Quantcast

Daugiau tvarkos ir gatvėse, ir kiemuose

  • Teksto dydis:

Ruduo Kaune tradiciškai siejamas su žymiu transporto srautų pagausėjimu, o miesto centras ir Senamiestis, trumpam atsikvėpęs per vasarą, imdavo dusti nuo automobilių užgrūstų kiemų. Šiemet situacija pasikeitė į gerąją pusę – chaotišką parkavimą probleminėse vietose pavyko pažaboti.

Užgrūsdavo kiemus

Esminius pokyčius miesto gatvėse inicijavo miesto tarybos sprendimai. Dar liepos 1-ąją priimti nutarimai, pagal kuriuos visas Senamiestis pateko į raudonąją mokėjimo zoną, taip pat buvo apmokestintas automobilių stovėjimas miesto Centre ir Senamiestyje esančių daugiabučių kiemuose. Šis žingsnis žengtas reaguojant į nuolatinius šių mikrorajonų gyventojų skundus.

  Pasak Kauno savivaldybei priklausančios biudžetinės įstaigos „Parkavimas Kaune“ direktoriaus Justo Limanausko, pokyčiai buvo numatyti seniai, tačiau dėl karantino ir kitų pandeminių aplinkybių jų įgyvendinimas užsitęsė.

„Suprantame, kad sprendimai nepopuliarūs, bet jie neišvengiami. Minėtų mikrorajonų gyventojai nuolat skųsdavosi, kad į Centrą ar Senamiestį atvykę vairuotojai, vengdami statyti automobilius specialiai parkuoti skirtose mokamose vietose, iš gatvių sukdavo į kiemus ir juos užgrūsdavo, taip atimdami vietas iš vietinių gyventojų“, – pasakojo J.Limanauskas.

Pradėjus rinkti rinkliavą, vairuotojai ėmė atsakingiau planuoti sustojimo laiką, nebepalieka automobilio visai dienai, kai tam nėra poreikio. (Vilmanto Raupelio nuotr.)

Dėl neatsakingo parkavimo neretai būdavo užtveriamos išvažos iš kiemo kitiems automobiliams, prie šiukšlių konteinerių negalėdavo privažiuoti specialusis transportas,  taip pat komunalinių tarnybų automobiliai. Apmokestinus kiemus, pravažiuojantiems vairuotojams nebeliko prasmės grūstis į kiemus, nes už tą pačią kainą automobilį galima palikti parkuoti skirtoje gatvės atkarpoje. Vietiniams gyventojams leidimai automobiliui išduodami už simbolinį 35 eurų metinį mokestį, t.y. mažiau nei 3 eurus per mėnesį.

Diegiant naujovę buvo pasekta Klaipėdos pavyzdžiu: pirmiausia Kaune įgyvendintas bandomasis projektas – apmokestinti kiemai teritorijoje, kurią riboja Maironio, K.Donelaičio, A.Mickevičiaus ir Kęstučio gatvės. Pasiteisinus šiam žingsniui, teritorija išplėsta ir į kitas gatves.

 

Skatina tvarkytis aplinką

Ne mažiau svarbus daugiabučių kiemų apmokestinimo motyvas – paskatinimas vietiniams gyventojams susiformuoti sklypus ir tapti visateisiais savo valdų šeimininkais. Pasak miesto planavimo ir architektūros skyriaus specialistų, nuo liepos pastebimas žymus prašymų suformuoti sklypus augimas. Palyginti su praėjusių metų tuo pačiu ketvirčiu, šį ketvirtį sklypo formavimo procedūrų pradėta beveik dvigubai daugiau – nuo 19 iki 33.

Kol žemės sklypas nesuformuotas, o gyventojai, pavyzdžiui, patys įsirengia kiemo įvažos užtvarą ar vartus, šie statiniai yra neteisėti. Atlikus privalomas procedūras, gyventojai be didesnių kliūčių gali apsitverti kiemą.

Mūsų siekis yra aiškus: automobiliai neturėtų visą dieną užimti stovėjimo vietų – reikalinga jų nuolatinė rotacija. Atvažiuoji, susitvarkai reikalus ir išvažiuoji.

Kauno savivaldybės Miesto tvarkymo skyriaus vedėjo Aloyzo Pakalniškio teigimu, siekiant paskatinti daugiabučių gyventojus neapsiriboti vien žemės sklypų formavimu, ne pirmus metus veikia programa „Svajonių kiemas“. Šiemet priimtas programos patobulinimas, kuris gyventojams siūlo atlikti ne tik techninius tvarkymo darbų projektus, bet ir daugiau darbų, kuriuos iš dalies finansuotų savivaldybė. Jeigu gyventojai jau turi suformavę sklypą, jie gali pretenduoti į paramą rengiant projektą, o paskui – ir samdant darbų rangą. Tačiau nesuformavus sklypo negalima tikėtis lėšų kitiems žingsniams. Pagal šią programą gyventojai gali remontuoti esamas kiemo dangas, šaligatvius, pėsčiųjų takus, automobilių stovėjimo aikšteles, įsirengti vaikų žaidimų ir sporto aikšteles, teritorijos apšvietimą, dviračių stogines, lietaus nuotekų sistemas, elektromobilių įkrovimo stoteles, sodinti medžius ar kitus želdinius.

Per ketverius programos taikymo metus jau pasirašyta daugiau kaip 300 sutarčių, iš viso įgyvendinta per 0,5 mln. eurų vertės projektų. Išsami informacija apie projektą teikiama: http://svajoniukiemas.kaunas.lt/.

Rasti vietą – lengviau

Naujovės sprendžiant parkavimo ir eismo organizavimo problemas palietė ir kitas problemines miesto vietas. Pagal pasiteisinusį Savanorių prospekto modelį rinkliava įvesta ir Jonavos gatvėje, taip pat aplink Aleksoto turgavietę. Pastaraisiais metais Jonavos gatvėje transporto priemonių srautas gerokai išaugo, atitinkamai padidėjo ir parkavimo vietų poreikis. Nenuostabu, kad ieškantieji, kur pastatyti automobilį, sudaro spūstis, sukelia avarinių situacijų. Pradėjus rinkti rinkliavą, vairuotojai ėmė atsakingiau planuoti sustojimo laiką, nebepalieka automobilio visai dienai, kai tam nėra poreikio. Tad dabar rasti laisvų vietų tapo kur kas lengviau.

„Mūsų siekis yra aiškus: automobiliai neturėtų visą dieną užimti stovėjimo vietų – reikalinga jų nuolatinė rotacija. Atvažiuoji, susitvarkai reikalus ir išvažiuoji“, – aiškino J.Limanauskas.

Dabar rasti laisvų vietų tapo kur kas lengviau. (Vilmanto Raupelio nuotr.)

Dar aktualesnė parkavimo problema – prie Lietuvos sveikatos mokslų universiteto Kauno ligoninės padalinio Aukštuosiuose Šančiuose. Atvykę lankytojai automobilius palikdavo neleistinose vietose, užstatydavo įvažas į privačius kiemus. Renkant rinkliavą už transporto priemonių stovėjimą aplinkinėse gatvėse, dalis vairuotojų automobilius palieka atokesnėse gatvelėse, taip atlaisvindami parkavimo vietą prie ligoninės tiems, kam ji tuo metu iš tiesų būtina.

Laikosi žaliojo kurso

Nuo šiol daugiau tvarkos bus ir prie Lampėdžių paplūdimio, kur sezono metu gausu parkavimo taisyklių pažeidimų. Savivaldybė ten baigia įrengti naują aikštelę, kuri padės dar efektyviau spręsti minėtas problemas. Ši aikštelė bus priskirta jau veikiančiai naujai stovėjimo zonai – Paplūdimio. Šiuo metu šiai zonai priskirta gatvė prie Lampėdžio ežero, Raudondvario plentui priešingoje pusėje, taip pat – viena aikštelė prie Kauno marių I paplūdimio. Valandą stovėti čia kainuos 50 ct, o mokėti reikės tik šiltojo sezono metu (nuo gegužės 1 d. iki rugsėjo 15 d.).

Pasak savivaldybės specialistų, visi minėti sprendimai dar sykį patvirtina, kad miestas nusiteikęs laikytis žaliojo kurso. Kaunas jau kurį laiką skatina gyventojus ieškoti alternatyvų persėdant į viešąjį transportą ar renkantis kitus judėjimo būdus ir galimybes. Tai parodė ir kasmetė Darnaus judumo savaitė. Miesto gyventojai ir svečiai raginami suprasti, kad, daugėjant automobilių, gatvių ir parkavimo vietų skaičius centrinėje miesto dalyje tiesiog fiziškai negali tolygiai plėstis. Taigi turime susitaikyti su mintimi, kad situacija privalo keistis, o plečiamos rinkliavų už parkavimą zonos yra vienas iš būdų skatinti žmones neužkimšti miesto automobiliais.

Sklypo formavimas

Norint suformuoti žemės sklypą aplink daugiabutį, reikia pateikti prašymą savivaldybės Miesto planavimo ir architektūros skyriui. Kartu pateikiami papildomi dokumentai – išrašas iš Registrų centro, planavimo pasiūlymų schema, gyventojų susirinkimo protokolas.

Projektuotojams kai kuriais atvejais gali tekti įvertinti aplinkos apsaugos, paveldo, inžinerinių tinklų savininkų reikalavimus. Projektui turi pritarti visi gyventojai, jį taip pat įvertina žemėtvarkos specialistai, o dokumentą tvirtina savivaldybės administracijos direktorius. Parengti projektą iki patvirtinimo vidutiniškai trunka apie pusę metų.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Gyventoja

Gyventoja portretas
Nors straipsnis vadinasi "Daugiau tvarkos ir gatvėse, ir kiemuose", tačiau V.Raupelio nufotografuota nuotrauka rodo ką kita- betvarkę. Padidinkite ir pamatysite dvi mašinas, pastatytas prie namo po langais. Jie pabėgo nuo mokesčių.

Gyventoja

Gyventoja portretas
Kodėl nebaudžiami vairuotojai, kurie kiemuose metro atstumu ir arčiau po langais stato automobilius prie gyvenamųjų rajonų. Juk yra priimtas įstatymas, koks atstumas turėtų būti nuo langų.

aiai

aiai portretas
kodėl po žmonių langais turi automobiliai stovėt?
VISI KOMENTARAI 14

Galerijos

Daugiau straipsnių