Quantcast

„Kauno santakos“ sezone – danų smuikininkė, karalius ir akusmatinė nepriklausomybė

  • Teksto dydis:

Ar gali kas būti geriau už koncerto laukimo ritualą: įsigyji bilietą,  rūbinėje tave pasitinka lengvas šurmulys, pagaliau šiaip ne taip randi vietą kairėje parterio pusėje; susimojuoji su geru pažįstamu penktoje eilėje, balsas iš aukštybių primena išsijungti telefono garsą; pagaliau gęsta šviesos – dar akimirka, ir....

Tačiau tokios, prieš metus dar visai įprastos progos tampo prabanga. Praeitas pavasaris renginių organizatoriams ir atlikėjams atnešė nemažai iššūkių, o muzikos mylėtojai neabejotinai pajuto gyvos muzikos stygių.

Kūrybiški ir veržlūs „Kauno santakos“ kolektyvai – Kauno pučiamųjų instrumentų orkestras „Ąžuolynas“, Kauno bigbendas ir Kauno muzikos ansamblis „Ainiai“ – net ir karantino metu stengėsi palaikyti savo klausytojų ir bičiulių dvasią: rengė trumpus muzikinius pasirodymus Kauno kiemeliuose, plojimais palaikė medikus ir net iš namų įrašinėjo kūrinius.

O šį rudenį, kai vėl galima susitikti koncertų salėse ir betarpiškai dalintis muzikos stebuklais, „Kauno santaka“ su džiaugsmu dovanos ne vieną premjerų vakarą su pasaulinėmis muzikos žvaigždėmis.

Jau spalio 3 d. melomanams ir džiazo mylėtojams Kauno bigbendas (vyr. dirigentas Jievaras Jasinskis) pristatys ypatingą sezono pradžios dovaną – koncertą su pirmą kartą Lietuvoje viešinčia pasaulinio garso džiazo smuikininke ir kompozitore Line Kruse (Danija).

L. Kruse savo muzikoje derina Pietų Amerikos, džiazo ir danų muzikos tradicijas, kurios išradingai jungiamos į vientisą ir dar negirdėtą audinį. Nors į džiazo ansamblį įtraukti smuiką nėra naujiena, tačiau Line atrado būdą kaip nauja spalva suderinti, atrodo, visiškai kontrastingus styginių instrumentų ir bigbendo tembrus.

L. Kruse ir Kauno bigbendas pristatys ketvirtąjį kompozitorės albumą pavadinimui „Hidden Stone“ („Paslėptas akmuo“), pasaulio kritikų įvertintą kaip „nepamirštamą, turtingą ir stebinantį“. Pasak su Kauno bigbendu koncerto programą jau ruošiančio vyriausiojo dirigento Jievaro Jasinskio, danų kompozitorės muzika yra puikus skandinaviško braižo – preciziškumo ir energingumo – pavyzdys. Jos muzika pilna latin, swing, groove, folk elementų, kurie išradingai, originaliai ir šviežiai sujungiami bigbendiškame stiliuje.

Iškart po kontrastų, spalvų ir ritmų vakaro, dar vienas „Kauno santakos“ kolektyvas, legendinis Kauno pučiamųjų instrumentų orkestras „Ąžuolynas“ (vyr. dirigentas Giedrius Vaznys) pristatys staigmeną mažiesiems klausytojams: ilgai puoselėtos muzikinės istorijos visai šeimai „Tegyvuoja Karalius“ premjerą. Tomo Erbrėderio režisuotame teatralizuotame koncerte klausytojai išgirs apie netikėtumų pilną įnoringo karaliaus kelionę po Muzikos Šalį. „Ąžuolynas“ popietės metu kvies pažinti maršo – nuo senovės žmonių žingsnius lydinčio žanro – ritmą ir spalvas, o Karalių kelionės metu lydės kaip visada nuotaikinga merginų choreografine grupė.

Spalį Kauną sudrebins ir unikali muzikos, literatūros bei šiuolaikinių technologijų siner-gija – Kauno bigbendui sukurta ir Lietuvos Nepriklausomybės atkūrimo 30-mečiui dedikuota vieno veiksmo akusmatinė istorija „KOVAS“.

Kūrinio autorius – kompozitorius Jonas Jurkūnas – yra vienas išskirtiniausių šiuolaikinės muzikos kūrėjų Lietuvoje. Derindamas akustinius ir elektroninius instrumentus, drąsiai balan-suojantis tarp hipsteriškos dvasios ir akademiškumo, J. Jurkūnas savo muzikiniuose eksperi-mentuose atranda pačias netikėčiausias garsų ir nemuzikinių elementų konsteliacijas. Jo kūri-niai skamba ne tik koncertų salėse, bet ir filmuose („Emilija iš Laisvės alėjos“, „Pilis“), spek-takliuose bei populiariosios ir eksperimentinės muzikos erdvėse.

Lietuvos Nepriklausomybę J. Jurkūnas pasirinko apmąstyti fragmentuotu sapno audiniu. „Tokį asmeninės ir kolektyvinės atminties objektą suvokti ir bandyti suprasti galiu tik pasitelk-damas sapno logikos vaizduotę. Juk sapnas, kaip ir atmintis, savotiškai jungia praeitį, dabartį ir ateitį nelinijiniais saitais, mozaikiškai, jame įprasti dalykai nušvinta kitose šviesose.“

Kaip tinkamiausią muzikinės raiškos priemonę Nepriklausomybės įvykiams apžvelgti J. Jurkūnas pasirinko akusmatinę „pasakojimo“ techniką (akusmatika – konkrečioji muzika; muzikos kūrinys, sukurtas montuojant garso įrašus).

„Kovo“ pagrindą sudaro iki devyniasdešimties minučių ištęsta A. Mamontovo dainos „Mono arba stereo“ tema. „Bigbendas, tarsi plaukikų būrys, nardo ir lenktyniauja šioje ištęstos dainos laiko upėje, – pasakoja J. Jurkūnas. – Skaitovo atvaizdas ir balsas yra stebėtojo žvilgsnis ir stebimasis viename. Tekstų šaltiniai suplaukia į bendrą tėkmę iš skirtingų sričių: Lietuvos Atkuriamosios Tarybos Atkuriamojo Seimo Kovo 11-osios posėdžių stenogramos, Gabrieliaus Macio ir Alfonso Nykos-Niliūno dienoraščių nuotrupos.“

Multidimensinę kompozicijos „KOVAS“ premjerą spalio 22 d. Kauno valstybinėje filhar-monijoje atliks Kauno bigbendas, J. Jurkūno solo projektas „Robotic Folk“, aktorius Vytautas Anužis, o vizualius potyrius kurs Martino Erstedo (Danija) lazeriai, Aurelijos Maknytės vaizdo instaliacijos ir Igno Pavliukevičiaus 3D vizualizacijos.

„Kauno santakos“ rudens–žiemos sezone pasirodys ir Kauno ansamblis „Ainiai“ su lietuvių kompozitorių Giedriaus Kuprevičiaus ir Martyno Bialobžeskio sukurta programa, skirta poeto Pauliaus Širvio 100-mečiui. Neseniai sukurtos naujos poeto eilėraščių muzikinės interpretacijos leis kitaip atsiskleisti „Ainių“ instrumentinei sudėčiai, atrasti savitą muzikavimo su solistais santykį, ir papildys lietuviškos originalios muzikos repertuarą. Su Pauliaus Širvio tekstais ir G. Kuprevičiaus bei M. Bialobžeskio muzika bus galima susitikti jau šį rudenį.

O šventinį gruodžio mėnesį, be kitų koncertų, „Kauno santaka“ pakvies į prabangų pasaulinių muzikos asmenybių ir premjerų vakarą, kuriame Kauno pučiamųjų instrumentų orkestras „Ąžuolynas“ atliks dviejų dalių koncertą „Musica academia“.

Pastaraisiais metais pristatęs solidžius projektus su žymiu rusų violončelininku ir kompozitoriumi Denisu Shapovalovu bei prancūzų tromboninku Jaques‘u Mauger, „Ąžuolynas“ gruodžio 11 d. atliks dvi premjeras Lietuvoje: amerikiečių kompozitoriaus Frank‘o Ticheli „Angels in the Architecture“ ir D. Shapovalovo sukurtą kompoziciją „Rock Symphony“.

„„Angels in the Architecture“ („Architektūros angelai“) yra labai iliustratyvus ir efektingas kūrinys, vaizduojantis dangaus ir pragaro, gėrio ir blogio kovą,– pasakoja „Ąžuolyno“ vyriausiasis dirigentas Giedrius Vaznys. – „Įdomu tai, kad kūrinio pasaulinė premjera 2008 metais įvyko gražiuosiuose Sidnėjaus operos rūmuose, kurie ir inspiravo opuso pavadinimą.“

G. Vaznys atskleidžia, jog angelišką F. Ticheli kūrinio pradžioje ir pabaigoje išnyrančią soprano partiją atliks pasaulinio garso solistė Vida Miknevičiūtė, bendradarbiavusi su žinomiausiais pasaulio dirigentais, orkestrais ir operos teatrais, o jos lankstaus balso repertuaras apima bel canto, operečių, šiuolaikinių operų ir net R. Wagnerio protagonisčių partijas. Būtent gruodžio 11 d. klausytojai turės retą progą išgirsti šią Lietuvos scenoje retai pasirodančią solistę.

„Musia academia“ koncerte skambės būtent „Ažuolyno“ sudėčiai pritaikytas D. Shapovalovo „Rock Symphony“, Kalėdinį orkestro laikotarpį visad lydinčio Philip‘o Sparke‘o „Kaleidoscope“ ir mūsų klausytojų itin pamėgta Richardo Wagnerio „Elzos procesija į katedrą“ iš operos „Lohengrinas“.

Danų smuikininkė, Karaliaus kelionės, akusmatinė Nepriklausomybė, dainuojamoji poezija ir roko simfonija – tai tik dalis „Kauno santakos“ šio sezono renginių. Su ištikimiausiais klausytojais „Ąžuolynas“, Kauno bigbendas ir „Ainiai“ susitiks ir kituose koncertuose ne tik Kaune, o naujausią informaciją apie visus renginius galite rasti „Kauno santakos“ svetainėje ir Facebook puslapyje.



NAUJAUSI KOMENTARAI

KAUNO SANTAKA

KAUNO SANTAKA portretas
Puikūs Kauno muzikantų kolektyvai, praskaidrina miesto gyvenimą
VISI KOMENTARAI 1

Galerijos

Daugiau straipsnių