Quantcast

Europos Parlamento rinkimus reklamuos milžiniški viščiukai

Į peršviečiamą pakuotę įvynioti du, kelių metrų aukščio plastikiniai broileriai papuoš Vilniaus, vėliau - Kauno viešąsias erdves. Neįprasta milžiniška instaliacija žmonėms primins birželio pradžioje vyksiančius Europos Parlamento (EP) rinkimus. 

Šiemetinė EP rinkimų akcija akcentuoja ne pilietinę pareigą balsuoti, kaip kad buvo 2004-aisiais. Šiemet Briuselio galvos sumanė rinkėjams parodyti tiesiogiai jų gyvenimą įtakojančias alternatyvas. Jas galima pasirinkti balsuojant už vieną ar kitą partiją. Tuo pačiu rinkėjai bus informuoti būtent apie tas problemas, kurias spręsti EP turi galių. Atitinkamai kandidatai turės mažiau galimybių mulkinti rinkėjus nerealiais pažadais.

EP rinkimų reklaminė kampanija rengiama išvien visose 27 ES šalyse narėse. Kaip pasakojo EP informacijos biuro Lietuvoje atstovas Rolandas Pyragis, reklama rūpinasi viena Vokietijos įmonė. Ji vykdė apklausas ir išsiaiškino, kokios temos kiekvienai šaliai yra aktualiausios ir pagal tai atrinko reklamines priemones. Iš viso sukurta dešimt plakatų bei instaliacijų skirtingomis temomis. Lietuvai atrinktos dvi - vartotojų teisių apsauga ir energetikos alternatyvos.

Balandžio antroje pusėje didžiuosiuose miestuose pasirodys milžiniškos, maždaug 15 kv. m. plotą užimančios, kelių metrų aukščio instaliacijos. Viena iš jų demonstruos du supakuotus broilerius, kokius galima pamatyti parduotuvėse. Ant vienos pakuotės priklijuota įvairių etikečių, ant kitos - nieko. Šis „kūrinys“ klaus žmonių - ar reikia jiems daugiau vartotojiškos informacijos ant prekių pakuočių, ar ne?

Kita instaliacija vaizduos jungiklį, kurį galima nukreipti į vieną iš keturių energijos rūšių. „Kokią energiją pasirinksime?“ - praeivių klaus ši instaliacija.

Kuriose vietose stovės šios reklaminės instaliacijos, pasak R.Pyragio, dar nenuspręsta. Iš viso 27 ES šalims bus pagamintos 57 instaliacijos, kai kur jos stovės vienoje vietoje, kai kur - keliaus.

Be to, kiekviena šalis turės bent po vieną virtualią „pasirinkimų“ kabiną. Gyventojai galės į ją užeiti ir užrašyti savo pageidavimą, ko norėtų iš EP. Norai bus transliuojami išoriniuose ekranuose, jie bus matomi ir Briuselyje. Rinkėjų lūkesčius galės sužinoti kandidatai į EP bei politinės partijos. Žmonių pasisakymų turinys bus prižiūrimas - antirasistiniai ir kitokie netoleruotini pasisakymai viešumon nepateks.

Ši kabina Lietuvoje turėtų pasirodyti likus keliems mėnesiams iki rinkimų datos. Ją planuojama pastatyti Vilniuje ir Klaipėdoje.

„Tačiau jau gavome keletą prašymų ją atvežti ir į kitus miestus, įskaitant ir Kauną. Todėl tikriausiai ji veiks po 1-2 savaites keliuose skirtinguose Lietuvos miestuose. Ar ji bus ir Kaune, dar negaliu pasakyti“, - komentavo EP informacijos biuro Lietuvoje atstovas.

Be to, žadama transliuoti televizijos bei radijo klipus. Pasak R.Pyragio, biudžetas reklamai apribotas. Nuspręsta, kad ES iki šio pernelyg švaistė pirkdamos reklaminius plotus bei eterį, o piliečių aktyvumas rinkimuose vis tiek mažėjo. Tikimasi, kad televizijos bei radijo stotys EP rinkimų reklamos klipus transliuos nemokamai, bet kol kas Lietuvos transliuotojai nėra linkę tai daryti.

Pripažįstama, kad rinkimai į EP bemaž visiems ES rinkėjams yra „antraeiliai“, rinkėjų aktyvumas niekad nebus toks didelis, kaip renkant vietinį parlamentą. Viena iš priežasčių yra ta, kad kol kas EP pats neturi teisės inicijuoti teisės aktų.

Lietuva pirmą kartą EP rinko 2004 metais. Tąkart rinkimai sutapo su Prezidento rinkimais ir, lyginant su kitomis ES naujokėmis, EP rinkimuose dalyvavo gana didelis skaičius rinkėjų - 48 proc. Šiemet EP rinkimai Lietuvoje sutaps su Prezidento rinkimų antruoju turu, jei jo prireiks renkant šalies prezidentą.

 



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių