Quantcast

Reklama, dėl kurios patirtas 8 mlrd. dolerių nuostolis: kalta šiuolaikinė karta

  • Teksto dydis:

Nuo pat šių metų pradžios vykęs karas tarp vienos iš didžiausių pasaulio skutimosi priemonių kompanijos ir vyriškosios auditorijos dalies galiausiai parodė pirmuosius matomus rezultatus. „Gillette“ prekės ženklą valdanti „Procter & Gamble“ pranešė apie net 8 mlrd. dolerių (7,25 mlrd. eurų ) sumos nurašymą dėl šio ženklo patirtų nuostolių prekiaujant savo produktais.

Tikrosios padėties neįmanoma suprasti neįsigilinus į pastarųjų kelių metų rinkos padėtį. Jei siūlomas produktas bus nepatrauklus, jo tiesiog niekas nepirks ir įmonė žlugs. Todėl būtina prisitaikyti prie kartų kaitos atnešamų pokyčių.

Vis daugiau  „tūkstantmečio“ kartos vaikų įžengia į rinką kaip vartotojai perkantys už savo pinigus. Ši karta visai kitokia. Ne tik požiūriu į technologijas, bet ir į gyvenimo būdą. Vis labiau į madą grįžta barzdos, kurios yra kaip peilis po kaklu skutimosi priemones gaminančioms kompanijoms. Per paskutiniuosius penkerius metus JAV skutimosi priemonių rinka susitraukė 11 proc, rašo „Reuters“.

Dauguma įmonių pasirinko tradicinius būdus problemai spręsti. Jie sumažino savo pelno maržas, taip leisdami atpiginti produktus. Logika paprasta: mažesnė kaina skatina pardavimus. Tačiau „Gillette“ pasielgė priešingai. Ji ne tik nemažino kainų, priešingai – jas didino ir dar bandė pakeisti rinkos tendencijas. 

Išleisdama reklamą, įmonė neabejotinai idėjų jai sėmėsi iš ką tik garsiai praūžusios #MeToo skandalo, kai moterys konsolidavosi ir viešino praeityje patirtą vyrų seksualinį priekabiavimą. Reklama tikrai turėjo rasti palaikymą tarp moterų, nes jose vaizduojamos jas skaudinančios ir užgauliojančios situacijos, skatinančios taip nesielgti.

Reklamos kūrėjų mintis buvo ta, kad vyrai turi rodyti pagarbų elgesį vaikams, nes jie užaugs vyrais. Tačiau daugybė reklamą išvydusių žmonių, siunčiamą žinią suprato visiškai kitaip.

Didžioji dalis vyrų nesutiko, kad vyriškumas yra tik seksualinis priekabiavimas, nešvankūs komentarai, muštynės ir kitos blogybės. Taip pat, kad reikia atsisakyti vyriškumo. Ir tai atsispindėjo reklamos vertinimuose. Šiuo metu ji peržiūrėta daugiau nei 31 mln. kartų ir surinko 1,5 mln. paspaudimų „nepatinka“. Komentarų skiltyje plinta patyčios dėl reklamos ir neigiamus komentarus trinančių administratorių. Dabar ir dėl patirtų nuostolių dydžio.

Toks neigiamas požiūris išties paveikė „Gillette“. Naujausios jos reklamos turi itin nedaug peržiūrų, o po vaizdo įrašais išjungtos komentavimo funkcijos. Taip pat negalima išvysti, koks reitingas skiriamas naujiems reklaminiams. To nebuvo iki lemtingos reklamos.

„P&G“ grupė šį prekės ženklą nusipirko 2005 m., tada už jį buvo sumokėta 57 mlrd. dolerių (šių dienų kursu, atsižvelgiant į infliaciją, tai 75 mlrd. dolerių). Pernai  žurnalas „Forbes“ šį ženklą įvertino 16,6 mlrd. dolerių suma. 

Per praėjusius metus įmonė pardavė vyriškų skutimosi reikmenų už 6,22 milijardų dolerių, tačiau iš moteriškos linijos produkcijos sugeneruota tik 1,28 mlrd. dolerių. Akivaizdu, kad vyrai yra pagrindiniai įmonės produktų pirkėjai.

Sunku tuo patikėti, tačiau bent kol kas „Gillette“, panašu, laikysis pasirinkto kurso. Iškart po blogos naujienos apie patirtus nuostolius, vadovybė kalbėjo be didelio nustebimo. „The Wall Street Journal“ kalbintas įmonės finansų skyriaus vadovas Džonas Moeleris (Jon Moeller) sakė: „Mes žiūrime į metinius pardavimų, akcijų ir maržų progresines vertes.“ Jam kur kas labiau rūpėjo tai, kad tūkstantmečio karta nemėgsta skutimosi.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių