai sulaukia iškvietimų?
– Per parą mūsų įstaiga aptarnauja 200-300 kvietimų Kauno mieste bei priima ir perduoda apie 400 papildomų kvietimų Kauno apskrities, Alytaus, Tauragės ir Marijampolės apskričių teritorijas aptarnaujančioms greitosios medicinos pagalbos brigadoms. Per parą sulaukiame iki 1000 skambučių.
– Ne kartą teko girdėti (tą minėjo ir skaitytoja), kad šeimos gydytojai savaitgaliais sunkiau susirgus ar pasireiškus neįprastoms būklėms siūlo kviesti greitąją pagalbą, o ne pačiam vykti į gydymo įstaigą. Neva tuomet gydymo įstaigoje toks pacientas bus apžiūrėtas greičiau. Ar sutinkate su šiuo teiginiu?
– Sunkiau susirgus, pasireiškus neįprastiems ar bauginantiems simptomams būtina kreiptis į medikus. Tokiais atvejais viską lemia laikas. Ne tik poliklinikų gydytojai, bet ir mes raginame nedelsiant kreiptis į greitąją medicinos pagalbą jei yra miokardo infarkto tikimybė (netrauminis krūtinės skausmas), ūmiai pasireiškia neurologiniai simptomai – galimas insultas (staiga sutriko kalba ir/ar nusilpo ranka ar koja, ir/ar atsirado veido asimetrija), pacientas praranda sąmonę ir t.t.
Paskambinus į greitąją medicinos pagalbą pirmasis simptomo/susirgimo pobūdį ir reikiamos pagalbos mastą įvertina dispečeris. Jis užduoda standartizuoto protokolo klausimus. Jei tai yra neatidėliotinos pagalbos poreikis, tai dar pokalbio su dispečeriu metu siunčiami du greitosios medicinos pagalbos automobiliai – artimiausias įvykio vietai ir specializuotas, o dispečeris teikia instrukcijas, tarkim, kaip gaivinti, priimti naujagimį. Tokiais atvejais pagalba yra teikiama nedelsiant. Jei simptomai/susirgimas nereikalauja skubios pagalbos – greitosios medicinos pagalbos automobilio būna, kad tenka ir palaukti. Ligoninių skubios pagalbos skyriuose pacientai irgi yra apžiūrimi ir pagalba teikiama atsižvelgiant į jų būklę. Todėl ir stacionaruose ambulatorinio lygio paslaugų esant dideliam pacientų srautui tenka palaukti.
Šiuo konkrečiu atveju, mano žiniomis, nusiskundimai, dėl kurių kreiptasi, truko jau tris dienas. Greitosios medicinos pagalbos medikė po apžiūros transportavo pacientą į ligoninę. Pacientas stacionare konsultuotas ir išleistas ambulatoriniam gydymui. Todėl skubios pagalbos slaugos specialistės klausimas, ar pacientas kreipėsi į polikliniką, o jei nesikreipė, tai kodėl, yra natūralus.
– Į kokią gydymo įstaigą vežamas ligonis, išsikvietęs greitąją pagalbą, – į artimiausią, ar pagal ligos pobūdį?
– Pagal ligos pobūdį, paciento būklę, ligoninės teikiamas paslaugas.
– Per kiek laiko greitosios pagalbos medikai įprastai turi atvykti pas pacientą?
– Skubiu atveju miesto teritorijoje per 15 minučių. Šiuo atveju skambutis buvo 1 val. 54 min., greitosios medicinos pagalbos automobilis atvyko į vietą 2 val. 04 min. Šiuo neskubiu, nereikalaujančiu būtinosios pagalbos atveju, pas pacientą atvykta per 10 min.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Apie priedangas Kaune: tai neteisinga prieš žmones, kurie negali renovuotis namų2
Kaunas nusprendė daugiabučiuose įrengti priedangas. Nors tai nėra privaloma ir gyventojai patys galės spręsti, ar nori savo name turėti priedangą, kurios įrengimą finansuotų savivaldybė, ar ne. Tačiau siekis, kad visi daugiabučiai Kaune turėtų ...
-
„Vičiūnų“ gamyklą Kaliningrade įsigijusi įmonė D. Matijošaičiui klausimų nesukėlė75
Viešojoje erdvėje kilus diskusijai dėl „Vičiūnų“ gamyklą Kaliningrade įsigijusios įmonės, „Vičiūnai Group“ valdybos narys Dainius Matijošaitis teigia, kad jam pačiam informacija apie „Gruppa Okean“ ...
-
Kaune pagerbtas „Ąžuoliuko“ įkūrėjo atminimas8
Trečiadienį Kaune atidengta atminimo lenta, skirta choro dirigento profesoriaus Hermano Perelšteino, berniukų ir jaunuolių choro „Ąžuoliukas“ įkūrėjui. Pernai buvo minimos 100-osios H. Perelšteino gimimo metinės. ...
-
Archyvas: nuo istorinės statistikos iki tautos nuomonių1
Atvirame Lietuvos humanitarinių ir socialinių mokslų duomenų archyve (LiDA) saugomi įvairūs šių sričių duomenys, o interneto puslapyje galima rasti apklausų duomenų, statistikos, žiniasklaidos turinio analizių, parlamento debatų, partijų ...
-
Kaunas – upių miestas: kokios pramogos laukia?13
Marių ir upių apsuptyje įsikūręs Kaunas šį laivybos sezoną ne tik siūlo paplaukioti laiveliais, bet ir kitokiomis veiklomis pajausti vandens teikiamus laisvalaikio malonumus. ...
-
Mažumos valanda: kas domino Kauno politikus?35
Pakeitus Vietos savivaldos įstatymą, kartą per pusmetį turi būti sudaryta galimybė rengti mažumos valandą. Antradienį ne opozicijoje esantys Kauno politikai galėjo savivaldybės administracijai, merui ir vicemerams užduoti įvairius rūpimus klausim...
-
BGS Ukrainos „SkyUp Airlines“ lėktuvus aptarnaus ir Kauno oro uoste4
Lietuvos kapitalo aviacijos grupės „Avia Solutions Group“ antžeminių paslaugų bendrovė „Baltic Ground Services“ (BGS) nuo šiol ir Kauno oro uoste teiks paslaugas Ukrainos užsakomųjų skrydžių bendrovei „SkyUp Airli...
-
Kaune nuo gegužės – pigesni metiniai viešojo transporto bilietai įmonėms14
Kaune nuo gegužės bus įvedami pigesni metiniai viešojo transporto bilietai, kai įmonės ar organizacijos tokių bilietų visiems metams perka 100 ar daugiau. ...
-
Gausus tarybos posėdis ir saujelė protesto balsų74
Balandžio mėnesio tarybos posėdyje buvo suplanuota daugiau nei 160 klausimų. Intensyvų klausimų svarstymą stebėjo ir grupelė miestiečių, nepatenkintų Kauno mero Visvaldo Matijošaičio verslo Rusijoje detalėmis. ...
-
Miesto planas – priedangų įrengimas daugiabučiuose33
Antradienio tarybos posėdyje miesto politikai svarstė, ar prisidėti finansiškai prie priedangų įrengimo daugiabučiuose. Projekto autoriai pabrėžia, kad toks projektas leistų sumažinti grėsmes galimų pavojų metu. ...