Quantcast

12-oji Kauno bienalė: stotyje, autostradoje, senosiose kapinėse

  • Teksto dydis:

Birželio 7–9 d., šventinių renginių savaitgaliu Kaune prasideda bene didžiausias šių metų kultūros renginys Lietuvoje, 12-oji Kauno bienalė.

Iki pat rudens atvirose miesto erdvėse, muziejuose bei netradicinėse menui vietose įsikursianti bienalės ekspozicija "Po išvykimo | prieš atvykstant", kvies leistis į kelionę šiuolaikinio meno maršrutais.

Didysis Kauno bienalės atidarymas birželio 7 d. 18 val. prasidės Kauno geležinkelio stotyje, iš kurios specialiai šiam vakarui sukurtas jungtinis menininkų performansas nusidrieks iki pat Kauno paveikslų galerijos.

Kauno bienalės atidarymo savaitgalį performansų programoje bus pristatyti menininkės iš Argentinos Amalia Pica darbas "A ∩ B ∩ C (Line)", Jasminos Cibic (Slovėnija) performansas "Klimato kaita", italės kūrėjos Francescos Grilli kūrinys "Pamiršti orą", jungtinis Ingos Galinytės (Lietuva) ir Anna Papathanasiou (Graikija/Kanada) darbas "Empatiškas kūnas: savo būgno ritmu". Performansų programa birželio 8–9 d., Kauno geležinkelio stotyje, Kauno paveikslų galerijoje, Kauno menininkų namuose bei Vytauto Didžiojo karo muziejuje.

30 menininkų iš viso pasaulio kūriniai ir instaliacijos šių metų bienalėje tyrinės kelionės temą, kvies susipažinti su Kauno, Lietuvos ir tarptautinėmis patirtimis, neatsiejamomis nuo judėjimo ir pokyčių jausmo.

30 menininkų iš viso pasaulio tyrinės kelionės temą, kvies susipažinti su patirtimis, neatsiejamomis nuo pokyčių jausmo.

Parodos eksponatai bus įkurti skirtingose miesto muziejuose bei netradicinėse viešosiose erdvėse – Kauno geležinkelio ir autobusų stotyse bei jų prieigose, specialiai atgabentuose traukinių vagonuose, autostradoje Vilnius-Kaunas ir senosiose Kauno kapinėse.

Nuo birželio 7 iki rugsėjo 29 d. vyksianti Kauno bienalė miestiečiams ir miesto svečius su menininkais ir jų darbais kviečia susipažinti specialiose teminėse ekskursijose. Įdomūs pasakojimai ir istorijos, kartu su profesionaliais gidais keliaus maršrutais "99 metrai", "30 šviesų" ir "2 žingsniai".

Tema "99 metrai" – tai laukimo jaudulys Kauno geležinkelio stotyje. Kartu su gidais bus nagrinėjami Lietuvos ir pasaulio laikinumo, tapatybės, vertybių, ryšių ir konfliktų atspindžiai. Ekskursija, jungianti Kauno autobusų stotį ir Kauno paveikslų galeriją, "30 šviesų" įtrauks į žaidimą identitetu, tautos ir kultūros sąvokomis. Atsigręždamas į architektūrą ir viešąsias erdves, tapusias laikinomis galerijomis, turas "2 žingsniai" įtrauks į miesto istoriją Kauno paveikslų galerijoje ir Nacionaliniame M.K.Čiurlionio muziejuje.


Praeitis, sujungianti dabartį

12-osios Kauno bienalės parodoje "Po išvykimo | Prieš atvykstant" bus pristatyti Kaune reziduojančių menininkių kūriniai. Tai projekto "Stebuklingi kilimai" ("MagiC Carpets") rezidenčių Anos Kovačić ir Sonjos Jo meniniai tyrimai.

"Stebuklingi kilimai" – tai kūrybiškos Europos iš dalies finansuojamas keturmetis tarptautinis projektas, įtraukiantis trylika organizacijų iš skirtingų Europos šalių ir koordinuojamas Kauno bienalės. Projektas sujungia vietos bendruomenes ir kylančius menininkus bendroms meno veikloms įgyvendinti.

T.Ivanausko pėdomis

Zagrebe gyvenanti multimedijų menininkė A.Kovačić kelionės temos tyrinėjimams pasirinko zoologijos profesoriaus Tado Ivanausko asmenybę. Ji rinko profesorių pažinojusių žmonių istorijas, aplankė Ventės ragą ir jame įsikūrusią ornitologinę stotį, Žuvinto biosferos rezervatą, Zoologijos muziejų – visi jie trečiajame praėjusio šimtmečio dešimtmetyje įkurti prof. T.Ivanausko iniciatyva.

Kauno bienalės lankytojams menininkė pristatys trijų dalių įvietintą instaliaciją "Migruojančios rūšys – judėjimo apmąstymai", sujungiančią tris išskirtines Kauno vietas: Kauno autobusų stoties laukimo salę, Kauno T.Ivanausko zoologijos muziejų ir Obelynės parką. Instaliacijų centre – migruojančių paukščių tema. A.Kovačic kūriniuose paukščių migracija susipina su šiuolaikiniame pasaulyje paplitusiu žmonių nuolatiniu judėjimu.

Pirmoji instaliacijos dalis – tai Kauno autobusų stotyje įrengtas vaizdo kūrinys. Vaizdo įraše matomi menininkų ir kitų gamtos stebėtojų trumpametražiai filmai, įrašas papildytas nespalvotomis fotografijomis iš prof. T.Ivanausko asmeninių albumų, taip pat menininkės rezidencijos metu užfiksuotomis paukščių migracijos akimirkomis.

Antroji instaliacijos dalis įsikurs Laisvės alėjoje esančiame Kauno T.Ivanausko zoologijos muziejuje. Šią instaliaciją sudarys keturios dioramos, pasakojančios istoriją apie kasmetinį paukščių migracijos ciklą ir jų kelionių niuansus: lizdų sukimą, migracinį nerimą, didelių vandens telkinių vengimą ir kai kurių paukščių kelionę net iki PAR.

Paskutinė, trečioji, instaliacijos dalis – tai paukščių stebėjimo stotis, įsikūrusi Obelynės parke, Akademijoje, netoli prof. T.Ivanausko sodybos. Paukščių stebėjimo stotis suręsta iš aplinkui Obelynę esančiuose miškuose surinktų medžių kamienų. Joje bus įrengti skirtingi paukščiams reikalingi įrenginiai: lesykla, vandens maudyklėlė ir vieta, kurioje žmonės gali sėdėti ir stebėti paukščius. Pagrindinis šios instaliacijos tikslas – skatinti vietos žmones naudotis Obelynės parku poilsio reikmėms, priartinti juos prie gamtos ir ištirti tiek paukščių, tiek ir žmonių migravimo ypatumus.

Šančių fabrikai

Menininkę iš Serbijos S.Jo patraukė Šančių rajono istorijos. Menininkė sukūrė projektą "Be griuvėsių nebus ir naujo pasaulio", kuriame nagrinėjamos XX a. pabaigoje Lietuvoje vykusios transformacijos. Į šią temą pažvelgiama iš buvusių Šančių fabrikų istorijos perspektyvos.

Menininkė atskleidžia nenutrūkusį ryšį tarp pramonės ir politikos, ar, tiksliau, kaip į pelno siekimą nukreiptas mąstymas prisitaiko prie savo laikų politinių ir ekonominių galimybių. S.Jo atspirties tašku tapo asmeniniai buvusių Šančių fabrikų darbuotojų liudijimai apie istorinius režimų pasikeitimus, o patį projektą sudaro dvi dalys.

Projektas sujungia vietos bendruomenes ir kylančius menininkus bendroms meno veikloms įgyvendinti.

Pirmoji projekto dalis – "Kaip ištaisyti savo istoriją" – atskleidžia asmenines buvusių fabrikų darbuotojų istorijas bei jų bandymą naviguoti neramiuose komunistinių ir kapitalistinių režimų politinių ir industrinių audrų vandenyse. Menininkė surinko vietinių darbuotojų mintis ir jas įkūnijo fizinėje skulptūros formoje. Raudonų ir baltų plytų skulptūrinės konstrukcijos liudija apie komunistinės ir kapitalistinės ideologijos sankirtą. Šios skulptūros ir jų fotografijos pristatomos Kauno Šančių poliklinikoje.

Antroji projekto dalis – "Kaip atsikratyti savo istorijos" – tai vaizdo kūrinys ir instaliacija, kurių tikslas parodyti sąlygas, kuriomis Kaunas ir likusi Lietuva priėmė visas ideologines savo istorijos transformacijas. Vaizdo įraše motyvacines kalbas sako savo kalbėjimo manierą keičianti pranešėja. Pagrindinė žinutė žiūrovui – kad istorinių ir šiuolaikinių politinių įvykių priėmimas – tai asmeninis pasirinkimas.

O vaizdo kūrinį lydinčią instaliaciją sudaro raudonas, sovietinį režimą simbolizuojantis kilimas, ir buvusiuose Šančių fabrikuose rastos medžiagos – dulkės ir įvairios atliekos. Instaliacija siekiama parodyti, jog kad ir kaip stengtumeisi, savo istorijos neįmanoma atsikratyti, nes ji palieka savo žymę. Ši kūrinio dalis yra pristatoma Kauno paveikslų galerijoje.



NAUJAUSI KOMENTARAI

ALGIS

ALGIS portretas
Bybalė bus jau ir kapinėse .

Būk pirmas Skaityti daugiau: http

Būk pirmas  Skaityti daugiau: http portretas
Keista, kai surašomas mažai kam suvokiamas straipsnis su nežinomais terminais bianalė, performansas. Dar kvailiau skamba visokie "Po išvykimo | Prieš atvykstant". Čia kokie kvailių užšifruoti šaukiniai?
VISI KOMENTARAI 2

Galerijos

Daugiau straipsnių