- diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
-
Vidinio kritiko pažabojimas I. 2016 m.
-
Virtualioje galerijoje – tapytojos A. Bričkutės savęs rekonstrukcija
-
Virtualioje galerijoje – tapytojos A. Bričkutės savęs rekonstrukcija
-
Virtualioje galerijoje – tapytojos A. Bričkutės savęs rekonstrukcija
-
Virtualioje galerijoje – tapytojos A. Bričkutės savęs rekonstrukcija
Į kultūros lauką ką tik įsiveržęs naujasis jo žaidėjas – nomadiška virtualioji galerija "IRGI galerija" – kviečia prisiliesti prie tapytojos Agotos Bričkutės kūrybos pasaulio.
Kritiką ir kūrėją skiriančią takoskyrą neseniai peržengusi profesionali menotyrininkė jaučiasi vis drąsiau ir šįkart pristato intymių atsivėrimų projektą. Jame, pačios menininkės žodžiais, – jos dvasines būsenas, pakilimus ir nuosmukius atspindintys darbai. "Kaip ir būdinga ekspresionizmo stilistikai, aš atsiremiu į realybę ir ją performuoju pagal savo vidinį jausminį kompasą", – sako ji.
– Esate baigusi menotyrą. Kodėl nusprendėte pasukti tapytojos keliu? Ar nesunku atsiriboti nuo įgytos specialybės ir į savo kūrinius žvelgti ne iš profesinės, kritinės pusės, bet kaip kūrėjos ir laisvai pasiduoti įkvėpimui?
– Nepasakyčiau, kad tai buvo sąmoningas sprendimas. Pamenu, kad 2017 m. išgyvenau gilią emocinę krizę ir tapymas tuo metu tapo lyg paskutiniu šiaudu, kurio griebiausi. Tačiau dailė man nebuvo visiškai naujas dalykas, ji mane lydėjo nuo vaikystės, kartu su sese daug piešdavome. Nors mano išsilavinimas apima meno kritiką, tapydama sugebu atsiriboti nuo polinkio kritikuoti save. Prieš kelerius metus sau pasakiau piešti taip, lyg niekas niekada nepamatytų. Toks mąstymo modelis man padėjo atsikratyti vidinio kritiko. Taip pat stengiuosi neprisirišti prie galutinio rezultato.
Menininko naudojama spalvų paletė išreiškia jo dvasines būsenas. Šiuo atveju mėlyna man asocijuojasi su melancholija, savirefleksija, polinkiu į savianalizę.
– Peržvelgus portretų seriją galima pastebėti, kad vieni tapyti ekspresyviau, laisviau, kiti labiau stilizuoti, dekonstruoti. Kas nulemia jų stilistiką?
– Iš esmės – emocinė būklė. Kūriniuose tai ryškiai atsispindi. Kuo sudėtingesnis jausminis kontekstas, tuo ekspresyvesni, nervingesni potėpiai, ryškesni spalviniai kontrastai. Tapybos pradžioje (2016–2017 m.) darbai buvo artimiausi ekspresionizmo stilistikai, juose dažnas pajusdavo kažkokią tamsą ir skausmą. Palaipsniui tapyba kito, potėpiai darėsi lygesni, pats tapymo procesas trukdavo ilgiau ir būdavo labiau meditatyvus. Pastaruoju metu mane vis labiau domina abstrahuotas peizažo žanras, kuriame ieškau įdomesnių formos sprendimų. Tačiau nors tapymo objektai kinta, išlieku artima impulsyviai meninei išraiškai, subjektyviam tikrovės interpretavimui.
Knyslius. 2019 m.
– Kūriniuose dominuoja įvairūs mėlyni atspalviai. Kuo remiatės ieškodama spalvinės išraiškos portretuose?
– Tapydama spalvas renkuosi intuityviai. Manau, kad menininko naudojama spalvų paletė išreiškia jo dvasines būsenas. Šiuo atveju mėlyna man asocijuojasi su melancholija, savirefleksija, polinkiu į savianalizę.
– Daugumoje portretų galima įžvelgti autoportreto užuomazgų. Ar portretas tampa savęs suvokimo erdve? Galbūt fiksuojate savo būsenas, emocijas?
– Nors esu nutapiusi tik vieną savo autoportretą, pastebiu, kad kuriami personažai turi panašumo į mane. Kiekvienas mano darbas kupinas manęs, pripildytas dvasinių būsenų, pakilimų ir nuosmukių. Kaip ir būdinga ekspresionizmo stilistikai, aš atsiremiu į realybę ir ją performuoju pagal savo vidinį jausminį kompasą.
Ant drobės aš šoku. 2019 m.
– Parodos pavadinimas "Savęs rekonstrukcija" – lyg nuoroda žiūrovui, kad susipažinsime su jūsų vidinėmis patirtimis. Nebijote atsiduoti į žiūrovo rankas?
– Kūryboje nejaučiu baimės būti pažeidžiama. Man tai proga atsiverti, papasakoti daugiau apie save ir tai, kaip suvokiu mane supančią aplinką. Žinau, kad nuomonės apie mano darbus gali labai skirtis. Vieniems mano tapyba sukelia neigiamus jausmus, o kiti, priešingai, juose mato pozityvumą ir žaismingumą. Leidžiu žiūrovui būti savimi ir mokausi priimti įvairias nuomones. Taip pati dvasiškai augu.
Kas? A.Bričkutės paroda "Savęs rekonstrukcija".
Kur? "IRGI galerijoje".
Kada? Iki vasario 28 d.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Vilkijos A. ir J. Juškų muziejus taps dar labiau prieinamas visuomenei4
Muziejus buvusioje Vilkijos parapijos klebonijoje visuomenininkų iniciatyva buvo pradėtas kurti dar sovietmečiu, o 1990 metais jo steigėja tapo Kauno rajono savivaldybė. ...
-
Pasivaikščiojimas po Nacionalinio M. K. Čiurlionio dailės muziejų: aš papasakosiu jums parodą4
Tai neakivaizdus pasivaikščiojimas po Nacionalinio M.K.Čiurlionio dailės muziejaus Paveikslų galerijoje veikiančią parodą "Tarp dangaus ir jūros II. Kuršių nerija sovietmečio Lietuvos dailininkų kūriniuose" (kuratorė Irmant...
-
Kūrybinis fotografės M. Gineikaitės projektas autorei pelnė V. Kuprevičiaus stipendiją
Šiemet Viktoro Kuprevičiaus vardo stipendiją nuspręsta skirti Vytauto Didžiojo universiteto (VDU) Menų fakulteto II kurso magistrantei Mildai Gineikaitei už jos bakalauro darbą – kūrybinį projektą „Tarpukario modernizmo ir medžio ...
-
Maži dideli prancūzės L. Cadiou-Thirion dalykai (interviu)
Kartais skrolindamas tą jau mirtinai pabodusį, bet kartu ir niekaip iš rankų nepaleidžiamą telefono ekraną, gali pamatyti, kad tai, kaip išgyvensime šį sulėtėjusį laiką, labai priklauso nuo to, kiek mokame susitelkti į aplink...
-
Spektaklyje „Ryšys“ – atviras kosmosas, mirties nuojauta ir bendražmogiškumo paieškos
Mokslinės fantastikos žanro (sci-fi) kūrinių Lietuvos teatre – vienetai. Tačiau jaunoji režisierė Agnija Leonova nepabijojo imtis šios Lietuvos žiūrovams naujos tematikos, ir savo viziją įgyvendino Nacionalinio Kauno dramos teatro (NKDT...
-
Kauno styginių kvartetas: miestui, muzikai, pasauliui
Kauno styginių kvartetui 2021-ieji – ypatingi. Ansamblis švenčia 40 metų kūrybinės veiklos jubiliejų ir tikisi, kad antrojoje metų pusėje sukaktį pavyks minėti ryškiau – koncertais ir mažiau oficialiais susibūrimais. O kol...
-
Kauno kultūros laukas: ryškiausios 2020-ųjų tendencijos
2019-ųjų pabaigoje Kaune pradėjęs veikti kultura.kaunas.lt renginių kalendorius ir duomenų kaupimo platforma per 2020-uosius pritraukė daugiau nei 80 kultūros ir meno operatorių, kurie surengė beveik 1,5 tūkst. renginių. Kartu su renginiais pateikt...
-
Nemunas fotografijose: svarbiausia – upė2
Visus, kurie gyvena prie Nemuno arba gali jį pasiekti rytoj, balandžio 9 d., kviečiami dalyvauti Lietuvos geografų draugijos akcijoje nufotografuoti Nemuną. ...
-
Šokis su neįgaliaisiais: kaskart patenki į visišką vandenyną
Būtų gražu keletą pirmų eilučių skirti šokėjo ir choreografo Manto Stabačinsko pastaruoju laiku pelnytiems apdovanojimams – už brandžią kūrybą ir aktyvią visuomeninę veiklą, už drauge su Vasara Visockaite inicijuotą kūrybinę j...
-
„Kentucky big burger by Bocmanas“ ir vėl skambėjo DJ Ericho vinilai (įrašas)3
Vis dar po užraktu karantino suvaržymų pabaigos belaukiantis „Kentucky big burger by Bocmanas“ kolektyvas savo erdves užleidžia muzikai ir ją transliuojančiam geram bičiuliui DJ Erichui. Kviečiame stebėti vaizdo įrašą! ...