- diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
„Like Bike 300 000 km iššūkio“ nugalėtojo Tado Slivkos draugystė su dviračiu tęsiasi jau dešimtmetį, o paskutinius šešerius metus jis kasdien į darbą mina būtent šia ekologiška transporto priemone.
Per tą laiką kaunietis įgijo nemažai patirties minant tiek Lietuvoje, tiek užsienyje. Jis pastebi, kad mūsų šalyje kasdienės kelionės apipintos nepagrįstais mitais. Populiariausius iš jų dviračių entuziastas netrunka paneigti.
Pirmas mitas: „Lietuvoje netinkamos oro sąlygos važinėti dviračiu į darbą“
Skandinavijos šalyse – Švedijoje, Suomijoje – yra dar daugiau dviratininkų nei Lietuvoje. Nors vasaros ten ir trumpesnės, o žiemą sulaukiama kur kas daugiau kritulių. Atrodytų keista, kodėl tai netrukdo ne tik suaugusiems, bet ir vaikams žiemą minti dviračiu į mokyklas. Čia labai taikliai pasiteisina posakis „Nėra blogo oro – yra tik netinkama apranga“. Jeigu šalta, apsirenk. Jeigu lyja, apsirenk. Jeigu karšta – nusirenk. Pučiant vėjui, pasirūpink, kad neperpūstų. Kiekvienam orui tikrai būna atitinkamos aprangos. Ir tai neturėtų tapti kliūtimi minti dviratį.
Antras mitas: „Darbe nėra dušo, tad nebus, kur nusiprausti“
Dviračio mynimas reikalauja mažiau jėgų nei ėjimas. Patarimas tiems, kurie jaudinasi, kad darbovietėje nėra įrengtų prausyklų: palengva minant, neskubant, dušas nėra būtinas. Lygiai taip, kaip atėjus į darbą pėsčiomis.
Trečias mitas: „Neturiu laiko važiuoti dviračiu“
Dažnu atveju, ypač Kaune, kur atstumai nėra itin dideli, mynimas dviračiu trunka panašai, kaip ir važiavimas automobiliu ar viešuoju transportu. Kartais, priklausomai nuo situacijos, galbūt šiek tiek greičiau, kartais šiek tiek lėčiau. Bet mindamas, net jeigu ir užtrunki keliomis minutėmis ilgiau, tu gauni neblogą rytinę mankštą, o drauge ir papildomą energijos antplūdį. Juk dėl geresnės sveikatos verta paaukoti tas kelias minutes.
Ketvirtas mitas: „Dviračiai ir jų detalės kainuoja per brangiai“
Važinėjimas dviračiu ne visuomet turi reikalauti didelių investicijų. Per kelerius metus minant į darbą dviratis jau bus atsipirkęs ir neš tik pelną. Galų gale nebūtina pirkti tūkstančius kainuojančius dviračius – yra gana padorių, kainuojančių vos kelis šimtus. Paprastam, kasdieniam važinėjimui susisiekimo tikslais jų pilnai užtenka.
Penktas mitas: „Turint didelę šeimą, dviračiu nepavyks parsivežti pirkinių iš parduotuvės“
Dauguma žmonių nustebtų sužinoję, kiek daug pirkinių gali parsivežti dviračiu. Tam tiesiog reikėtų įsigyti specialių dviračiams skirtų krepšių, kurie yra ypač talpūs ir patogiai prisitvirtina prie dviračio.
Šeštas mitas: „Dviratį pavogs, nesaugu jį palikti“
Svarbu turėti patikimas apsaugos priemones. Pernelyg nesibaiminu palikdamas savo gana nepigų, 800 eurų kainavusį dviratį, prirakintą greta parduotuvių ar kavinių. Tiesiog naudoju storą ir tvirtą grandinę. Per šešerius metus intensyvaus važinėjimo vis dar jį turiu. Būtina ne tik pasirūpinti gera spyna, bet ir mokėti ja naudotis. Rakinti visą rėmą, o ne priekinį ratą, nes per kelias sekundes galima be įrankių jį nuimti ir savininkas liks tik su prirakintu ratu, bet be dviračio.
Daugiau apie dviračių infrastruktūrą, maršrutus Kaune ir naujienas skaitykite internetiniame puslapyje likebike.kaunas.lt
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Mažumos valanda: kas domino Kauno politikus?28
Pakeitus Vietos savivaldos įstatymą, kartą per pusmetį turi būti sudaryta galimybė rengti mažumos valandą. Antradienį ne opozicijoje esantys Kauno politikai galėjo savivaldybės administracijai, merui ir vicemerams užduoti įvairius rūpimus klausim...
-
BGS Ukrainos „SkyUp Airlines“ lėktuvus aptarnaus ir Kauno oro uoste1
Lietuvos kapitalo aviacijos grupės „Avia Solutions Group“ antžeminių paslaugų bendrovė „Baltic Ground Services“ (BGS) nuo šiol ir Kauno oro uoste teiks paslaugas Ukrainos užsakomųjų skrydžių bendrovei „SkyUp Airli...
-
Kaune nuo gegužės – pigesni metiniai viešojo transporto bilietai įmonėms7
Kaune nuo gegužės bus įvedami pigesni metiniai viešojo transporto bilietai, kai įmonės ar organizacijos tokių bilietų visiems metams perka 100 ar daugiau. ...
-
Gausus tarybos posėdis ir saujelė protesto balsų51
Balandžio mėnesio tarybos posėdyje buvo suplanuota daugiau nei 160 klausimų. Intensyvų klausimų svarstymą stebėjo ir grupelė miestiečių, nepatenkintų Kauno mero Visvaldo Matijošaičio verslo Rusijoje detalėmis. ...
-
Miesto planas – priedangų įrengimas daugiabučiuose29
Antradienio tarybos posėdyje miesto politikai svarstė, ar prisidėti finansiškai prie priedangų įrengimo daugiabučiuose. Projekto autoriai pabrėžia, kad toks projektas leistų sumažinti grėsmes galimų pavojų metu. ...
-
Laivų šliuzo per Nemuną projektui – žalia šviesa37
Pirmadienį pasirašyta sutartis dėl laivų šliuzo Kauno hidroelektrinės (HE) užtvankoje statybos poveikio aplinkai vertinimo ir projektinių pasiūlymų rengimo. Visa tai suteiks detalią informaciją dėl konkrečių statybos terminų, kainos...
-
Dainų slėnio prieigas papuošė proginiai ąžuolai ypatingam jubiliejui pažymėti9
Rekonstrukcijos pabaigą pasitinkantis Dainų slėnis sulaukė naujų akcentų – dviejų jaunų ąžuolų. Jais simboliškai įamžintas artėjantis Lietuvos dainų šventės 100-metis ir jubiliejinė Dainų diena Kaune „Miškais ...
-
Karjerų kasimas Pakarklės miške: bendruomenė žada kovoti toliau6
Ne vienerius metus trukusi bendruomenės kova su valdžios institucijomis dėl Pakarklės miško išsaugojimo, kad ten nebūtų kasami žvyro karjerai, baigėsi. Aplinkos apsaugos agentūra (AAA) pripažino, kad miške kasinėti nieko negalim...
-
Senoji Kauno ledo arena taps daugiafunkciu sporto centru15
Beveik pusę amžiaus skaičiuojanti, ne vienam aukšto lygio sportininkui pagrindus paklojusi Kauno ledo arena ruošiasi transformacijai. Iki šiol čia plušėję čiuožėjai ir kitų žiemos sporto šakų atstovai dar š...
-
Kauno rajono socialinių paslaugų centre pamatiniai dalykai nesikeičia
Kauno rajono socialinių paslaugų centras švenčia 17-ąjį gimtadienį. ...