Quantcast

Atidaryta V. Tamoliūno fotografijų paroda „Kauno menininkai“

  • Teksto dydis:

Kovo 18 – balandžio 25 d. Kauno apskrities viešosios bibliotekos Meno leidinių skaitykloje eksponuojama prieš penkerius metus Anapilin iškeliavusio dailininko ir fotografo Vytauto Tamoliūno (1955-2009) fotografijų paroda „Kauno menininkai“.

Kovo 18 – balandžio 25 d. Kauno apskrities viešosios bibliotekos Meno leidinių skaitykloje (Radastų g. 2, 406 kamb.) eksponuojama prieš penkerius metus Anapilin iškeliavusio dailininko ir fotografo Vytauto Tamoliūno (1955-2009) fotografijų paroda „Kauno menininkai“.

Menininkas V. Tamoliūnas daugeliui labiau pažįstamas kaip įstabių brūkšnelių ir taškelių meistras, žolynų ir vandenų tapytojas. Tačiau paskutiniuoju savo kūrybos laikotarpiu Vytautas išbandė jėgas ir fotografijoje, tapo Lietuvos fotomenininkų sąjungos nariu. Žinoma, šis žanras nespėjo nukonkuruoti jo pirmosios meilės – tapybos, bet, reikia pripažinti, kurį laiką jis buvo į jį paniręs stačia galva, negailėdamas nei laiko, nei jėgų. Dirbo su dideliu užsidegimu ir žemaitišku užsispyrimu, o galvoje sukosi daugybė sumanymų ir projektų – nuo meno žmonių portretų iki smagios parodos „Liežuviai“ balandžio 1-osios proga, kurioje puikiai atsispindi „tamoliūniškas“ sarkazmas ir groteskas.

Taip pat sukūrė ciklus, įamžinančius Kauno meno žmones bei miestovaizdžio bruožus – „Kauno menininkai“, „Kauno menininkų šeimos“, „Kaunas – dienoraščio fragmentai“. Pastarajame cikle Vytautas skubėjo įamžinti medinį, nykstantį Kauną. Fotografavo ieškodamas naujų žiūros taškų, atvažiavęs automobiliu pasistatydavo kopetėles, lipdavo ant mašinos stogo, kur prie bagažinės rėmo buvo pritvirtinęs lentą, ir taip bandydavo pagauti įdomesnį rakursą.

Fotografijų parodoje „Kauno menininkai“ – gerai žinomų meno žmonių portretai. „Visos šios nuotraukos sumedžiotos, kai kurie autoriai net nežinojo, kad juos pagavau“, – pasakojo apie portretų gimimą Vytautas.

Jis taip pat minėjo, kad menininkams visuomet trūksta dėmesio, tad šia paroda norėjo juos pagerbti, atskleisti jų vidinį pasaulį. Tiesa, imtis šio žanro išties buvo rizikinga, nes garsių ir pripažintų fotoportreto meistrų Lietuvoje tikrai netrūko.

Vis dėlto autorius, nekreipdamas dėmesio į tai, jog ši niša jau užpildyta, nemeluodamas pats sau, nieko nesaldindamas ir neaštrindamas, sukūrė kauniečių menininkų portretų ciklą.

„Būtent vaizdo sąžiningumu, vidinės tiesos paisymu mane ir žavi Tamoliūno portretai“, – atsiliepė apie parodą rašytoja Dovilė Zelčiūtė, pastebėdama, jog Vytauto fotografija jau tapo Kauno kultūros savastimi.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių