Quantcast

Magiškas violončelininkas atvyksta koncertuoti su Ąžuolynu

  • Teksto dydis:

Lapkričio 17 d. Kauno valstybinėje filharmonijoje su Kauno pučiamųjų instrumentų orkestru „Ąžuolynas“ grieš charizmatiškas violončelininkas Denisas Šapovalovas.

Kauno muzikos melomanams rengiama itin turtinga konerto programa.

D. Šapovalovas ne tik violončelininkas, bet ir kompozitorius, dirigentas. 1998 m. prestižiniame tarptautiniame P. Čaikovskio konkurse pelnė aukso medalį ir po šio konkurso talentingam atlikėjui atsivėrė garsiausios pasaulio scenos. Violončelininkas aktyviai dalyvauja ir šiuolaikinės muzikos projektuose, naujų kūrinių premjerose, autoriai jam yra dedikavę ne vieną kompoziciją.

Violončelininkas nuolat bendradarbiauja su pasaulio orkestrais - Bavarijos radijo simfoniniu orkestru, Olandijos filharmonijos orkestru, Londono filharmonijos orkestru, Londono simfoniniu orkestru, Baltimorės kameriniu orkestru, Yomiuri simfoniniu orkestru, Tokijo metropolitiniu simfoniniu orkestru, Čaikovskio simfoniniu orkestru, Sankt Peterburgo filharmonijos akademiniu simfoniniu orkestru, kameriniu orkestru „Maskvos virtuozai“, kameriniu orkestru „Maskvos solistai“ ir kt. Atlikėjas dirbo su tokiais garsiais dirigentais kaip Lorinu Maazeliu, Jukka-Pekka Saraste, Yutaka Sado, Yoel Levi, Andrew Litton, Christianu Badea, Vladimiru Spivakovu, Gintaru Rinkevičiu, Juriju Bašmetu, Gianandrea Noseda, Konradu van Alpenu ir kitais.

D. Šapovalovas buvo vienintelis violončelininkas, kuris dalyvavo Mstislavo Rostropovičiaus 75-ojo gimtadienio šventiniuose koncertuose, kurie vyko Niujorke ir Londone su Londono simfoniniu orkestru. Pats M. Rostropovičius, po kartu vykusių koncertų Anglijoje, Prancūzijoje ir JAV, D. Šapovalovą pavadino įstabiu talentu.

Išties, ugningo temperamento, pasižymintis skonio pojūčiu, techniniu blizgesiu ir aistra klasikai, džiazui, rokui. Toks pristatymas dažniausiai lydi violončelininko D. Šapovalovo pasirodymus. Atlikėjas drąsiai neria į neišbandytus vandenis, neįsileisdamas nuobodulio. Jo repertuare galima rasti visko – nuo rusų kompozitorių klasikinių kūrinių iki „crossover“ projektų, o biografijoje rikiuojasi tarptautinių konkursų trofėjai ir unikalus koncertas Šiaurės ašigalyje, kurį 2007 metais D. Šapovalovas skyrė maestro M. Rostropovičiui.

Būtent šio solisto įžengimas į Kauno filharmoniją taps naujos Kauno pučiamųjų instrumentų orkestro „Ąžuolynas“ programos „Musica academia“ piku ir reikšmingu kūrybinės biografijos puslapiu.

Pirmasis „Musica academia“ koncertas išskirtinis ne tik dėl tarptautinį pripažinimą pelniusio solisto viešnagės Kaune. Ypatinga yra ir visa koncerto programa, kurią sudaro ne aranžuoti, o specialiai pučiamųjų orkstrui skirti originalūs kūriniai. Kauniečiai pirmą kartą išgirs austrų kompozitoriaus ir pianisto Friedricho Guldos koncertą, kuris pasaulio muzikos programose jau užima lyderiaujančias pozicijas. Penkias kūrinio dalis koncerto autorius apibūdino kaip nerūpestingus veiksmus, kuriuose pinamos klasikinės ir džiazo muzikos stilistikos bei džiazo, menueto, roko, maršo ar net – polkos elemenai. Šį koncertą yra grojęs ne vienas violončelininkas, tačiau kūrinį drąsiai galima vadinti savotišku iššūkiu tiek solistui, tiek pučiamųjų orkestrui.

„Musica academia“ koncerte skambės Samuelio Roberto Hazo kompozicija „Ride“, įkvėpta nenuilstančio automobilio lėkimo Pensilvanijos kraštovaizdžio keliais. Kitas pasaulinio garso kompozitorius Eric Whitacre teigia, kad rašydamas kūrinį pučiamųjų instrumentų orkestrui „Equus“ (lot. k. ž. – arklys) siekė sukurti virtuozinį, niekada nesustojantį muzikos šou. „Man patinka naudoti pasikartojančius modelius kol jie neįkyri“, - teigia autorius ir savo kūrinį apibūdina kaip dinamiško minimalizmo pavyzdį.

Vienas žymiausių Jungtinės Karalystės kūrėjų, daugelio kompozicijų pučiamiesiems autorius Philipas Sparkas ne kartą viešėjo Lietuvoje. Pirmoje „Musica academia“ programoje skambės bene iškiliausias minėto autoriaus kūrinys „Dance Movements“. Keturios dalys –  lyg šokių muzikos siuita, sudaryta iš žanrinių potėpių ir jaudinančio choralo (III dalis – Lento). Ir nors konkrečių šokių ritmų kūrinyje nėra, tačiau dėka spalvingų mušamųjų instrumentų naudojimo, kūrinio fragmentai veda atpažįstamais Lotynų Amerikos ar Leonardo Bernsteino „West Side Story“ takais.

Violončelės magas, keturi koncerto kūriniai – tarsi aliuzija į lengvai klausomą simfoninį ciklą ir muziką, pagal kurią galima šokti, įsilieti į partitūrą dainuojant atsikartojančias figūras ar tiesiog – nustebinti dar negirdėta muzika ir ja mėgautis. „Musica academia“ – pirmasis toks Kauno pučiamųjų instrumentų orkestro „Ąžuolynas“ koncertas, tačiau – ne paskutinis, kuriame klausytojai bus apgaubti šiltais, lengvais ir ritmingais geriausios muzikos rūbais. Išskirtinė programa ir įstabus savo grojimo maniera, technika svečias Denisas Šapovalovas – įsimintinam lapkričio vakarui.

Solistas Denisas Šapovalovas (violončelė, Rusija)

Kauno pučiamųjų instrumentų orkestras „Ąžuolynas“

Dirigentas Giedrius Vaznys

Koncertą veda Justė Jankauskaitė

Kauno valstybinė filharmonija

2018 11 17 d. 17 val.

Koncerto organizatorius – KĮ „Kauno santaka“

Bilietų kainos: 9, 12 Eur



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių