Quantcast

N. Vaitkaus vaizduotės instaliacijos: meno mylėtojams – vitražo įkvėpta tapyba

Galerija "Aukso pjūvis" kviečia susipažinti su Neriaus Vaitkaus kūrinių paroda "Vaizduotės instaliacijos". Joje driekiasi savitas vitražo įkvėptas tapybos kelias.

Kaune gimęs ir šiuo metu kuriantis menininkas yra baigęs Šiaulių universiteto Dailės ir meno fakultetą, kur studijavo tapybą ir vitražą. Baigęs studijas kelerius metus dirbo vitražo dirbtuvėse, vėliau išbandė save kitose veiklos srityse, tačiau po gana ilgos pertraukos grįžo prie tapybos.

Neramus teptuko judėjimas aklinai užpildo dvimates paveikslų erdves ir lokalių spalvų koloritui suteikia vidinio virpėjimo.

Toks kelias nėra lengvas ir iš menininko reikalauja daug apmąstymų, savieškos ir valios apsispręsti. Tačiau tapyba N.Vaitkaus nepaleido net ir tada, kai gyvenimas nuvedė nuo meno į kitas veiklos sferas. Ji visada buvo šalia. O poreikis kurti ir įgyti profesiniai meno pagrindai suteikė pamatą vėl imtis drobės, dažų ir teptuko.

N.Vaitkaus kūrybos akiratyje – supantis pasaulis ir vidinės autoriaus reminiscencijos. Erdvė, kurioje dailininkas semiasi įkvėpimo – miestas, gamta, kasdienių, autorių supančių daiktų aplinka. Ją papildo vidiniai išgyvenimai – nerimas, nostalgija, abejonės, siekis toje aplinkoje įžvelgti tai, ko nemato kiti.

"Esi, kas esi"

Šių dviejų sandų jungtis lemia, kad dailininko kompozicijose aplinka, o konkrečiai miesto architektūra, jos fragmentai, atskleidžia savitą požiūrio kampą: pastatai dažnai įgyja netaisyklingas formas, erdvė – netikėtas perspektyvas. N.Vaitkaus mieste dažniausiai nėra žmonių, jis tuščias ir persmelktas liūdesio, tarsi paženklintas irimo, kurį autorius bando sustabdyti, fiksuodamas aptrupėjusias sienas, tuščius langus, kreivas gatves, nykius kiemus. Tačiau šiame vaizduotės mieste, vis dėlto, lieka gera dozė tikrovės – architektūriniai objektai turi konkrečius prototipus, kuriems dailininkas siekia įkvėpti gyvybės. Tas gyvasties nervas glūdi tapymo manieroje: neramus teptuko judėjimas aklinai užpildo dvimates paveikslų erdves ir lokalių spalvų koloritui suteikia vidinio virpėjimo. Akivaizdu, kad vitražo studijos N.Vaitkui nenuėjo veltui – dekoratyvus vitražiškas tapysenos principas ypač ryškus abstrakčiose kompozicijose, kur spalvų ir linijų santykiai susiklosto į dinamiškus ornamentinius junginius.

Autoriaus pasirinkimas grįžti prie tapybos garantuoja jam ilgą ir nelengvą kelionę, tačiau, pasak jo paties, "mano gyvenimo menas yra mano minčių, nuotaikų, spalvos ir sprendimų įgyvendinimas".


Kas? N.Vaitkaus paroda "Vaizduotės instaliacijos".

Kur? Gelgaudiškio dvare (Parko g. 5, Gelgaudiškis, Šakių rajonas).

Kada? Veikia iki vasario 9 d.



NAUJAUSI KOMENTARAI

c

c portretas
visiska terlione! stai kokius "dailininkus" ruosia da
VISI KOMENTARAI 1

Galerijos

Daugiau straipsnių