Quantcast

Kviečia į fotografinę kelionę Nemuno pakrantėmis

  • Teksto dydis:

Įspūdinga vizuali kelionė panemuniu, pradedant šios upės ištakomis Baltarusijoje, leidžiantis žemyn upe per Lietuvą ir finišuojant Kaliningrado srityje. Tai siūloma Raudondvaryje veikiančioje baltarusio Vitus Saloshankos fotografijų parodoje "Kelionė Nemunu".

Stulbinantys saulėlydžiai ir pelkės

Ši darbų serija – fotografo trejų metų darbo rezultatas – į Kauno rajono muziejų atkeliavo kaip festivalio "Kaunas Photo" dalis. Sekdamas Nemuno vingiais, Vokietijoje gyvenantis ir kuriantis V. Saloshanka Baltarusijoje, Lietuvoje ir Rusijoje fotografavo besikeičiantį kraštovaizdį minėtų šalių istorinės bei politinės realybės kontekste. Trys fotografijos serijos dalys kartu atskleidžia politinės santvarkos įtaką gamtos ir miesto pokyčiams. Kai stulbinantys saulėlydžiai apšviečia kraštovaizdį rožinėmis spalvomis, pasirodo nedirbamų Baltarusijos pelkių plotai ir kontrastuojančios Kaliningrado betono džiunglės.

Nemuno ištakų apylinkės Baltarusijoje – retai apgyvendinta, žmonių pamiršta teritorija, kur žemės ūkio veikla ir padargai primena praėjusį šimtmetį. Kai čia pat laukuose auginamos grūdų kultūros, duoną vietos gyventojai perka iš sunkvežimio-parduotuvės, vos kartkartėmis pravažiuojančios pro gyvenvietes. Vis dėlto gamtinė Baltarusijos dalis, o ypač Nemuno ištakos, pelkės, miškai kaip teritorijos forma šiandienėje Europoje – retenybė.

Kaliningrado jaunoji karta

Kaliningrado portretuose – jaunoji karta. Kol didžioji jų dalis tvarkingai apsirengusi karinėmis uniformomis, kiti jaunuoliai stebi saulėlydį virš aptrupėjusių betono blokų ar žaidžia nublukusių betoninių džiunglių kiemuose. Militaristinės nuotaikos dominuoja ne vien peizaže, bet taip pat jaučiamos ir gyvenimo ritme. Kaliningradas kaip šalis atribota nuo žemyninės Rusijos, atrodo, kad nuo Europos taip pat atsiriboja betoninėmis sienomis.

V. Saloshankos užfiksuota fotografinė kelionė Lietuvoje įtraukia humoro prieskonį. Fotografas pareigingai dokumentuoja, antrąją Lietuvos religija laikomo krepšinio lankus, įrengtus pačiose netikėčiausiose vietose: pritvirtintus prie pašiūrės ar garažo kaime, kitur – tiesiog tuščiame lauke. Fotoaparato objektyvas neaplenkė ir sunkvežimio, pilno uniformuotų kareivių, stovinčio tykioje kaimo aikštėje netoli bažnyčios ir senos dekoratyvinės patrankos prie įvažos į nedidelį miestelį.

Primena dabartinę įtampą

Trys skirtingos šalys, kerinti gamta, upės tėkmė, naujoji karta – visos šios sudedamosios dalys pasakoja apie viltį, ateitį, atgimimą. Tačiau karinės detalės, užfiksuotos V.Saloshankos fotografijose, suteikia aliuziją į sudėtingas problemas, kartu kalba apie šalių praeitį ir apie dabartinę įtampą.

V. Saloshanka gimė 1974 m. Minske, Baltarusijoje, pastaruosius šešiolika metų gyvena ir dirba Vokietijoje. Baigęs teisės studijas jis spontaniškai pasinėrė į fotografiją, vėliau ją studijavo Taikomųjų mokslų universitete Dortmunde, Vokietijoje. V.Saloshankos fotografijos yra plačiai eksponuotos įvairiuose pasaulio kraštuose. 2014 m. jo pirmosios fotografijų knygos projektas "Didelės viltys" nominuotas Autoriaus knygos apdovanojimui Arlyje, Prancūzijoje, o 2012–2014 m. šis projektas eksponuotas įvairiose knygų parodose Europoje ir Japonijoje.

Paroda veikia iki rugsėjo 30 d.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių