Quantcast

Apie įvykusias avarijas pranešantys kelio ženklai tik blaško vairuotojus?

  • Teksto dydis:

Kai kur pakelėse žvakės taip ir neužgęsta. Vilniuje Transporto ir kelių tyrimo instituto duomenimis, bene avaringiausios – Kalvarijų, Kareivių ir Antakalnio gatvės. Skamba neįtikėtinai, tačiau jeigu tose gatvėse pastatytume stendą su čia įvykusių avarijų suvestine, nelaimių dar padaugėtų. Kanados mokslininkų surinktais duomenimis, ženklai, kurie turėtų vairuotojus paskatinti važiuoti atsargiau, sukelia daugiau avarijų, pasakojama LNK reportaže.

„Tai – stebinantis ir ironiškas atradimas. Šie ženklai, pristatydami tokią nemalonią statistiką, turi sumažinti avarijų skaičių. Tačiau viskas vyksta atvirkščiai“, – kalbėjo Toronto universiteto mokslininkas Joshua Madsenas.

Toronto universiteto mokslininkai lygino JAV avarijų skaičių dveji metai iki ir dveji metai po įspėjančio stendo atsiradimo. Tyrėjai sako, kad vien Teksaso valstijoje, atsiradus avaringą kelio ruožą nurodantiems ženklams, papildomai įvyko 2600 avarijų. Mokslininkai tokį paradoksą aiškina paprastai – apie įvykusias avarijas pranešantis ženklas vairuotojus išblaško.

„Avarijų daugėja ir mes darome prielaidą, kad tokie ženklai tiesiog išblaško žmones. Tai veda prie mažų vairavimo klaidų, kurios gali tapti didžiule avarija“, – tęsė J. Madsenas.

Avarijų daugėja ir mes darome prielaidą, kad tokie ženklai tiesiog išblaško žmones.

Lietuvos kelių eismo psichologai šį tyrimą aiškina kitaip. Anot jų, tokie ženklai užprogramuoja žmogaus sąmonę padaryti avariją.

„Patyrę neigiamas emocijas, neigiamą priminimą apie nuosavą mirtingumą, žmonės neigiamą informaciją bando ištverti kitokiu būdu. Tas būdas gali būti ir greičio pedalo paspaudimas ar koks nors tyčinis netinkamas elgesys“, – kalbėjo VDU teorinės psichologijos katedros lektorė Laura Šeibokaitė.

Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:

Arba vairuotojai tikisi, kad pavojus padaryti avariją jiems negresia.

„Nepažeidžiamumo iliuzija, kuri irgi leidžia žmogui galvoti, jog jam taip nenutiks“, – tęsė L. Šeibokaitė.

Panašūs stendai kone prieš dešimt metų buvo pastatyti ir Lietuvoje. Taip iniciatoriai tikėjosi sumažinti avarijų skaičių.

„Buvo nuspręsta eismo dalyvius informuoti apie sužeistųjų ir žuvusiųjų skaičių, kad būtų padidintas vairuotojų budrumas“, – pasakojo Lietuvos automobilių kelių direkcijos departamento direktorius Aivaras Vilkelis.

Po kanadiečių tyrimo, kai kurios JAV valstijos kelio ženklus, skelbiančius eismo įvykių statistiką, nuima.

„Mes prašome įvertinti savo programą. Dažnai turime gerų idėjų, tačiau kartais tos geros idėjos veda prie ne tokių gerų padarinių. Tad šiais technologijų laikais visi gali rinkti duomenis, juos analizuoti ir išsiaiškinti, kas veikia, o kas – ne“, – kalbėjo J. Madsenas.

Lietuvos automobilių kelių direkcija duomenų apie įspėjančių ženklų efektyvumą neturi, tačiau praneša, kad Lietuvoje šie ženklai taip pat yra naikinami. Pasirodo, tokie stendai – nebeaktualūs, o gatvėse atsiranda nauji, elektroniniai, kuriuose vietoj gąsdinančios statistikos šviečia eismo sąlygų pranešimai.

„Tai nėra ženklai. Tai – informaciniai stendai. Tie ženklai buvo panaikinti, nes prarado savo aktualumą“, – kalbėjo A. Vilkelis.

Apie įvykusias avarijas vairuotojus informavę stendai – dabar metalo lauže.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Aferistai

Aferistai  portretas
Kokio velnio šitokie ženklai kaip tik predada saugumo, o ne reklamų stendai.... Visada pravažiuodamas pasižiūriu, ir pagalvoju kad tokioj statistikoje neatsidurčiau ir aš.

to pakelej

to pakelej portretas
Tokia info tik prie automagistralės..drasmina, lėčiau važiuoti.gera.prevencine priemonė.

Pakeleje

Pakeleje portretas
negali buti nieko,isskyrus informacija eismui! Jokiu reklamu,zenklu pertekliaus,plakatu,kur eiti kokiam laivui ir va tokios va "info",kaip foto.
VISI KOMENTARAI 5

Galerijos

Daugiau straipsnių