Quantcast

Paveiksle – A. Bričkutės sapnas apie Kauną

  • Teksto dydis:

Artėja „Audra“. Ne gamtos stichijos šėlsmas, bet svarbiausias programos „Kaunas – Europos kultūros sostinė 2022“  festivalis. Šiuolaikinio miesto festivalį „Audra“ kartu su „Kaunas 2022“ bendromis jėgomis kuria jaunimo organizacija VšĮ „Kylantis Kaunas“, VšĮ „Freimas“ ir naktinio klubo „Lizdas“ komanda. Prie festivalio renginių prisideda ne tik tokios ilgametės institucijos kaip Pažaislio muzikos festivalis ar Kauno miesto kamerinis teatras, bet ir įvairūs partneriai iš Graikijos, Serbijos, Prancūzijos, Vokietijos, Estijos, Suomijos ir kitų Europos šalių.

Jaunosios kartos tapytojos Agotos Bričkutės (g. 1993) „Audros“ festivalio renginiui nutapytas paveikslas „Kaunas mano sapnuose“ (drobė, akrilas, fluorescenciniai dažai, 100x120 cm) taps atspirties tašku apmąstant Kauno miesto gamtinį ir kultūrinį paveldą ir padės pasinerti į vaizduotę išlaisvinantį, psichodeliškai menišką vyksmą jaunimo projekto „Lempa“ organizuojamame renginyje „Naktinės modernizmo formos: tapyba“.

Naktinės tapybos dirbtuvėse renginio dalyviai su dailininke patys taps kūrėjais ir pasiners į spalvų, modernistinių formų ir elektroninės muzikos sūkurį su didžėjais Yurei ir Malvo. Kūrybiškai reflektuodami Kauno miestą, sykiu sieksime atskleisti savo asmeninį santykį su aplinka ir pačiu savimi.

Tapybos darbe „Kaunas mano sapnuose“ autorė savitai perteikia Kauno miesto vaizdinį, kurio svarbiausiu kompoziciniu elementu tampa Santaka, simbolizuojanti ryšį, susitikimą su savimi, su kitu, su miestu. Nemuno ir Neries upės reprezentuoja gyvybines miesto gijas, formuojančias urbanistinę struktūrą, lemiančias rekreacines erdves, atliekančias ekologinę funkciją.

Naktinės tapybos dirbtuvėse renginio dalyviai su dailininke patys taps kūrėjais ir pasiners į spalvų, modernistinių formų ir elektroninės muzikos sūkurį su didžėjais Yurei ir Malvo.

Greta vienos iš svarbiausių gamtinių vertybių autorė patalpina reikšmingą Kauno modernizmo palikimą – memorialinį IX forto kompleksą ir dekoratyvinę skulptūrą „Kanklininkas“. Anot A.Bričkutės, modernizmo stilistika jai artima savo menine raiška – lakoniška, supaprastinta forma, apibendrinta mintimi, poetiškumo ir racionalumo samplaika.

Pasirinkdama vaizduoti memorialinį IX forto kompleksą, autorė perteikia kolektyviškai reikšmingą turinį – žmogaus akistatą su blogiu, kilimą į kovą ir pasipriešinimą. O nutapyta dekoratyvinė Roberto Antinio (vyresniojo) skulptūra „Kanklininkas“ tampa tarsi įasmenintu, sužmogintu paveikslo personažu, simbolizuojančiu Kauno miesto tvirtybę amžių tėkmėje.

Visi šie Kauno miestui aktualūs motyvai yra perteikiami per tapytojos vaizduotės prizmę, suteikiant paveikslui charakteringą siurrealistinę ir poparto stilistiką, ryškų, psichodelinį koloritą, dekoratyvumą ir žaismingą atmosferą.

Paveikslą gyvai pamatyti bus galima festivalio metu „Lempos“ renginyje, vidurnaktį iš liepos 1 į 2 dieną prie kultūros baro „GODO“.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių