- diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
-
Komanda: daugelis skambučių centro darbuotojų – anksčiau skirtinguose KMP padaliniuose dirbusios registratorės.
-
Duris atvėrė Kauno miesto poliklinikos skambučių centras
-
Duris atvėrė Kauno miesto poliklinikos skambučių centras
-
Duris atvėrė Kauno miesto poliklinikos skambučių centras
-
Duris atvėrė Kauno miesto poliklinikos skambučių centras
-
Duris atvėrė Kauno miesto poliklinikos skambučių centras
Nuo šiol kauniečiams, skambinantiems užsiregistruoti į skirtingus Kauno miesto poliklinikos (KMP) padalinius, atsiliepia naujai įrengto skambučių centro darbuotojos. Tikimasi, kad, joms įsikūrus po vienu stogu, kai kuriuose padaliniuose sumažės eilės pasikonsultuoti pas specialistus, atlikti tyrimus.
Telefono numeriai nesikeičia
KMP skambučių centras duris atvėrė Kalniečių padalinyje. Naujai suremontuotose patalpose įrengta 31 darbo vieta. Iki šiol poliklinikos medicinos registratorės dirbo atskirai – kiekviename padalinyje po keletą. Naujajame skambučių centre joms sukurtos patogios darbo vietos, aprūpintos šiuolaikinėmis technologijomis – ne tik telefonais, bet ir kompiuteriais su nauja programine įranga. "Skambindamas į polikliniką žmogus šių pokyčių nepajus: telefono numeriai išlieka tie patys – kaip žmogus skambino į jam reikalingą padalinį, taip ir skambins. Keičiasi tai, kad savo registratorėms sukūrėme geras darbo sąlygas. Įdiegta įranga leidžia joms iš karto matyti visus laisvus gydytojų laikus visuose poliklinikos padaliniuose. Be to, jos gali iš karto suvesti rūpimą klausimą ir greitai gauti atsakymą, taip greičiau suteikdamos informaciją skambinančiajam. Prireikus informacijos gali pasiklausti administratorės", – sakė KMP Pacientų aptarnavimo ir informavimo skyriaus vadovė Loreta Marmienė.
Justinos Lasauskaitės nuotr.
Bendraisiais poliklinikos padalinių telefonais gyventojai paprastai skambina norėdami užsiregistruoti pas šeimos gydytojus dėl ūmių būklių, nedarbingumo pažymėjimų išdavimo ar pratęsimo, kompensuojamųjų vaistų receptų, siuntimų pas gydytojus specialistus. Minėtus telefonų numerius kauniečiai renka ir norėdami užsiregistruoti pas gydytojus specialistus, odontologus dėl dantų skausmo, dėl įvairių pažymų (į ugdymo įstaigas, dėl darbo, teisių, ginklo ir t.t.), pasitikslinti informaciją, kaip gydytojas dirba, kiek kainuoja vieni ar kiti laboratoriniai tyrimai ir t.t.
"Siekiant gauti kokybiškas paslaugas, pacientams rekomenduojame registruotis iš anksto, taip planuoti savo ir šeimos gydytojų laiką. Šiuo metu šeimos gydytojai teikia daug nuotolinių paslaugų, t.y. konsultuoja telefonu. Tačiau akcentuojame pacientams, kad ir norint gauti gydytojo konsultaciją telefonu, į ją reikia užsiregistruoti, nes galbūt, kai pacientas be išankstinės registracijos skambina tiesiai gydytojui, jis tą akimirką konsultuoja kitą pacientą kabinete ir atsiliepti negali. Į nuotolinę konsultaciją asmenys gali užsiregistruoti registratūros telefonu arba internetu", – sakė pašnekovė.
Pasak L.Marmienės, dabar, kai medicinos registratorės iš skirtingų poliklinikos padalinių ėmė dirbti po vienu stogu, bendrą informaciją personalui galima perduoti daug greičiau. "Kalbu ir apie geras, ir apie blogas žinias: ir apie naują kažkuriame padalinyje įsigytą tyrimų techniką, ir registraciją atlikti tuos tyrimus, ir apie tam tikras problemas. Be to, jei kokia darbuotoja susirgdavo ar atostogaudavo, kartais kildavo problemų, kas tą žmogų pakeis. Visoms poliklinikos registratorėms įsikūrus vienoje vietoje, bus siekiama pereiti prie principo, kai vieno padalinio sergančią ar atostogaujančią registratorę galėtų pakeisti kita", – apie besikeičiančius darbo organizavimo principus užsiminė poliklinikos atstovė.
Keičiasi tai, kad savo registratorėms sukūrėme geras darbo sąlygas. Įdiegta įranga leidžia joms iš karto matyti visus laisvus gydytojų laikus visuose poliklinikos padaliniuose.
Kad tektų mažiau laukti
"Esame viena poliklinika, todėl pacientus, ar jie iš Šilainių, Dainavos ar Centro rajonų, turėtume aptarnauti vienodai. Kai visos darbuotojos vienoje vietoje, lengviau diegti visai įstaigai bendrą darbo kultūrą. Iki šiol kiekviename padalinyje buvo sava darbo kultūra ir net savo padalinio patriotizmas", – pastebėjo KMP direktorius Paulius Kibiša.
Pasak jo, kartais pasitaikydavo ir tokių atvejų: jei padalinyje, kur žmogus prisirašęs, gydytojo specialisto konsultacijos reikėdavo laukti savaitę, o kitame padalinyje ją galima buvo gauti po trijų dienų, žmogus vis tiek būdavo registruojamas konsultuotis tame padalinyje, kur prisirašęs, nors ir tekdavo laukti ilgiau. "Siekiame, kad poliklinikos resursai būtų panaudojami kuo efektyviau, todėl dabar registratorės skambinančiajam visada pasiūlo atlikti tyrimą ar registruotis pasikonsultuotis pas gydytoją kitame poliklinikos padalinyje, ten, kur laukti reikėtų trumpiausiai", – tvirtino KMP direktorius.
Tai, kad kai kurios kėdės prie darbo stalo skambučių centre tuščios, nereiškia, kad darbo vieta neužimta – tęsiantis karantinui, kai kurios registratorės dirba iš namų. Centre įdarbintos ir trys naujos darbuotojos, telefonu registruojančios norinčius pasiskiepyti nuo COVID-19. Visų centro darbuotojų krūvis – didelis: kartais per dieną registratorės sulaukia ir apie 10 tūkst. skambučių. Vienas skambutis užtrunka apie 1,5 min. "Net greitosios medicinos pagalbos (GMP) dispečeriai stebėjosi, kaip mūsų registratorės sugeba atsiliepti į tiek skambučių. Tiesa, GMP ilgesnis pokalbio algoritmas, be to, ir mūsų registratorių darbo specifika kita. Vis dėlto ir čia svarbu, kaip žmogus sugeba valdyti pokalbį, ir čia egzistuoja tam tikras algoritmas, pagal kurį su pacientu bendraujama pokalbio metu. Žinoma, būna atvejų, kai labai svarbi žmogiškoji pusė – reikia išklausyti ir tik tada siūlyti pagalbą, tačiau 90 proc. pacientų skambina labai tikslingai – norėdami konkrečios pagalbos", – anot P.Kibišos, registratorių tikslas ir yra kuo greičiau išsiaiškinti, kokios pagalbos žmogui reikia, ir ją pasiūlyti. Tam šioms darbuotojoms rengiami specialūs kursai, kuriuose jos gauna ir psichologijos žinių.
Vis dažniau padėkoja
Prireikus registratorės gali peradresuoti skambutį administratorei. KMP skambučių centro vyresnioji administratorė Aurelija Pilkienė pastebėjo, kad naujos centro darbuotojos jos pagalbos dažniausiai prašo bendraujant su konfliktiškais žmonėmis. Aštuoniolika metų dirbusi registratore, ji išmoko lengvai rasti bendrą kalbą su visokiais žmonėmis. "Kartais skambinantįjį reikia tiesiog nuraminti, paaiškinti, kad viskas bus gerai, kad jis gaus visas jam priklausančias paslaugas, tik gali tekti palaukti. Konfliktų valdymo mokymuose vienas lektorius pasakė, kad 80 proc. žmonių reaguoja ramiai, jei jiems pasakai, kad to, ko jie nori, nėra; 10 proc. žmonių visada viskas gerai ir 10 proc. – tokių, kuriems viskas blogai. Sprendžiant iš skambučių, taip ir yra, – šyptelėjo vyresnioji administratorė. – Tačiau mes esame apmokytos, žinome, kaip nesivelti į ginčus, o priešingai – ramiai išspręsti situaciją. Kartais užtenka ramaus tono, ir žmonės nebepyksta. Kaip pokalbis vystysis, labai priklauso nuo atsiliepiančio žmogaus. Nereikia nusiteikti priešiškai – juk visi skambina ne šiaip pasikalbėti, o norėdami pagalbos. Jeigu ją suteiki, išsprendi ir konfliktą. Jei mes gražiai, ramiai, mandagiai bendraujame, žmogus nusiramina, dažnai net padėkoja."
Pasak A.Pilkienės, dabar vis daugiau žmonių padėkoja, nes į kiekvieną klausimą skambučių centro darbuotojos stengiasi atsakyti išsamiai, jei nežino reikalingos informacijos – suranda. "Būna situacijų, kad iš karto informacijos suteikti negalime. Tokiais atvejais mūsų darbuotojos pasižymi skambinančiojo telefono numerį, išsiaiškina, ko žmogus teiravosi, ir jam perskambina. Tiesa, pasitaiko ir tokių situacijų, kad po įtempto pokalbio darbuotojos turi padaryti pertraukėlę – kad nusiramintų ir galbūt susikaupusių blogų emocijų neperduotų kitam skambinančiajam", – vyresniosios administratorės žodžiais, tokioms pertraukėlėms numatyta vieta poilsio kambaryje.
Centro atidaryme dalyvavusios Kauno miesto savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojos, Stebėtojų tarybos narės Eglės Andriuškienės teigimu, įgyvendindama tokius projektus kaip skambučių centras, KMP tampa patrauklesnė pacientams. "Džiaugiamės, kad poliklinika nori ir geba įgyvendinti tokius projektus, kurie leidžia ne tik išsaugoti esamus klientus, bet ir nuolat gerinti paslaugų kokybę, užtikrinti greitesnį, kokybiškesnį aptarnavimą, padaryti sveikatos priežiūros paslaugas prieinamesnes, kartu gerinti ir darbuotojams darbo sąlygas", – sakė E.Andriuškienė.
Naujojo centro atidarymo juostelę perkirpo L.Marmienė (kairėje) ir E.Andriuškienė (antra iš kairės). (Justinos Lasauskaitės nuotr.)
Kaip užsiregistruoti pasiskiepyti nuo COVID-19?
Pasiskiepyti nuo COVID-19 kauniečiai turėtų registruotis interneto svetainėje vakcinavimas.kaunas.lt. Registruojantis galima pasirinkti vakcinos gamintoją (jei tuo metu yra kelių rūšių vakcinų) ir vakcinavimo laiką. Jei žmogus nesinaudoja e.banku, norėdamas užsiregistruoti turėtų rašyti e.paštu vakcinacija@kaunopoliklinika.lt arba skambinti vakcinacijos linija Kaune tel. (8 37) 401 420.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
V. Matijošaitis: užtruko, bet duotas žodis – ištesėtas12
Kauno miesto meras Visvaldas Matijošaitis džiaugiasi, kad „Vičiūnų grupės“ pasitraukimo iš Rusijos rinkos istorijoje pagaliau padėtas taškas. Kelis pastaruosius metus kritikos dėl įmonės veikimo Kaliningrade susilauk...
-
Laisvės alėjoje kepa ir šakočius, ir sūrius2
Laisvės alėjoje karaliauja ūkininkai, tautodailininkai ir amatininkai. „Kauno mugė. Pavasaris 2024“ dalyvių stalai lūžta nuo mėsos, pieno, duonos, tekstilės, molio, juvelyrinių ir kitokių gaminių, dirbinių. ...
-
Sužydėjusios Kauno puošmenos džiugins iki pat rudens
Ilgus metus puoselėjami ir plečiami gėlynai vėl traukia kauniečių žvilgsnius. Ryškiausiomis spalvomis nusidažė Laisvės alėja, aikštės bei miegamųjų rajonų erdvės. Šiemet visame mieste apsodinta apie 70 atskirų augalų klom...
-
Nacionalinis kultūros forumas mėgins sujungti, kas sunkiai sujungiama, – kultūrą ir verslumą
Nacionalinis kultūros forumas, šiais metais vykstantis devintąjį kartą, kraustosi į Kauną. Vytauto Didžiojo universitete šalies kultūros lauko dalyviai imsis nagrinėti dvi itin svarbias – kultūros regionuose ir verslumo – te...
-
Elektromobilių vairuotojus Kaune pasitinka pokyčiai: atsiskaitymas už įkrovimą – mobiliąja programėle6
Kauno mieste 23 elektromobilių įkrovos stoteles įrengusi savivaldybės administracija, reaguodama į elektros kainų svyravimus ir piktnaudžiavimo atvejus, imasi neišvengiamo sprendimo. Nuo balandžio 22 d. (pirmadienio) pradeda veikti apmokėjimo s...
-
Liūčių tvindomame Dubajuje esantis lietuvis: nustėrau pamatęs apsemtą aštuntą viešbučio aukštą32
„Dvi dienos, atrodytų, iškrito iš gyvenimo“, – atviravo darbo reikalais į audrų ir liūčių pastaruoju metu talžomą Dubajų atvykęs kaunietis Donatas. Vyras neslėpė – miestas nepasiruošęs tokioms nelaimėm...
-
Kraipo galvas dėl „Megos“ ryklių: kaip visi galėjo nugaišti per vieną mėnesį?21
Kaunas neteko ryklių – tokią žinią pranešė prekybos centras, kurio akvariume trys rykliai gyveno bene du dešimtmečius. Akvariumo prižiūrėtojai sako, kad rykliai tiesiog paseno, tačiau lankytojai, atvažiavę ryklių pasiži...
-
Landynė daugiabutyje: ar gali būti blogiau?63
Vieno Šilainių daugiabučio gyventojai pavargo: landyne virtusiame bute – narkomanų slėptuvė, nuolatinės girtuoklystės, muštynės, sklindantis dvokas. Problema – ne nauja, bet sunkiai sprendžiama. ...
-
Mugė Laisvės alėjoje – dar gausesnė35
Trim dienom nuo penktadienio į Kauną susirinks ūkininkai, tautodailininkai, amatininkai ir susiveš įdomiausio, skaniausio, gražiausio, ką turi. „Kauno mugė. Pavasaris 2024“ žada įspūdžių, reginių, unikalių dirbinių, gaminių i...
-
Į vasarą – naujais laiptais: iki remonto pabaigos liko nedaug14
Pernai rudenį prasidėjęs Aušros laiptų remontas įpusėjo. Nors Žaliakalnio gyventojai ir turistai vis dar kabarojasi laikinai įrengtais mediniais laiptais, vasarą remontas bus baigtas. ...