Quantcast

Įpareigojimas uoste – ne tik „švaresni“ laivai

Uoste įstatymais rengiamasi įteisinti kai kurias su tarša susiejusias priemones.

Įpareigojimai uostui dėl viešumo

Keli Seimo nariai, tarp jų ir klaipėdietis Simonas Gentvilas, Seime pateikė siūlymą dėl taršos pildyti kai kurias Klaipėdos valstybinio jūrų uosto įstatymo nuostatas.

Aiškinama, kad pokyčius lėmė nuolatiniai Klaipėdos miesto gyventojų skundai dėl juntamų neigiamų kvapų ir taršių krovos darbų iš uosto. Įstatymu stengiamasi sukurti sąlygas, kad uosto teritorijoje būtų nuolat stebimas taršos lygis ir imamasi operatyvių priemonių jai mažinti.

Uostui būtų įvesta pareiga privalomai informuoti visuomenę apie taršą. Uosto teritorijos nuomininkas privalėtų kas trejus metus atlikti kompleksinį uosto vykdomos veiklos vertinimą aplinkosaugos požiūriu ir apie tai viešai pranešti.

Siūlo mažesnes rinkliavas

Numatoma ir revoliucinė nuostata - sukurti uoste sistemą, kuri skatintų alternatyviais degalais varomų laivų veiklą.

Kai kuriuose Vakarų Europos uostuose tokios sistemos veikia. Uosto rinkliavų sistemose yra įteisintos nuostatos, kad į uostą atplaukiantys aplinką mažiau teršiantys laivai moka mažesnes rinkliavas.

Taip pat dalyje uostų yra privalomai įdiegta nuostata atplaukus laivams prisijungti prie elektros tiekimo sistemų. Naudojantis uostų elektra, išjungiami laivų pagalbiniai varikliai, kurie nebeteršia aplinkos.

Klaipėdos uoste siūloma įteisinti, kad alternatyvų kurą naudojantiems laivams rinkliavos būtų mažinamos per pusę. 

Be alternatyvaus kuro laivų

Ne mažiau svarbu būtų ir tai, kad paties Klaipėdos uosto pagalbinis laivynas naudotų mažiau taršų kurą, pavyzdžiui, dujas. Kol kas Klaipėdos uoste nėra nė vieno dujomis varomo pagalbinio ar kitokio vietinio laivo, nors turime suskystintųjų gamtinių dujų terminalą.

Buvo kalbėta apie tai, kad uostas statys dyzelinu ir dujomis varomą žemsiurbę, tačiau tai ir liko tik ketinimu. „Smiltynės perkėla“ buvo prabilusi, kad statysis elektra (baterijomis) ir dyzelinu varomus keltus, bet tai kol kas tik ketinimai.

Siūloma uoste sudaryti sąlygas naudoti ne tik suskystintas gamtines dujas ar elektros energiją, bet ir biodegalus, sintetinį dyzeliną, vandenilį. Kai kurios alternatyvios šių laivų kuro rūšys nėra iki galo ištirtos. Netgi, atrodytų toks nekaltas alternatyvus kuras, kaip elektros baterijos, gali būti pavojingos, nes sprogsta ir sukelia laivų gaisrus.

Naujas įstatymo pataisas dėl aplinkosauginių priemonių uoste siūloma įdiegti greitai. Organizatoriai norėtų, kad įstatymo pataisa pradėtų veikti jau nuo 2020 m. sausio 1 d.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių